Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4977 Data de inscriere : 04/12/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 09:00
dan tm a scris:
Pîna la prima statie de frontiera asa cum spune doctoru..
E bine și așa, deși era mai bine dacă automotorul sârbesc ar fi putut circula până la Timișoara doar în baza unui acord bilateral, fără autorizație.
Ar exista soluția ca trenul sârbesc RE 2601 care pleacă din Belgrad la ora 06:59 și sosește în Vârșeț la ora 08:43 să-și continue cursa până la Stamora Moravița după o staționare în Vârșeț de aproximativ 30-45 de minute. Trenul ar trebui să sosească în Stamora Moravița în jurul orei 10:00. După o staționare în Stamora Moravița de 30-45 de minune, automotorul s-ar întoarce în Vârșeț unde ar trebui să sosească în jurul orei 11:15. Același automotor își poate continua cursa spre Belgrad deservind trenul RE 2604 care pleacă din Vârșeț la 12:10 și ajunge în Belgrad la ora 13:53.
În acest fel s-ar asigura o legătură cât de cât convenabilă între Timișoara și Belgrad cu schimbarea trenului în Stamora Moravița, chiar dacă timpii de așteptare în Stamora Moravița și Vârșeț pot fi considerați ca fiind destul de mari.
Ultima editare efectuata de catre Costin.B in Mier 28 Feb 2024, 10:35, editata de 1 ori
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 09:21
Costin.B a scris:
Nu e nevoie să fie "mutată din pix frontiera "! Trebuie doar flexibilizate puțin reglementările privind micul trafic feroviar de frontieră, în sensul că aceste trenuri neautorizate ar putea avea permisiunea să circule până la prima stație mai importantă de de teritoriul statului vecin, chiar dacă nu e stație de frontieră. Această stație ar putea fi cel mai apropiat nod feroviar important sau cea mai apropiată stație care deservește un centru urban relevant în zonă.
Cel mai simplu e să muţi din pix frontiera, trebuie un acord guvernamental între cele două state şi gata. Altfel, trebuie certificat trenul sârbesc, trebuie dotat cu instalaţiile de siguranţă, circulaţia trebuie supusă legislaţiei naţionale (inclusiv facilităţi pentru elevi, studenţi, pensionari etc.), ZS trebuie să obţină licenţă de transport pentru UE, să aibă sistem de management al siguranţei evaluat de ASFR şi personal format la CENAFER sau alt formator din UE. Sau, na, să se predea trenul la CFR Călători şi să-l deservească ei în parcursul românesc, dar tot trebuie certificat trenul şi licenţiat ZS.
_________________ :TTT:
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9704 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 14:00
Si totusi cum circula de la Subotica la Szeghed, a doua statie dupa statia de frontiera care e Roszke ?
Numarul mesajelor : 9074 Reputatie : 14500 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 14:14
Simplu. Legislația permite. Pe când la noi în România birocrația leneșă... Da bine că am mai înființat și COSU. Ce e asta Dr2005 și cu ce se ocupă?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 14:23
cristi CFR a scris:
Si totusi cum circula de la Subotica la Szeghed, a doua statie dupa statia de frontiera care e Roszke ?
M-am interesat de acordurile de frontieră notificate de Ungaria la Comisie, nu există acord de frontieră Ungaria - Serbia (ca o paranteză, nu există nici România - Serbia, doar RSR - RF Iugoslavă), ci există un acord cu RF Iugoslavă din 16 martie 1972 şi unul mai nou, cu Croaţia. Sunt curpinse liniile: 1. Röszke-Horgos 2. Kelebia-Subotica 3. Magyarboly-Beli Manastir 4. Gyékényes-Koprivnica 5. Murakeresztúr-Kotoriba.
a) Staţii comune de frontieră: - Subotica - Gyékényes - Murakeresztúr. b) Staţii de frontieră: - Horgos - Röszke - Kelebia - Beli Manastir - Magyarboly - Koprivnica - Kotoriba.
Conform noului acord cu Croaţia: - Kotoriba - Murakeresztúr; - Koprivnica - Gyékényes; - Beli Manastir - Magyarbóly. Staţii de frontieră: - Murakeresztúr; - Kotoriba; - Gyékényes; - Koprivnica; - Magyarbóly; - Beli Manastir.
Dacă trenul sârbesc merge mai departe de Röszke... nu prea e bine. O să încerc să ridic problema asta la următorul comitet SERAC.
Vitosa a scris:
Da bine că am mai înființat și COSU. Ce e asta Dr2005 și cu ce se ocupă?
Momentan e o adresă de e-mail de la care se trimit notificări anumitor persoane considerate relevante (primeam şi eu când eram director) Înseamnă Comitetul Operativ pentru Situaţii de Urgenţă, care se întocmeşte la... situaţii de urgenţă, de exemplu când se declară starea de urgenţă naţională.
_________________ :TTT:
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9704 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 28 Feb 2024, 16:39
Merg ambele , Mav merge pana la Subotica si SJ merge pana la Szeghed
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4977 Data de inscriere : 04/12/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 05 Mar 2024, 09:34
Petiție pentru reluarea curselor de tren Timișoara – Vârșeț
Circulația trenurilor de pe ruta Timișoara – Vârșet a fost întreruptă în vara anului 2017, astfel încetând să mai existe vreo legătură feroviară între România și Serbia. La șase ani și jumătate de atunci, unii călători încă regretă lipsa acestei curse, motiv pentru care a fost lansată și o petiție.
Circulația trenurilor de pe ruta Timișoara – Vârșet a fost întreruptă în vara anului 2017, astfel încetând să mai existe vreo legătură feroviară între România și Serbia. La șase ani și jumătate de atunci, unii călători încă regretă lipsa acestei curse, motiv pentru care a fost lansată și o petiție. Legătura feroviară între Banatul românesc și cel sârbesc – și între România și Serbia, de altfel – este, în prezent, inexistentă. De aceea, mai multe persoane interesate de o posibilă reluare a curselor între Timișoara și Vârșet, anulate de la 1 august 2017, au lansat o petiție prin care cer găsirea unei soluții. Un cititor Tion ne-a trimis și nouă această petiție. „Prin această petiție solicităm reluarea traficului feroviar de călători între România și Serbia prin repunerea în circulație a trenurilor de călători pe relația Timișoara Nord- Vârșeț și retur. După cum se știe, începând cu data de 01.08.2017 au fost întrerupte toate legăturile feroviare dintre România și Serbia, ceea ce afectează libertatea de circulație a cetățenilor care au nevoie de un mijloc de transport sigur, rapid, confortabil și accesibil pentru deplasările transfrontaliere între România, Serbia și Muntenegru. În prezent, atât cetățenii români, cât și cei sârbi nu mai au la dispoziție niciun serviciu public de transport terestru care să lege Banatul Românesc de cel Sârbesc, fapt inacceptabil”, se arată în textul petiției publice.
Până la momentul redactării acestui articol, petiția nu a reușit să strângă decât opt semnături, dar, cu toate acestea, discuția asupra utilității acestei curse este bine-venită. Petiția poate fi semnată AICI.
Apel către autorități Autorii petiției cer, astfel, găsirea unei soluții pentru reluarea legăturilor feroviare între România și Serbia. Aceștia se adresează, printre altele, atât Ministerului Transporturilor, cât și companiei publice CFR Călători.
„Serviciul de transport public feroviar de călători este un serviciu social care trebuie să fie finanțat din fonduri publice (subvenționat). Utilitatea acestui serviciu este incontestabilă, chiar dacă nu generează profit imediat in contabilitatea societăților prestatoare. Nu din acest punct de vedere trebuie analizată utilitatea acestui serviciu. Transportul feroviar public de călători este util în primul rând datorită beneficiilor suplimentare pe care le generează pentru societate: relații umane, turism, comerț, etc., adică, într-un final, dezvoltare economică.
Având în vedere cele mai sus menționate, cu respect facem apel către autoritățile competente ale statului român (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, CFR Călători SA, Instituția Prefectului Județului Timiș, Consulatul General al României la Vârșeț, Ambasada României în Republica Serbia) să depună toate diligențele necesare astfel încât, începand din vara acestui an (2024) să se repună în circulație cel puțin o pereche de trenuri de călători pe relația Timișoara Nord-Vârșeț și retur, cu legături la trenurile sârbești care circulă pe relația Vârșeț-Belgrad și retur”, mai scrie în petiție.
Vineri, 1 martie, i-am întrebat pe cei de la CFR Călători dacă există posibilitatea reluării acestor curse, însă până la momentul redactării acestui articol nu am primit răspuns.
Cursele, oprite în 2017, din cauza „numărului redus de pasageri” Trenurile de pe ruta Vârșet – Timișoara fuseseră introduse în 2012, având o frecvență de două curse pe zi. Compania feroviară Srbija Voz a anunțat, în 2017, că de la 1 august renunță la acestea din cauza numărului scăzut de călători. Motivul invocat, însă, nu a fost pe placul tuturor, unul dintre nemulțumiți fiind Jose Miguel Vinals, consulul onorific al Spaniei la Timişoara.
„Sunt extrem de dezamăgit pentru că trenul, Timişoara – Vârşeţ – Beograd a fost anulat. Autorităţile sârbe au decis că nu este un serviciu prioritar şi nu numărul celor care-l utilizează este redus. Sunt foarte surprins. Am mers cu acest tren în fiecare săptămână timp de aproape nouă luni. Cu excepţia câtorva ocazii, trenul a fost mereu plin. În special în timpul anului universitar, când mulţi studenţi din Serbia vin să studieze la universităţile din Timişoara. Aceştia vor fi pedepsiţi”, a scris la acea vreme Jose Miguel Vinals, pe pagina sa de Facebook, potrivit sursei citate.
O petiție pentru reluarea acestora a fost lansată și în 2019
CFR Călători, despre eventuala reluare a curselor Timișoara - Vârșeț: Partea sârbă nu acceptă costurile cu tracțiunea
Zilele trecute a fost lansată o petiție pentru reluarea curselor între Timișoara și Vârșet, anulate de la 1 august 2017. Reprezentanții companiei CFR Călători spun că se poartă în continuare discuții cu partea sârbă, însă neînțelegerea principală este legată de costuri.
La sfârșitul lunii februarie, mai multe persoane nemulțumite de lipsa legăturii feroviare pentru călători între Timișoara și Vârșeț au lansat o petiție care, la momentul redactării acestui material, are aproape 70 de semnături. De altfel, de la eliminarea acestei conexiuni, la 1 august 2017, nu mai există nicio altă legătură feroviară între România și Serbia.
Inițiatorii petiției cereau, astfel, printre altele, și măsuri din partea ministerului, prefecturii sau companiei publice CFR Călători. Reprezentanții companiei au explicat pentru Tion că există, în continuare, discuții cu partea sârbă, dar neînțelegerile au pornit de la costuri.
„Facem precizarea că CFR Călători operează trenuri de călători în cadrul contractului de servicii publice, însă efectuarea serviciului public de transport feroviar de călători este limitată numai la teritoriul național.
În prezent, între România și Serbia nu este asigurat transportul feroviar cu trenuri de călători. Circulația trenurilor internaționale către Serbia a fost suspendată din 1 august 2017 și are la bază refuzul părții sârbe de a achita costurile ce rezultau din operarea trenurilor internaționale pe teritorul sârb. Operarea trenurilor pe întreaga distanță se efectua exclusiv de către CFR Călători, cu material rulant și personal propriu inclusiv pe teritoriul sârb, partea sârbă neavând această posibilitate.
În încercarea CFR Călători de a restabili traficul feroviar de călători dintre România și Serbia, partea sârbă a comunicat că este interesată de circulația trenurilor, dar nu acceptă costurile cu tracțiunea pe care CFR Călători le are pe teritoriul sârb.
Precizăm că toate convenţiile care se încheie între operatorii feroviari naţionali de transport (ex: CFR Călători – BZD, CFR Călători – MAV Start) stabilesc clar modalitatea în care cel care angrenează cheltuieli cu operarea pe teritoriul celuilalt operator feroviar îşi va recupera costurile de tracţiune, fiind condiţii definitorii.
Menționăm că CFR Călători este în continuare deschisă discuțiilor cu partea sârbă în scopul negocierii reluării traficului feroviar de călători între România și Serbia, în condiții de echilibru financiar și de respectare a convențiilor internaționale”, au transmis pentru Tion reprezentanții companiei.
Vă amintim, trenurile de pe ruta Vârșet – Timișoara au funcționat între 2012 și 2017. Au fost scoase de la 1 august 2017, compania Srbija Voz invocând atunci numărul redus de pasageri. Totuși, pentru reluarea curselor au mai existat cereri, inclusiv o altă petiție, din 2019.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18744 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24319 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 07 Mar 2024, 15:06
Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4977 Data de inscriere : 04/12/2011
Pentru mine este un capitol fara sens, atata timp cat ZS nu este in stare sa faca o conexiune cu Timisoara. E atat de scump sa platesti niste taxe, dar cat de ieftin poate fi sa construiesti o noua linie? E un cinism fara margini din partea acestei companii.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18744 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24319 Data de inscriere : 05/10/2010
Pentru mine este un capitol fara sens, atata timp cat ZS nu este in stare sa faca o conexiune cu Timisoara. E atat de scump sa platesti niste taxe, dar cat de ieftin poate fi sa construiesti o noua linie? E un cinism fara margini din partea acestei companii.
Nu au nici interes pentru România când ei vor legătură cu Budapesta pentru coridorul de marfa și mai departe Macedonia Grecia spre Pireu Bineînțeles că statul comunist Chinez sprijină acest proiect pentru că dețin portul Pireu care e la concurență cu portul Kopper din Slovenia
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 13 Mar 2024, 22:25
Linia spre Ungaria a fost făcută cu credite chinezeşti de către... RJD, adică de Calea Ferată Rusă, întreprindere interzisă în UE şi considerată oficial teroristă de către Ucraina. Evident că ruşii şi chinezii nu au treabă cu România, când prietenul lor e dl. Orban Viktor, iar Serbia e un cap de pod pentru ei în Europa. Evident că chitaii vor să îşi aducă marfa de la Pireu în centrul Europei, singurul lucru care-i încurcă e controlul vamal necesar trecerii mărfii prin Serbia. Dar dacă mai stă dl. Orban la Budapesta până termină sârbii linia, cu siguranţă va închide ochii şi marfa chinezească se va plimba liber prin spaţiul Schengen, spaţiu în care România n-are voie, dar Ungaria da...
Înţeleg că următoarea modernizare de linii în Serbia va fi cu împrumuturi de la BERD... acelaşi BERD a fost indidrect responsabil de desfiinţarea tramvaielor în Braşov şi de aproape-desfiinţarea reţelei de troleibuz de acolo, finanţând achiziţia a sute de autobuze pentru oraşul de la poalele Tâmpei (care s-au cumpărat toate din Turcia...). Deci instituţia în sine n-are nicio treabă nici cu ecologia, nici cu industria europeană şi nici cu confortul călătorilor. E o instituţie în care, în teorie, sunt membre multe state (inclusiv România), dar care finanţează doar ce i se dictează din conducere. Probabil cineva are pe stoc ceva şină şi traverse şi nu ştie cum să scape de ele. Aş zice China (că e membră BERD), dar e doar o bănuială. După aia mai băgăm nişte trenuri de la CRRC şi gata.
Evident, sârbii sunt şmecheri şi joacă la două capete, au fraierit şi Comisia Europeană să tragă un coridor de marfă Turcia - Bulgaria - Serbia - Croaţia - Slovenia - Austria, deci dacă ne le iese afacerea ruso-chineză, o au pe asta de back-up. Curios lucru, acest coridor nou va anula Coridorul Orient/Est-mediteraneea, implicit legătura Turcia - Austria prin România şi Ungarua. Sigur, obligaţia modernizării liniilor şi eligibilitatea acestora la finanţare europeană rămâne, fiind TEN-T Core, numai că dispare posibilitatea solicitanţilor (operatori, case de expediţii) de a cere şi obţine o singură trasă directă pentru tranzitul Bulgaria - România - Ungaria - Austria. Nimeni nu o să se chinuie ca-n '99 să ceară 4 trase la 4 administratori de infrastructură diferiţi şi să le mai şi potrivească la frontiere. Şi mai curios e că lucrurile astea au fost spuse şi scrise, dar mi-e ruşine să o spun că anumiţi colegi încă gândesc naţionalist şi nu văd România decât ca un sistem închis, unde totul trebuie gândit exclusiv pentru uzul direct al românilor, nu în relaţie cu restul UE, să vină în puii mei mai mulţi OTF străini care să plătească TUI-ul la timp, să angajeze personal (mecanici, revizori) şi să-şi deschidă terminale şi centre de întreţinere la noi (deci să plătească impozite pe terenuri, pe salarii, TVA pe produse ş.a.). Navetele austriece Turcia - Austria se pare că nu (mai) sunt bune pentru noi.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8363 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 14 Mar 2024, 15:37
GEOGRAFIC, linia de cale ferata este mai scurta cu peste 100 kilometri prin Serbia, o tara impartita intre Vest si rusia fata de Romania, fiind mai greu de finantat prin tara noastra. Iar daca SUA si Occidentul nu se vor implica, China si rusia vor face ceea ce vor in unele tari din Europa de Est, inclusiv din Balcani. Coruptia este majora in aceste tari.
La acestea se adauga si ritmul lent de modernizare la coridorul IV pan european prin Romania.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6762 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 15 Aug 2024, 15:08
DMU 711 (Metrovagonmash) in Vârșeț. N-ar fi stricat sa fie prelungit macar pana la Stamora Moravita, dar si pana la Timisoara Nord ... decat AM 900 e mai bine.
Foarte frigorific AC-ul din el. Nu ma refer la faptul ca functioneaza sau nu la nu stiu ce temperaturi pentru climat ecuatorial nu stiu ce, dar pur si simplu se simtea foarte tare fata de cum suntem obisnuiti in Romania. La fel si la automotoarele Stadler Flirt si Kiss, in ordine.
Accelera asta ca avionul. Nu stii cand ajungeai la 120 km/h (l-am folosit putin intre Belgrad Central si Zemun). Dar desi de la distanta nu poti aprecia (din poze), la fata locului parea murdarel, nu se simtea jegul din trenurile noastre, dar nici curat/intretinut bine nu mai era inauntru. Si in gara centrala din Belgrad la fel pare un mall fancy dar pe la orice colt te uiti mai atent e murdar si nu foarte civilizat.
Si piesa de rezistenta...atat de controversata. Pentru 200 km/h si poate echivalentul a vreo 25 lei sa te plimbi in ~ 35 minute de la Belgrad la Novi Sad. Nasica a fost amabila si ne-a lasat sa stam chiar la clasa 1. Ce sa zic, mi-a placut. A fost futurist un pic. Am vazut mai mult de 200 km/h in plimbarile mele internationale, dar pentru Serbia e wow. Si pentru vecinii nostri ... Noi avem zeci de mii de km de cale ferata, ditai mai reteaua densa si abia ne cacaim sa facem un mega coridor pentru un 160 obosit. Tocmai ca noi cu UE-ul ar trebui sa fim si mai inainte, dar uite ca nu e asa.
Video sumar (include si automotorul CAF Civity din Muntenegru)