Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Vin 04 Aug 2017, 20:14
Un plan de la OCPI Satu Mare ne-ar lamuri.Cred ca la CFR astfel de planuri sint ferecate cu 7 lacate. In ce an s-a inchis linia?
Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Sam 05 Aug 2017, 14:32
Mai există o posibilitate la care nu mă gândisem până acum. Știm că Ghilvaci - Ardud - Șomcuța Mare a fost prima linie îngustă din zonă. Dar dacă harta administrativă cu districtele colorate e totuși corectă și dacă linia Satu-Mare - Ardud a existat înaintea celei din Viile, e posibil ca ”racordul” să fi fost de fapt linia originală, așa cum apare pe harta cu districtele colorate, fără a trece prin Lipa. Pe imaginile din satelit de pe Google Maps se văd niște stâlpi pe câmp, iar aceia ar putea fi stâlpii de telegraf de pe traseul original al liniei spre Ardud. Însă asta trebuie să fi fost înainte de 1906, dacă a fost vreodată.
În ipoteza asta, după ce s-a construit și linia ”tramvaiului” prin Lipa și Viile, automotoarele cu abur pe care le folosea MAV au început să întoarcă în Lipa sau în Viile pentru a merge spre Ardud, așa cum se vede din mersul trenurilor din 1943, astfel încât să nu fie nevoie de încă un traseu separat. Însă asta e doar o ipoteză, pe hărțile pe care apare linia prin Lipa și Viile nu apare niciun racord direct.
Acele automotoare Ganz cu abur erau niște ciudățenii cu 3 osii, două la un capăt și una singură la celălalt capăt. Se pare că au avut succes, fiind exportate inclusiv în Japonia și Canada. Uneori tractau și vagoane și semănau oarecum cu ”săgeata” de la Arad. Imaginea de mai jos e de pe Wikipedia, dar pe transira.ro este și o poză cu un astfel de automotor cu abur pe care chiar scria Sz.E.H.E.V, deci era de la calea ferată Satu-Mare - Ardud.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Sam 05 Aug 2017, 15:30
Aceasta este statia Szatmarhegy piacz, adica Piata din Viile Satu Mare
este cladirea asta, poza are date si coordonatele http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=wshp
https://goo.gl/maps/m3ZumYzU51F2
poza are date si coordonatele http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=wshp
navigind pe sait se gasesc citeva date interesante despre linie dar si restul liniilor care au fost la unguri cindva.
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Joi 18 Aug 2022, 18:56
Postat pe grupul de Facebook "CFR Old Times ~ Amintiri CFR": "(..) imagini realizate în stația General Gh. Avramescu (fostă Ghilvaci) pe vremea când mai existau vagoane și alte elemente ale fostei linii de cale îngustă Ghilvaci - Ardud Anul 2000, foto Sándor Csanádi"
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Vin 06 Oct 2023, 11:23
Legat de aceasta linie de ecartament ingust de 760 mm si de fosta linie de ecartament ingust de 760 mm Satu Mare- Bixad, cateva date si intrebari despre traseul fostei linii inguste dintre statiile Satu-Mare si Satu-Mare-Sud, din interiorul municipiului Satu-Mare (tronson care lega linia ingusta Bixad- Satu Mare de linia ingusta Satu Mare Sud- Ardud).
Conform celor mentionate pe site-ul oficial al societatii "SC Transurban SA" se poate citi:
"Transportul în comun de călători în Satu Mare începe în anul 1900 o dată cu construirea unei căi ferate înguste şi modificată pe teritoriul oraşului în linie de tramvai electrică, linie inaugurată la 8 noiembrie 1900. Tramvaiul electric pornea de la Gară, str.Griviţei, Calea Traian, str. Mihai Viteazu, str. Horea, înconjura Piaţa Centrală prin faţa Primăriei vechi (clădirea a fost demolată în 1902, în loc construindu-se actualul hotel Dacia), în continuare pe str. Cuza Vodă, str. Mircea cel Bătrîn, vechiul pod peste Someş, blv. Cloşca, str. Gara Ferăstrău, unde la vremea respectivă funcţiona un ferăstrău cu aburi. Calea ferată îngustă continua pîna la Ardud şi de la podul peste Someş, simultan cu tramvaiul circula un tren cu aburi care avea şi vagoane pentru călători. Vagoanele tramvaiului au fost furnizate de Fabrica Ganz, două vagoane mari cu patru axe şi patru motoare şi trei vagoane mici cu două axe şi două motoare. Energia electrică era furnizată de o uzină electrică ( Uzina veche ) funcţionînd cu turbine cu aburi care acţionau dinamuri de curent continuu, amplasată pe malul drept al Someşului în apropiere de vechiul pod. La 31 decembrie 1906 MÁV, care preluase contractul pentru acestă linie nu a mai dorit să întreţină centrala electrică şi în consecinţă a suspendat tramvaiul. În continuare în oraş nu a mai funcţionat decît trenul cu aburi. În 1920 calea ferată îngustă a fost scoasă din centru şi deviată de pe Calea Traian pe str. Vasile Lucaciu. În perioda interbelică transportul călătorilor în Satu Mare era asigurat de către trenul cu aburi şi birje".
Ca o curiozitate, trenurile care circulau pe fosta linie ingusta Satu Mare- Bixad plecau din zona parcului denumit "Gradina Romei", ceea ce inseamna ca linia ingusta care venea dinspre Bixad trebuia sa traverseze liniile de ecartament normal a statiei Satu Mare, pentru a putea ajunge in zona parcului "Gradina Romei" (care este situat la vest de statia Satu-Mare)!
Asadar, cel putin in perioada interbelica, exista o cale ferata cu ecartament ingust de 760 mm, care facea legatura intre statiile CFR Satu-Mare si Satu-Mare-Sud si care trecea prin interiorul orasului Satu-Mare!
Intrebarea ar fi pana in ce an a existat aceasta cale ferata ingusta prin interiorul orasului Satu-Mare ?
Probabil dupa 1960, in contextul procesului de sistematizare urbana a municipiului Satu-Mare, a fost desfiintata aceasta cale ferata ingusta ce trecea prin interiorul municipiului Satu-Mare!
Insa trebuia totusi asigurata legatura intre cele doua linii inguste (Satu Mare- Bixad si Satu Mare Sud- Ardud) si implicit trebuia sa existe (si dupa 1960) o linie de ecartament ingust care sa faca legatura intre statiile CFR Satu Mare si Satu Mare Sud. Cumva pentru acest lucru linia dintre statiile Satu Mare si Satu Mare Sud a fost transformata din linie de ecartament normal in linie incalecata cu 3 sine (atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament ingust de 760 mm) ?
La mijlocul anilor 70', in contextul lucrarilor de constructie a actualului aeroport Satu-Mare (dat in folosinta in 1975) a trebui inchisa si desfiintata portiunea de linie ingusta dintre statiile Satu Mare Sud si Ardud (asa cum se observa pe wikimapia linia ingusta era intrerupta de pista aeroportului).
In anul 1987, cu ocazia inaugurarii liniei de ecartament normal Botiz- Bixad, este desfiintat sectorul de linie ingusta dintre statiile Satu Mare si Botiz (inainte de 1987 locul unde linia de ecartament ingust trecea peste magistrala 400 purta denumirea de "Botiz traversare").
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Vin 06 Oct 2023, 12:25
ldh80 a scris:
Intrebarea ar fi pana in ce an a existat aceasta cale ferata ingusta prin interiorul orasului Satu-Mare ?
Probabil dupa 1960, in contextul procesului de sistematizare urbana a municipiului Satu-Mare, a fost desfiintata aceasta cale ferata ingusta ce trecea prin interiorul municipiului Satu-Mare!
Ai fost pe aproape 1920 atunci s-a renuntat integral la transportul pe sine prin centrul orasului si am si un articol de presa local cu imagini care sa iti arate: https://www.satmareanul.net/2017/02/25/tramvaie-in-satu-mare-cu-100-de-ani-in-urma-foto/ Iar aici gasesti un articol despre caile ferate (toate existente vreodata) din judetul Satu Mare. Trasat cu albastru deschis vei vedea traseul caii ferate inguste Satu Mare - Ardud: https://romania594.blogspot.com/2020/03/cai-ferate-din-satu-mare-de-la.html
ldh80 a scris:
Insa trebuia totusi asigurata legatura intre cele doua linii inguste (Satu Mare- Bixad si Satu Mare Sud- Ardud) si implicit trebuia sa existe (si dupa 1960) o linie de ecartament ingust care sa faca legatura intre statiile CFR Satu Mare si Satu Mare Sud. Cumva pentru acest lucru linia dintre statiile Satu Mare si Satu Mare Sud a fost transformata din linie de ecartament normal in linie incalecata cu 3 sine (atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament ingust de 760 mm) ?
Bingo! Da, dupa ce s-a desfiintat calea ferata prin centurl orasului, s-a facut incalecata linia dintre Satu Mare si Satu Mare Sud. Informatia asta nu e prea bine documentata, DAR, in urma cu cativa ani, in contextul inundatiilor din 1970, cineva a facut o poza cu nivelul apei relativ la podul de cale ferata (cel vechi, ca dupa inundatii si refacerea digurilor, s-a facut un pod si mai inalt, cunoscut acum drept "Podul de Fier"), iar ina cea poza se poate vedea linia ingusta incalecata cu cea normala. Aici poti vedea poza: https://www.informatia-zilei.ro/sm/imagini-de-la-inundatia-din-14-mai-1970-din-satu-mare/
Mai am si eu o bucata de informatie pentru tine, care din nou, n-o vei gasi undeva online, fara sa faci o vizita la Muzeul Satu Mare, sa intrebi bineinteles. Orasul Satu Mare, avea intr-o vreme 3 gari. Era intr-adevar Satu Mare (gara centrala), Satu Mare Sud (actualul nod de triaj) si mai era Satu Mare Est, o cladire micuta care deservea doar calea ferata ingusta. Cladirea se afla aici: https://maps.app.goo.gl/NKio69DdkTGntcNf6 Cladirea, a fost o perioada buna neingrijita, se putea vedea sub tencuiala, elemente specifice arhitecturii unguresti, dupa 1987 nu stiu exact cine a cumparat-o dar a transformat cladirea in bloc de locuinte, unde isi are sediul si ceva scoala de soferi. Intrarea in gara se facea de la drum, iar linia era actuala strada a Masininistilor. De asemenea ce nu se spune, este ca la Satu Mare Est, a fost statie de transbordare a vagoanelor de pe cale ingusta pe cale normala, utilizand un pod rulant de tonaj (nu stiu cat, poate mai stie tata). Transbordarea avea loc aici: https://maps.app.goo.gl/NcF7aCwdbLbKw5kf8 Produl era suspendat pe acea constructie de beton (nu stiu cum se numeste) iar in interior era o CF de ecartament 1435mm, si o alta de cale ingusta 760mm, in esenta 2 randuri de vagoane de marfa (un rand pe cale ingusta, si altul pe cale normala). A fost ditamai triajul, dupa 1987 nu s-a mai folosit ca nu avea rost, linia spre Bixat era ultima ingusta. Vagoanele de marfa de cale ingusta au ramas au pe sine sa rugineasca, iar prin 1998-2000 (tin minte vag cand eram copil foarte mic, si ma ducea tata cu sania la rampa de descarcare) vazusem randuri de vagoane ruginite, care au disparut intr-un an-doi. Mai raman foarte mici urme ale fostei cai ferate spre Bixad, un vagon de cale ingusta insusit de un vecin de gara(poate ar trebui sa ii fac poza odata): https://maps.app.goo.gl/NyXnLXjh763hjtkj9 mai e si podul CFR, de pe fosta linie: https://maps.app.goo.gl/CNB6CYi6TQxhnGeE7 Cu toate ca e un pod minuscul, inca se vad inscriptiile CFR. Istorie pentru pasionati, banalitate pentru necunoscatori.
Ultima editare efectuata de catre SMDS in Vin 06 Oct 2023, 12:30, editata de 1 ori (Motiv : era defapt pod rulant, nu macar, greseala mea)
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Dum 08 Oct 2023, 17:37
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Lun 09 Oct 2023, 09:21
dan tm a scris:
nu am auzit de SAtu Mare Est.
nici site-ul maghiar nu mentioneaza gara asta.
sa nu fi fost doar un jargon ceferistic.
In mod curios, era fratele bunicului meu care a fost fochist pe Juji, de la care am retinut numele garii. Din pacate s-a dus dintre noi anul trecut, fara posibilitatea sa mai inregistrez ceva. Blestemata de pandemie...
Chiar ca zilele astea vorbisem cu ai mei de acea gara. Tata, angajat al caii ferate din 1987 incoace, nu prea avea habar de ea, stia doar ca exista. Mama in schimb, stia mai multe (neasteptat), dar m-a mirat cu o alta denumire data garii: Gara Sânjeni. O intreb de contextul in care stie de gara si imi zice ca prin 1983 mersese de Sf. Maria la Prohodul Manastirii de la Bixad si luase trenuletul din acea gara.
Deci stiu 2 denumiri de gara, acuma, si niciuna confirmabile. M-a pus pe ganduri si am consultat fiecare mers de tren pentru linia 417 din 1980 pana in 1987 (cand s-a inchis linia), ca dupa clar n-a mai fost functionala gara. Am gasit toate mersurile de tren descarcabile in format PDF la linkul asta: http://transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=853 Dar in nici macar 1 mers de tren nu am gasit vreo oprire intr-o asemenea gara. Toate mentionau gara de start: Satu Mare (Satu Mare Nord in unele), si fix urmatoare oprire ca fiind Botiz h. Nu inteleg cum se poate...
dan tm a scris:
Inundatiile din 1970 au grabit inchiderea liniei.
Inundatiile alea doar au accelerat ceva ce era ... inevitabil. Cand trenul iti merge cu maxim 30km/h in cel mai bun caz, linia e clar condamnata la inchidere. In 1970 s-a inchis Satu Mare - Ardud. Apoi Crucisor-Ardusat. Apoi Ardusat-Ardud. Apoi Satu Mare - Bixad (ca a mai prins normalizarea). Si in final (desi ma mir ca nu s-a intamplat mai repede), se inchide Ghilvaci-Ardud. Linie care apropos trebuia si ea normalizata, conform spuselor sefului de statie din Baba Novac hm (cred ca hm era? avea 2 linii statia), nenea Iosca Lini (pensionar fericit in momentul de fata), dar in schimb s-a inchis in aprilie 1994 ( la 2 luni dupa ce m-am nascut eu), iar in 2003 a fost scoasa din teren. Linia aia e speciala pentru mine si familia noastra, pentru ca trecea prin fata casei bunicilor (din partea tatalui meu), iar tata din 1987 pana in 1994, mai fusese arondat la vagon WIT pe ruta asta. Cu alte ocazii mai fusese arondat pe Bixad, Oradea, in principal Baia Mare, in anii '90 fie la WIT, fie la ... 060-DG sau "Mula". Da... au plimbat locomotivele alea in loc de WIT pana in 1998 cand ultimele 2 au fost tirmise la casare. Tata tot zice ca are o poza in arhiva cum trenuletul cum trece prin fata casei, dar nu e sigur daca e la el sau sora lui. Cand o gaseste, o voi posta. Intre timp, un prieten de-al lui din copilarie, are poza cu Juji in gara Baba Novac, dar cum apare el in poza cand era copil, nu am dreptul sa o postez. In fine.. inchiderea liniei Ghilvaci-Ardud a declansat si dorinta parintilor mei de a se muta la Satu Mare, lucru care s-a si intamplat in 1997 (de bune ce erau autobusele si orarele pentru naveta). Intr-un fel ma si bucur ca s-a inchis, pentru ca (personal vorbind), de nu se inchidea, as fi fost condamnat la agricultura, in loc de IT. Adica ma uitam pe mersul trenurilor si ani la randul trenul ala facea 18km in 41 minute, si erau doar 6 trenuri mixte pe zi (la ore proaste). E un timp enorm de calatorie, iar odata ajuns in Ghilvaci, mai asteapta tren de legatura cu SM, ca ruta Ardud-Satu Mare era inchisa de ani buni. Astea erau vremurile... desi azi se poarta sa ai tren la aeroport. Satu Mare (kinda) had it before it was cool (ca linia trecea pe langa amplasamentul aeroportului).
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Lun 09 Oct 2023, 14:42
statia despre care spui tu este Sîngeni.
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Mier 11 Oct 2023, 08:50
dan tm a scris:
statia despre care spui tu este Sîngeni.
Mersi de informatie. Am incercat sa caut orice in legatura cu cuvantul "Sîngeni" si tot nimic din pacate. DAR ceva am gasit totusi, poze ce nu le-am mai vazut niciodata din 1970, de la inundatie.
vechiul pod de cale ferata peste raul Somes:
gara Satu Mare (Nord) inundata:
si statia de Transbordare, langa strada Botizului, din care au mai ramas acum doar stalpii de beton:
Toate imaginile le-am gasit aici: https://altmarius.ning.com/m/blogpost?id=3496555%3ABlogPost%3A866611
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Mier 11 Oct 2023, 08:58
Mai era o poza, singura pe care a gasit-o Google conform cautarii "Sîngeni", dar ma bate unde si daca e chiar in zona:
poza poarta descrierea: "La secția butoaie (Sîngeni) sute de motoare electrice au fost nămolite. Recondiționarea a început odată cu retragerea apei."
Nu stiu despre ce sectie de butoaie sa fie vorba, in zona garii Sîngeni, nici ai mei nu au stiut. Am vazut in poza ca e ceva trecere de cale ferata si am crezut ca se poate sa fi fost actuala strada Şoimoşeni, chiar la intrarea de pe Botizului, dar oricum m-as uita la poza, in zona nu exista asemenea fabrica de butoaie, a fost pur si simplu gara si case. Sau sa fi fost fabrica de bere? La aia sa se fi referit? Nu stiu de cand e fabrica si si linia ferata care intra la ei in curte era limie de cale normala, nu ingusta cum se vede in poza. Pentru mine ramane in continuare un mister gara asta Sîngeni, poza din acelasi articol, postat anterior.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Mier 11 Oct 2023, 20:43
a magyar oldalakon kell keresni. Aici e o harta cu statia Singeni. Nu o cauti unde trebuie, era pe linia Bixad
Multumesc mult! nu stiam de sursele astea. In week end am fost in Satu Mare si am vorbit mai multe cu tata, i-am aratat si poza cu gara, si zicea ca e de nerecunoscut. Poza din articol e chiar veche pentru ca, comunistii au reconstruit-o in stilul arhitectural brutalist, similar celei din Satu Mare Sud. Astfel au inaltat-o si au facut dintr-o gara frumoasa, stil unguresc, "un cub" Ulterior caderii comunismului, cladirea garii a fost cumparata de un anume Mondoca (decedat acum), care detine o scoala de soferi in cladirea respectiv, si a mai construit o arpia, ca sa formeze un L practic a facut un bloc. In week end, intr-o plimbare de acasa pana la gradina alor mei, am fotografiat urmele fostei cai ferate inguste.
Prima poza: fosta statie de transbordare vazuta de pe strada Masinistilor. Vazuta de la departare pentru ca nu e recomandat sa te avanti in vegetatie fara o maceta. Poate la iarna mai de aproape, desi is doar niste structuri de beton...
contrar a ce arata pe harti, strada masinistilor se intrerupe la un moment dat, iar ca sa ajungi (in momentul de fata) la fosta rampa de descarcare, trebuie sa mergi pe strada ceferistilor, iar apoi ilegal pe terenul cuiva. Trecand de toate astea, ajungem la fosta rampa de descarcare, unde am facut poza era exact terasamentul caii ferate, mergea pe langa rampa de descarcare, vedere spre gara Sangeni:
Si urcarea pe rampa de descarcare, pe lateral dreapta se vad deseuri metalice pentru ca e Remat, colecteaza fier vechi care prefeea sa il expedieze pe cale rutiera, desi au cale normala pana la ei in cirte, chiar langa rampa, dar na e decizia lor....
Si vedere spre Gara Sangeni, din fata rampei:
Drumul ce se vede in fata, e fostul terasament, doar piatra a mai ramas:
O ultima vedere spre rampa. Calea ferata ingista venea din stanga, iar in dreapta se oprea calea normala, folosita pentru incarcarea/descarcarea marfurile de/pe rampa. Odata am vazut si vagoane cu vehicule descarcate.
inaintam spre gara, fostul terasament (stanga) si fabrica de bere pe dreapta:
continuam...
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Mar 17 Oct 2023, 09:09
si cum arata gara? pai... asa arata in urma cu foarte mult timp:
si asa arata acum...
si mai de aproape:
modulul "cub" construit de comunisti:
vedere cu "gara" din unghi similar cu poza aceea veche:
din fata, asa arata acum:
de mentionat ca gara avea o singura linie. Singura dovada palpabila ca pe acolo a trecut trenul, e existenta in curteade peste drum de gara, a unui vagon de marfa, de cale ingusta:
si o imagine de ansamblu, intrarea dinspre Bixad, gara Sangeni pe stanga, pe centru era linia ferata (1), iar pe dreapta vagonul de marfa: Poate recunoasteti careva ce model de vagon era
si am sa inchei postarea cu un mic clip de 7 secunde, pe unde se intersecta calea ferata cu strada soimoseni:
langa gara, este si o proprietate, casa, care avea in curte, chiar la intersectia cu strada soimoseni, un semnal mecanic, chiar langa semnalul rutier de cedeaza trecerea, doar ca in gradina, in capat.
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud Mar 17 Oct 2023, 09:34
SMDS a scris:
Mai era o poza, singura pe care a gasit-o Google conform cautarii "Sîngeni", dar ma bate unde si daca e chiar in zona:
poza poarta descrierea: "La secția butoaie (Sîngeni) sute de motoare electrice au fost nămolite. Recondiționarea a început odată cu retragerea apei."
Nu stiu despre ce sectie de butoaie sa fie vorba, in zona garii Sîngeni, nici ai mei nu au stiut. Am vazut in poza ca e ceva trecere de cale ferata si am crezut ca se poate sa fi fost actuala strada Şoimoşeni, chiar la intrarea de pe Botizului, dar oricum m-as uita la poza, in zona nu exista asemenea fabrica de butoaie, a fost pur si simplu gara si case. Sau sa fi fost fabrica de bere? La aia sa se fi referit? Nu stiu de cand e fabrica si si linia ferata care intra la ei in curte era limie de cale normala, nu ingusta cum se vede in poza. Pentru mine ramane in continuare un mister gara asta Sîngeni, poza din acelasi articol, postat anterior.
o alta chestie am lamurit cu tata, si m-a mirat reactia lui specifica de "cum? nu stiai?!" fosta remiza de cale ingusta, se numea Remiza Sângeni. Dar nu asta l-a mirat, ci faptul ca nu stiam ca langa remiza era Fabrica de Butoaie, peste drum de pompieri, si treceam zilnic pana in 2008 prin fata acelei zone (unde s-a facut poza din vremea inundatiilor) Calea aceea ferata ce se vede in poza, nu e cale ferata ingusta, e doar o linie a fabricii pe care mergeau vagoneti cu materiale brute. In apararea mea, ce se vede in poza aia veche, e ascuns de niste porti si totusi n-aveam cum sa imi dau seama. Tata si intrase in curte si a recunoscut instant cladirea.
Timpul pentru poze (de pe maps de data asta). Remiza Sângeni (cu rosu), sau ce a mai ramas din ea...
Fabrica de butoaie (rosu), fosta linie (industriala?) pentru vagoneti (albastru), relativ la Remiza Sangeni (verde):
si daca tot suntem in zona, sa va arat si pe unde mergea Dealul Bicsadului (rosu). Practic e actuala strada Dealului, iar ce a mai ramas din supratraversare, is pilonii, caii ferate inguste:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud
415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud