Ciprian Ciucu
Azi am fost pe Strada Liniei, pe toată, să analizăm ce facem până la urmă cu ea.
Premise:
- In acest moment, mai putin de 10% din teren, si terenurile adiacente sunt in administrarea Primăriei Sectorului 6.
- Una dintre linii este administrată de catre Sc Somaco SA, o firmă privată. Această firma privată ne-a făcut oferta de a o cumpăra. Pentru a putea face o evaluare corectă avem nevoie de acordul PMB ca in numele si in beneficiul PMB sa putem achizitiona acea linie si o lățime adiacenta de cca. 5m, pentru o lungime de cca. 3km.
- O alta linie este administrată de către CFR. Suntem in discuții cu CFR pentru a inchiria linia lor in vederea unor amenajări provizorii, de tip parc.
- O mare parte din teren este administrată de către PMB, prin Administrația Străzilor, care in trecut dorea ca aici sa mai facă încă o stradă...
- Forte multe terenuri adiacente sunt proprietăți private. Unii au închiriat deja de la CFR si au diferite businessuri.
- Zonele, d.p.d.v. functional, sunt extrem de diferite, de la industrial, zone de protecție militară / SRI, transport feroviar si, malluri, mai nou, locuire cu densitate mare!
- PMB intenționează ca intr-un timp nedefinit să introducă aici un tren urban.
Concluzii:
1. Primăria Sectorului 6, urmează Primăria Generală si o susține in aplicarea viziunii proprii in ceea ce privește trenul urban, cu rugămintea ca PMB sa prezinte o analiză (matricea origine - destinație) care să arate de unde aduce călătorii si unde ii duce... Mai ales in contextul in care avem deja doua bulevarde mari (Iuliu Maniu si Timișoara) plasate paralel, la distanțe foarte mici. Si in contextul in care intenționăm conectarea Bd. Timișoara cu ambele sosele de centura (cea existenta si cea in construcție). Nota bene, se intersectează si cu cateva străzi si ar fi nevoie de bariere.
2. Primaria Sectorului 6 are, făcând abstracție de proiectul PMB, (dar in realitate nu facem abstracție!) două opțiuni pentru această stradă: (1) o igenizare si amenajări peisagistice minimale temporare si reversibile si (2) un proiect spectaculos de promenadă, axat pe transpor alernativ, cu pasarle peste străzile cu care se intersectează, care să atragă oamenii pentru petrecerea timpului liber. Prima opțiune nu este sustenabila, cu siguranță nu va atrage, zona e prea derapanată si va atrage iar mizerie.
3. Nu cred că are rost sa mai organizam inca o acțiune de voluntariat in zonă pentru igenizare. E prea multă mizerie, trebuie amenajat cu buldozerul! A mai fost odată igienizată de către ADP, dar unii cetățeni din zonă, dar si dezvoltatori imobiliari au readus-o in starea in care o stim cu toții.
4. O sa o luam pe bucățele, vom proritiza terenurile din administrarea noastră, vom implica dezvoltatorii care sunt direct interesați să ajute.
In rest, cred că s-ar impune o dezbatere la nivel de Sector 6 /PMB cu privire la ce facem cu toată Strada Liniei. Guvernul e un jucător important, dar cu siguranță ne va susține in ceea ce decidem noi.
P. S. Va rog sa scuzați eventualele typos, dar scriu de pe mobil, sub inspirația momentului, si nu sunt in situatia de a reciti si corecta atent acest text. Dar il voi corecta mai târziu nițel...