mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6958 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: M300: Cum s-a reconstruit calea ferata Campina-Predeal[2009] Joi 24 Oct 2013, 20:58 | |
| Ce vezi când mergi cu Trenul de la Ploiești la Brașov, [iulie, 2009]După ce la 20 aprilie 1966 s-a deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal – Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie dublă electrificată dintre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011) pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs au scăzut cu nici… 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…
Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.Gara Ploiești VestLocomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7Cisterne cu motorină și benzină la BudaVagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzenLDH18 la Confind Florești-PrahovaÎn stația Florești PrahovaLocomotiva 470-783-7 a Softrans în Florești-Prahova, împingătoare la un tren GFRDA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR Locomotiva GFR vs. Locomotiva RompetrolRâul PrahovaPeronul stației CâmpinaLocomotiva electrică de la RegioTrans 425-576Trenul RegioTrans care circula pe ruta Brașov - Ploiești Sud - Bârlad – IașiLocomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina – PredealUtilajul Plasser & Theurer - 08-32UUtilajul Plasser & Theurer - SSP 110Plasser & Theurer UNIMAT 08-275Utilaje feroviare Porr în Gara CâmpinaO altă locomotivă străină folosită la construcția căii ferate Câmpina – Predeal, 740 612-7Se montau traverse noiCale ferată nou-construită înăbușită în piatră spartăȘantier în lucru la CâmpinaSute de traverse vechi aflate în conservareUtilaj de fixat traverse pe calea feratăBuldoexcavatoare între Câmpina și BreazaCofrarea unui șanț de aducțiune a apelor pluvialeUn pod feroviar din betonKomatsu WB93RUn camion TATRA ajuta și el la construcția căii ferateSpre BreazaÎnlocuirea căii ferate vechiGara din Breaza Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curburăPoduri feroviare peste Râul PrahovaȘapte vagoane pentru Trenul Personal București – BrașovCaterpillar 323DExcavator lucrând la un podeț feroviarConstructor de căi ferateȘantier la podețul anteriorPodețCâți dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere și camioane? Un utilaj cu braţe cu roți elasticeBuldozerul... la treabă Excavator Atlas 1804 LCUtilaje în curba de la NistoreștiVasile era excavatorist pe Volvo Un fir de linie avea… ”podul” pus în ghipsUn alt deal ras pentru a face loc căii ferateCu Mitsubishi cucerind dealuriUn alt podeț aflat în construcție lângă stația Breaza NordEA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza NordTrenul Accelerat 1745 București Nord - Satu MareLocomotiva modernizată de Softronic no. 821 Îndrăgostiții din vagonul 20-49 Traverse noi și traverse vechi Spre Comarnic Peste un pod feroviar nemodernizatTrecem Râul PrahovaMuncitorii căii ferate asigurau buna circulație pe 2 fire între Comarnic și BreazaLinii modernizate din stația ComarnicCine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii? Un tren de lucru la ComarnicLocomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic Excavator pus pe un vagon platformăMacara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformăVagon Rgs încărcat cu echipamente de construcții feroviareEA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare – București Nord sosea în ComarnicIeșire din Comarnic spre SinaiaSpre Posada, spre Sinaia Între Posada și SinaiaLucrari de Întretinere la linia ferata în stația Valea LargăPaznic de poduri - omul anunța echipa de lucru de sosirea trenurilorUn canton simpatic la intrare în Sinaia Din nou peste Prahova900 de metri până în stația SinaiaSemnal luminos prevestitor Paznic de poduri feroviareTrecem podul peste PrahovaSe văd Munții Bucegi4 benzi la ieșire din Sinaia pe DN1Râul Prahova și lucrări la consolidarea fundațiilor caselor de pe malul dreptEA-414 cu un tren de marfă la ieșire din Sinaia Vagon Uagps de cereale la SinaiaTrenul verde, șarpe verde în Gara SinaiaCrestele Munților BucegiRâul Prahova la Poiana Țapului și Munții Bucegi Munții Bucegi și pădurile sub ei Voi, munților…!Stația Poiana ȚapuluiGara Poiana Țapului4 brazi frumoși sub Crucea CaraimanCrucea CaraimanÎntre Poiana Țapului și BușteniIntrare în stația BușteniGara Bușteni, în reparațiiLocomotiva electrică 41-0809 la Trenul Brașov – Ploiești75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga și PredealStația AzugaÎntre Azuga și Predeal Reparația firului II Azuga – PredealTot înainte spre PredealPodeț de cale feratăLinie demontată în apropiere de PredealLinie ferată montată proaspăt peste un podeț de cale feratăParalela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal Podeț reconstruit Penultima curbă înainte de Predeal Și ce lăsam în urmă… Intrare în Stația Predeal11:00GFR și CFR Marfă la Predeal40-1013-8 la un tren de marfă din PredealVagon de marfă Eakkmos albastruVagon de marfă Eakkmos portocaliuFine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietrișGara Predeal și Biserica din PredealÎncă un Eakkmos decoloratPauză de masă pentru frezele de iarbăLocomotiva electrică EA 5100 kW a SoftransLocomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7Vă mulțumesc pentru… citire! La buna… recitire! Pentru mai multe fotografii, accesați acest link. |
|