Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Poduri CF din România

In jos 
+84
ravers75
mircea.predoni
Rarau
baiazid
ets2oltromânia
mielutu zburator
dan tm
alex_trs
ALEXCFR
calatorprinromania
spiderpc
tcm
c o r v i n
feroviar
Cont.dezactivat
Balto
kasapis2007
Simply18
Bobby_TM
tiberiu.orza
Sergiu rmn
Katalin4653
Cont dezactivat
Giuseppe
ATM
Adirmvl
iuli.hard
Andrey_tm
NicuS
Goanga
popovici
daniel_c
Luna
IonutChircu
Dr2005
electrica912
AndiCFR
nenuandrei
Marius
nico2001
Teodor
DUAL
bostanescu gigel
redeme
cata
060-EA078
brandiburu
Mircea Hirjau
danlascau
Semafor
buldozer2
riciu
Vitosa
Lafont
VladH
Adrian78
Nesebar
mihai_cfr_bacau
Amiralul
Stefan
dan ciprian
TVlad
membru inactiv
Traveller
didi
bogdan srl
IonutCFR2009
Norbi
sorinucu
marius_catalin84
Caravelle_Zg
stegaru
vrabieionut
Ionutz
AMX 97-0548-4
Vlad
zenox4500
Codrut1985
cortexedge
nexxus
COSTACHE MIHAIL
myster2008
DonVILLy
Lde 2100
88 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 22  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeLun 14 Apr 2014, 10:04

Care e motivul pentru care doar tablierele dinspre maluri sint burta de peste?
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11655
Data de inscriere : 08/09/2011

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeJoi 17 Apr 2014, 17:05

Podul Modoș peste Canalul Bega - Linia 922, Timișoara
Aprilie, 2014

Poduri CF din România - Pagina 17 P1010975
Poduri CF din România - Pagina 17 P1010978
Poduri CF din România - Pagina 17 P1010980
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11655
Data de inscriere : 08/09/2011

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeLun 12 Mai 2014, 20:10

Podul peste râul Mureș dintre Arad și Aradu Nou

Spre Aradu Nou
Poduri CF din România - Pagina 17 P1030152
Poduri CF din România - Pagina 17 P1030153

Râul Mureș
Poduri CF din România - Pagina 17 P1030154

Spre Arad
Poduri CF din România - Pagina 17 P1030155
Sus In jos
feroviar




Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 3831
Data de inscriere : 11/06/2014

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeMier 11 Iun 2014, 13:09

TVlad a scris:
Pina sa il "betoneze" avea finisaje din piatra. Cine stie, poate ca nu erau simple finisaje ci structura insasi.
Totusi, in 1909 presupun ca cineva a ales materiale mai moderne pentru o linie principala.
Hm, de fapt si pe Brasov - Intorsura sint viaducte de piatra si linia a fost gindita ca o magistrala, fiind construita in anii '30. Nu stiu ce sa zic, ar fi foarte plauzibil sa fie si asta din piatra.

O poza de dinainte de modernizare nu are nimeni pe aici?

Bine v-am gasit. O fotografie nu foarte relevanta facuta podului inainte de modernizarea de la inceputul anilor 2000 poate fi vazuta in Gara de Nord vizavi de casa de bilete a Regiotrans (mergand pe partea stanga dinspre coloane spre linii).

TVlad a scris:
Podul de la Bobolia (M300):

Acum e folosit pentru trafic auto. Traversele au fost inlocuite cu niste profile "U", montate unul linga celalalt si acoperite cu beton.

Acele profile "U" sunt de fapt traversele metalice de care erau fixate sinele. Doua profile similare mai poti fi vazute in Bucuresti pe Bulevardul Garii Obor, fiind utilizate drept stalpi ai unei porti.

Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11655
Data de inscriere : 08/09/2011

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeDum 06 Iul 2014, 12:10

Viaductul Schlucht, Anina.
Iulie, 2014.

Poduri CF din România - Pagina 17 P1050084

Poduri CF din România - Pagina 17 P1050068

Poduri CF din România - Pagina 17 P1050108
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8510
Data de inscriere : 16/10/2013

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeDum 24 Aug 2014, 14:09

...Cele două poduri CF de peste râul Strei, la Simeria (Veche), M200!
Poduri CF din România - Pagina 17 Scysyo
Poduri CF din România - Pagina 17 11a8wte
Poduri CF din România - Pagina 17 Wc026g
Poduri CF din România - Pagina 17 3346ump
Poduri CF din România - Pagina 17 F1i5iv
Poduri CF din România - Pagina 17 Nvz581
Poduri CF din România - Pagina 17 2w31f9l
Poduri CF din România - Pagina 17 33utzs6
Poduri CF din România - Pagina 17 264n77p
Poduri CF din România - Pagina 17 28u3ech
Poduri CF din România - Pagina 17 2zovt6x
Poduri CF din România - Pagina 17 2yvvr12
Poduri CF din România - Pagina 17 24deolj
Poduri CF din România - Pagina 17 2iid85t
...în zări, podul bretelei ce dă spre autostradă dar și unul din podurile cf ale buclei Simeria...
Poduri CF din România - Pagina 17 10wnw4i
Poduri CF din România - Pagina 17 Mwtuv5
Poduri CF din România - Pagina 17 Egwppl
...aici, jos, se vede întăritura ce s-a adăugat la pilon acu vreo 20 de ani când acest pod a fost grav afectat de inundații (ciudat este că atunci, perechea lui nu a avut deloc de suferit!) ...
Poduri CF din România - Pagina 17 O0qzc9
Poduri CF din România - Pagina 17 Mn2kg1
Poduri CF din România - Pagina 17 16m7y1x
Poduri CF din România - Pagina 17 25qvhgz
Poduri CF din România - Pagina 17 Qzm06a
Poduri CF din România - Pagina 17 16c59hz
Poduri CF din România - Pagina 17 33djb10
... ... ...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeDum 24 Aug 2014, 23:07

Pod peste Raul Prahova la Bobolia, M300

Poduri CF din România - Pagina 17 P8241037
adult image

Poduri CF din România - Pagina 17 P8241039
image upload no size limit

Poduri CF din România - Pagina 17 P8241048
image hosting site no sign up
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeSam 06 Sept 2014, 23:59

Podul nu e feroviar dar va rog sa imi raspundeti la intrebarea asta: dat fiind faptul ca betonul nu rezista la forte de intindere, de ce au facut tirantii din beton armat? Practic, intreaga greutate e preluata de armatura iar betonul e pus acolo mai mult ca rol de protectie impotriva coroziunii. Gresesc? Mi se pare o solutie cam dubioasa:

Poduri CF din România - Pagina 17 Img_0588

Poduri CF din România - Pagina 17 Img_0605

In mod previzibil, betonul tirantilor e macinat bine in partea inferioara:

Poduri CF din România - Pagina 17 Img_0596

Toata incarcatura statica si dinamica trece prin firisoarele alea de otel? Hmm.

Podul e peste Arges in zona Hotarele si scos din uz dar mai stiu unul identic si functional la Voila, peste Olt.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeDum 07 Sept 2014, 02:09

Salut Vlad, ai dreptate , acei tiranti lucreaza pur la intindere,doar cei de pe capete e posibil sa fie comprimati in functie de incarcarile de pe pod.Acei tiranti nu au nevoie de beton pentru ca nu exista compresiune din incovoiere, dar nici intindere din incovoiere.. Atunci, practic este indindere simpla axiala.
Ok sa trecem de statica.
Se vede clar ca faptul ca lucreaza la intindere au armare foarte puternica, sunt armati la (fi max).
Sa zicem ca e practic o grinda de beton, sectiune de beton foarte economica,beton care are rol de a angrena intr-un sens toate barele.. Totusi, exista o problema din ce vad tirantii de pe mijloc au peste 12 metrii lungime.. Buun, la peste 12 metri lungime nu ai bare mai lunga, deci trebe inadinte 2 de 6+(datorita lungimilor de suprapunere).. totusi, transferul eforturilor de intindere se va face pur prin beton, s.n transfer eforturi prin biela beton.Nu am sa intru in detalii,ca nu vreau ceata, dar.. in momentul in care fisureaza betonul acolo, se reduce capacitatea de transfer a betonului, si fisureaza fisureaza, pana cand cedeaza, cedarea fiind intr-un mod de tip casant.. (big fucking problema, ca sa nu crezi ca fisureaza, si se vede, totul se petrece foarte rapid)
O sa ma intrebati, bine bine, dar de ce nu le sudeaza? Pai foarte simplu, sudatul modifica structura cristalnia a otelului, creaza tensiuni remanente, si nu se produce curgerea barelor in zona respectiva pe intindere, si la fel datorita fyd mic reduce capacitatea la intindere.
Betonul a fisruat la baza datorita vibratiilor tablierelor.. Wink
Nu sunt expert pe CFDP, de aia nu o sa iti pot spune de ce au ales pe optiunea asta si nu s-a ales crearea tirantilor pe grinzi dublu T sudate, sus se facea un guseu cu prindere in suruburi, joanta de montaj la tirantii lungi, si un sistem de agatare pentru grinzile de beton care sustin tablierul..
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeDum 07 Sept 2014, 11:44

Merci pentru raspunsul prompt si lamuritor, Dual! abere
Am observat si eu ca sint situatii in care fierul beton se monteaza in paralel si ma intrebasem de ce nu le sudeaza; acum e clar.

Din ce am putut observa, fisurile in beton sint numai in partea inferioara dar totusi ma gindesc ca ar fi trebuit sa inchida accesul pe pod. Nemaifiind intretinut de peste 30 de ani, e foarte posibil sa se produca minunea cu tirantii cei mai lungi si sa isi rupa cineva gitul. Argesul are un debit cam mare pe acolo si sint mari sanse sa o patesti daca ajungi in apa.
Podul ar fi trebuit demolat odata cu deschiderea navigatiei pe Arges, daca s-ar fi inaugurat canalul Dunare-Bucuresti. In aval s-a construit un pod nou, situat la o inaltime mai mare pentru asigura spatiu de trecere pentru nave. Si, a propos de frumusete, cel vechi nu e cine stie ce dar asta nou e sub orice critica Smile

Poduri CF din România - Pagina 17 Img_0613

Dupa tehnologia de constructie, cam cind estimezi ca a fost construit podul vechi? Pe Google Earth e o poza si autorul pomeneste ceva de Anghel Saligny insa eu am mari dubii. Banuiesc ca e facut prin anii '50.

Sus In jos
feroviar




Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 3831
Data de inscriere : 11/06/2014

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeMar 09 Sept 2014, 11:25

TVlad a scris:
Dupa tehnologia de constructie, cam cind estimezi ca a fost construit podul vechi? Pe Google Earth e o poza si autorul pomeneste ceva de Anghel Saligny insa eu am mari dubii. Banuiesc ca e facut prin anii '50.

In monografia IPTANA scrie ca podul a fost construit in 1960, adica la vreo 35 de ani de la disparitia lui Anghel Saligny.

Poduri CF din România - Pagina 17 2rxv139

Despre frumusetea podului nou...
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeMar 09 Sept 2014, 21:25

Deci asa, am aproximat destul de bine Smile De unde pot face rost de Monografia Iptana? Trebuie sa fie foarte interesanta.

PS: am gasit, era foarte simplu, chiar la ei pe site.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeMar 09 Sept 2014, 22:45

Nu as zice ca prezinta o problema imediata, avand in veder ca nu mai este trafic pe el.. Ca trece o caruta nu e o problema serioasa... la fel si folosit pietonal.
In momentul de fata podul ala poate fi distrus de un seism maricel, sau sa fie un uragan,desi vantul si strucurile de beton s-au impacat mereu bine, iar acesta e un pod arc cu cale mijloc, care are o stabilitate sporita la fortele laterale..

Am mai vazut tipuri de pod de genul asta, la inceputurile periodei comuniste cand au inceput si s au pus bazele structurilor de beton, si au nceput constructia la o scara masiva.. se folosea beton la aproape orice... Totusi in poduri nu e cea mai inspirata idee, erau bune drumurile betonate.. In Hunedoara blvd Republicii e gen beton armat 60+ cm .. Drumul a avut aproape 22 de ani la activ fara rearatii, pana cand acum 3 ani au dat un strat de asfalt peste el.

PS pe mine ma fascineaza reabilitarea vechilor poduri nituite de pe M200/300, si transformarea lor in structuri mixte otel beton .. sa vedem daca noile structuri rezista cel putin cat au rezistat cele vechi, adica 60,70+ ani
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8510
Data de inscriere : 16/10/2013

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeJoi 18 Sept 2014, 20:48

...Micul pod feroviar (207/214) care trece peste M200, la iesire din Simeria, spre Deva...
Poduri CF din România - Pagina 17 2dbw5fd
Poduri CF din România - Pagina 17 Rk3tjo
Poduri CF din România - Pagina 17 2hnz8gk
Poduri CF din România - Pagina 17 Wgu80w
Poduri CF din România - Pagina 17 244bhc2
Poduri CF din România - Pagina 17 2mgp6hg
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8510
Data de inscriere : 16/10/2013

Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitimeJoi 20 Noi 2014, 19:12

Cateva poduri cf de pe 202, zona Crivadia (Banita)...
Poduri CF din România - Pagina 17 Ogl3r5
Poduri CF din România - Pagina 17 2iid542
Poduri CF din România - Pagina 17 Xro6w
Poduri CF din România - Pagina 17 2ivlksx
Poduri CF din România - Pagina 17 Zu1eab
Poduri CF din România - Pagina 17 Ay9h61
Poduri CF din România - Pagina 17 2d2dc8i
Poduri CF din România - Pagina 17 14ah5ig
Poduri CF din România - Pagina 17 Zslba1
Poduri CF din România - Pagina 17 2jbp73s
Poduri CF din România - Pagina 17 2uo6wcz
Poduri CF din România - Pagina 17 Jr652o
Poduri CF din România - Pagina 17 Mtqm1v
Poduri CF din România - Pagina 17 Dc7y93
Sus In jos
Continut sponsorizat





Poduri CF din România - Pagina 17 Empty
MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Poduri CF din România - Pagina 17 Icon_minitime

Sus In jos
 
Poduri CF din România
Sus 
Pagina 17 din 22Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 22  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu
» PODURI DIN SUA
» 212 : Ilia - Lugoj
» Poduri feroviare
» Plimbare prin Europa-Romania->Ungaria->Romania

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: