|
| M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare | |
|
+76J.N. Adisoft1991s IonutCFR2009 ets2oltromânia AndreiCFRbv @ndrey Daniel Trifu rayldegm alex1987 Vice30 laur 133 marius664 neluadi Davee91 Luca tgv mureseanu_976 miguel1975 mielutu zburator dan tm TonyCFR Ciprian.bucur.92 Spartan1948 ldh80 vanchorusebulgaria Criss Ciuc Katalin4653 Desiro256 BL82 calin941-2 Norbi Amiralul Vale NicuS Vitosa Sergiu rmn lapsanszkitamas Semafor Czirjak Arpad Adirmvl Dr2005 wittman40 Vlad idm raoul bvio88 kristi kkk razvan - trenuri 92Dragos AlexD mishu88 FeroFan97 AndiCFR nenuandrei George33 Ioan Andrey_tm IonutChircu DUAL TVlad iuli.hard Adrian78 Marius Iulian sorinucu didinul Nesebar MariusM bogdan srl cristi ar COSTACHE MIHAIL Gabry Gabriel alex.alexus.tm tacc400 cortexedge Shinkasen Ionutz myster2008 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 30 Iul 2020, 17:31 | |
| Oravita - Anina si Podurile dunarene nu au fost construite demonstrativ ci drept raspuns la niste cerinte economice importante: exploatarea si transportul carbunelui de la Anina pe Dunare, respectiv legatura feroviara a Romaniei cu portul Constanta.
Nu cred ca Sighisoara - Tg. Mures se poate compara ca importanta insa accentuez ideea: tehnic se poate construi orice dar economic nu orice "ctitorie" e justificata. Eu nu sint de parere ca trebuie sa construim numai ca sa aratam ce falosi sintem. S-a mai incercat asta pe vremea de trista amintire si am sfirsit in faliment. Lectia sper ca a fost invatata. Avem destule obiective importante si viabile economic pe care sa le construim si sa le folosim si pentru a arata de ce sintem in stare desi cred ca nu mai putem impresiona pe nimeni. Daca incompetentii ar fi exclusi din sistem, poate am si reusi sa iesim odata din mizeria asta si din obsesia lui "nu se poate".
Pe mine asta cu "nu se poate" ma exaspereaza. E atit de usor sa gasesti justificari si sa te vaiti dar la fel de usor e sa si incepi sa schimbi ceva. Incepi cu ce e in puterea ta, nu astepta de la altii sa se schimbe, incepi cu tine si fii exemplu pentru ei. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 30 Iul 2020, 20:42 | |
| - TVlad a scris:
- Nu cred ca Sighisoara - Tg. Mures se poate compara ca importanta insa accentuez ideea: tehnic se poate construi orice dar economic nu orice "ctitorie" e justificata. Eu nu sint de parere ca trebuie sa construim numai ca sa aratam ce falosi sintem. S-a mai incercat asta pe vremea de trista amintire si am sfirsit in faliment. Lectia sper ca a fost invatata.
Ai grijă ce spui, că vor veni unii să te ceară împuşcat că nu eşti de acord să se facă căi ferate peste tot, indiferent cât costă. Cel puţin 20 de ani de-acum înainte, până vor dispărea în mod natural cei cu asemenea gândiri, nu se va dezvolta nimic în ţara asta. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 30 Iul 2020, 23:39 | |
| - Dr2005 a scris:
-
Acum 100 de ani erau alte condiţii de muncă. Nu boss erau alte prioritati...Noi mostenim acum reteaua de atunci, insa atunci dezvoltarea si mobilitatea erau un pic diferite...Liniile au fost trasate in functiile de contextele economice de atunci, si de aceea vedem ca multe linii construite acum 100 de ani sunt inchise in momentul de fata sau abia mai circula un tren pe zi...Oare cum ar arata acum o linie directa Turnu-Alexandria-Draganesti-Bucuresti??? Ma refer la traficul de persoane care in unele zile depaseste 2000 de calatori pe cursele de microbuz...Aici se poate construi si dupa standardele tale, nu-s munti or mlastini...Cum ar fi aratat acum o legatura Brasov-Buzau, prin Intorsura via Nehoiasu?? Tu crezi ca de nebuni au inceput unii asemenea proiecte?? Ca unele nu mai au importanta economica poate, dar sunt unele care ar merita realizate dar nu sunt bani, sau vointa...Oare de ce chinuie astia sa faca autostrada spre Brasov sau spre Sibiu??? Poate peste o suta de ani realitatea economica si demografica vor face aceste proiecte inutile acum...Eu zic sa nu mai realizam nimic, reducem programul de lucru, marim organigrama sindicatelor si-i lasam pe altii sa faca ceva daca vor...Noi sa spunem ca nu putem si ca n-are rost... Diferenta fata de acum 100 de ani este ca atunci se muncea, chiar daca nu erau tehnologia si conditiile de munca de acum... - Dr2005 a scris:
Ai grijă ce spui, că vor veni unii să te ceară împuşcat că nu eşti de acord să se facă căi ferate peste tot, indiferent cât costă. Cel puţin 20 de ani de-acum înainte, până vor dispărea în mod natural cei cu asemenea gândiri, nu se va dezvolta nimic în ţara asta. Da, sigur...Las ca s-a facut destul in ultimii 20 de ani, in urmatorii 20 ne odihnim si peste alti 20 o sa terminam ce am inceput acum 50 de ani...N-a cerut nimeni cale ferata intre Sulina si Negru-Voda, dar nici dupa 15 ani de la demararea lucrarilor pe Bucuresti-Constanta sa nu fie gata nici acum...Ca sunt litigii, procese si alte asemenea chestii, nu-i prea intereseaza pe cei care coboara din tren la Ciunita si-si rup piciorele pe peron... |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 00:19 | |
| Cel putin despre Valcele - Rm Valcea n-am auzit sa fi vorbit constructorii/inginerii de acolo ca au lucrat pentru vreo megalomanie ceausista. Toti ziceau doar ca n-au avut bani sa termine (asta implicand sa termine stabilizarea terenului unde erau zonele critice). Majoritatea lor aveau numai cuvinte de lauda si mandrie, pe alocuri si regrete ca unii muncitori si-au pierdut vietile acolo. In rest, gargara ce zic unii ca nu se poate. Daca e chiar atat de dificila, costisitoare, imposibila, trebuia scoasa de pe lista investitiilor care au fost anuntate prin masterplan si tot recent de ministrul Bode. Banuiesc ca stiu unii mai bine ce trebuie sau nu in tara asta, afara de mocangeli pentru circulat cu trenul. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 00:58 | |
| Nisip este si in desert Oare aia in Arabia Saudita cum au facut linie de 300km/h in desert? Au intarziat si aia si a iesit la 8.7 mld de euro |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 08:37 | |
| Doctore, urmaresc ce scrii, mau ales cu transpunerile aberatiilor europene, dar la modul de gîndire nu ma mir ca UE concepe atitea aberatii.
Adica saci un tunel pe care sa il certifici apoi. Pai cind ai toate documentele inainte de constructia lui ..
Nu ma mir atunci de milioanele de pagini de la proiectul A1. RISIPA
Stii ca tarile mai construiesc diverse lucrări de infrastructura pentru a oferi bunastare unor comunitati , nu neaparat din considerente economice.
Daca Vîlcele- Rîmnicu Vîlcea s- ar construi poate n - ar fi amortizata niciodata dar ar oferi o alternativa pentru tranzitul marfurilor din sud. Chiar pe Valea Oltului chiar daca zona e sit Natura 2000. Unii care nu ies din birouri au facut Natura 2000 aproape toata tara. Altii au obtinut oprirea lucrarilor( aproape finaluzate) la lycrari hidrotehnice pe Jiu. Alea cine le mai amortizeaza?
La modul cum gîndesti nu m- ar mira sa propui intr- o zi demontarea firului ll Cozia-Bujoreni ca nu se justifica economic.
Sti ca in tara sint case fara curent electric? Sti ca firmele care au luat distributia energiei sau chiar cele stat ramase se eschiveaza spunînd ca sint putini consumatori si traseul e lung si scump? In UE unde mergi cu ordin semnat de ministru dece au curent si asfalt toate casele indiferent cît de departe sînt? Se amortizeaza lucrarile?
Nu domnule, nu, anumite lucrari ramîn pe vecie neamortizate, trec in sarcina statului. Indiferent care. ( cum a zi Moromete,, că statul are dăstui bani nu ca mine").
Dovada ca statul are bani o vedem prin tara, lipsa studiilor pedologice, pai nu e usor sa stai pe santiere, sa te murdaresti, sa nu ai internet, sa umbli incaltat cu cizme.
Asta se vede, mergi pe santierul Arad- Simeria sa vezi lie noua construita chiar alaturi de linia veche, sa vezi reconfigurari de linii complete in statia Simeria dar sa nu reușească sa o treaca pe sub bucla de Hunedoara ci sa trebuiasca reconstruit tot rambleul de acces pe alt amplasament care cuprinde cam jumatate din amplasamentul vechi. Sint planurile pe situl CFR .
|
| | | Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3378 Data de inscriere : 22/03/2016
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 13:32 | |
| - marius664 a scris:
Cum ar fi aratat acum o legatura Brasov-Buzau, prin Intorsura via Nehoiasu??
Sau cum ar fi fost să mai existe secția 209 Deva - Brad ? Pe timpul lucrărilor la coridor, o parte din trenuri ar fi putut să circule spre Arad, deviate prin Mintia - Brad - Ineu. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 14:27 | |
| Pot scrie 10000 de oameni argumente si explicatii, el este in lumea lui, noua ca tara si ca natie nu ne trebuie nimic, nu trebuie sa avem pretentii la nimic, autostrazi nu, cai ferate nu, totul e greu de facut, nu ne trebuie, de ce sa facem cand putem sta asa, nu ne trebuie trenuri moderne, sunt bune mortaciunile malaxoare, si lista continua. Un om care se opune vehement modernizarii si evolutiei pe toate planurile, pe toate caile, trebuie inlaturat, cum e posibil sa fi contra la tot, oricine zice ceva el este contra, scuze peste scuze, in concluzie nu va trebuie nimic prostilor, stati asa in prostie. Pe vremuri daca te opuneai evolutiei, modernizarii erai aruncat, inlaturat ca o masea stricata, acum se promoveaza prostia la cote mari. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 17:00 | |
| Pe vremuri erai aruncat daca nu ii placea unuia mutra ta, nici macar nu trebuia sa te opui la ceva sau cuiva. Nu ne de dor de vremurile alea.
Multe din investitiile care nu sint rentabile acum poate nu sint din cauza statului. A propos de electrificarea localitatilor: sa ne gindim ca statul da tot felul de legi timpite si nascoceste peste noapte tot felul de taxe. Unele sint promovate drept "razbunare pentru companiile straine hraparete". Firmele respective isi acopera costurile astea suplimentare prin cresterea preturilor si reducerea investitiilor/ Ia ghiciti cine plateste in final oalele sparte? Cetateanul de rind care se bucura ca prostul de rau capitalistului! Statul nu are banii lui, statul ia din buzunarul nostru si prin politicile lui ne afecteaza mai mult decit credeti. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 19:06 | |
| - Peter Fodor a scris:
- marius664 a scris:
Cum ar fi aratat acum o legatura Brasov-Buzau, prin Intorsura via Nehoiasu??
Sau cum ar fi fost să mai existe secția 209 Deva - Brad ? Pe timpul lucrărilor la coridor, o parte din trenuri ar fi putut să circule spre Arad, deviate prin Mintia - Brad - Ineu. Dar specialistii desființează racordul direct spre Arad. Culmea exista trenuri de marfa Paulis Lunca- Curtici. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 21:43 | |
| Apropo de racord, au facut racordul 200-200A de evitare a statiei Vintu de Jos sa mergi direct Alba Iulia-Sebes(Sibiu) care e gata de 2 ani dar ei nici pana azi nu il folosesc. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 31 Iul 2020, 23:56 | |
| - dan tm a scris:
- Adica saci un tunel pe care sa il certifici apoi. Pai cind ai toate documentele inainte de constructia lui ..
Îţi dai seama că procesul de certificare începe de la faza de proiect. Dar nu certifici doar tunelul în sine, ci toate subsistemele aplicabile, adică Infrastructură, CCS de cale, eventual LOC&PAS, poate şi PMR dacă faci vreo staţie în tunel. Certificatul de interoperabilitate e obligatoriu la orice proiect feroviar, el atestă interoperabilitatea segmentului respectiv. Evident, se pot da derogări, de regulă de la CCS (adică să nu pui ERTMS dacă tu faci 10 km de linie la Cucuieţii din Deal). - Citat :
- Daca Vîlcele- Rîmnicu Vîlcea s- ar construi poate n - ar fi amortizata niciodata dar ar oferi o alternativa pentru tranzitul marfurilor din sud. Chiar pe Valea Oltului chiar daca zona e sit Natura 2000. Unii care nu ies din birouri au facut Natura 2000 aproape toata tara. Altii au obtinut oprirea lucrarilor( aproape finaluzate) la lycrari hidrotehnice pe Jiu.
Alea cine le mai amortizeaza? Natura 2000 au fost făcute pe baza propunerilor statelor membre, erau nişte criterii care trebuiau îndeplinite. Lucrarea aia de pe Jiu nu ar fi obţinut aviz de mediu nici dacă nu era Natura 2000... abia mai rămânea un firicel de apă pe Jiu, toată fauna piscicolă dispărea, implicit şi o bună parte din fauna terestră. Dar Hidroelectrica a tot lucrat, ar trebui imputată pierderea ăluia care a semnat ordinele de începere a diverselor lucrări. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 01 Aug 2020, 00:09 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Pot scrie 10000 de oameni argumente si explicatii, el este in lumea lui, noua ca tara si ca natie nu ne trebuie nimic, nu trebuie sa avem pretentii la nimic, autostrazi nu, cai ferate nu, totul e greu de facut, nu ne trebuie, de ce sa facem cand putem sta asa, nu ne trebuie trenuri moderne, sunt bune mortaciunile malaxoare, si lista continua.
Epoca în care regimul te arunca în stradă că i se năzărea să facă un canal sau un drum prin curtea ta s-a închieat. Obşunuieşte-te cu ideea asta. Se pot face proiecte corespunzătoare, care neapărat trebuie să ia în calcul expoprieri la preţul zonei (nu ca la Otopeni, unde unul nu a fost de acord şi acum se judecă) şi amenajări de mediu corespunzătoare. Pentru Sibiu - Piteşti sunt clare: ecoducte la max 1 km unul de altul, panouri antifonice şi canalizare pentru apele uzate de pe autostradă. Vii cu un proiect aşa, îţi dă UE 85% din costurile eligibile. Nu vii? Nu doar că nu primeşti niciun leu, dar mai pupi şi un infringement pe mediu. Dacă vrei progres, trebuie să îl obţii în deplin respect pentru mediu. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 01 Aug 2020, 00:10 | |
| - TVlad a scris:
- Multe din investitiile care nu sint rentabile acum poate nu sint din cauza statului.
Condiţia de bază ca un proiect de infrastructură să fie finanţat de UE e fix lipsa rentabilităţii în situaţia în care ar fi finanţat de stat. Cred că noţiunile de aici mai sunt valabile - http://old.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/Documente_Suport/Studii/0_Studii_Instrumente_Structurale/Pag.3_ACB/6_Studiu_rate_interne_rentabilitate.pdf - dar nu m-am mai documentat de mult pe subiect (iar dacă cineva vrea să mă documentez, să-mi dea spor 75% de fonduri europene). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Dum 02 Aug 2020, 14:01 | |
| Am vrut sa iti raspund mai detaliat,dar ar fi degeaba. Totusi apele pe care sint hidrocentrale n-au disparut.
Nu am cu cine. Asemenea specialisti ca tine coroborat cu politicieni verosi tin si vor tine tara aceasta in loc.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare | |
| |
| | | | M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |