|
| Mersul trenurilor 2013-2014 | |
|
+78Balto mirceamilitaru Sergiu rmn @ndrey billy752-istu Tomi13leu traian AeroX alex.alexus.tm Rarau Lumunita Stana MariusM AndreiStefan AndreiCFRbv user dezactivat... AlexD Luna Petre_IFTE TonyGFR COSTACHE MIHAIL Vitosa Teodor ttavi Spartan1948 mishu88 Desiro256 orestte marius_catalin84 ionutz72 cfr500 alex.barac.5 yeu1 brotybreaza Norbi dan_dinamo_bm riciu CalinPiatraNeamt stefan_br Andrey_tm Mihay cont sters Alex Avram cristi CFR Adrian78 cosmin37 mureseanu_976 Valentin Sava dandel liviulav33 rizelgeorgel2004 redeme Adirmvl Vlad kristi kkk Costin.H mihai_cfr_bacau ATM cardinal maris.constantin Jhonyla Katalin4653 cristy79 ALEXCFR IonutCFR2009 DUAL Dr2005 allred cristi_tgv vanchorusebulgaria adytm razvan - trenuri 92Dragos Radu Tudor AndiCFR manuela DPS baiazid Nesebar 82 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 20:30 | |
| Din cate am auzit, intr-adevar noul mers va desavarsi opera de distrugere a CFR-ului si o va accelera chiar: se continua cu fragmentarile tampite si idioate ale trenurilor Regio (rezultand trenulete de 60 de km de nicaieri catre nicaieri cu care merg cativa blatisti si 2-3 nasi), legaturile sunt proaste sau nu exista, pe Bucuresti-Brasov s-a cedat initiativa catre Regiotrans care va fura o multime de calatori cu noul Regio de dimineata de la 08.50 si cu returul de la 16.00, se mentin sagetile acelea obosite asa-zise IR cu preturi umflate pe trasee de 80 de km gen Bucuresti-Targoviste sau 120 de km Bucuresti-Pitesti (numai cineva care nu are ce face cu banii plateste pret intreg pentru asa ceva), nu se introduce niciun tren RE care ar mai atrage cativa oameni la tren (nu multi, ca intre timp lumea s-a mai desteptat si nu ma sta la bataia de joc de la CFR). Noroc cu privatii ca mai salveaza situatie pe anumite rute. Dar cu o floare nu se face primavara...acum chiar sper sa dea faliment mai repede si sa se duca dracului cosmelia, ca deja s-a ajuns la un mare hal de ticalosie si nesimtire. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 20:33 | |
| ...si daca da faliment, cine vine sa acopere golul? Ca privatii - la nivelul lor de dezvoltare actual- n-au nici bani, nici personal, nici material ruland, nici nimic altceva suficient pentru a umple trasele lasate libere. Nici macar GFR nu cred ca are atatea leusteni sa sustina (fara pierderi infioratoare) ce ofera CFR la acest moment. Mai degraba as privi achizitionarea de catre un grup extern recunoscut (DB, daca or fi interesati - Da, Doamne)... |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 20:47 | |
| Ah si era sa uit - in loc sa introduca trenuri RE sau Regio cu mers de IR asa cum fac privatii, ce s-au gandit trogloditii de la CFR: hai sa facem la trenurile IR mers de Regio sa opreasca in toate haltele si catunele si sa le luam la fraieri bani de IR, pe principiul "s-a intalnit hotul cu prostul"... Cineva era foarte revoltat ca de ce Regiotrans are succes cu trenurile cu pret de R si mers de IR.. Dar cine mama dracului opreste si CFR sa aiba un succes triplu si sa introduca cateva astfel de trenuri? Cine opreste - decat hotia si prostia extrema Oricum eu unul de cand am aflat de noile trenuri Regiotrans pe Bucuresti-Brasov am spus adio CFR pe aceasta ruta (desi nu as fi crezut vreodata ca se va ajunge aici) si o sa am grija sa le spun la cat mai multi sa afle de aceste trenuri private si sa nu mai calatoreasca cu CFR care isi bate joc de oameni... sa mearga doar cei care au reduceri ca vad ca CFR nu mai este interesat de altcineva si o sa vada ei daca acestia pot sustine compania - o sa o aduca in sapa de lemn si o sa li se indeplineasca visul la multi de pe acolo... Cat despre preluarea de DB sau altcineva... ar fi ultima speranta, dar daca se continua asa nu stiu ce ar mai putea prelua |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 20:54 | |
| Si mai uitati un aspect foarte important: peste 50 % din statiile si haltele Romaniei arata jalnic, cu peroane ca dupa bombardament, balarii de 1 metru crescute pe langa linie, cainii fara stapan lasati de capul lor sa circule pe peronul garii, WC-urile insalubre si fara minime conditii de utilizare, iluminare proasta pe timp de noapte... Toate acestea plus tarifele mari la IR-uri alunga foarte multi posibili calatori catre concurenta auto. Cadentarea a avut efect acolo unde nu exista concurenta auto. De exemplu Ploiesti-Urziceni are succes cadentarea, chiar daca materialul rulant nu este tocmai unul foarte modern, dar nici nu exista concurenta auto masiva asa cum este pe Urziceni-Bucuresti, unde o cadentare la tren n-ar avea cine stie ce mare succes. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 21:28 | |
| - ATM a scris:
- ...si daca da faliment, cine vine sa acopere golul?
Nu are cum sa dea faliment insa se inmultesc datoriile ca scuza sa o dea in privatizare. Si exact ca la CFR Marfa, vine alt operator cumpara actiunile si se sterg datoriile. Si toata lumea e multumita, statul ca si-a luat spaga si privatul cumpara o afacere. Astia de la TFG s-au inscris la licitatia pentru vanzarea companiei nationale din Grecia, se vinde toata cu 200 mil E, doar trenurile de viteza si ramele noi fac o gramada de bani deci CFR Calatori chiar ar fi un chilipir. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 21:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- Au fost 2 propuneri de mers:
- mersul actual, cu mici modificări pe ici-colo şi cu un turnus asemănător al vehiculelor feroviare şi al personalului - un mers nou cu program cadenţat pe toate secţiile, cu trenuri la legătură pe secţiile secundare, mai puţine grupe directe şi utilizarea tuturor automotoarelor disponibile
A fost aleasă prima variantă, că cică călătorul preferă să călătorească direct şi n-avem automotoare de drum lung (gândire de nu mai spun ce, cine dracu' te pune să faci toată ruta cu automotoare, dacă ai 500 de oameni pentru Suceava şi 70 pentru Botoşani, de ce să nu laşi vagoanele pentru Suceava şi să îi transbordezi pe ăia la Vereşti? Nu mai zic că mersul cadenţat ar aduce legături şi la alte trenuri). Mai pe româneşte ,,ne e lene să gândim, nu vream să se supere sindicatele mecanicilor că aceştia nu mai pot trage motorină şi ni se rupe de călători, că subvenţia o luăm la tren-km". Până nu or să dispară din societate asemenea personaje, nu vom vedea îmbunătăţiri. Numai ,,rentabilizări" prin anulări de trenuri şi prin concedierea celor cu studii superioare, că de mecanici, naşi şi frecători de mentă prin depouri nu se atinge nimeni. Dar până or să dispară ăştia în mod natural, s-ar putea să nu mai avem decât liniile de pe coridor. Pentru că absolut toate soluţiile propuse au fost aruncate la gunoi de aceşti câţiva omuleţi (au fost oameni care s-au chinuit ani de zile să schimbe ceva... până la urmă au plecat când au văzut că nu se poate, că nu li se aprobă nimic).
--- Karpaty, mai ţine cont şi de traseul căii ferate. N-o să îţi meargă nimeni cu trenul de la Piteşti la Rm. Vâlcea, de exemplu.
De la Galaţi/Brăila ai trenuri de Bucureşti, ai de Iaşi, de Braşov, de Constanţa. Unde ai vrea să mergi, la Zalău? Sunt anumite rute la care dacă ocoleşti Bucureştiul dai faliment din lipsă de călători (nu mai compara duba de 15 locuri cu trenul de 200). De aia nu a mai fost sezonier Timişoara - Mangalia şi a fost 1695/6 dus la Mangalia. Pentru că, fie că îţi place, fie că nu, Bucureştiul are o populaţie cam cât toate localităţile de pe M900 luate la un loc.
--- Contractul de servicii publice, care cuprinde numărul de tren*km alocaţi, se face anual. Dar în ianuarie (nu în decembrie), deci consecinţele (anulări sau introduceri de trenuri, după caz) se simt prin februarie. Am vazut 3 oameni legind grupa la 73. Am scris pe forum dar nu a sesizat nimeni, unu a pus cupla, unu a pus semiacuplarile , unul a pus cupla electrica. erau vreo 11 pe linga tren. Incercau sa repare ceva la o usa, la o garnitura care a stat de noaptea in revizie. Astia tin in spate specialistii sau specialistii ii tin pe ei? |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 21:57 | |
| Ala cu mapa saracu' le propune in fiecare an un boom al mersului de calatori insa pe specialisti ii doare in paispe . Este acelasi care a propus trenuri regioexpres cadentate intre Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Brasov si nimeni nu l-a bagat in seama, dimpotriva, cred ca este considerat un pericol si ma mir cum de nu l-au dat inca afara. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Mier 30 Oct 2013, 21:58 | |
| Sunt multe gari care nu ofera nimic calatorului , gen Baia Mare ; Satu Mare ; Petrosani ; Barlad si multe altele unde iarna ingheti de frig , anu trecut in iarna am inghetat 2 ore in Barlad , si asta e un factor care indeparteaza calatorii de la tren , apoi ar mai fi siguranta calatorilor in timpul calatoriei , multe fete singure refuza sa mearga cu trenu pe motiv ca sunt persoane dubioase in tren si acum undele trenuri sunt goale deci nu are cine sa se bage la o adica . In Baia Mare bate vantul ca afara , mizeria e la ea acasa , frigul iarna la fel , zici ca esti afara si atunci cum sa astepti un tren in asa ceva , iesi din gara si intri in autogara , e cald si bine , curatenie si multe legaturi auto , Baia Mare-Cluj/Oradea/Timisoara/Sibiu/Alba/Valcea/Bucuresti/Bistrita/Brasov etc etc , deci pe auto este o gama variata , pe feroviar sunt 3 trenuri amarate care merg in tara restul locale , acum vine Dr2005 si spune ca autocarul e mic si se umple repede iar trenul e mare si circula cu locurile libere , dar trenul e sustinut de stat in primul rand si apoi cine te opreste sa il pui ca R sau RE sa pui si o compunere adecvata si il bagi in circulatie sa atragi calatorii ? Problema este ca nu se vrea sa mearga bine treaba la CF , ei au firmele lor de transport auto si normal ca alea trebuie sa aibe profit , ii dam in cap la CFR anulam pe banda rulanta , ne batem joc de trenuri si de legaturi dar punem in circulatie autocare/dube cu care transportam populatia acolo unde are nevoie . Urat , foarte urat , aici e vorba de interese si se stie clar ca in Romania interesele lui x si y care are si spate castiga in defavoarea unei companii nationale care nu conteaza ca a fost cineva pe vremuri si ca acum e praf si pulbere .
Eu personal am rude la Cluj si langa Cluj la 26 km , daca vreau sa merg la tara si sa folosesc trenul ma costa 100 de lei un drum cu IR inca 100 intoarcerea apoi daca mai merg si inca 26 km pana la sat alti bani iar cand vin acasa trag de bagaje prin tren , autobuz sau tramvai plus ca plec la ce ora vrea CFR , asa mai pun 100 , fac plinul la masina si ma duc linistit din fata blocului la Cluj in fata blocului sau la tara in fata portii , plec la ce ora vreau (12 noaptea ca mie imi place sa conduc noaptea) si opresc unde vreau , nu depind de nimeni si ce e mai important nu fac 11 ore pe drum cum face IR sau si mai si IC care e scump ca dracu dar face o zi pe drum :shock: Daca as fi avut trenuri bune , sa mearga bine nu sa doarma pe drum alta era problema , le foloseam dar asa , pentru ce sa ma chinui prin tren cand merg linistit cu masina , sa nu mai spun ca daca mergem 2-3 persoane clar cu masina e mult mai ieftin deci nu am de ce sa folosesc trenul iar asa cantaresc majoritatea , avantaje si dezavantaje , de asta soselele sunt pline si trenurile goale .
In prezent folosesc trenul DOAR sa ma plimb , atat , daca nu imi placea trenul poate ca nici nu mai urcam in el si va spun sincer ca sunt persoane care nu au folosit trenul de 10-15 ani sau altii care nu au mers cu trenul niciodata ori si mai si NU vor sa mearga cu trenul , nici sa nu auda de asa ceva , am exemplu in familie un var care cand vine de la Cluj vine doar cu autocarul si cand l-am trimis cu trenu ma bodoganit tot drumu ca nu mai face asa ceva .
Concluzia este ca CFR trebuie sa faca ceva sa atraga calatorii , cu preturi de avion (aici ma refer la IR pe distante lungi ca azi Dr2005 a stiut sa imi spuna ca la R nu s-a scumpit mult trenu , asta stiam si eu ! ), legaturi proaste , trenuri directe lipsa , nu vor atrage niciodata calatorii . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Joi 31 Oct 2013, 00:11 | |
| Condiţiile din gări ţin de CFR S.A. ... Din fericire, Baia Mare şi Satu Mare vor fi reabilitate în *urând (probabil la anul o să înceapă lucrările, nu am graficul aici). Cu Petroşani şi Bârlad... acum vreo câţiva ani, s-a ţinut morţiş să se reabiliteze doar gările din reşedinţe de judeţ, nu s-a ţinut cont de numărul de călători. De aia se reabilitează Botoşani şi Giurguz, se reconstruiesc Piteşti şi Vâlcea... Giurgiu e gară cu 4 perechi de trenuri pe zi, ce nevoie avea de pasaje subterane şi reabilitarea liniilor? Că tot cu 30 km/h se circulă în ea, că e înfundată. În schimb, clădirea staţiei Petroşani stă să cadă...
Legat de călători, sunt anumite situaţii în care nu mai ai cum să îi atragi. Timpul de parcurs e un criteriu vital, poate chiar mai important decât condiţiile şi preţul. Dacă tu faci 15 ore de la Satu Mare la Bucureşti (cu ocol pe la Oradea), poţi să pui ICE la tarif de Regio şi tot nu o să meargă nimeni. Sunt rute şi rute, nu trebuie să ai tren de lung parcurs pe orice secţie doar de dragul de a fi acolo. Cu materialul ăla rulant, pus la rang de regio, poţi să transporţi mai eficient navetiştii pe distanţe de 30 - 40 km. O să ai trenul plin, o să atragi lumea din zonă la tren (mers cadenţat), o să ai încasări mai mari şi o să poţi să îi transporţi şi pe ăia 20 care vor la Bucureşti şi care ar putea avea o legătură la 15 minute în Oradea (să zicem), cu trenul tras la peronul alăturat, să nu alerge cu bagajele. Dacă nu se iau urgent măsuri precum cea pe care am propus-o în fraza anterioară, până în 2030 o să rămânem doar cu coridorul + comprehensive, restul va fi ori închiriat, ori dezmembrat (,,raţionalizarea reţelei"), pentru că la nivelul CE se merge cu cifre, nu cu sentimentalisme şi mersul făcute după nevoile de acum 50 de ani, pe linii construite după nevoile de acum 150 de ani. Iar soluţia cea mai simplă e ,,mai taie din ele, dă-le dreacu'". Eu nu vreau să se ajungă aici. Mai sunt şi alţi câţiva oameni care nu vor, din fericire unii cu putere de decizie. Dar nici aceia nu vor rezista pentru totdeauna. Dacă apare o strategie sau un master plan în care scrie negru pe alb că singura soluţie e ,,raţionalizarea reţelei" prin închiderea de secţii şi staţii şi anulări de trenuri ce facem? O să trebuiască să aplicăm ce scrie acolo, că altfel nu mai pupăm bani de la UE. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Joi 31 Oct 2013, 09:43 | |
| Doctore, pai asta e si secretul prin care CFRCalatori va incepe sa aibe probleme mari, adica faptul ca cedeaza aproape toate rutele secundare privatilor, faptul ca trenurile regio de pe magistrale sunt ineficiente ca timpi de mers si programare, apoi lipsa cadentei, a unor trenuri ieftine pe parcurs mediu si faptul ca vor ramane in curand doar cu trenurile de lunga distanta adica trenurile scumpe, ii va duce 100% in cap.
Ce sa mai zic de folosirea complet ineficienta a materialului rulant, de lipsa de ordine in compunerea vagoanelor, de lipsa legaturilor, de conditii si de servicii... A ajuns sa-mi spuna lumea ca in Ucraina, stat care este la nivelul Romaniei din anii 2000, lucrurile stau din anumite puncte de vedere mult mai bine. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Joi 31 Oct 2013, 15:34 | |
| Ucraina are grijă de transportul feroviar deşi sunt mai săraci ca noi d.p.v. material. Oricum ţara vecină va avea probleme economice iar transportul feroviar nu va fii scutit şi cred că în 10 ani de la 400 milioane de pasageri se va ajunge la jumătate. În Ucraina, Republica Moldova tarifele la transport nu sunt libere. Rusia pe care nu o am la inima va avea grija de ei...iar UE nu se va băga dupa cum bine ştim. |
| | | cristi_tgv
Numarul mesajelor : 210 Varsta : 43 Localizare : Banie Reputatie : 4274 Data de inscriere : 07/10/2013
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Vin 01 Noi 2013, 01:58 | |
| Se pare ca din 12.11 se reda drumul la circulatie intre Tg Jiu si Carbunesti, de atunci apare 2022 ca circuland... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Vin 01 Noi 2013, 07:49 | |
| Ce treabă are ce ai scris tu, cu topicul ăsta? |
| | | cosmin37
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 4053 Data de inscriere : 26/10/2013
| Subiect: noul mers 2013-2014 Vin 01 Noi 2013, 08:43 | |
| parea mea e ca conductoru (zis nasul sa invete sa taie bilet nu sa acepte calatorului sa circule cu 1leu)iar unde calatorul nu poate fi disciplinat sa nu mai opreasca trenul un timp:) la privati indiferent de companie nu se acepta sub nici o forma ce se intampla la CFR de oare ce stie ca la prima abatere i se va trage o treapta din salariu din cat stiu nu stiu chiar egzact iar la a doua sau a trei poate duce la desfacerea contractului de munca:cry:
stie cineva ce trenuri vor circula din data de 15 decembrie in directia Tirgu-Mures Razboieni |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3333 Reputatie : 8736 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 Vin 01 Noi 2013, 11:14 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Ucraina ...deşi sunt mai săraci ca noi d.p.v. material. Oricum ţara vecină va avea probleme economice
aici, cred ca esti in eroare. doar daca nu esti si tu din aia care cred ca PIB/capita si apartenenta la UE au vreo relevanta:twisted: |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2013-2014 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2013-2014 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |