O mare porcarie marca cfr calatori la trasarea sezonierelor 1952/1953 respectiv 1962/1961 !! Minusuri din puct de vedere orar asa cum apar ele acum trasate:
IR 1952 Suceava Nord - Mangalia
- de la Vatra Dornei trebuie sa fi dus cu capul sa vi cu regio 5704
- Botosani - Veresti ciu-ciu tren de legatura
- Piatra Neamt - Bacau acelasi ciu-ciu
- Constanta - Mangalia si statiunile de pe traseu incep programul hotelier mult mai tarziu fata de ora de sosire a sezonierului.
IR 1953 Mangalia - Suceava Nord
- plecarea din Mangalia mult prea tarzie
- Bacau - Piatra Neamt n-ar fi un minus asigurandu-se tren de legatura la regio 5463
- Veresti - Botosani ciu-ciu tren de legatura
- Suceava - Vatra Dornei iar un ciu-ciu desi ai un tren regio 5721 pana in Campulung Moldovenesc, sau poate ca la vara se traseaza trenuri suplimentare
IR 1962/1961 Iasi-Tecuci-Barbosi-Braila-Constanta si retur
- sosirea si plecarea din Constanta lasa de dorit
- sper sa-l prelungeasca la Mangalia desi se suprapune pe relatia Constanta - Mangalia cu tren 2801 Sibiu - Mangalia!
Deci nu sunt de acord cu ele. Bun, inteleg capacitatea statiei Mangalia cu 4 linii de primiri/expedieri plus inca o linie prevazuta cu canal pentru revizia trenurilor si banuiesc ca 1952/1953 sigur va pendula in cursul zilei Mangalia - Constanta si retur, de-asta e si trasat orar asa insa consider ca mersul acestui sezonier este o bataie de joc la adresa calatorilor si sper sa-l regandeasca specialistii cfr pana la vara. Eu personal am alte viziuni:
- IR 1952 Suceava Nord -Mangalia sa circule in trasa lui 1856 (Suceava Nord pl 22.10)
- Botosani - Veresti ai legatura de la tren 5584
- Bicaz - Piatra Neamt - Bacau tren de legatura 5482
- Ghimes/Comanesti/Onesti - Adjud tren 5212
- din Marasesti plecare 1.30 ca nu mai ataseaza vagoane de la Iasi in timpul sezonului estival
- Buzau sos 3.11 pl 3.33
- Constanta sos 7.24 pl 7.39
- Mangalia sos 9.06
Da stiu se suprapune pe distanta Fetesti - Mangalia cu IR 1992 Timisoara -Mangalia. L-am luat si pe asta in calcul ceva in genul Timisoara pl ~ 23 Mangalia sos ~ 13 in conditiile in care ar avea loc si 2801 cu sosire la ~ 8.
Sa zicem ca 2801 s-ar limita la Constanta ar fi o varianta de rezerva la IR 1992 Timisoara pl 17.30/18 Mangalia sos ~ 7.30/8.
Varianta de rezerva la IR 1952 ar fi plecarea din Suceava Nord la ~ 20.27 asigurandu-se tren de legatura IR 1834 dinspre Vatra Dornei. Constanta sos 5.36 pl 5.51 Mangalia sos ~ 7.18. Hmm, doar de la Piatra Neamt e tren de legatura. Din Botosani nu. Sper sa nu se iste interminabilele discutii pe tema Botosaniului.
IR 1962 Iasi pl ~ 23.40 Tecuci 2.30-2.32 Barbosi 3.50-4.05 Braila 4.24-4.26 (e bine Ionut?
) Fetesti 6.40-6.48 Constanta 7.50-8.05 Mangalia sos ~ 9.32. Ar fi altceva, nu? Insa am o vaga banuiala ca la vara dieselul (EGM) de la tren 1962 se intoarce din Barbosi cu 1961 si de-asta apare trasat in varianta actuala.
Of Doamne greu e sa faci mersul trenurilor pe o astfel de sectie (Constanta-Mangalia) prevazuta cu linie simpla, statii de incrucisare la distante mari, o gara mica (Mangalia) dar si cu timpi de mers strigatori la cer 1 ora si ~ 30 minute pentru 43 km!
Returul acestor trenuri de la Mangalia intr-o postare viitoare. Pana atunci astept pareri, e bine, nu e bine ?
Trasele din aceasta postare sunt imaginare. Pentru mersul trenurilor consultati site-ul oficial al cfrcalatori.ro