Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3841 Data de inscriere : 12/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 26 Ian 2016, 16:51
Dr2005 a scris:
mihaitzateo a scris:
pe plus bine,cu respectiva cursa. O locomotiva de asta moderna ia vreo 50l motorina la 100km. De la Brasov la Sibiu sunt vreo 150km,deci sa zicem un 75l motorina. 75X5=400 ron max. Ori,cu mai putin de 50 pasageri,nu merge. 50X75=3700 ron.
O locomotivă de jucărie, poate. 75 - 80 litri la 100 km abia scoţi cu un Desiro, asta dacă mergi ,,lejer", fără multe opriri şi demaraje. Chiar şi cu un GM te duci spre 450 litri pe o cursă Sibiu - Braşov. Mai pune şi TUI 149 km x 9 = 1341 RON, deci ai minim 3591 RON cheltuieli, fără să pui la socoteală salariile personalului şi costurile indirecte, cu autorizări, certificări, reparaţii, amortizări, personalul de curăţenie, casele de bilete, utilităţile depoului, revizii, reparaţii planificate, pază transportul garniturii goale dacă e cazul ş.a. La 44,5 lei un bilet Sibiu - Braşov teoretic ai nevoie de vreo 80 de călători. Practic, ai nevoie cam de două ori pe atât, ca să mergi măcar pe zero. Crezi tu că merge atâta lume de la Braşov la Sibiu?
Eu am auzit de la un mecanic de pe GM ca Desiro consuma si 18l/100km ,un vagon. Din date oficiale,consumul mediu al unui Desiro e 25l motorina/100km: http://www.zf.ro/companii/start-in-contractul-de-300-milioane-de-euro-siemens-cfr-calatori-2990094 Tot din linkul de sus,zice ca ar fi 200 l consumul mediu al unei locomotive clasice la 100km,nu 300l. Dar locmotivele modernizate de GM consuma probabil si mai putin. De unde si pana unde sa consume 300 l pe suta de kilometri? Presupunand ca ar avea locomotiva 200 tone si 2 vagoane 80 de tone,ar iesi 280 de tone,dar nici locomotivele din clasa 65/63 nu au atat si nici vagoanele nu au 40t bucata,dar am pus,sa fie. 280tone. Consumul mediu de 200l pe 100km nu e pentru locomotive care trag 2 vagoane,ci probabil 5-6 vagoane.
O LDE2100 consuma 235 gr/KWh : http://www.rsco.ro/services.php?item=lde2100
E foarte interesant ce s-ar intampla daca CFRul ar baga un tren cu clasa Regio+ care sa mearga Bucuresti-Sibiu si invers,vreo 3 curse pe zi,dus intors,cu 2 vagoane de Desiro. Care sa opreasca la statiile principale si sa faca vreo 6.5 ore si sa coste 48 ron biletul. Dar CFRul nu stie sa faca marketing,cum se vede foarte clar.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 26 Ian 2016, 17:19
Eu cred ca esti cam praf de la prafuri.
3 trenuri regio+ cu vagoane de Desiro, pe Sibiu -Bucuresti.
daca Sibiul dadea atitia clienti probabil seconda Bucurestiul la numarul de trenuri.
E bine insa ca nu lincezeste forumul.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 26 Ian 2016, 17:57
Erau pe Facebook nişte postări ale lui Mishu88, s-a obţinut undeva la 30 - 35 litri la 100 km pe linie de câmpie, fără oprire. Dar sunt 35 litri pe un singur motor, or Desiro are 2 motoare.
_________________ :TTT:
mihaitzateo
Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3841 Data de inscriere : 12/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 26 Ian 2016, 19:23
Bun,daca se trece pe asa mod de discutie, "eu stiu mai bine", eu nu mai am ce sa zic. Dar sunt si eu curios,de ce CFR trebuie sa cumpere motorina,platind accize? Pentru ca din cate stiu,accizele sunt pentru constructia si intretinerea drumurilor. Sa adaug ca in toate tarile europene,caile ferate sunt sponsorizate de la bugetul de stat. Daca CFR marfa si CFR calatori nu merg,ok,sa fie facuta o singura entitate,dar care sa detina si sinele de tren. Si sa fie vanduta la una din marile companii americane de transporta marfa si calatori.Adica lui Amtrak. Amtrak merge foarte bine in SUA. Normal,nu se face asa,ca ar lasa firmele de autocare cu ochii in soare,ca s-ar putea face calea ferata foarte profitabila,cu niste investitii.
Daca se baga vagoane de desiro,atasate la trenurile normale Bucuresti-Brasov care apoi de la Brasov sa se desprinda si sa mearga autonom pana la Sibiu,asta ar lasa autocaristi cu ochii in soare. Ce e asa greu sa faci asa ceva? Hai,sa fim seriosi. Dar cand dl Carabulea,patronul Atlasib ,care holding include si Transmixtul, a beneficiat de un recurs in favoarea sa,facut chiar de marea dna incoruptibila si mare aparatoare a justitiei,dna Laura Codruta Kovesi,ce sa te mai miri ca linia Brasov-Fagaras-Sibiu e lasata in paragina?
E mult mai ieftin de modernizat Brasov-Copsa Mica si moderinzat si electrificat Copsa Mica - Sibiu,daca e de facut varianta cea mai rapida si mai ieftina de transport Bucuresti-Sibiu,cu cele mai mici investitii. Dar nici Brasov-Copsa Mica nu se reabiliteaza,nici Copsa Mica - Sibiu,nu se modernizeaza,nici Brasov-Sibiu nu se electrifica si sa fie reabilitata si modernizata. Cam asa e treaba cu linia aceasta,M200.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 26 Ian 2016, 23:53
Pai si esti asa sigur ca Amtrak vrea sa cumpere CFR?????Astia deabia ies din state pana in Vancouver si Montreal orase cu populatie mult peste populatia Sibiului, a judetului, nu orasului.Configuratia caii ferate fata de sosea face ca majoritatea sibienilor sa prefere alt mijloc de transport decat trenul- din aceasta cauza regimul comunist a preferat sa investeasca in linia spre Ramnicu Valcea decat sa modernizeze linia actuala, care face bine cerintelor actuale si viitoare de trafic(crezi ca electificarea si dublarea or sa aduca mai multi calatori????).Ca sunt trenuri puse un pic aiurea si mai ales lipseste acel tren de noapte pe care-l cer destui calatori, nu tine de capacitatea liniei ci de capacitatea mintala a unor sefi din cadrul companiei feroviare
Silviu Sintea
Numarul mesajelor : 94 Reputatie : 5130 Data de inscriere : 11/02/2011
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Dum 06 Mar 2016, 08:45
Un salut din Talmaciu.
Talmaciu -> Podu Olt.
alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4528 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 08 Mar 2016, 10:55
Se se mai intampla cu lucrarire de ridicare a restrictiei pe Vestem-Talmaciu? Ma tot uit de 2 saptamani la 472 pe IRIS si vad ca tot timpu are bonus la Sibiu...
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Mar 08 Mar 2016, 23:37
Toate au bonus de mai bine de 3 luni deci... nu știm, om vedea.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Sam 12 Mar 2016, 17:44
Desi linia 200 e prinsa in santiere, exista un santier alaturi de ea.
In apropiere de Ilia este santierul autostrazii, iar la Gurasada se construieste un iaduct peste autostrada si CF.
La Ilia autostrada va trece peste calea ferata 21 de la Lugoj. Deja s-a construit pasajul. Poze prin geamul de la Desiro.
mihaitzateo
Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3841 Data de inscriere : 12/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Lun 14 Mar 2016, 17:08
Ir 472 face mai nou 5 ore si 7 minute,de la Bucuresti la Sibiu. Invers, Ir 473 face 5 ore si 31 de minute. E chiar bine.
mihaitzateo
Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3841 Data de inscriere : 12/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Lun 14 Mar 2016, 19:36
alex.barac.5 a scris:
Se se mai intampla cu lucrarire de ridicare a restrictiei pe Vestem-Talmaciu? Ma tot uit de 2 saptamani la 472 pe IRIS si vad ca tot timpu are bonus la Sibiu...
Mie imi apare "lipsa informatii" cand incerc sa vad de IR 472 pe IRIS. EDIT: Acum am vazut,trebuie cautat ca 472-1
Ultima editare efectuata de catre mihaitzateo in Lun 14 Mar 2016, 19:41, editata de 1 ori
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11656 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Lun 14 Mar 2016, 19:41
Încearcă 472-1.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6957 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Joi 05 Mai 2016, 05:21
A fost ceva grav? http://www.bizbrasov.ro/2016/04/28/alunecari-de-teren-langa-codlea-trei-trenuri-de-pe-ruta-brasov-fagaras-au-fopst-blocate-gari/
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Joi 05 Mai 2016, 12:51
mishu88 a scris:
A fost ceva grav? http://www.bizbrasov.ro/2016/04/28/alunecari-de-teren-langa-codlea-trei-trenuri-de-pe-ruta-brasov-fagaras-au-fopst-blocate-gari/
S-a intervenit si s-a stabilizat terenul existand in zona afectata o restrictie de 30 km/h.Cineva de pe forum care a trecut pe acolo spunea ca zona este supravegheata in permanenta de angajati CFR.
mihaitzateo
Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3841 Data de inscriere : 12/09/2014
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici Sam 07 Mai 2016, 15:11
Ar fi trist sa se inchida linia aceasta de tren, care e foarte veche ,fiind si monument istoric. Iar peisajul,de la Brasov cat mergi pe langa munti,e de vis.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici