Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita

In jos 
+24
ldh.ro
TonyGFR
mariuscfrbucuresti
Razvan Tudor
Adrian78
ravers75
Luna
gamezplayi
Rarau
Vitosa
nenuandrei
traian
Dr2005
popovici
Nk11
decward
iuli.hard
ldh80
AndreiCFRBucuresti
LanceR
Cobra
mishu88
IonutCFR2009
COSTACHE MIHAIL
28 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AutorMesaj
Alex:D

Alex:D


Numarul mesajelor : 16
Reputatie : 4619
Data de inscriere : 20/04/2012

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Aug 2016, 20:56

Inaugurarea pe 9 iunie 1938
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11401
Data de inscriere : 17/02/2011

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Aug 2016, 22:06

acolo era si marginea de nord a orasului,Baneasa fiind doar o comuna
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 22 Noi 2018, 16:21

Dupa desfiintarea majoritatii cailor ferate industriale care se ramificau din statia Bucuresti-Baneasa (cele care deserveau Depozitele "Jiului", Depozitele Petrom, Fabrica de paine Pajura, etc), in preajma statiei Bucuresti-Baneasa au mai ramas totusi doua obiective care ar mai putea folosi transportul feroviar de marfa:


-Terminalul unde ar putea fi descarcate vagoane-cisterna, pentru o centrala termica a Casei Presei.
Acel terminal este situat intre Strada Baiculesti si liniile statiei Bucuresti-Baneasa


-O rampa de incarcare apartinand Casei Presei, care este situata in spatele Casei Presei, parallel cu Strada Tipografilor.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 22 Noi 2018, 16:29

ldh80 a scris:
-Terminalul unde ar putea fi descarcate vagoane-cisterna, pentru o centrala termica a Casei Presei.
  Acel terminal este situat intre Strada Baiculesti si liniile statiei Bucuresti-Baneasa
Centrala termică nu era a Casei Presei, ci era un CET în toată regula (mă rog, nu de dimensiunea CET Vest sau Sud), care aproviziona cu agent termic întreaga zonă. Respectiva centrală este singura deţinută de RADET (restul CET-urilor sunt ale ELCEN) şi e închisă de câţiva ani... oricum, se doreşte modernizarea şi redeschiderea ei, dar noile echipamente vor funcţiona cu gaze naturale, nu cu păcură, deci nu va mai fi necesar terminalul feroviar. De altfel şi ELCEN vrea să treacă CET Sud, Vest şi Progresu complet pe gaz, ca să nu se mai ardă păcură, caz în care şi liniile lor industriale vor deveni istorie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 22 Noi 2018, 16:44

Gazul natural este evident un combustibil mult mai bun si eficient pentru producerea energiei termice, ca si putere calorica si emisii poluante, decat orice alt combustibil (carbuni, pacura sau CLU).

Insa aprovizionarea cu pacura ar trebui totusi asigurata, ca o sursa de rezerva, pentru cazuri exceptionale, cand aprovizionarea cu gaze naturale se poate intrerupe, din motive economice sau politice (mai ales ca Romania este nevoita sa importe o parte din necesarul de gaze naturale din Federatia Rusa).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeLun 05 Sept 2022, 10:56

Pana in ce an s-au mai format trenuri de marfa in/din statia Bucuresti-Baneasa ?

Din aceasta statie se desprindeau urmatoarele cai ferate industriale:

-Linia care traversa strada Baiculesti, trecea prin fata caminelor "Poligrafiei", apoi traversa strada Straulesti (prin fata liceului tehnic "Media"), mergea paralel cu strada Straulesti si ajungea la depozitele "Petrom"

-O alta linie se desprindea din aceasta, traversa Bdul. Poligrafiei, traversa strada Dridu si deservea depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".

-Linia pentru CET Casa Presei

-Linia pentru rampa de incarcare a "Casei Presei", paralela cu strada Tipografilor. Acolo probabil se incarcau vagoanele de posta cu ziare, reviste, etc.

-Linia care mergea un timp paralel cu M800 si deservea betoniera "Expozitiei", traversa strada Parcului si ajungea in incinta "Romexpo".
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 29 Iun 2023, 11:37

Are cineva o schita a statiei Bucuresti-Baneasa, cu toate liniile care existau in 1990, inclusiv cu toate liniile industriale ce erau racordate la aceasta statie ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeMier 22 Noi 2023, 09:39

O schita (sper sa fie corecta) cu toate liniile care existau in 1990 in statia CFR Bucuresti- Baneasa , inclusiv toate liniile industriale care erau racordate la aceasta statie.

Schita am facut-o cu ajutor wikimapia, google earth, google maps si a fotografiilor pe care le-am gasit cu aceasta statie. Din pacate nu am putut afla si numerotarea macazurilor. In 1990 statia Bucuresti- Baneasa ar fi avut 8 linii.
Ciudat este faptul ca nu exista peron la linia II, desi aceasta este linie directa!

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Statia18
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeDum 14 Iul 2024, 19:19

Doua fotografii de pe google maps:

-Cladirea de calatori a statiei Bucuresti Baneasa:

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Stati116

-Fostul turn CED al statiei Bucuresti-Baneasa:

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Stati117

A fost construit probabil in anii 70, cu ocazia echiparii statiei Bucuresti-Baneasa cu instalatie CED (probabil prin 1978- 1980, cand M800 a fost electrificata, echipata cu BLA si statiile cu instalatii CED).

Dupa ce statia Bucuresti- Baneasa a fost echipata cu instalatie CE (probabil prin anul 2006 sau )2008), iar instalatia CE a statiei Bucuresti-Baneasa a inceput sa fie controlata din turnul CE a statiei Bucuresti-Nord (acolo se afla fizic si IDM-ul dispozitor al statiei Bucuresti-Baneasa), turnul din fotografie nu stiu la ce mai serveste (poate doar acolo sa stea IDM-ul exterior al statiei Bucuresti Baneasa)!
Sus In jos
da._.luca




Numarul mesajelor : 13
Varsta : 16
Localizare : Oradea
Reputatie : 340
Data de inscriere : 02/01/2024

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeMar 16 Iul 2024, 17:41

Cate chestii s-au distrus în domeniul feroviar....... Sad
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitimeMar 16 Iul 2024, 22:40

Ce nu prea am înțeles este faptul următor: de ce atunci când au echipat cu instalație CE statia București Băneasa (probabil prin anii 2006 sau 2008) au ales că IDM ul dispozitor al stației București Băneasa sa nu mai stea fizic in fostul turn CED al stației București Băneasa (clădirea din imagine) și să stea fizic in turnul CE s stației București Nord!

Puteau monta noua instalație CE pentru statia București Băneasa tot în clădirea fostului turn CED i din imagine, iar IDM ul dispozitor al stației București Băneasa sa stea fizic tot acolo!

De remarcat că în trecut , din fosta instalație CED a stației București Băneasa, erau controlate și macazurile și semnalele de ramificație de la fostele RAM Băneasa (locul de unde se ramificau din linia curentă a M800, liniile industriale pentru fosta panificație Băneasa și pentru fosta betoniera Aviației) și RAM Pipera (locul de unde se ramifica din linia curentă a M800 linia industriala pentru fosta platforma industriala Pipera).

După echiparea cu instalație CE a stației București Băneasa nu știu dacă aceste macazuri și semnale de ramificație au fost incluse și controlate din noua instalație CE a stației București Băneasa!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita
Sus 
Pagina 7 din 7Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Subiecte similare
-
» Informatii generale despre RegioCalatori
» Brasov Bucuresti Baneasa Constanta sezonier
» FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST
» IR 14038/14039 Brasov-Ploiesti Vest-Bucuresti Baneasa-Constanta (RT)
» IR1932/1931 Oradea-Cluj N.-Medias-Brasov-Bucuresti Baneasa-Mangalia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: