|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+111David Marius rizelgeorgel2004 ionutz85 mihaiuc Razvan Tudor Nk11 Karl MelecaCristian @ndrey biokosmy alexandruh Vitosa decward frank81 Saruman vanchorusebulgaria puscasu sorinucu razwy Norbi iuli.hard Cobra valibu djdanny 63-1143-5 1nt3rp0l_106 cata rowanberry Adrian78 popandrei10 alinx3330 Boracik diana04 RazvanCFR AlexCta bogdan srl dany90 zenox4500 clauadrian24 saint marian_topy halmarius ionut_te Razvan Marius Iulian cont dezactivat . stoica gheorghe kaan baciulik didinul marcelbanu pannonia express LocoMania The Legend Andrei raoul ludwig87 alexg stakee Mihay VeV FeroFan97 iuliana cont inactiv Vlad12 ion1982 060-EA078 Lde 2100 Caravelle_Zg IonutChircu jionutz Axwell21 Costin.H myster2008 alex.alexus.tm ionutz72 Traveller g.popovici srazvi AMX 97-0548-4 PrisecaruFlorin stinky George2210 dan ciprian cristi CFR vrabieionut stegaru 43.309 Nesebar mureseanu_976 marius_catalin84 membru inactiv lovekomotive tacc400 IonutCFR2009 Amiralul pisti91 KQQ mtk mardaryroby Codrut1985 Vlad Ionutz kristi kkk MariusM DonVILLy cortexedge cristi ar mariuskl tudor_vl COSTACHE MIHAIL 115 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7999 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 00:59 | |
| - ionutsel a scris:
- o intrebare
R 401 are in compunere 3 vagoane CFR Bucuresti - Iasi ? asa sa vazut pe youtube.... poate am sa merg cu el Eu stiu ca 401 are doar 2 vagoane scaun Bucuresti-Iasi ! 21 care este 19-80 ! 22 care este 20-49 ! Atat !!! Nu sunt 3 vagoane ! |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 12:58 | |
| - Onofrei Sergiu Gabriel'76 a scris:
- Cu toate astea nici macar CFR nu-i de vina pentru colapsul in care tinde sa cada...!!!! Din cate stiu, CFR este subordonat cui????Aud???Ah, da: Ministerului Transporturilor....Care cica l-a avut pe unul batut in cap numit basescu care a dat startul lichidarii lui, apoi au urmat Mitrea, Orban, Berceanu, Boagiu si alte ciurucuri ce incet incet creioneaza moartea celei de-a doua armate a Romaniei. Sa fim seriosi....
Nu, vina nu este a lui X, Y, Z, T. Vina este a modului in care este facut bugetul tarii, buget in care transporturile au fost tratate aiurea inca din 1990. Din nou, ce puteai face, eu, tu, oricine, in locul lor, daca primeai alocatii bugetare de 3-400 milioane de dolari pentru INTREG sistemul national de transporturi? Nu puteai sa-i dai pe toti la caile ferate, nu puteai sa-i dai pe toti la sosele, nu-i puteai da pe toti la porturi sau aeroporturi. Si in banii astia se includeau pana si subventia pentru calatorii CFR sau subventia de delta, se includea pana si decontarea abonamentelor pentru trenuri si metrou. Asta cand asemenea bani nu ajungeau pentru nici unul din sistemele de transport ale tarii. Si chiar daca-i dadeai pe toti la caile ferate (asta ar fi insemnat sa nu se refaca un km de drum nici macar cu plombe), tot nu ar fi ajuns... Si bugetul se face la fel in continuare - cat are ministerul transporturilor buget? Putin peste 2.7 miliarde de euro, adica putin peste 2% din PIB. Care, din nou, trebuie sa intre in atatea proiecte... A cui e vina? E vina faptului ca se colecteaza la buget (total, adica adm. locale plus adm. nationala plus toate parastatalele care colecteaza taxe, gen CNAS) undeva la 30% din PIB (in anii 90, undeva la 25% din PIB), care trebuie impartiti in zeci de locuri. E vina faptului ca avem un deficit de pensii cat bugetul transporturilor, asta peste cei 8% din PIB care se duc automat la pensii. Mai raman 15% din PIB, o placinta subtire, pe care s-o imparti - educatie, cercetare, sanatate, adm. locale, transporturi, armata si politie, justitie... In anii '90, deficitul ala nu era acolo, ca erau pensiile mult mai mici fata de salariul mediu, dar banii care azi se duc pe pensii se duceau la sustinut mamuti industriali care pana la urma tot si-au dat duhul. Mai bine ii bagau in sosele si cai ferate - investitiile in transporturi in anii '90 aproape ca nu erau deloc. In fine, cu bugetul de la MT, normal ca totul e subfinantat! Eu unul, vazand bugetul CFR, as refuza sa fiu director. As innebuni de stres stiind ca nu am ce face cu firimiturile primite. La fel, nu m-as baga ministru la transporturi, pentru ca stiu cate autostrazi pot construi cu banii aia - aproape nimic! Aici, unde traiesc eu, se colecteaza peste 50% din PIB prin taxe si impozite. Si vorbim si de un PIB mai mare per capita de aproape 4 ori (pib-ul total e aproape triplu ca al Romaniei) - normal ca si serviciile oferite de stat vor fi mult, mult mai bune. Si tot se plang, trafikverketul suedez, de exemplu, spune e subfinantat, desi se plange ca primeste o alocatie din PIB de vreo 7.5%! Si asta in conditiile in care sunt vreo 15 km de autostrada in constructie in toata tara (in RO sunt vreo 300 in momentul asta). Si eu cel putin cred ca spargerea CFR a fost o idee buna. Si va spun si de ce - inainte de spargere, CFR era finantat intr-un mod foarte simplu - nu-si platea facturile, si astepta ca inflatia sa transforme sumele alea in nimicuri, pe care le platea apoi. Cand inflatia s-a sfarsit, mecanismul asta nu mai functiona. Nici o componenta a SNCFR nu era capabila sa genereze venituri ca sa stea la linia de plutire. Macar privatii care au aparut in urma spargerii (Regiotrans, VIA, TFG la calatori, Unifer, GFR, OBB ro... la marfa) platesc TUI, permitand infrastructurii sa functioneze, chiar si asa cum o face. Daca nu se intampla asta, ma intreb de unde ar fi avut CFR bani macar pentru cheltuieli curente... P.S. - am o sugestie de refacere a CFR. E simpla - cum liniile sunt prin lege proprietatea statului (CFR doar le administreaza), statul ar putea infiinta o companie noua (de la zero, eventual cotata pe bursa), care sa administreze infrastructura. Se angajeaza un consultant extren (extern adica din afara sistemului) pentru structurarea companiei, si se obtine o structura noua. Structura asta noua, degrevata complet de datorii, va fi finantata la metrul de cale existenta de stat, si va primi TUI. Nu platesti TUI-ul la timp, nu circuli. Acelasi lucru la CFR calatori - iar subventia la pasageri sa dispara treptat, fondurile fiind trimise inspre infrastructura si doar inspre infrastructura. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7656 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 18:47 | |
| Stimati colegi! Pt. a se fi pastrat CFR-ul la dimensiunea din 1989 trebuiau indeplinite cateva conditii, multe dintre ele contrare dreptului la libera circulatie si proprietate - sa circule in weekend numai un anumit tip de masini, ca pe vremea tabloului(numere cu/fara sot) - sa nu se poata achizitiona asa usor un automobil, pt a se duce cetateanul catre tren sau, in cel mai rau caz, autobuz - sa nu se fi permis infiintarea unor firme de transport auto Alta problema este pozitia unor statii cunoscator asezate fata de o localitate, trece soseaua prin mijlocul ei, migrand astfel catre autobuz. Nu in ultimul rand, infratsructura neinbunatatita aprope deloc in ultimii 20 ani. Astfel se face ca CFR-ul a devenit un colos nerentabil. |
| | | andrei florin
Numarul mesajelor : 7 Reputatie : 5068 Data de inscriere : 16/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 19:45 | |
| Salutare baieti! Am o nelamurire referitoare la urmatorul fapt: de exemplu am un bilet pe ruta Baia Mare - Timisoara Nord si vreau sa fac intrerupere pentru cateva ore in Arad, aceasta intrerupere ma va costa? cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fiu obligat sa platesc jumatate din pretul biletului. |
| | | Marius Iulian
Numarul mesajelor : 323 Varsta : 35 Localizare : Brasov / Galati Reputatie : 6286 Data de inscriere : 29/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 19:48 | |
| Întreruperea este gratuită ! Ceea ce trebuie să plătești în plus este tichetul(ele) de rezervare al locului pentru trenul pe care îl vei lua din stația de întrerupere, însă inițial trebuie aplicată la ghișeul stației viza de întrerupere ! |
| | | andrei florin
Numarul mesajelor : 7 Reputatie : 5068 Data de inscriere : 16/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 20:26 | |
| - micutul_tgv a scris:
- Întreruperea este gratuită ! Ceea ce trebuie să plătești în plus este tichetul(ele) de rezervare al locului pentru trenul pe care îl vei lua din stația de întrerupere, însă inițial trebuie aplicată la ghișeul stației viza de întrerupere !
Multumesc pentru raspuns! |
| | | alexandruh
Numarul mesajelor : 132 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5260 Data de inscriere : 04/12/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 21:16 | |
| O intrebare : cat costa suplimentele la cusete / vagoane de dormit ? |
| | | Marius Iulian
Numarul mesajelor : 323 Varsta : 35 Localizare : Brasov / Galati Reputatie : 6286 Data de inscriere : 29/08/2008
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 21:58 | |
| Pagina oficială cu tarife ale suplimentelor CFR: (http://www.cfrcalatori.ro/245) Iar aici sunt tarifele suplimentelor pentru vagon de dormit / cuseta. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 03 Feb 2011, 23:27 | |
| De mentionat ca pentru vagonul cuseta este suficient un bilet clasa a 2-a in timp ce pentru vagonul de dormit trebuie un bilet clasa 1, plus suplimentele afisate. Iar suplimentul se plateste in intregime, chiar daca aveti reduceri, sau cumparati biletul cu anticipatie. Cat despre "cabina cu 3 paturi" eu stiam ca nu se comercializeaza in trafic intern. E vreo noutate de anul acesta? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 08:51 | |
| Despre vagoanele de dormit am si eu citeva intrebari:
- care sint cele de clasa a II a si care de clasa Ia? - am circulat de citeva ori cu Isterul, am avut bilete, si am cerut insotitorului o cabina unde sa nu mai vina nimeni, am primit replica, da dar asta e clasa I a, ma rog, o daata am mers intr-o cabina cu 2 paturi suprapuse insa deasupra mai era un schelet de pat rabatat si fara lenjerie, cabina avea, chiuveta. -alta data am primit aceeasi replica, e clasa I a biletele sint de a II-a, erau doua paturi, chiuveta si o usa inchisa care aparent dadea in cealalta cabina??? - care este cabina single la vagon de dormit, una cu un pat sau una cu doua paturi unde le cumperi pe amindoua sa fi ,,single"?
- am circulat cu Panonia de la bucuresti la Sinaia si pentru ca vagonul clasa unde aveam locurile era foarte plin, am trecut in celalalt vagon. Acesta era o cuseta, insa compartimentele erau in configuratia de zi fara paturi rabatate, cu exceptia citorva unde erau niste straini.A venit insotitorul si a spus ca e interzis sa stam acolo, asta pina i-am dat o atentie, probabil si alti calatori au procedat la fel. Daca respectivul vagon cuseta nu se umple de calatori care au cumparat la cuseta, locurile nu pot fi vindute pentru anumite distante ca locuri in compartiment(de zi adica nu pat)?
|
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 09:19 | |
| e cam ciudat cu clasele intr-adevar... In general, cu foarte mici exceptii, vagoanele de dormit care circula prin Europa au 3 paturi. Asta ar fi versiunea "de baza", uneori denumita si "cl. a 2-a", care in Romania nu se comercializeaza pentru rutele interne. Nivelul de confort superior este cu 2 paturi. Este pur si simplu acelasi tip de compartiment, la care patul din mijloc este rabatat, si, eventual patul de sus este coborat printr-un mecanism, astfel incat cel care doarme sus are cam aceeasi libertate de miscare ca si cel care doarme jos. De multe ori am auzit ca aceasta cagtegorie de confort sa fie denumita "vagon de dormit cl. 1".In general, in restul tarilor din Europa un bilet cl. a 2-a este suficient pentru acest tip de confort, dar in Romania trebuie bilet cl. 1. La Ister de exemplu, cand calatoresc doua persoane in aceeasi cabina, fiecare are bilet cl. a 2-a si un supliment de pat "double". De exemplu de la Brasov la Budapesta: 34 euro biletul + 42 euro suplimentul, deci 76 euro in total Mai departe, exista categoria "single". Este din nou acelasi tip de cabina cu 3 paturi, doar ca patul de sus si cel de la mijloc sunt (sau nu) rabatate. Diferenta fundamentala este ca desi celealte paturi sunt "libere", locurile nu vor fi vandute. Deci cel care plateste bilet cl. 1 plus supliment de pat "single" are garantia ca va calatori singur, indiferent cate paturi sunt in cabina, si daca sunt rabatate sau nu. De data aceasta chiar si pe trenurile internationale, la fel ca si in restul Europei, trebuie un bilet cl. 1. Aici preturiile devin astronomice: exemplu pentru Ister Brasov - Budapesta: 55 euro biletul si 100 (!) euro suplimentul, deci 155 euro in total. Este oarecum explicabil, pentru ca daca toata lumea rezerva "single" sunt maxim 10-11 calatori in vagon, deci pretul este mai "piperat". In concluzie daca tu ai cerut la Ister o cabina in care sa fii doar tu, insotitorul a avut dreptul sa-ti ceara bilet cl. 1. Iar in cele mai multe vagoane, doua cabine alaturate se pot "uni" prin acea usa din mijloc. Rezulta deci aproape un mic "apartament", mai ales daca una din cabine are dus si toaleta In fine, despre calatoria cu Pannonia, la fel din pacate conductorul a avut dreptate: accesul la vagoanele de dormit sau cuseta este permis doar daca ai achitat suplimentul. Pozitia "de zi" exista atat la cuseta cat si la vagon de dormit, dar asta nu il transforma intr-un vagon obisnuit, iar suplimentul este acelasi, indiferent de distanta parcursa, sau daca este zi/noapte. Daca mai sunt alte intrebari, raspund cu placere. Trenurile de noapte sunt trenurile mele preferate :roll: |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 10:28 | |
| Mersi pentru explicatii.
Am circulat cu Isterul doar in tara, si am cerut sa nu mai vina nimeni in cabina deoarece nu eram singur. Desi patul din mijloc avea lenjerie, cel de sus era doar scheletul metalic, ma indoiesc sa fi avut vreodata saltea sau poate la solicitari.In toate situatiile, cred ca ti-ai dat seama, am folosit doar un pat. Interesant sa nu se comercializeze pe rutele interne clasa a II-a.De fapt din Bucuresti la casele speciale, nu mi s-a dat bilet la vagonul de dormit, in ziua respectiva, in schimb insotitorul avea diagrama pe care se vea ca nici jumatate din vagon nu fusese vindut.
Legat de vagoanele cuseta, poate ai dreptate, dar tind sa cred ca nimeni nu se culca la cuseta dimineata cind pleaca Panonia din Bucuresti, prin urmare prin analogia cu cabina single care e mai scumpa pentru ca sint mai putini pasageri, inclin sa cred ca pe anumite portiuni ar putea fi vindute locuri pe scaun, care sa compenzeze circulatia in gol. Adica noi atunci am mers inghesuiti claie in vagonul clasa al CD si cuseta era aproape goala.Cel putin pina la Brasov puteau fi vindute bilete de clasa. E o parere personala, privind cusetele care circula ziua. |
| | | alexandruh
Numarul mesajelor : 132 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5260 Data de inscriere : 04/12/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 11:04 | |
| - micutul_tgv a scris:
- Pagina oficială cu tarife ale suplimentelor CFR: (http://www.cfrcalatori.ro/245)
Iar aici sunt tarifele suplimentelor pentru vagon de dormit / cuseta. - mitzaciobanu a scris:
- De mentionat ca pentru vagonul cuseta este suficient un bilet clasa a 2-a in timp ce pentru vagonul de dormit trebuie un bilet clasa 1, plus suplimentele afisate. Iar suplimentul se plateste in intregime, chiar daca aveti reduceri, sau cumparati biletul cu anticipatie. Cat despre "cabina cu 3 paturi" eu stiam ca nu se comercializeaza in trafic intern. E vreo noutate de anul acesta?
Atat ! Va multumesc la amandoi ! |
| | | alexandruh
Numarul mesajelor : 132 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5260 Data de inscriere : 04/12/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 11:59 | |
| - alexandruh a scris:
- micutul_tgv a scris:
- Pagina oficială cu tarife ale suplimentelor CFR: (http://www.cfrcalatori.ro/245)
Iar aici sunt tarifele suplimentelor pentru vagon de dormit / cuseta.
- mitzaciobanu a scris:
- De mentionat ca pentru vagonul cuseta este suficient un bilet clasa a 2-a in timp ce pentru vagonul de dormit trebuie un bilet clasa 1, plus suplimentele afisate. Iar suplimentul se plateste in intregime, chiar daca aveti reduceri, sau cumparati biletul cu anticipatie. Cat despre "cabina cu 3 paturi" eu stiam ca nu se comercializeaza in trafic intern. E vreo noutate de anul acesta?
Atat ! Va multumesc la amandoi ! Inca o intrebare : trenul A1662 [ Iasi-Bucuresti ] ce compunere are ? Sau un site ceva cu compunerea trenurilor, ca m-ar interesa mai multe informatii despre compunerea unor trenuri [ scuzati cacofoniile :d ] . |
| | | decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 7999 Data de inscriere : 15/08/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Vin 04 Feb 2011, 16:22 | |
| - alexandruh a scris:
- alexandruh a scris:
- micutul_tgv a scris:
- Pagina oficială cu tarife ale suplimentelor CFR: (http://www.cfrcalatori.ro/245)
Iar aici sunt tarifele suplimentelor pentru vagon de dormit / cuseta.
- mitzaciobanu a scris:
- De mentionat ca pentru vagonul cuseta este suficient un bilet clasa a 2-a in timp ce pentru vagonul de dormit trebuie un bilet clasa 1, plus suplimentele afisate. Iar suplimentul se plateste in intregime, chiar daca aveti reduceri, sau cumparati biletul cu anticipatie. Cat despre "cabina cu 3 paturi" eu stiam ca nu se comercializeaza in trafic intern. E vreo noutate de anul acesta?
Atat ! Va multumesc la amandoi ! Inca o intrebare : trenul A1662 [ Iasi-Bucuresti ] ce compunere are ? Sau un site ceva cu compunerea trenurilor, ca m-ar interesa mai multe informatii despre compunerea unor trenuri [ scuzati cacofoniile :d ] . Azi 4.02.2011 : Locomotiva 45-0397 ; 20-49* ; 20-49* ; 20-49* ; 20-49* ; 19-76 ; 20-49* ; 20-49*;20-49 ; 20-49 20-49* = climatizat Compunerea este a lui 1661 ! Pentru 1662 ia ultimul vagon din 1661 ca primul vagon din 1662 ! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |