|
| Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Joi 10 Sept 2015, 16:00 | |
| Salutare! Numele meu e Sabin, am folosit acest forum ca sursa de informatie de ceva timp incoace, am savurat poze si povesti iar de curand mi-am facut si un cont. Am crescut in Mangalia, cu o bucata de linie in fata blocului, pe care undeva pe la 4 ani am vazut ultima oara un sulzer (prin 94). De curand, am inceput sa recreez zona din poza de mai jos in Trainz 12. Cine stie de forumul virtualrailwayz poate vedea mai multe acolo. Sunt foarte curios de istoria acestor linii, iar informatiil epe care le detin sunt la nivel de "legende urbane", auzite de la parinti si cunoscuti. In plus, dpdv tehnic (feroviar) sunt destul de agramat. Ce pot povesti eu: 1. Gara Mangalia 2. Fabrica de Betoane - in prezent scoasa din uz 3. Fabrica de Betoane 2 - tot scoasa din uz 4. Unitate militara - linia se desparte in spatele muzeului militar aflat la iesirea din Mangalia, apoi traverseaza drumul spre 2 Mai, urmand apoi sa coboare pe sub pod, pe langa unitatea de Corvete, trece apoi "prin deal" si ajunge in santierul naval militar. Din cate se poate observa din satelit, la final sunt (parca) 3 linii care se termina "in deal" 5. Poligonul de tragere - Aici avem mai multe aspecte care mie mi se pare interesante: - inainte de p5, drumul de intrare in unitate trece pe sub calea ferata ( se poate observa cu Google Street View din departare) - In p5, linia se desparte in 4, 3 linii formand un fel de statie, a 4a ocolind tot ansamblul, pentru a se reuni in capat, inainte de curba - exista acolo si o rampa de descarcare - In trecut, de la punctul unde linia 3 interesecteaza soseaua ce iese din Mangalia incepea "o mare unitate militare" ce se intindea pana la punctul 5 - Mai sus de punctul 4, peste DN, unde se vad acele cartiere noi de vile, era in trecut o unitate de artilerie (rasa acum vre-o 15 ani pentru a face loc caselor) 6. Marina Limanu 7. Un mic triaj sapat in deal, ce precede intrarea in santierul naval Daweoo Mangalia - Nu stiu daca liniile mai sunt folosite in ziua de astazi 8. Terminal portuar si fabrica de bitum - linia trece din nou peste DN la coborarea de pe pod, urmand apoi drumul spre 2 mai, pana la intrare (poate fi observata si astazi). La intrare in 2 mai se formeaza un nou mini triaj pe dig ce precede intrarea in terminal. Va invit sa contribuiti cu orice informatii aveti. M-ar interesa foarte mult istoria liniilor. De exemplu, nu am nici cea mai vaga idee cand a fost facut punctul 8 si cand a fost executata calea ferata. Stiu in schimb ca marele pod spre 2 mai este principalul drum de prin anii 80, cand podul de pontoane care lega cela doua orase (dintre insulita de la punctul 3 pana in locul unde astazi este santierul) a fost luat de ape si (cred ca) vreo 30 de oameni au murit. A fost executat la ordinul tovarasului bineinteles PS: M-ar mai interesa daca are cineva schita aranjamentului liniilor in Gara Mangalia |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Vin 11 Sept 2015, 08:15 | |
| Conform celor mentionate in Almanahul Marii din anul 1989, portul maritim Mangalia si santierul naval Mangalia au intrat complet in exploadare in vara anului 1985. Asadar, banuiesc ca atunci a fost realizata si calea ferata pentru aceste obiective.
In privinta liniilor ferate ce deservesc sau deserveau bazele militare si unitatile militare din zona de sud a Mangaliei, probabil au fost realizate mai inainte. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Joi 30 Mar 2017, 22:33 | |
| Nu stiu daca va mai avea viata aceasta linie catre port, insa mi-ar placea sa se nasca un proiect romano-bulgar cu o eventuala linie de coasta.Adica prelungirea linieai 800 de la Mangalia - Limanu - Vama Veche - Balchik - Varna. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Joi 30 Mar 2017, 22:41 | |
| Ar fi de vis. Dar daca nu s-a realizat la momentul oportun, acum cu penalii astia ce ne tot conduc din '89 incoa' nici atat. Ei n-au reusit in 12 ani sa termine podul de la Gradistea inceput inca de pe vremea tovarasului dar sa mai construiasca ceva de la zero... |
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Vin 31 Mar 2017, 14:01 | |
| Hey, threadul trăiește De la momentul postării până în prezent, am reprodus în Trains Simulator 12 zona de la podul de la Limanu, până la gara Neptun. Urmează să o pun la download acel segment pentru pasionați în curând, mai am un pic de lucru la site. Dacă e permis, o să las linkul forumului unde e marcat progresul: http://www.trainz-ro.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=341&sid=6c5b0afc17c117c65a9060f138302954&start=10 În thread nu sunt cele mai nou updateuri la rută. Dacă mai aveți orice informații despre orice la sud de gară sunt în continuare foarte curios să le aflu. La vară am de gând să bat linia la pas. Legat de prelungire, Vama Veche are nevoie de o gară ca de aer. Microbuzele care circulă vara nu fac față....nu fac față e puțin spus. Unul după altul, în weekenduri se circulă cantr-o conservă de sardine. Și dacă prinzi loc ești înghesuit. Să nu mai zic de mașini care sunt parcate până aproape de intrarea în 2 Mai. Noi nu putem face autostrăzi, darămite cale ferată. Și dacă există un segment care trebuie construit în România pentru transportul de persoane, ăsta este. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Vin 31 Mar 2017, 22:32 | |
| Linia a cui este, a CFR SA sau a santierului naval?
in 2014 am vazut materiale descarcate pe platformele betonate din zona santierului, acolo unde e notat ,,7" pe schita. Era insirate urmind linia ca si cum ar fi fost descarcate din vagoane. Ma gindesc ca daca linia ar fi fost nefolosita(la acel moment) materialele ar fi putut fi asezate si pe linii. |
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 03 Apr 2017, 00:19 | |
| Nu sunt o sursă foarte sigură de informație, cam tot ce știu eu e din auzite. Fabule. Linia dinspre șantier ar fi acolo de ceva vreme. Pentru că înainte ca Daewoo să cumpere șantierul și să înceapă să producă nave comerciale, acolo era un șantier naval militar. Produse acolo sunt cele 6 corvete pe care le are în prezent Marina Română. Liniile deci, la origine, au fost puse de "răposatu". Mă îndoiesc că DMHi le-a cumpărat Mai mult de atât, în toată viața mea în Mangalia nu am văzut vre-odată un tren pe acolo. La punctul 7, când aveam 10-14 ani știu că mai mergeam cu prietenii să ne plimbăm și linia părea destul de abandonat. Sunt niște cabine pe acolo abandonate, Iar noi de pe pod, înspre șantier nu am văzut niciodată vagoane. Mai mult, peste șine erau mereu depozitate tot felul de chestii, de la containere la moloz, gunoi sau maldăre de fier. De ce știu, e că la punctul 8, pe dig, ar fi o stație de bitum, ce aparține unui dude care a fost la un moment dat primar, Claudiu Tusac. Am văzut vagoane pe dig și din auzite, linia aia ar mai avea activitate. Acum un an când am deschis threadul speram să aud mai multe aici, dar dacă nu există informații concrete, la vară în concediu mi-am propus să mă documentez la fața locului. De la IDM în Mangalia, paznici, oricine o fi deschis să povestească |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 03 Apr 2017, 09:15 | |
| Am crezut ca fiind crescut in Mangalia ne poti aduce tu mult mai multe detalii despre linie, mai ales ca ai deschis subiectul. |
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 09 Oct 2017, 14:51 | |
| Salut,
Vara asta am reușit să ajung acasă și să bat o parte din linie la pas cu un prieten.
Am scris două părți aici: http://www.trainz-ro.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=1584
http://www.trainz-ro.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=1598
Cu timpul și entuziasmul disponibil, îmi doresc să le unesc într-un singur articol, și mai detaliat. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 29 Iul 2019, 19:47 | |
| In gara Mangalia e activitate. apoi plec spre port, primele poze ale liniei spre 2 Mai nu imi reusesc intilnesc 2 semnale de manevra cel catre port are lumina albastra iar cel catre gara are lumina rosie. cel catre port acopera pe la virf un macaz al unei linii abatute(dotata cu linie infundata la macaz) linia abatuta se termina imediat la virful macazului liniei de evitare. Nu stiu unde ajungea linia, dar terasamentul insoteste linia spre port pe stinga sint blocuri si soseaua iar pe dreapte niste blocuri ANL si un parc destul de mare. Cred ca liniile erau despartite de sosea de un fel de gardulet pentru ca se vad urmele stipilor de beton. apoi apare ramificatia spre port, linia spre port a fost demontata macazul este eclisat pe linia in uz. de pe aleea care duce in parc spre port spre oras |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 29 Iul 2019, 21:44 | |
| Foarte ciudate acele doua semnale luminoase de manevra!
Din cate stiu semnale luminoase de manevra se monteaza numai acolo unde exista macazuri centralizate electrodinamic sau centralizate electronic, ceea ce evident ca nu este cazul la Mangalia!
Sau mai poate fi o situatie cand se monteaza semnale luminoase de manevra: la pasaje de nivel dotate cu instalatii SAT (sau BAT) , situate pe o cale ferata industriala care se ramifica dintr-o statie echipata cu instalatie CED sau CE, ceea ce evident nu este cazul la Mangalia.
Inseamna ca totusi statia Mangalia are si o luminoschema, pe care se controleaza un eventual sistem CELS din statie si acele doua semnale luminoase de manevra! Alta explicatie nu vad!
Logic ar fi ca la intrarea in statia Mangalia dinspre linia industriala dinspre port sa existe un semafor (semnal mecanic) de manevra, actionat de acarul de la cabina 2 a statiei Mangalia!
Si o intrebare: cand a ajuns ultimul tren de marfa in statia Mangalia ?
|
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 29 Iul 2019, 22:19 | |
| Nu mă pricep la semnalizare, dar am explicat în threadurile de pe forumul din ultima postare cam ce făceau liniile alea pe acolo și ce industrii deserveau în vremurile de glorie Am aflat că circulă cel puțin un tren pe an. GFR-ul duce GPL pe dig în 2 mai. Iar anul trecut un Mangaliot a reușit performanța de a fi lovit la trecere de acel singur tren pe an care circulă probabil cu cel mult 10km/h https://adevarul.ro/locale/constanta/accident-feroviar-mangalia-tren-marfar-lovit-autoturism-1_5b442c3bdf52022f750b7894/index.html EDIT - am uitat că a dispărut forumul ăla, aici linkurile https://www.tapatalk.com/groups/rovirail/linia-industrial-mangalia-limanu-2-mai-t1584.html https://www.tapatalk.com/groups/rovirail/linia-industrial-mangalia-limanu-2-mai-partea-a-ii-t1598.html |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun 29 Iul 2019, 22:53 | |
| Interesante documentare. Insa e destul de clar ca nu au mai circulat de foarte multa vreme trenuri pe linie.
macazul din spatele muzeului militar abia se vede, liniile sint pline de tufisuri iar liniei din stinga ii lipsesc prinderile. cealalta iasa mai apoi din vegetatie. Nu am mers mai departe.
Unde ducea linia care se desprinde la semnalele luminoase, care e demontata? |
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Mar 30 Iul 2019, 11:38 | |
| păi să fie cel puțin un an de când n-a mai trecut un tren Interesecția aceea de la ANL-uri, după semnale e numită local "La Adiman". La trecerea la nivel ar fi trebuit să fie două linii. Cea abătută spre dreapta cum vii dinspre gară servea o stație de betoane. Cea care continua apoi cumva direct spre sud mergea la o a doua stație de betoane. Apoi la dreapta, prin abatere, prin spatele muzeului erau deservite unitățile militare și șantierele navale. Linia arăta cam așa: Și mie personal mi se pare că dărmarea gardului respectiv a stricat tot farmecul zonei Nu știu dacă sunteți cu simulatoarele dar am recreat zona și în Trainz, e pe undeva la download. Cu mai multe greșeli de infrastructură despre care nu aveam cum să știu până nu am fost la fața locului. Dar ajută să vă faceți o idee |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Mar 30 Iul 2019, 13:47 | |
| Deci statia de betoane era unde sint acuma blocurile si parcul. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
| |
| | | | Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |