Numarul mesajelor : 56 Reputatie : 3515 Data de inscriere : 06/06/2015
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Mier 09 Noi 2016, 19:25
stie cineva dc trenul 1641 acumuleaza intarziere dela dej spre jibou(pe infofer apare intarzierea la galgau)
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Mier 09 Noi 2016, 20:16
miguel1975 a scris:
stie cineva dc trenul 1641 acumuleaza intarziere dela dej spre jibou(pe infofer apare intarzierea la galgau)
Face 7-8 min la Ileanda e primit pe baza de OC
Vice30
Numarul mesajelor : 130 Reputatie : 3520 Data de inscriere : 16/08/2015
Subiect: Remember IC542/541 Vin 11 Noi 2016, 10:05
Cine a călătorit cu IC 542/541? Ce amintiri frumoase aveţi din acele călătorii?
IC 542 îl aşteaptă pe IC541 la Malnaş-Băi (19 Iulie 2011).
IC542 la Sfântu Gheorghe. Îl aşteaptă pe IR 406 "CORONA"
IC542 între Izvoru Mureşului şi Sândominic (staţia CF se numeşte Izvoru Oltului)
IC542 la Băile Tuşnad
IC542 la Lunca Bradului pe Valea Mureşului
IC542 - cuplare locomotivă electrică în staţia DEDA
alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4852 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 12 Noi 2016, 20:46
Am ales acest tren in 2011 pentru o calatorie de la TG Musers la Brasov.Am aterizat in Targu Mures, iar de la aeroport, microbuzul m-a lasat aproape de gara.Soferul a fost foarte mirat ca nu ma duc la dube, ca toata lumea, insa facusem niste calcule, ca tocmai pierdusem plecarea unei dube, si urmatoarea care pleca ar fi avut sosirea in Brasov cam pe la aceeasi ora cu acest tren, poate cu 20 de minute mai devreme,insa am ales trenul pentru pasiune, confort, si pt faptul ca aveam cupoane pe vremea aia, desi tot a fost mai scump biletul.Nu am regretat nicio clipa, un peisaj extraordinar de toamna, confort si curatenie similar cu alte state europene.Decat sa fi stat in autogara sau prin vreo cafenea sa astept duba, am stat in tren si m-am bucurat de calatorie.
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2943 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8374 Data de inscriere : 24/05/2010
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 12 Noi 2016, 21:06
Eu am amintiri si mai faine, pe cand avea alstomuri pana-n dec.2007 am fost cu el Gheorgheni-Tg Mures prea frumos !
_________________ IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti
IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia
rayldegm
Numarul mesajelor : 39 Varsta : 28 Localizare : Reghin, Mures Reputatie : 2956 Data de inscriere : 29/11/2016
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Mier 30 Noi 2016, 17:49
Un video facut de mine pe 2 mai anul asta
Intrarea in Mariselu dinspre Saratel.
Si niste fotografii din martie de la tunelul dintre Monor si Rapa de Jos (iesirea spre Monor).
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Mier 30 Noi 2016, 23:34
Observaţi uzura firului exterior al căii, datorată locomotivelor cu boghiuri pe 3 osii.
_________________ :TTT:
Daniel Trifu User Dezactivat
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 2936 Data de inscriere : 01/12/2016
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 02 Dec 2016, 23:09
Datorita locomotivelor co-co? nu cumva din pricina faptului ca nu este prevazuta nici o instalatie de uns buza bandajului sau din pricina trenurilor supratonate pe care le tot plimba privatii? Este clar ca mai ai de invatat la capitolul "rezistenta materialelor"
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 03 Dec 2016, 01:53
La locomotivele Co'Co, din cauza soluţiei tehnice eşti forţat să rulezi cu profil conic. Aşa că n-ai forţă de centraj, iar roata atacantă exercită forţe foarte mari asupra firului exterior. Se învaţă asta la orice curs de dinamică a vehiculelor feroviare (că degeaba ştii rezistenţă dacă nu ştii şi dinamică)
Da, poţi să foloseşti diverse sisteme de uns buza bandajului, inclusiv montate pe locomotivă. Dar asta nu înseamnă că, în secolul 21, trebuie să îţi adaptezi toată infrastructura pentru o soluţie tehnică depăşită de 50 de ani. Că EA-ul e Co'Co pentru că, la momentul proiectării lui, nu se inventase reglarea continuă a forţei de tracţiune, iar ca să ai aderenţă îţi trebuia masă mare pe osie şi osii motoare cât mai multe, de aia puneai şi 6t de balast pe EA. Pe un EA ai un număr limitat de caracteristici de tracţiune, câte una pentru fiecare treaptă de graduator. Dacă ce-ţi trebuie ţie e între ele ce faci? Pe un Taurus sau pe un ES64F ai o infinitate de caracteristici, deci îţi e mai uşor să o găseşti pe cea potrivită.
Apropo de supratonaj, STI-urile impun ca infrastructura să suporte o sarcină pe osie de 22,5 t. A noastră suportă 20 - 21 t (mă refer la liniile interoperabile, nu la Ineu - Cermei). E destul de greu să ajungi cu vagonul la 20t pe osie. Şi chiar dacă o faci, profilul S-78 al roţilor îţi reduce mult uzura la curbe. Probabil că te referi la supratonatul trenului în general, fără să depăşeşti sarcina maximă pe osie la vagoane... ceea ce poate să ducă la patinaj locomotiva, numai că patinajul produce altfel de uzuri (gropi în şine ca s-o zic popular), nu ca cele din poze. Şi iar o dăm în tehnologia depăşită a EA-ului.
_________________ :TTT:
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 03 Dec 2016, 10:03
Daniel Trifu a scris:
Datorita locomotivelor co-co? nu cumva din pricina faptului ca nu este prevazuta nici o instalatie de uns buza bandajului sau din pricina trenurilor supratonate pe care le tot plimba privatii?
Acolo in curba resepctiva,ca si toate cele care aduc cu cea din poza, trebuiesc montate suplimentar ungatoare de cale,care evident au anumite dezavantaje...! Un tren supratonat evident ca nu are treaba cu uzura firului exterior al sinei .
Daniel Trifu User Dezactivat
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 2936 Data de inscriere : 01/12/2016
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Sam 03 Dec 2016, 23:37
Mda. Nu stiu cati dintre voi a avut de lucru cu metalurgia sau au luat un aparat de sudura (macar cu electrod) in mana. Personal am studiat (si inca studiez) domeniul. Sa dam copy-paste din documente stim si noi dar nu ne pretam la asa ceva. ete ia http://www.agir.ro/buletine/468.pdf O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)? Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat? Nu sustin ca EA-urile noastre sunt cele mai tari din ...parcare. Am asistat deseori la cantariri in statiile Chitila si s-a trecut cu vederea faptul ca unele vagoane au fost puse in circulatie cu osii supratonate. Cat despre exfolieri la nivelul bandajului sau acestea pot avea mai multe cauze, printre care pierderea coeficientului conului de frecare, exfolieri cauzate de obiecte pe coroana sinei, exfolieri cauzate de arcuri electrice si asa mai departe. Eu ma opresc aici. mai multe discutii despre astfel de picanterii stiti foarte bine unde le gasiti, inclusiv cu grafice si animatii descriptive. Apropo, faceti ceva cu baza aia de date SQL ca se vad toate MD5-urile.
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 25 Localizare : Brasov Reputatie : 4275 Data de inscriere : 01/09/2013
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Joi 08 Dec 2016, 23:27
Pana la urma e cineva capabil sa explice ce a intrebat baiatul asta? Cum e cu forta centrifuga?
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 09 Dec 2016, 15:57
AndreiCFRbv a scris:
Pana la urma e cineva capabil sa explice ce a intrebat baiatul asta? Cum e cu forta centrifuga?
Ce a intrebat ?
AndreiCFRbv
Numarul mesajelor : 171 Varsta : 25 Localizare : Brasov Reputatie : 4275 Data de inscriere : 01/09/2013
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 09 Dec 2016, 17:13
Daniel Trifu a scris:
O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)? Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat?
Daca e nevoie va imprumut ochelarii mei!
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare Vin 09 Dec 2016, 18:17
AndreiCFRbv a scris:
Daniel Trifu a scris:
O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)? Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat?
Daca e nevoie va imprumut ochelarii mei!
Pai alea sunt intrebari fara sens real,pentru ca a intrebat lucruri care sunt deja stabilite , asa ca mentine pozitia de lucru ,ca daca stia asta nu mai intreba,asa cum nici tu nu o mai faceai (cautand probabil smanta adevarului neadevarat ascunsa in mintea rasarita a unui proaspar major) .
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare