|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+111David Marius rizelgeorgel2004 ionutz85 mihaiuc Razvan Tudor Nk11 Karl MelecaCristian @ndrey biokosmy alexandruh Vitosa decward frank81 Saruman vanchorusebulgaria puscasu sorinucu razwy Norbi iuli.hard Cobra valibu djdanny 63-1143-5 1nt3rp0l_106 cata rowanberry Adrian78 popandrei10 alinx3330 Boracik diana04 RazvanCFR AlexCta bogdan srl dany90 zenox4500 clauadrian24 saint marian_topy halmarius ionut_te Razvan Marius Iulian cont dezactivat . stoica gheorghe kaan baciulik didinul marcelbanu pannonia express LocoMania The Legend Andrei raoul ludwig87 alexg stakee Mihay VeV FeroFan97 iuliana cont inactiv Vlad12 ion1982 060-EA078 Lde 2100 Caravelle_Zg IonutChircu jionutz Axwell21 Costin.H myster2008 alex.alexus.tm ionutz72 Traveller g.popovici srazvi AMX 97-0548-4 PrisecaruFlorin stinky George2210 dan ciprian cristi CFR vrabieionut stegaru 43.309 Nesebar mureseanu_976 marius_catalin84 membru inactiv lovekomotive tacc400 IonutCFR2009 Amiralul pisti91 KQQ mtk mardaryroby Codrut1985 Vlad Ionutz kristi kkk MariusM DonVILLy cortexedge cristi ar mariuskl tudor_vl COSTACHE MIHAIL 115 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 01 Feb 2011, 21:19 | |
| Iata o lista cu liniile construite sau finalizate in perioada comunista: Golenti - Poiana Mare Marasesti - Panciu I.L. Caragiale - Moreni Bumbesti - Livezeni Faurei - Tecuci Salva -Viseu Piatra Neamt - Bicaz Dorobantu - Capu Midia Strehaia - Motru Suceava - Gura Humorului Targu Jiu - Filiasi (prin Turceni) Turceni - Dragotesti Normalizare Alba Iulia - Zlatna Dornesti - Siret Babeni - Alunu Pascani - Targu Neamt Normalizare Satu Mare - Bixad Deva - Brad Dangeni - Saveni |
| | | raoul
Numarul mesajelor : 96 Reputatie : 5318 Data de inscriere : 10/08/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 01 Feb 2011, 21:44 | |
| Pe sectia ingusta 309 cand au circulat ultima data trenuri C.F.R. ? |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6553 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 16:13 | |
| - mihaiuc a scris:
- David Marius a scris:
- E curios cum pana sa vina "capitalismul" s-au cosntruit atatea cai ferate ori erau mai ieftine ori erau bani mai multi
Nici, nici... In perioada comunista nu stiu sa se fi construit prea mare lucru de la zero (s-a finalizat Bumbesti - Livezeni si Craiova-Videle-Bucuresti, astea incepute inainte de razboi, si finalizate in mare parte prin 'munca patriotica' si s-a construit Tecuci-Faurei plus cateva linii scurte, regionale de tipul Tg. Neamt-Pascani). In rest, nimic altceva nou - doar dublari, electrificari si reconstructii, la care in mare parte, costurile interne erau sustinute de tiparnita de lei neconvertibili (statul putea tipari cat vroia, oricum nu conta ca nu existau marfuri cumparabile cu banii, pentru ca statul oricum controla toate preturile - nu avea cum sa apara inflatie), iar cheltuielile externe, prin imprumuturi (Romania a dat faliment de doua ori, in 1934 si in 1982). Cat despre cum s-au construit liniile in perioada capitalista de dinainte, e o intreaga poveste! Mai, da! Ai dreptate si tu! Dar frate, macar s-a facut ceva.Cel putin in privinta electrificarii, no comment!!! Dar jegurile astea care s-au perindat din 1989 pana azi, ce au facut???? NIMIC!!! Un exemplu este linia Tecuci---Ivesti---Barbosi!!! Din 1989 de cand s-a inceput electrificarea,...si nici azi nu este finalizata!!! Asta e capitalismul!!! Si cate si mai cate proiecte in derulare mucegaiesc prin arhive si nimeni din marii ,,jmekeri" numiti ,,alesi ai boborului" nu clintesc niciun ac!! Asta este....!!!! |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 18:04 | |
| [quote="Onofrei Sergiu Gabriel'76"] - mihaiuc a scris:
- David Marius a scris:
- E curios cum pana sa vina "capitalismul" s-au cosntruit atatea cai ferate ori erau mai ieftine ori erau bani mai multi
Mai, da! Ai dreptate si tu! Dar frate, macar s-a facut ceva.Cel putin in privinta electrificarii, no comment!!! Dar jegurile astea care s-au perindat din 1989 pana azi, ce au facut???? NIMIC!!! Un exemplu este linia Tecuci---Ivesti---Barbosi!!! Din 1989 de cand s-a inceput electrificarea,...si nici azi nu este finalizata!!! Asta e capitalismul!!! Si cate si mai cate proiecte in derulare mucegaiesc prin arhive si nimeni din marii ,,jmekeri" numiti ,,alesi ai boborului" nu clintesc niciun ac!! Asta este....!!!! Problema nu-i legata de 'astia' sau 'aia', e legata de cum e finantat si construit sistemul. Structura CFR-ului, asa cum a fost gandita in perioada comunista, nu a fost regandita dupa 1990, si clar nu se mai potriveste, ducand la probleme mari, si la marfa, si la calatori, si la infrastructura. Inainte de 1989, CFR-ul practic era singurul sistem de transport (relativ) functional din Romania - si avea o proportie covarsitoare atat in transportul de pasageri (pentru ca accesul la o masina proprie era foarte scazut, iar reteaua de transport auto era foarte, foarte nedezvoltata) cat si la transportul de marfuri (pentru ca transportul pe calea ferata era o strategie a partidului, in foarte multe cazuri, se faceau inclusiv transporturi care ar fi fost mult mai economice altfel). Si ne-regandirea sistemului s-a vazut repede - inca din 1992-1993, rutele cunoscator servite de calea ferata au fost acaparate de autobuze (si mai tarziu microbuze) - intai pe Bucuresti - Pitesti - Valcea / Slatina sau Bucuresti - Tulcea, apoi pe alte si alte rute. Achizitia de masini a scazut drastic numarul de pasageri, iar schimbarea fluxurilor de pasageri (odata cu disparitia unor activitati, si aparitia altora) s-a reflectat putin spre deloc in orarele CFR. Asa ca (chiar si acum) circula trenuri goale la ore proaste, si nu sunt trenuri la orele la care ar trebui. La marfa, la fel. CFR Marfa, pana si azi, are o structura tarifara si un sistem comercial foarte apropiat de cel de dinainte de 1989. Asta, combinata cu imbunatatirea soselelor (incepand cu DN1 si 7 la sfarsitul anilor 90, si terminand cu majoritatea drumurilor nationale, care de la aproape impracticabile, au ajuns acceptabile-spre-bune) a dus la caderea traficului feroviar. Apoi a venit problema bugetelor - Ministerul Transporturilor, in 21 de ani de la revolutie, in FIECARE an a avut un buget infim - niciodata mai mult de 3% din PIB, in anii 90 cateva (2-300 milioane de dolari, firimituri adica) - care a trebuit impartit intre sosele, cai ferate, aeroporturi... si cum soselele aratau mult mai rau decat calea ferata (si aduceau mai multe voturi) ghiciti unde s-au dus banii. In sosele. Si doar in sosele (si partial in infrastructura aeronautica, dar nu foarte mult, mai ales in aeroporturile principale, Bucuresti, Timisoara, si in probabil in dirijare). Daca caile ferate ar fi adus voturi, am fi avut azi regii sinelor si ai traverselor, nu ai asfaltului. Caderea CFR nu a inceput odata cu spargerea in mai multe entitati - chestia asta a permis intrarea pe piata a privatilor, care platesc TUI si castiga cota de piata, a inceput odata ce nu s-a mai putut finanta nimic inflationar (adica in 1997-1998), cand pur si simplu nu mai mergea acoperirea pierderilor prin credite la buget sau banci de stat acoperite prin tiparnita (de asta au si cazut anumite banci de stat, gen Bancorex, vreo 400 de milioane de dolari au fost pierduti numai la CRP, actualmente Petrom, pentru subventionarea benzinei, bani returnati cu o taxa de 1 cent pe litru, scoasa abia saptamana trecuta). Nu capitalismul e de vina, ci inertia CFR de a nu se adapta capitalismului. Nu uita ca tot in capitalism (tot de balta/mahala, tot corupt pana in maduva oaselor) s-au facut Caile Ferate Romane. |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6553 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:18 | |
| Cu toate astea nici macar CFR nu-i de vina pentru colapsul in care tinde sa cada...!!!! Din cate stiu, CFR este subordonat cui????Aud???Ah, da: Ministerului Transporturilor....Care cica l-a avut pe unul batut in cap numit basescu care a dat startul lichidarii lui, apoi au urmat Mitrea, Orban, Berceanu, Boagiu si alte ciurucuri ce incet incet creioneaza moartea celei de-a doua armate a Romaniei. Sa fim seriosi.... |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:24 | |
| - raoul a scris:
- Pe sectia ingusta 309 cand au circulat ultima data trenuri C.F.R. ?
1997/1998 _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6557 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:44 | |
| o intrebare R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ? asa sa vazut pe youtube.... poate am sa merg cu el |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:48 | |
| - ionutsel a scris:
- o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ? asa sa vazut pe youtube.... poate am sa merg cu el Asa este. De asemenea are si vagoane de Constanta pe care le detaseaza la Buzau |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6557 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:51 | |
| Multumesc Vlad ma gandesc ca vagoanele de Constanta sunt tot de CFR ca celelalte straine banuiesc ca apartin de CFM app se poate lua bilet pt cele de CFM? multumesc mult |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 20:53 | |
| - Vlad a scris:
- ionutsel a scris:
- o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ? asa sa vazut pe youtube.... poate am sa merg cu el Asa este. De asemenea are si vagoane de Constanta pe care le detaseaza la Buzau Dar numai in perioada sezonului estival circula ramura spre Constanta |
| | | raoul
Numarul mesajelor : 96 Reputatie : 5318 Data de inscriere : 10/08/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 21:09 | |
| Stie cineva anul in care a fost data in folosinta sectia 920 ? |
| | | Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6557 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 21:13 | |
| Calea ferată Jebel-Liebling este o magistrală secundară de cale ferată (magistrala CFR 920) care leagă localitatea Jebel, județul Timiș, de localitatea Liebling. Are o lungime totală de 10 km. În prezent pe această rută mai circulă o singură pereche de trenuri. [modifică] Istorie
A fost dată în folosință la data de 3 martie 1906.
sursa wikipedia |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 21:27 | |
| - ionutsel a scris:
- o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ? asa sa vazut pe youtube.... poate am sa merg cu el cele 2 internationale sunt : 382 Sofia-Moscova care are 3 vag CFR seriile 19-20-76 si numerotate vag 31 , 32 si 33 apoi are 4-5 vag de dormit Rusesti/Ucraineine. Vag CFR circula numai pe Buc-Suceava si retur. 402 Buc.Nord - Bacau - Iasi - Ungheni - Chisinau care are numai 2 vagoane CFR , 1 vag 20-55 si 1 vag 19-80 numerotate cu numele 21 si 22 sau 22 si 23 nu mai tin minte exact. Pe langa cele 2 vag CFR care circula numai pe Buc-Iasi si retur mai sunt si 5-6 vag de dormit CFM. Nici macar in perioada sarbatorilor nu a avut 3 vagoane pentru ca nu au mai fost calatori asa multi ca in alti ani. Iar la vara ramura de la 402/401 pentru Constanta va fi din 3-4 vagoane de dormit CFM/RUS/UKR. Slabe sanse adica deloc ca pe relatia Iasi-Bacau-Adjud-Buzau-Faurei-Fetesti-Constanta sa ataseze vrun vagon CFR tinand cont ca pentru litoral este un accelerat de noapte care ajunge devreme pe litoral. Acuma tu sit care din trenurile astea doua e cel pe care l-ai vazut. |
| | | raoul
Numarul mesajelor : 96 Reputatie : 5318 Data de inscriere : 10/08/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 22:29 | |
| - ionutsel a scris:
- Calea ferată Jebel-Liebling este o magistrală secundară de cale ferată (magistrala CFR 920) care leagă localitatea Jebel, județul Timiș, de localitatea Liebling. Are o lungime totală de 10 km. În prezent pe această rută mai circulă o singură pereche de trenuri.
[modifică] Istorie
A fost dată în folosință la data de 3 martie 1906.
sursa wikipedia Poti sa imi dai linku ca eu nu gasesc pe wikipedia. |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7077 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 02 Feb 2011, 22:54 | |
| Iata linkul:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Jebel-Liebling |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |