Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Mier 17 Mar 2021, 09:40
Bucureşti, 17 martie 2021
Feroviari la datorie – intervenții nocturne pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată
Traficul feroviar este oprit temporar, la această oră, pe relația Malnaș Băi - Bicsadu Oltului - Băile Tușnad - Tușnad Sat, din cauza mai multor copaci prăbușiți pe calea ferată. Zeci de feroviarii acționează încă din cursul nopții pentru îndepărtarea și tăierea copacilor prăbușiți pe calea ferată și pentru remedierea deranjamentelor la liniile de contact rupte de copaci.
CFR-iștii acționează încă din cursul nopții pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată și cu două drezine pantograf pentru remedierea defecțiunilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact. Până la finalizarea intervențiilor, 4 trenuri de călători staționează temporar în gările Tușnad Sat, Bicsadu Oltului și Malnaș Băi.
Trenuri staționate în gările Tușnad Sat, Bicsadu Oltului și Malnaș Băi: IR 1641 București Nord - Baia Mare IR 1642 Baia Mare - București Nord R 4501 Brașov - Gheorghieni R 4505 Brașov - Siculeni
Personalul feroviar de specialitate al SRCF Brașov a intervenit încă din cursul nopții pentru îndepărtarea și tăierea copacilor prăbușiți pe calea ferată, iar cu drezinele pantograf se intervine în continuare pentru înlocuirea firului de contact rupt şi a componentelor avariate, astfel încât reluarea circulaţiei să se reia în condiţii de siguranţă.
Și în vestul țării, tot din cauza vremii nefavorabile, mai mulți copaci au căzut pe calea ferată, între stațiile Bănița și Merișor, unde la această oră trenurile circulă tractate cu locomotive Diesel, măsură menținută până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact și înlocuirea componentelor avariate de copacii prăbușiți.
Călătorii sunt rugaţi că în această perioadă, în care sunt anunţate condiţii meteo nefavorabile, să solicite informaţiile referitoare la condiţiile de circulaţie a trenurilor la numărul de telefon 021/9521 – Informaţii CFR – iar pentru verificarea orelor de sosire sau plecare din gările Bucureşti Nord, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Constanţa pot accesa site-ul administratorului infrastructurii feroviare - www.cfr.ro, domeniul camere web - , unde panourile de sosiri/plecări sunt actualizate din minut în minut.
Foto: Bojthe Alex
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Vvnnnn Mier 22 Sept 2021, 14:59
Bucureşti, 22 septembrie 2021
Pod nou de cale ferată între Apahida și Baia Mare
Sucursala Regională CF Cluj are în derulare, în perioada 22 septembrie - 21 octombrie, etapa de montare a noului pod de cale ferată, situat între Apahida și Baia Mare, la ieșire din stația CF Ileanda, km 86+322, perpendicular pe Valea Râului Ileanda.
Etapele de execuție ale acestui obiectiv de investiții: ◘realizarea podului nou pe un amplasament alăturat podului actual ◘riparea în cale pe amplasamentul definitiv ◘înlocuirea suprastructurii, pe amplasamentul existent, cu o suprastrctură tip dală, cu grinzi metalice HEM900 înglobate în beton, cu deschiderea de 18 m. ◘rezemarea suprastructurii pe culee se realizează prin intermediul aparatelor de reazem din şină tip 49 ◘tranzitarea provizorie a apei din zona lucrării, prin realizarea unui dig de pământ în amonte, în care vor fi incorporate 3 tuburi de beton (diametru = 2m și o lungime totală = 48m), pentru subtraversarea prin albie ◘realizarea elementelor de racordare la teren ◘amenajarea albiei cu un pereu din beton, pe o lungime de 15 m și o saltea din anrocamente, aval și amonte de pereu, pe o lungime de 5m; ◘refacerea suprastructurii c.f., prin înlocuirea șinei, traverselor și a materialului mărunt cu material nou de cale ferată - șină tip 60, traverse beton, tip T26, și refacerea stratului de repartiţie și a prismei căii ◘lucrările de amenajare a albiei râului, prin decolmatarea, profilarea şi protecţia albiei cu pereu de beton de 15 m pe zona podului și o saltea de anrocamente de 5m, amonte și aval de pereu.
Valoare contract: 4,2 mil. lei fără TVA Sursa de finanțare: Bugetul de Stat Termen de finalizare obiectiv de investiții: decembrie 2021 Stadiul execuției: 60%
Scop creșterea vitezei de circulație de la 30 km/h, la 85 km/h
Termen execuție etapa montare pod nou: 22 septembrie - 21 octombrie 2021
Transbordare cu mijloace auto pe următoarele trasee, în perioada 22 septembrie - 21 octombrie 2021: ► între stațiile Dej Călători - Baia Mare și retur, pentru perechea de trenuri IR 1641/1642; ► între stațiile Ileanda – Jibou, pentru trenurile Regio 4094/4002; ► între stațiile Surduc Sălaj – Ileanda, pentru trenurile IR 4001/4095.
Foto: CFR Infrastructura/SRCF Cluj
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 23 Sept 2022, 08:47
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 27 Apr 2023, 14:55
Cand au construit actuala statie Baia-Mare, pe actualul amplasament (in 1968), nu ar fi putut sa o proiecteze ca o statie de trecere pentru magistrala 400, astfel incat un tren care circula din directia Jibou in directia Satu-Mare sa nu mai trebuiasca sa rebruseze locomotiva in statia Baia-Mare ?!
Mai precis actuala statie Baia-Mare sa fi fost proiectata si construita astfel incat magistrala 400 sa intre prin partea de sud a statiei Baia-Mare (cap X; din acceiasi directie in care intra in statia Baia-Mare si linia dinspre Baia Mare Sud) si sa iasa spre Satu-Mare prin partea de nord a statiei Baia-Mare (cap Y)!
De asemenea ar trebui mai multe trenuri directe intre Cluj-Napoca si Satu-Mare (care sa circule pe linia 401 si pe magistrala 400)- de exemplul trenurile R-E 4004/4006 si R 4022/4020 sa fie prelungite la si de la Satu-Mare!
Poate in viitor se va dubla, electrifica si echipa cu BLA si linia dintre Dej- Jibou- Ulmeni Salaj- Baia Mare- HM Botiz- Satu Mare!
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2502 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 28 Apr 2023, 09:44
ldh80 a scris:
Cand au construit actuala statie Baia-Mare, pe actualul amplasament (in 1968), nu ar fi putut sa o proiecteze ca o statie de trecere pentru magistrala 400, astfel incat un tren care circula din directia Jibou in directia Satu-Mare sa nu mai trebuiasca sa rebruseze locomotiva in statia Baia-Mare ?!
Mai precis actuala statie Baia-Mare sa fi fost proiectata si construita astfel incat magistrala 400 sa intre prin partea de sud a statiei Baia-Mare (cap X; din acceiasi directie in care intra in statia Baia-Mare si linia dinspre Baia Mare Sud) si sa iasa spre Satu-Mare prin partea de nord a statiei Baia-Mare (cap Y)!
Uita-te pe o harta geografica si o sa constati ca Baia Mare se afla intr-o depresiune, sau vale, orasul fiind inconjurat de munti si dealuri. Or ca sa faci o gara cum ai descris tu iti trebe vreo cateva tunele, ca sa inconjori orasul, care si in ziua de azi sunt costisitoare, d'apoi in 1880 si 1966 cand s-au construit garile. Sau solutia mai realista dar complet idioata ii sa faci gara in zona actualei delte de ocolire a orasului, care ar amplasa gara atat de departe de oras incat nu-si mai are rostul. Nu, traseul actual a fost ales pentru ca a fost in relieful cel mai plat si deci cel mai ieftin si usor de construit. Mai mult, in 1966 cand au construit actuala gara, ea era la vremea aceea la periferia orasului, ca Baia Mare inca nu isi atinsee apogeul. Ca in timp orasul s-a mai marit asta e partea a doua, dar chiar si dupa dimensiunea actuala sa ai gara in zona deltei e tot foarte departe. Geografia e factorul limitant pentru Baia Mare, care a impus gara sa fie statie terminus. Solutia ta presupune buget de Elvetia.
ldh80 a scris:
De asemenea ar trebui mai multe trenuri directe intre Cluj-Napoca si Satu-Mare (care sa circule pe linia 401 si pe magistrala 400)- de exemplul trenurile R-E 4004/4006 si R 4022/4020 sa fie prelungite la si de la Satu-Mare!
Iti zic o informatie venita de la dnul Borcuti, seful reviziei de vagoane Satu Mare, din urma cu vreo 7-8 ani. "Baia Mare n-are nevoie de revizie de vagoane, ca avem deja noi una, dar trebuie si sotia unui deputat din zona sa aiba un scaun cald". Pe scurt revizia de vagoane Baia Mare, nu isi are rostul, nu are rationament economic. Chiar a fost inchisa la un moment dat, dar in urma cu vreo 7-8 ani, CUMVA, s-a decis reactivarea ei. Si chiar tin minte cand a fost delegat tata sa mearga sa le lege harburile de vinciuri si prizele de mentinere la cald pentru ADH-uri. In mod curios, dar absolut curios, trenul de noapte IRN 1735 care pana la momentul 2016 (parca) lega Satu Mare de Bucuresti (via Baia Mare) a fost limitat la Baia Mare si si-a primit indicativul RE4004/IRN1735 de la Cluj. Si am scris petitie celor de la CFR Calatori de ce au facut limitarea asta (pentru ca era un tren bun pe care eu personal il foloseam), iar raspunsul a fost ca au limitat trenul din cauza vitezei reduse de circulatie dintre Mediesu Aurit si Baia Mare. Deci in loc sa puna presiune pe CFR Infra sa repare linia au preferat sa limiteze trenul.
ldh80 a scris:
Poate in viitor se va dubla, electrifica si echipa cu BLA si linia dintre Dej- Jibou- Ulmeni Salaj- Baia Mare- HM Botiz- Satu Mare!
O sa fiu un pic mai brutal cu tine pe chestia asta. Asa ceva visam eu cand eram copil gen clasele 1-4 si treceam liniile de cale ferata in zona actualului pod peste CF, vedeam ceva tren de noapte din Bucuresti intrand in gara Satu Mare si ma gandeam ca intr-o buna zi voi vedea trenuri electrice intrand in gara. This thought aged like fine milk. Nici Cluj-Oradea nu-s sigur ca se va electrifica si dubla la cat de bine merg reformele din PNRR, chiar daca totul e pregatit cu licitatiile. Dar SM-BM-Jibou-Dej electrificata SI dublata, mai repede Oradea-SM-Halmeu din cauza traficului ridicat cu Ucraina.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 28 Apr 2023, 10:21
Cluj Napoca-Oradea sînt si semnate contractele, ce mai pregatiri.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 28 Apr 2023, 10:28
dan tm a scris:
Cluj Napoca-Oradea sînt si semnate contractele, ce mai pregatiri.
Vezi că pe internet deja unii economiști spun că statul ar putea atrage doar 1.8 MLD din.PNRR fata de 7 MLD cat sunt disponibili pentru că ăștia nu au îndeplinit jaloanele.alea.cu reforma.pensiilor și ceva pe energie deci eu zic sa nu visam.asa departe.. Apropo am.vazut că avem disponibili 30 de mld de euro în total.cu fonduri rămase din 2016-2020 dar noi nu suntem.in stare să ii atragem bine că mai mărim salariile.la.magistratii de la.inalta curte că probabil.au obosit de cate dosare s-au prescris oare mai au obiectul.muncii acuma?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 21 Iul 2023, 12:07
PE linia Voslăbeni -Chileni se circula prin convoi de manevra?
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6665 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 18 Mai 2024, 10:25
De la Siculeni la Miercurea Ciuc:
Zona Baile Tusnad
Zona Sfantu Gheorghe Brasov
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6665 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Dum 26 Mai 2024, 14:02
Filmari intre Jibou si Beclean pe Somes:
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6665 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Dum 26 Mai 2024, 14:06
Filmari experimentale cu luna plina in apropiere de Izvoru Muresului:
Plecarea din Izvoru Muresului, punere semafor pe verde si plecare. Film experimental:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 21 Noi 2024, 23:17
In urma unei călătorii de la Roman la Brașov, cu IR 1541, am remarcat că între Siculeni și Brașov nu exista BLA (semnale de trecere BLA și sectoare BLA între stații!). Nu înțeleg de ce, în anii 70 sau 80, când magistrala 400 a fost electrificată între Brașov și Dej și stațiile au fost echipate cu instalații CED, nu a fost și linia (dintre Brașov și probabil Deda, că după Deda spre Dej cred că există BLA) echipata cu BLA!
Din câte am remarcat semnalele prevestitoare a stațiilor dintre Siculeni și Brașov au unele numai doua becuri iar altele au 3+1 becuri!
Linia curentă dintre stațiile Brașov - Siculeni- (Deda) este controlata electric dpdv al stării de liber/ocupat ?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 22 Noi 2024, 13:04
eu am gasit semnale de trecere BLA
vad reperul alb
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare