|
| ZS-Serbia | |
|
+43EuroNight alinx3330 Theo A. Costin.B marius664 cristi CFR Re6/6 Luna qew00 delfinson didinul ciprian71 lifetec mureseanu_976 ldh80 mariushal Katalyn mielutu zburator dan tm razvan - trenuri Silviu Sintea Caspar Semafor baiazid Vlad DUAL 461andrea Andrey_tm Nicolae alliens Adrian78 riciu halmarius Amiralul daniel_c M.I.C.I. COSTACHE MIHAIL Dr2005 Nesebar alex.alexus.tm Vitosa Adirmvl dejan 47 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 15 Aug 2024, 16:31 | |
| Stai că autorizează și ramele CRRC și probabil în doua trei ani o să fie gata Budapesta -Belgrad cu 200 km/h și modernizat ceva coridor spre Bulgaria prin Nis |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 15 Aug 2024, 17:03 | |
| Adica trenurile de marfa care vin sau vor veni din Ungaria (si de mai departe, din vestul si centrul Europei) si vor merge spre Bulgaria/Grecia/Turcia vor prefera sa evite tranzitul prin Romania si sa mearga prin Serbia ?!
"Norocul" nostru (daca se poate spune asa) este faptul ca Serbia inca nu face parte din UE si probabil sunt proceduri vamale si de frontiera care dureaza mai mult, pentru trenurile de marfa, la traversarea celor doua frontiere non-UE (Ungaria/Serbia si Serbia/Bulgaria)! |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 15 Aug 2024, 20:36 | |
| Sunt convins ca se extinde acest 200 km/h. Aratau destul de avansat si lucrarile. Plin santier in statia Subotica. Gara nici nu era deschisa pentru calatori. Nici peroane nimic. Am platit in tren biletul de la Subotica la Szeged. In jur de 5 euro era (echivalent). Am urcat in tren (tot DMU 711 de la Novi Sad) undeva de la un capat de macaz (intr-o zona apropiata de un Lidl) si era o improvizatie de peron de 10-15 m si un container pe post de casa de bilete (si aia inchisa). Ma rog, asta a fost situatia, dar bine ca exista si legatura feroviara - in 2024 -, una care parea (aproape) electrificata desi aveam automotor Diesel. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Lun 19 Aug 2024, 16:32 | |
| Romania, cel mai probabil, va ramane ultima tara care va construi si va avea cai ferate de mare viteza din UE. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 08:39 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Romania, cel mai probabil, va ramane ultima tara care va construi si va avea cai ferate de mare viteza din UE.
Ţări fără linii de mare viteză: Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Republica Elenă (sau Grecia cum îi zicem noi)... _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 09:10 | |
| Polonia, tarile baltice, Elvetia.
sînt mai multe tari care nu au linii dedicate de mare viteza. Practic trebuie facuta distinctia intre liniile cu viteza mare 160 km/h -250 km/h care sînt oarecum conventionale si liniile ,,de mare viteza” adica 300 km/h si peste (350km/h cum are China).
acuma depinde de tara cum sînt identificate liniile astea, cele mai cuneoscute sînt TGV dar la noi pare sa se impuna denumirea HSR. mai sint ICE, TAV etc. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 10:06 | |
| dantm ce depășește 200km/h se încadrează la.High speed line Austria are linie de 230km/h spre Passau și o să deschidă și spre Salzburg cu 230-250 km/h Elveția are tunelul Gothard de 250 km/h Și Polonia își uphradeaza CMK.pentru 250km/h |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 10:29 | |
| Gotardul este proiectat pentru 250 km/h dar se foloseste cu 200 km/h si 230 km/h daca sînt întîrzieri.
Austriecii mai au linii modernizate pentru 230 km/h deci nu sîntem chiar HSR/TGV.
de fapt romania nici nu are unde sa faca linii de mare viteza ca nu are unde sa lege orase mari care sa genreze trafic.
La noi ar merge prin cîmpii un 200-230 sa zicem. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 10:40 | |
| Macar sa fie si in Romania 500-600 kilometri de cai ferate cu viteza maxima de 250 km/h, in zone de campie. Cum sunt acum sau vor fi in urmatorii 10 ani in: Austria, Cehia, Elvetia, Grecia, Polonia, Ungaria, tarile Baltice. Dar in Romania nici linii cu viteza maxima 200 km/h nu se construiesc, desi este nevoie.
In acest an numarul pasagerilor care vor tranzita aeroporturile din Romania va depasi 25 de milioane, iar in 2-3 ani se va depasi si 30 de milioane de pasageri. Doar pe la Henri Coanda vor fi 16 milioane. Romania este aerian in Spaţiul Schengen.
Momentan, numarul calatoriilor cu trenul in Romania se mentine stabil, din nefericire, la doar 70-80 milioane/an (fara blatisti). Date disponibile la INSE.
https://economedia.ro/analiza-traficul-de-pe-aeroporturile-din-romania-a-revenit-in-prima-jumatate-a-anului-la-nivelul-pre-pandemie-ce-terminale-noi-au-fost-inaugurate-in-2024-foto.html
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_busiest_airports_in_Romania |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 11:43 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Macar sa fie si in Romania 500-600 kilometri de cai ferate cu viteza maxima de 250 km/h, in zone de campie. Cum sunt acum sau vor fi in urmatorii 10 ani in: Austria, Cehia, Elvetia, Grecia, Polonia, Ungaria, tarile Baltice. Dar in Romania nici linii cu viteza maxima 200 km/h nu se construiesc, desi este nevoie.
Asta e gluma secolului deja. Mai ales liniile de câmpie din Elveţia (care e numai munte...) sau din Grecia sau Ţările Baltice. În 10 ani nici nu ai timp să faci un proiect tehnic adevărat (cu studii geo adevărate, nu din birou, cu exproprieri, scoateri din circuitul forestier, evaluări de mediu veritabile - asta înseamnă minim 2, recomandat 3 ani pentru mamifere mari şi situri Natura 2000). Iată un exemplu de linie de mare viteză între Franţa şi Germania: https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Est_europ%C3%A9enne Le-a luat vreo 20 de ani de la idee la prima cupă de escavator. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 20 Aug 2024, 12:26 | |
| - Dr2005 a scris:
- razvan - trenuri a scris:
- Macar sa fie si in Romania 500-600 kilometri de cai ferate cu viteza maxima de 250 km/h, in zone de campie. Cum sunt acum sau vor fi in urmatorii 10 ani in: Austria, Cehia, Elvetia, Grecia, Polonia, Ungaria, tarile Baltice. Dar in Romania nici linii cu viteza maxima 200 km/h nu se construiesc, desi este nevoie.
Asta e gluma secolului deja. Mai ales liniile de câmpie din Elveţia (care e numai munte...) sau din Grecia sau Ţările Baltice. În 10 ani nici nu ai timp să faci un proiect tehnic adevărat (cu studii geo adevărate, nu din birou, cu exproprieri, scoateri din circuitul forestier, evaluări de mediu veritabile - asta înseamnă minim 2, recomandat 3 ani pentru mamifere mari şi situri Natura 2000). Iată un exemplu de linie de mare viteză între Franţa şi Germania: https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Est_europ%C3%A9enne Le-a luat vreo 20 de ani de la idee la prima cupă de escavator. Stiu ca Elvetia are relief montan si podis. "Switzerland is divided in three main geographic regions: the Swiss Alps, the Central Plateau and the Jura, each corresponding to very different geological realities. In addition, two small regions are not part of those three. The first, north of the Rhine in the Basel area, is situated beyond the Jura. The second, on the south in the Mendrisio area, is located in the Po Valley. But these two territories are not extensive in comparison to the total area of the country. The Swiss Alps occupy the southern part of Switzerland. They were formed by the thrust of the African plate, which also caused the formation of the Jura in the north-east and the plateau between the two massifs. In terms of area the Alps constitute about 60% of the country, the plateau 30% and the Jura 10%". |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 26 Sept 2024, 14:17 | |
| Faci 3 ore pan ăla.Bekessaba de la.Timisoara Era bună o legătură Timișoara Jimbolia Kinda Szeged
La finalul lui noiembrie, Serbia dă în exploatare calea ferată de mare viteză Belgrad - Novi Sad - Subotica. Atfel spus, se va putea ajunge cu trenul de la Timișoara la Belgrad via Békéscsaba - Szeged - Subotica.
https://www.rts.rs/lat/vesti/ekonomija/5541066/beograd-subotica-voz-testiranje.html?fbclid=IwY2xjawFiIZZleHRuA2FlbQIxMQABHTgsL5fs2SFoLjbdD_ya5FqIM0NXLk8aSO1cRu5uPR2d37vYofbKKmJOCA_aem_q2Hzkqrn2c_Yd00Em57mJg
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 26 Sept 2024, 15:45 | |
| - Adrian78 a scris:
- Faci 3 ore pan ăla.Bekessaba de la.Timisoara
Era bună o legătură Timișoara Jimbolia Kinda Szeged
La finalul lui noiembrie, Serbia dă în exploatare calea ferată de mare viteză Belgrad - Novi Sad - Subotica. Atfel spus, se va putea ajunge cu trenul de la Timișoara la Belgrad via Békéscsaba - Szeged - Subotica.
https://www.rts.rs/lat/vesti/ekonomija/5541066/beograd-subotica-voz-testiranje.html?fbclid=IwY2xjawFiIZZleHRuA2FlbQIxMQABHTgsL5fs2SFoLjbdD_ya5FqIM0NXLk8aSO1cRu5uPR2d37vYofbKKmJOCA_aem_q2Hzkqrn2c_Yd00Em57mJg
Prin Békéscsaba, Szeged este cam mare ocolul si faci multe ore... doar de placere as calatori. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 26 Sept 2024, 22:44 | |
| Ar fi culmea sa stai prin 2 vami ca sa ajungi de la Timisoara la Belgrad, cale de 150 de km.
Era ok daca Malaxa aia nenorocita mergea macar pana la Vrsac in loc sa opreasca la Stamora Moravica, sa ai o legatura completa. Cat draci ar fi costat TUI-ul? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Vin 27 Sept 2024, 00:28 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Ar fi culmea sa stai prin 2 vami ca sa ajungi de la Timisoara la Belgrad, cale de 150 de km.
Era ok daca Malaxa aia nenorocita mergea macar pana la Vrsac in loc sa opreasca la Stamora Moravica, sa ai o legatura completa. Cat draci ar fi costat TUI-ul? Şi pe lângă cele două vămi (evident, însoţite de cele două controale de frontieră), mai ai şi cele două controale de frontieră de la graniţa HU/RO. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: ZS-Serbia | |
| |
| | | | ZS-Serbia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |