Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

In jos 
+111
David Marius
rizelgeorgel2004
ionutz85
mihaiuc
Razvan Tudor
Nk11
Karl
MelecaCristian
@ndrey
biokosmy
alexandruh
Vitosa
decward
frank81
Saruman
vanchorusebulgaria
puscasu
sorinucu
razwy
Norbi
iuli.hard
Cobra
valibu
djdanny
63-1143-5
1nt3rp0l_106
cata
rowanberry
Adrian78
popandrei10
alinx3330
Boracik
diana04
RazvanCFR
AlexCta
bogdan srl
dany90
zenox4500
clauadrian24
saint
marian_topy
halmarius
ionut_te
Razvan
Marius Iulian
cont dezactivat .
stoica gheorghe
kaan
baciulik
didinul
marcelbanu
pannonia express
LocoMania
The Legend
Andrei
raoul
ludwig87
alexg
stakee
Mihay
VeV
FeroFan97
iuliana
cont inactiv
Vlad12
ion1982
060-EA078
Lde 2100
Caravelle_Zg
IonutChircu
jionutz
Axwell21
Costin.H
myster2008
alex.alexus.tm
ionutz72
Traveller
g.popovici
srazvi
AMX 97-0548-4
PrisecaruFlorin
stinky
George2210
dan ciprian
cristi CFR
vrabieionut
stegaru
43.309
Nesebar
mureseanu_976
marius_catalin84
membru inactiv
lovekomotive
tacc400
IonutCFR2009
Amiralul
pisti91
KQQ
mtk
mardaryroby
Codrut1985
Vlad
Ionutz
kristi kkk
MariusM
DonVILLy
cortexedge
cristi ar
mariuskl
tudor_vl
COSTACHE MIHAIL
115 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 63 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13808
Data de inscriere : 08/04/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMar 01 Feb 2011, 21:19

Iata o lista cu liniile construite sau finalizate in perioada comunista:
Golenti - Poiana Mare
Marasesti - Panciu
I.L. Caragiale - Moreni
Bumbesti - Livezeni
Faurei - Tecuci
Salva -Viseu
Piatra Neamt - Bicaz
Dorobantu - Capu Midia
Strehaia - Motru
Suceava - Gura Humorului
Targu Jiu - Filiasi (prin Turceni)
Turceni - Dragotesti
Normalizare Alba Iulia - Zlatna
Dornesti - Siret
Babeni - Alunu
Pascani - Targu Neamt
Normalizare Satu Mare - Bixad
Deva - Brad
Dangeni - Saveni
Sus In jos
raoul

raoul


Numarul mesajelor : 96
Reputatie : 5318
Data de inscriere : 10/08/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMar 01 Feb 2011, 21:44

Pe sectia ingusta 309 cand au circulat ultima data trenuri C.F.R. ?
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 898
Varsta : 48
Reputatie : 6553
Data de inscriere : 10/10/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 16:13

mihaiuc a scris:
David Marius a scris:
E curios cum pana sa vina "capitalismul" s-au cosntruit atatea cai ferate Evil or Very Mad ori erau mai ieftine ori erau bani mai multi

Nici, nici... In perioada comunista nu stiu sa se fi construit prea mare lucru de la zero (s-a finalizat Bumbesti - Livezeni si Craiova-Videle-Bucuresti, astea incepute inainte de razboi, si finalizate in mare parte prin 'munca patriotica' si s-a construit Tecuci-Faurei plus cateva linii scurte, regionale de tipul Tg. Neamt-Pascani). In rest, nimic altceva nou - doar dublari, electrificari si reconstructii, la care in mare parte, costurile interne erau sustinute de tiparnita de lei neconvertibili (statul putea tipari cat vroia, oricum nu conta ca nu existau marfuri cumparabile cu banii, pentru ca statul oricum controla toate preturile - nu avea cum sa apara inflatie), iar cheltuielile externe, prin imprumuturi (Romania a dat faliment de doua ori, in 1934 si in 1982). Cat despre cum s-au construit liniile in perioada capitalista de dinainte, e o intreaga poveste!

Mai, da! Ai dreptate si tu! Dar frate, macar s-a facut ceva.Cel putin in privinta electrificarii, no comment!!! Dar jegurile astea care s-au perindat din 1989 pana azi, ce au facut???? NIMIC!!! Un exemplu este linia Tecuci---Ivesti---Barbosi!!! Din 1989 de cand s-a inceput electrificarea,...si nici azi nu este finalizata!!! Asta e capitalismul!!! Si cate si mai cate proiecte in derulare mucegaiesc prin arhive si nimeni din marii ,,jmekeri" numiti ,,alesi ai boborului" nu clintesc niciun ac!! Asta este....!!!!
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5521
Data de inscriere : 14/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 18:04

[quote="Onofrei Sergiu Gabriel'76"]
mihaiuc a scris:
David Marius a scris:
E curios cum pana sa vina "capitalismul" s-au cosntruit atatea cai ferate Evil or Very Mad ori erau mai ieftine ori erau bani mai multi

Mai, da! Ai dreptate si tu! Dar frate, macar s-a facut ceva.Cel putin in privinta electrificarii, no comment!!! Dar jegurile astea care s-au perindat din 1989 pana azi, ce au facut???? NIMIC!!! Un exemplu este linia Tecuci---Ivesti---Barbosi!!! Din 1989 de cand s-a inceput electrificarea,...si nici azi nu este finalizata!!! Asta e capitalismul!!! Si cate si mai cate proiecte in derulare mucegaiesc prin arhive si nimeni din marii ,,jmekeri" numiti ,,alesi ai boborului" nu clintesc niciun ac!! Asta este....!!!!

Problema nu-i legata de 'astia' sau 'aia', e legata de cum e finantat si construit sistemul. Structura CFR-ului, asa cum a fost gandita in perioada comunista, nu a fost regandita dupa 1990, si clar nu se mai potriveste, ducand la probleme mari, si la marfa, si la calatori, si la infrastructura. Inainte de 1989, CFR-ul practic era singurul sistem de transport (relativ) functional din Romania - si avea o proportie covarsitoare atat in transportul de pasageri (pentru ca accesul la o masina proprie era foarte scazut, iar reteaua de transport auto era foarte, foarte nedezvoltata) cat si la transportul de marfuri (pentru ca transportul pe calea ferata era o strategie a partidului, in foarte multe cazuri, se faceau inclusiv transporturi care ar fi fost mult mai economice altfel).
Si ne-regandirea sistemului s-a vazut repede - inca din 1992-1993, rutele cunoscator servite de calea ferata au fost acaparate de autobuze (si mai tarziu microbuze) - intai pe Bucuresti - Pitesti - Valcea / Slatina sau Bucuresti - Tulcea, apoi pe alte si alte rute. Achizitia de masini a scazut drastic numarul de pasageri, iar schimbarea fluxurilor de pasageri (odata cu disparitia unor activitati, si aparitia altora) s-a reflectat putin spre deloc in orarele CFR. Asa ca (chiar si acum) circula trenuri goale la ore proaste, si nu sunt trenuri la orele la care ar trebui. La marfa, la fel. CFR Marfa, pana si azi, are o structura tarifara si un sistem comercial foarte apropiat de cel de dinainte de 1989. Asta, combinata cu imbunatatirea soselelor (incepand cu DN1 si 7 la sfarsitul anilor 90, si terminand cu majoritatea drumurilor nationale, care de la aproape impracticabile, au ajuns acceptabile-spre-bune) a dus la caderea traficului feroviar. Apoi a venit problema bugetelor - Ministerul Transporturilor, in 21 de ani de la revolutie, in FIECARE an a avut un buget infim - niciodata mai mult de 3% din PIB, in anii 90 cateva (2-300 milioane de dolari, firimituri adica) - care a trebuit impartit intre sosele, cai ferate, aeroporturi... si cum soselele aratau mult mai rau decat calea ferata (si aduceau mai multe voturi) ghiciti unde s-au dus banii. In sosele. Si doar in sosele (si partial in infrastructura aeronautica, dar nu foarte mult, mai ales in aeroporturile principale, Bucuresti, Timisoara, si in probabil in dirijare). Daca caile ferate ar fi adus voturi, am fi avut azi regii sinelor si ai traverselor, nu ai asfaltului.
Caderea CFR nu a inceput odata cu spargerea in mai multe entitati - chestia asta a permis intrarea pe piata a privatilor, care platesc TUI si castiga cota de piata, a inceput odata ce nu s-a mai putut finanta nimic inflationar (adica in 1997-1998), cand pur si simplu nu mai mergea acoperirea pierderilor prin credite la buget sau banci de stat acoperite prin tiparnita (de asta au si cazut anumite banci de stat, gen Bancorex, vreo 400 de milioane de dolari au fost pierduti numai la CRP, actualmente Petrom, pentru subventionarea benzinei, bani returnati cu o taxa de 1 cent pe litru, scoasa abia saptamana trecuta).
Nu capitalismul e de vina, ci inertia CFR de a nu se adapta capitalismului. Nu uita ca tot in capitalism (tot de balta/mahala, tot corupt pana in maduva oaselor) s-au facut Caile Ferate Romane.
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 898
Varsta : 48
Reputatie : 6553
Data de inscriere : 10/10/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:18

Cu toate astea nici macar CFR nu-i de vina pentru colapsul in care tinde sa cada...!!!! Din cate stiu, CFR este subordonat cui????Aud???Ah, da: Ministerului Transporturilor....Care cica l-a avut pe unul batut in cap numit basescu care a dat startul lichidarii lui, apoi au urmat Mitrea, Orban, Berceanu, Boagiu si alte ciurucuri ce incet incet creioneaza moartea celei de-a doua armate a Romaniei. Sa fim seriosi....
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9707
Data de inscriere : 02/11/2008

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:24

raoul a scris:
Pe sectia ingusta 309 cand au circulat ultima data trenuri C.F.R. ?

1997/1998

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Jhonyla

Jhonyla


Numarul mesajelor : 1458
Reputatie : 6557
Data de inscriere : 30/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:44

o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ?
asa sa vazut pe youtube....
poate am sa merg cu el
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13808
Data de inscriere : 08/04/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:48

ionutsel a scris:
o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ?
asa sa vazut pe youtube....
poate am sa merg cu el

Asa este. De asemenea are si vagoane de Constanta pe care le detaseaza la Buzau
Sus In jos
Jhonyla

Jhonyla


Numarul mesajelor : 1458
Reputatie : 6557
Data de inscriere : 30/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:51

Multumesc Vlad
ma gandesc ca vagoanele de Constanta sunt tot de CFR
ca celelalte straine banuiesc ca apartin de CFM
app se poate lua bilet pt cele de CFM?
multumesc mult
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14504
Data de inscriere : 08/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 20:53

Vlad a scris:
ionutsel a scris:
o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ?
asa sa vazut pe youtube....
poate am sa merg cu el

Asa este. De asemenea are si vagoane de Constanta pe care le detaseaza la Buzau
Dar numai in perioada sezonului estival circula ramura spre Constanta
Sus In jos
raoul

raoul


Numarul mesajelor : 96
Reputatie : 5318
Data de inscriere : 10/08/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 21:09

Stie cineva anul in care a fost data in folosinta sectia 920 ?
Sus In jos
Jhonyla

Jhonyla


Numarul mesajelor : 1458
Reputatie : 6557
Data de inscriere : 30/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 21:13

Calea ferată Jebel-Liebling este o magistrală secundară de cale ferată (magistrala CFR 920) care leagă localitatea Jebel, județul Timiș, de localitatea Liebling. Are o lungime totală de 10 km. În prezent pe această rută mai circulă o singură pereche de trenuri.
[modifică] Istorie

A fost dată în folosință la data de 3 martie 1906.

sursa wikipedia
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 21:27

ionutsel a scris:
o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ?
asa sa vazut pe youtube....
poate am sa merg cu el

cele 2 internationale sunt :
382 Sofia-Moscova care are 3 vag CFR seriile 19-20-76 si numerotate vag 31 , 32 si 33 apoi are 4-5 vag de dormit Rusesti/Ucraineine. Vag CFR circula numai pe Buc-Suceava si retur.
402 Buc.Nord - Bacau - Iasi - Ungheni - Chisinau care are numai 2 vagoane CFR , 1 vag 20-55 si 1 vag 19-80 numerotate cu numele 21 si 22 sau 22 si 23 nu mai tin minte exact. Pe langa cele 2 vag CFR care circula numai pe Buc-Iasi si retur mai sunt si 5-6 vag de dormit CFM. Nici macar in perioada sarbatorilor nu a avut 3 vagoane pentru ca nu au mai fost calatori asa multi ca in alti ani.
Iar la vara ramura de la 402/401 pentru Constanta va fi din 3-4 vagoane de dormit CFM/RUS/UKR. Slabe sanse adica deloc ca pe relatia Iasi-Bacau-Adjud-Buzau-Faurei-Fetesti-Constanta sa ataseze vrun vagon CFR tinand cont ca pentru litoral este un accelerat de noapte care ajunge devreme pe litoral.

Acuma tu sit care din trenurile astea doua e cel pe care l-ai vazut.
Sus In jos
raoul

raoul


Numarul mesajelor : 96
Reputatie : 5318
Data de inscriere : 10/08/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 22:29

ionutsel a scris:
Calea ferată Jebel-Liebling este o magistrală secundară de cale ferată (magistrala CFR 920) care leagă localitatea Jebel, județul Timiș, de localitatea Liebling. Are o lungime totală de 10 km. În prezent pe această rută mai circulă o singură pereche de trenuri.
[modifică] Istorie

A fost dată în folosință la data de 3 martie 1906.

sursa wikipedia

Poti sa imi dai linku ca eu nu gasesc pe wikipedia.
Sus In jos
myster2008
Administrator
Administrator
myster2008


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 42
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 7077
Data de inscriere : 15/08/2008

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitimeMier 02 Feb 2011, 22:54

Iata linkul:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Jebel-Liebling
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Continut sponsorizat





INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 60 Icon_minitime

Sus In jos
 
INTREBARI SI RASPUNSURI
Sus 
Pagina 60 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 31 ... 59, 60, 61 ... 63 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: