|
| Revista presei | |
|
+88Nk11 marcelbanu Ciprian ANDU2100HP @ndrey apmatei redeme puscasflaviu Simply18 AndiCFR Costin.H Jhonyla Goanga Florin C marian1967 alexmorph3us stefanb.steff andreiutzu cristyadaX IonutChircu Shinkasen phnegativ Norbi halmarius Volk sytrus DAS 2011 florin.lifticariu laur 133 Razvan Tudor gardianlinux mariushal Costin.B Vale rich1974 kristi kkk rizelgeorgel2004 NicuS cristy79 Katalin4653 M.I.C.I. tzifrea adytm Caspar The Legend EuroNight Teodor lifetec Bobby_TM AndreiStefan 92Dragos DPS cnusi Adirmvl Warrior12 Spartan1948 Nesebar lapsanszkitamas marius_catalin84 Andrey_tm cfr500 Gabry Gabriel TVlad IonutCFR2009 Vitosa Amiralul DUAL mishu88 costi_dumitru Re6/6 baiazid Adrian78 Sabik Dr2005 allred Cont dezactivat cstefan 19jimmy84 ATM razvan - trenuri Balto cristi CFR cont dezactivat . Radu Tudor cardinal Rarau AlexD Vlad 92 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 15:31 | |
| Sunt de acord ca nu e normal sa existe trenuri Regio pe distante de 600 km care fac 12-14 ore, dar este oare normal sa existe trenuri IR pe distante gen Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Targoviste, Bucuresti-Rm Valcea etc cu preturi aberante? Asa cum s-a spus, pe distantele acestea scurte aceste trenuri ar trebui sa fie pur si simplu Regio, nu sa jecmaneasca pe fraieri sau sa mearga doar cei cu reduceri - ca nu imi imaginez un om zdravan la cap care sa plateasca dublu fata de autocar pt o sageata a CFR-ului pe ruta Bucuresti-Calimanesti??? Pe distante scurte si chiar medii (gen Buc-Brasov), preturile la IR sunt pur si simplu ABERANTE SI NESIMTITE pt o tara ca Romania....din pacate asta e adevarul. Cat timp nu se va intelege asta CFR-ul se va indrepta cu pasi siguri catre faliment iar in urmatorii ani vom mai vedea unele trenuri doar in poze. Nu am inteles concret ( si am urmarit discutii aici pe forum) de ce nu se trece la un lucru simplu si la mintea cocosului (probabil ca nu se vrea - si atunci ne racim gura de pomana daca sunt alte interese). Nu se face primavara cu o floare gen R 2021/2022, R 5080/5081 si alte cateva... Sunt rute foarte circulate gen Buc-Targoviste, Buc-Rm Valcea etc unde se poate nasoci un asemenea tren Regio "sprinten" si atunci lumea vine la tren... Trenurile TFC Buzau-Bucuresti sunt pline, OARE DE CE??? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 15:46 | |
| La TFC e alta mentalitate, calatorul nostru=stapanul nostru pe cand la cfr calatori e invers |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 15:48 | |
| - cristy79 a scris:
- Sunt de acord ca nu e normal sa existe trenuri Regio pe distante de 600 km
Intr-o vreme existau si mie personal nu mi se par atat de rele; nu inseamna ca o sa ai calatori care merg Bucuresti - Suceva Nord sau Oradea-Iasi cu personalul, dar: -e mai economic ca ai o singura locomotiva/ o singura garnitura decat un tren fragmentat; -daca ai de schimbat doua sau mai multe trenuri pe o distanta(exemplu Marasesti-Bacau) nu mai cobori si urci, eventual te mai ratacesti prin gari sau esti jefuit/mancat de caini (ca stim cu totii cum arata o gara tipica in Romania); -calatorul va fi atras de ideea ca are un tren direct din A la B si asta poate fi o strategie de marketing; Unii nu vor sa inteleaga ca o masura care functioneaza in alte tari, indiferent ca e vorba de Germania, Austria sau Elvetia nu se va putea aplica la noi. Pur si simplu sunt diferente de mentalitate si comportament, iar ce functioneaza intr-o parte nu garanteaza succesul si la noi. CFR-ul ar trebui sa se plieze pe necesitatile calatorului, dar se observa de la o posta ca nu se vrea. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 15:55 | |
| - Marius 926 a scris:
- La TFC e alta mentalitate, calatorul nostru=stapanul nostru pe cand la cfr calatori e invers
Exact, am vazut asta cu ochii mei... m-am bucurat vazand sutele de oameni din gara Buzau cand vine/pleaca un tren TFC, dar m-am si intristat ca CFR nu stie/nu vrea sa vada evidenta, ca lumea s-ar intoarce la tren daca ar exista o minima deschidere...Dar tu cand pui preturi aberante si timp de parcurs asa de mari, cine sa aleaga trenul? Oamenii aleg asa cum e firesc in functie de bani si timp si deci vor alege autocarul sau chiar duba...Si o spun cu durere (bine in Romanika exista si o cultura a dubei, dar asta e o alta discutie). O ideea buna este totusi disparitia practic a rangului IC care era de tot rasul ca pret si durata a calatoriei in conditiile de infrastructura din Romania. Urmatorul pas absolut necesar ar trebui sa fie retrogradarea unor IR pe rute scurte la rang de Regio. Nu toate dar sa existe macar o asemenea alternativa pt calatori. Altfel, viitorul CFR e mic, negru si ii bate la usa. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 16:03 | |
| Ii bate de mult la usa. Noroc cu Statul Roman ca-l mentine artificial altfel cfr calatori avea demult soarta unor sectii disparute din peisaj. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 16:13 | |
| - NicuS a scris:
Unii nu vor sa inteleaga ca o masura care functioneaza in alte tari, indiferent ca e vorba de Germania, Austria sau Elvetia nu se va putea aplica la noi. Pur si simplu sunt diferente de mentalitate si comportament, iar ce functioneaza intr-o parte nu garanteaza succesul si la noi. CFR-ul ar trebui sa se plieze pe necesitatile calatorului, dar se observa de la o posta ca nu se vrea. Iar unii nu vor sa inteleaga ca rangul trenului este ultimul care conteaza pentru ca cel mai important lucru este tariful, acest lucru il intereseaza pe calator si nu altceva. N-ai cum sa lasi in toata Romania doar trenuri regio si regioexpres, acest lucru este impotriva logicii, in orice tara trebuie sa existe mai multe categorii de trenuri functie de viteza de circulatie. |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 16:13 | |
| Corect... Dar cat il va mai tine oare in viata? Cred ca scadenta chiar se apropie, si nu vad semne ca s-ar trezi prea curand, se merge tot pe varianta boc-basescu "mai taie din ele, da-le dreaqu...." (ma refer la anularile de trenuri care se tin lant). Bine, unele probabil ca trebuiau anulate, nu am date exacte, dar trebuie sa vii si cu ceva in loc, ceva in sprijinul calatorilor...PS : De exemplu tot din zgarcenie CFR-ul refuza cu incapatanare sa introduca un tren RE Buc-Brasov cu plecare in jurul orei 8.30-9.00 din Bucuresti macar in week-end, evident pentru ca atunci nu ar mai da nimeni 47 de lei pt IR pana la Brasov (o alta aberatie marca CFR...) Nu m-ar mira la cat sunt de trogloditi sa il anuleze si pe 3001 sa te forteze sa mergi cu asa-zisul lor IR...))) uite de-aia unii aleg duba ca prea e mare nesimtirea asa pe fatza...Si asta o spun cu regret pt ca eu unul nu am facut niciodata asta cand am avut de ales, dar pe Valea |Oltului de exemplu am mers cu Dacosul si nu am regretat deloc... Cfr-ul ma imbia cu un asa zis IR la vreo 70 de RON, iar autocarul era la jumatate de pret si conditii super, deci hai sa fim seriosi...Nu s-a intalnit hotul cu prostul totusi. Si sunt atatea exemple... dar vorbim degeaba, interesele sunt altele si noi stam sa ne vaicarim degeaba |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 16:41 | |
| - cristy79 a scris:
- De exemplu tot din zgarcenie CFR-ul refuza cu incapatanare sa introduca un tren RE Buc-Brasov cu plecare in jurul orei 8.30-9.00 din Bucuresti macar in week-end, evident pentru ca atunci nu ar mai da nimeni 47 de lei pt IR pana la Brasov (o alta aberatie marca CFR...)
Şi, totuşi, IR-urile sunt pline. E o regulă a economie de piaţă: dacă ai fraieri, pardon, clienţi dispuşi să plătească preţul pe care-l ceri, nu reduce preţul Buba mare e pe alte rute... Bucureşti - Piteşti/Târgovişte e un exemplu bun de cum poţi să ai trenuri şi să meargă goale din cauza preţului. O altă problemă e că CFR Călători respinge total ideea de a se baza pe traficul de navetă, ci preferă să ţină grupe de foarte lung parcurs, cu 1 - 2 vagoane şi tot atâţia călători, în vreme ce de la Titu la Bucureşti, de exemplu, oamenii navetează cu duba, că trenul ori are orarul nepotrivit, ori e IR şi costă dublu faţă de dubă. Şi ar mai fi încă o problemă... CFR Călători nu poate fi controlat... nu i se poate impune de la MT ce investiţii să facă, ce mers de tren să pună ş.a., MT poate cel mult să-i respingă bugetul dacă are cereri aberante (şi, de obicei, are). _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 19:52 | |
| - Dr2005 a scris:
- Şi ar mai fi încă o problemă... CFR Călători nu poate fi controlat... nu i se poate impune de la MT ce investiţii să facă, ce mers de tren să pună ş.a.,
De mersul trenurilor ar trebui sa se ocupe o firma specializata iar serviciul de making of si consultanta sa fie scos la licitatie astfel incat sa nu mai existe discutii pe aceasta tema. CFR Calatori este in mod indubitabil de foarte multe ori subiectiv si dezordonat atunci cand realizeaza mersul. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 21:49 | |
| - baiazid a scris:
- NicuS a scris:
Unii nu vor sa inteleaga ca o masura care functioneaza in alte tari, indiferent ca e vorba de Germania, Austria sau Elvetia nu se va putea aplica la noi. Pur si simplu sunt diferente de mentalitate si comportament, iar ce functioneaza intr-o parte nu garanteaza succesul si la noi. CFR-ul ar trebui sa se plieze pe necesitatile calatorului, dar se observa de la o posta ca nu se vrea. Iar unii nu vor sa inteleaga ca rangul trenului este ultimul care conteaza pentru ca cel mai important lucru este tariful, acest lucru il intereseaza pe calator si nu altceva. N-ai cum sa lasi in toata Romania doar trenuri regio si regioexpres, acest lucru este impotriva logicii, in orice tara trebuie sa existe mai multe categorii de trenuri functie de viteza de circulatie. Nici nu m-am gandit la asa ceva. E normal sa ai trenuri IR, eu doar am vrut sa subliniez niste motive pentru care fragmentarea trenurilor regio nu este economica. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 22:45 | |
| - NicuS a scris:
eu doar am vrut sa subliniez niste motive pentru care fragmentarea trenurilor regio nu este economica. Din contra, eu cred ca fragmentarea trenurilor regio este perfect regulamentara si normala pornind de la definitia rangului de tren (regio= tren care circula intr-o regiune sau care leaga doua orase importante din doua regiuni invecinate, de exemplu Bucuresti-Brasov, ultimul fiind aproape de granita regiunii). Deci pentru cei care vad regio care pleaca dintr-o regiune (Bucuresti Muntenia) si leaga alte doua (Oltenia si Banat) chiar mi se pare aiurea pentru ca pentru asta exista deja interregio (intre regiuni). In ceea ce priveste trenurile regio problema eficientei economice se rezolva doar prin schimbarea materialui rulant (achizitie de automotoare), mers cadentat si oferta discount consistenta pentru mersul in grup (2-5 persoane). Un alt lucru enervant este faptul ca regio opreste in foarte multe halte in care nu urca si nu coboara nimeni, acest lucru scazand viteza de circulatie (vezi regio Bucuresti-Constanta cu foarte multe opriri). Am fost recent in Bulgaria si la ei trenul de persoane are opriri din 20-30 km si nu din 5 in 5 ca la noi. Mersul de naveta este unul iar mersul regio este altul. De exemplu un tren regio Constanta-Mangalia sau Constanta-Medgidia cu toate opririle l-as numi regio suburban iar un tren Bucuresti-Constanta chiar si fragmentat l-as face regio intre Constanta si Fetesti (opriri peste tot) si regioexpres intre Fetesti si Bucuresti Nord sau Obor si asta doar asa, pentru eficientizare si spor de viteza. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 18 Mai 2013, 23:47 | |
| Pretul IR ar trebuii diminuat cu 20% dist mari ~50% pentru distante mici.Acum e mult prea mare |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 19 Mai 2013, 01:11 | |
| La ora actuală, IR-ul - în accepţiunea şefilor din CFR - e pentru toate: pentru navetă pe 30 - 40 km, pentru mers la munte/mare, pentru mers la ţară, pentru mers pe distanţe lungi... Gândirea e păguboasă: cei care merg pe distanţe mici merg cu naşul că e prea scump, cei care merg la munte/mare se cuplează mai mulţi şi merg cu maşina, cei care merg pe distanţe lungi sunt destul de puţini... Ar trebui să existe trenuri Regio pe distanţe de 100 - 150 km (bine, plus sau minus încă 50, în funcţie de specificul zonei), care să ţină traficul de navetă şi traficul ocazional de scurt parcurs şi trenuri IR/IC pentru distanţe mai mari.
Fragmentarea trenurilor R e utilă numai când se elimină staţionările la cap de secţie, în niciun caz când un tren vine, stă o oră şi aceeaşi garnitură pleacă mai departe sub alt număr. De exemplu, pe Bucureşti - Constanţa sau Bucureşti - Craiova nu ar trebui să fie trenurile fragmentate... în felul ăsta s-ar putea desfiinţa dormitoarele şi ce o mai fi pe la Feteşti şi Roşiori. Pentru Feteşti se pot introduce uşor automotoare spre Făurei-Buzău, care să înnopteze acolo, iar pentru Roşiori, linia de Alexandria poate fi uşor transformată în neinteroperabilă şi dată spre închiriere. De asemenea, pe secţiile înfundate e musai să se introducă numai trenuri R, cu legături la trenurile importante pe magistrale. S-ar crea o deservire mai bună a secţiilor şi s-ar acoperi şi traficul de navetă. Dacă a ţinut la Regiotrans şi TFC, de ce nu ar ţine metoda asta şi la CFR Călători? Toate schimbările astea se pot face uşor chiar şi de mâine dacă se doreşte. Din păcate, după cum am mai spus-o, CFR Călători e societate comercială, nicio autoritate de stat nu îi poate impune cum să îşi facă mersul de tren şi cum să îşi administreze parcul de material rulant. E drept, toată lumea înjură ministerul, care are totuşi pe masă lucruri mult mai importante decât mersul trenurilor.
Comparaţia cu Bulgaria nu e prea potrivită... Bulgaria are o densitate a populaţiei mai mică, ceea ce înseamnă că şi distanţele între localităţi sunt mai mari. De altfel, asta se vede şi la drumuri, cine a mers la Varna ştie ce vorbesc, pe 200 km sunt doar vreo 5 - 6 localităţi, în rest e câmp. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Dum 19 Mai 2013, 01:37 | |
| - Dr2005 a scris:
Comparaţia cu Bulgaria nu e prea potrivită... Bulgaria are o densitate a populaţiei mai mică, ceea ce înseamnă că şi distanţele între localităţi sunt mai mari. De altfel, asta se vede şi la drumuri, cine a mers la Varna ştie ce vorbesc, pe 200 km sunt doar vreo 5 - 6 localităţi, în rest e câmp. Nici comparatia cu Varna nu este prea fericita, multe din drumurile nationale bulgaresti ocolesc orase, comune si chiar si sate deci ele sunt dar tu nu le vezi... In alta ordine de idei, din cate stiu eu densitatea populatiei=numarul populatiei/km.patrat, s-ar putea sa ai surpriza sa constati ca densitatea populatiei este mai mare in Bulgaria decat in Romania sau tot pe-acolo. Problema este alta, in Bulgaria populatia rurala (deci cei care folosesc h si h.m.), este redusa iar caile ferate nu prea trec prin localitati mici, cateodata ocolesc si orase si trec in mod ciudat la numai 7-8 km de ele. Ma rog, trecand peste, eu personal am observat ca la ei trenurile de persoane nu opresc peste tot la fel ca la noi si au de cele mai multe ori un mers apropiat de IR iar tarifele sunt aproape la jumatate de pret. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 19 Mai 2013, 02:04 | |
| Bulgaria la transport feroviar nu este un exemplu pozitiv pentru ca au tarife putin mai scazute dar trenurile lor sunt nemodernizate in mare parte. In Bulgaria au mers cu trenul in 2012 - 26 milioane de oameni la un numar de 7,200,000 locuitori, iar la noi oficial 58 milioane la un numar de 19 milioane de locuitori. In Bulgaria procentul celor care merg cu trenul este mai scazut decat in Romania si acest lucru se poate observa pentru ca trenurile si garile sunt mai goale decat in Romania dar la ei se merge mai putin fara bilet. Romania trebuie sa aibe exemplu Cehia, Ungaria. Eu am fost in cele trei tari si am vazut. Oricum tariful la trenurile IR la noi sunt mai mari decat este necesar dupa cum a spus la o televiziune si avocata Paula Iacob in urma cu 2 saptamani (am dat un exemplu). Si IR sunt aglomerate pentru ca oricum sunt un numar scazut de trenuri si vagoane raportat la numarul populatiei, suprafata tarii si numarul de kilometri de cale ferata. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |