|
| VAGOANE SERIA 21-90 | |
|
+56mielutu zburator ALEXCFR kasapis2007 alex.alexus.tm matei vulcan Jurnal Feroviar alinutz23 cfr500 Katalyn Bobby_TM Nk11 IonutChircu ATM didinul dan tm MariusM TonyGFR Razvan Tudor Petre_IFTE Andrey_tm Simply18 Mushu Dutzu Adirmvl REGIOTRANS12 Luna Teodor kristi kkk EuroNight allred The Legend AndiCFR KQQ popovici pannonia express ravers75 Dr2005 AlexD Hurricane ovivi decward DUAL 92Dragos bogdan srl marius_catalin84 Boracik Adrian78 COSTACHE MIHAIL Stefan Nesebar cortexedge mureseanu_976 kaan vrabieionut didi myster2008 60 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 17:46 | |
| - Dr2005 a scris:
- Sunt 50, TOATE construite la Astra Arad în 1996 - 1997, sub licenţă Corail (cutia) & DeDietrich (boghiuri).
Din cate stiu ultimul 21-90 a fost livrat in 2005. Intr-adevar in 1996 a inceput constructia lor si erau singurele din parcul CFR apte 200 km/h |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 17:48 | |
| - ravers75 a scris:
- Dr2005 a scris:
- Sunt 50, TOATE construite la Astra Arad în 1996 - 1997, sub licenţă Corail (cutia) & DeDietrich (boghiuri).
Din cate stiu ultimul 21-90 a fost livrat in 2005. Intr-adevar in 1996 a inceput constructia lor si erau singurele din parcul CFR apte 200 km/h Un mic offtopic .. inca e singuru ) de cls a'2-a cu Y32R,celalat fiind GP200S cu seria: 22-76.In rest doar ciunguri cu saboti la 140,gen 20-49,20-68,sau 160 Sper ca vara asta odata cu revenirea Daciei sa dispara Bc din compunere sa reapara OBBistele sa avem din nou garnitura apta de 200 pentru Austria , ca la noi sau la unguri nu prea are pe unde circula nici cu 160 chiar. Si ar mai fi urmatorul lucru,sa nu-l combine la unguri cu Belgradul,sa mearga in compunerea trecuta pe diesirae |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 19:40 | |
| - DUAL a scris:
- Un mic offtopic .. inca e singuru ) de cls a'2-a cu Y32R,celalat fiind GP200S cu seria: 22-76.In rest doar ciunguri cu saboti la 140,gen 20-49,20-68,sau 160
Nu cred că eşti informat corespunzător. Toate vagoanele produse de Astra Arad începând cu 1996 sunt echipate cu boghiuri Y32, unele cu patină pentru frâna electromagnetică (V.max=200 km/h) - 22-90, 10-90, 10-91, altele fără patină de frână (V.max=160 km/h) - 21-76, 21-86, 10-70, 20-87, 21-87, 84-87, 89-87. Pe GP200 avem 19-80, 21-80, 19-70, 21-70 pentru 160 km/h şi 22-96, 21-96 şi 84-96 pentru 200 km/h (au patină pentru frână elcetromagnetică). Şi mai avm destule vagoane pe boghiuri Minden cu frână cu disc şi frână electromagnetică şi pe Y32RS. Cu saboţi au rămas destul de puţine vagoane. - Citat :
- Sper ca vara asta odata cu revenirea Daciei sa dispara Bc din compunere sa reapara OBBistele sa avem din nou garnitura apta de 200 pentru Austria , ca la noi sau la unguri nu prea are pe unde circula nici cu 160 chiar.
Si ar mai fi urmatorul lucru,sa nu-l combine la unguri cu Belgradul,sa mearga in compunerea trecuta pe diesirae Degeaba dispare Bc-ul, că şi dormitoarele româneşti (şi cele OBB) sunt tot de 160 km/h. _________________ :TTT:
|
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 20:30 | |
| Bc-ul nu are cum sa dispara de pe Dacia - isi are locul lui in orice tren de noapte, iar vagoanele ÖBB nu vor reveni la vara. Altfel, vagonul de dormit 70-91 este apt de 200 km/h, dar oricum nici in Ungaria, nici in Austria intre Hegyeshalom si Viena nu se circula cu mai mult de 160 km/h, deci o garnitura cu Vmax 200 km/h chiar nu are rost... (nici restaurantul nu este apt de 200 km/h) In fine, trenul de Belgrad este limitat la Budapesta tot anul, deci nu se pune problema combinarii intre Budapesta si Viena. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 20:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- DUAL a scris:
- Un mic offtopic .. inca e singuru ) de cls a'2-a cu Y32R,celalat fiind GP200S cu seria: 22-76.In rest doar ciunguri cu saboti la 140,gen 20-49,20-68,sau 160
Nu cred că eşti informat corespunzător. Toate vagoanele produse de Astra Arad începând cu 1996 sunt echipate cu boghiuri Y32, unele cu patină pentru frâna electromagnetică (V.max=200 km/h) - 22-90, 10-90, 10-91, altele fără patină de frână (V.max=160 km/h) - 21-76, 21-86, 10-70, 20-87, 21-87, 84-87, 89-87. Pe GP200 avem 19-80, 21-80, 19-70, 21-70 pentru 160 km/h şi 22-96, 21-96 şi 84-96 pentru 200 km/h (au patină pentru frână elcetromagnetică). Şi mai avm destule vagoane pe boghiuri Minden cu frână cu disc şi frână electromagnetică şi pe Y32RS. Cu saboţi au rămas destul de puţine vagoane. Degeaba dispare Bc-ul, că şi dormitoarele româneşti (şi cele OBB) sunt tot de 160 km/h. Am specificat vagon cl. a 2'a.21-90 este singurul apt 200,nu este altul, iar GP doar 22-96 este apt 200.Stiu ce vagoane apte 160 avem,iar pe saboti au ramas destul de multe,daca te uiti la raport vei constata cu stupoare ca sunt 50 % din parc cu saboti;de la 26-16,20-49,20-55,20-68. Si da la cls 1 10-91, ca 10-90 e o porcarie de vagon.Slava domnului cu 20-83 si 20-87 pompate acum recent,ca altfel sabotii ne mancau. @mitza restaurantul in vremurile bune ale Daciei nu circula pana la Viena.Defapt vorbiti de compunerea recenta care era cuplata cu Belgradu si era limitata de vagoanele respective. Daca anul acesta dispare WRmz ul si Bc ul garnitura e apta de 200,si din ce-am observat va circula singura pana la Viena.. daca va circula ,ca la CFR nu se stie nimic sigur. |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 21:23 | |
| Astra Vagoane Arad a achizitionat de la consortiul francez de firme Alstom – De Dietrich licenta vagonului Corail B11u `86, niciun vagon nu a fost produs inafara Astra Arad. 7 vagoane au fost fabricate in 1996, 13 in 1997 si 8 in 1999. Dupa o pauza de cativa ani, productia a fost reluata si ultimele doua vagoane din seria 21-90 (numerele 049 si 050) au fost livrate la CFR abia in anul 2004. Primele vagoane au fost la inceput marcate cu textul „CFR” pe lateral, insa au primit dupa putin timp logoul CFR « bot de tren » si forma decupajului in banda laterala alba a fost usor modificata in functie de acesta. Un vagon H0 din colectia fratelui meu, vagon inscriptionat cu textul „ICE Mihai Eminescu”, scris cursiv cu culoare albastra pe ambele benzi albe de pe lateralul cutiei. Vagoanele sunt vopsite si inscriptionate exact ca cele reale. Vagonul WRnz 88-96 001-0 este de 200km/h Vagonul 88-96 009-3 (care este al Astra) este de 200km/h, daca CFR-ul se hotaraste sa cumpere vagonul ar fi 2 vagoane apte de 200km/h. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 21:33 | |
| La categoria restaurant ar mai fi si 84-90,dar cusete apte de 200 nu avem.Problema e timpul pe care-l face Dacia,cum la noi nu poate recupera ca e linia praf,+ probabil va incepe reabilitarea coridorului IV,cel mai ok ar fi circulatul prin Sibiu,si o reducere de timp pe teritoriul Ungariei,dar la granita ataseaza By,in Budapesta sta ca-i Budapesta scaote By,ataseaza-l la Belgrad,etc.Iar la Austrieci ce sa mai recupereze daca viteza nu are si nu e IC si vine si intarziat.Deci intr-un cuvant ultima legatura cu Europa se va pierde,plus ca taxarea in RO se face la rang de IC si el circula ca IR in celalalte 2 tari.
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&cislo=346&rok=2012 .. este fara dormitoarele OBB,si fara 10-91 Primele vag inca au in franceza scrise anumite comp si lipit abtibild peste.Acum nu stiu ce si cum cert e ca difera la interior de la nr 20 incolo |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 22:12 | |
| Dar de vreme ce intre Budapesta si Hegyehsalom viteza maxima e 160 km/h si intre Hegyeshalom si Viena 140 km/h (observata de mine de mai multe ori pe ecranul din interiorul railjet-ului), e suficient ca garnitura sa fie apta de 160 km/h. Restaurantul si vagonul cuseta nu au cum sa dispara. De altfel mi se pare un punct pozitiv faptul ca acum restaurantul circula pana la Viena, pentru ca se poate lua cina si respectiv micul dejun, ceea ce inainte, cand vagonul era atasat la ora 23:30 in Budapesta spre Bucuresti, si respectiv decuplat la ora 5 dimineata, nu prea era posibil. |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 22:15 | |
| Am mai scris odata, nu scot din burta informatii. Am fost in fabrica de la Arad (si nu numai) de mai multe ori si am vorbit cu cei de acolo. Daca asta nu e de ajuns exista monografia Astra scrisa de Ilie Popescu si Ovidiu Bologea unde se zice : ... "In perioada 1993-1994 are loc transferul de tehnologie propriu zis, care se realizeaza de catre o echipa mixta de proiectanti si tehnologi Astra - De Dietrich, cumpararea masinilor si utilajelor, proiectarea fluxurilor tehnologice si montarea si punerea lor in functiune la Astra si importul materialelor si exhipamentelor pentru 50 de vagoane.
In 1995 se demareaza procesul de fabricatie a prototipului vagonului de calatori si a boghiului Y32 iar in anul 1996 se finalizeaza si livreaza prototilul si se omologheaza cu AFER." ...
Sper ca problema este lamurita. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Vin 06 Apr 2012, 23:34 | |
| Da m-am repus si eu la punct cu istoria vagonului,diferenta e data de perioada cu pauza de productie.Momentan din cele 50 nu circula 20. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Joi 17 Mai 2012, 16:10 | |
| 21-90-050 Curtici de vreo luna sta pe acolo!! |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Joi 31 Mai 2012, 21:18 | |
| Ca sa tinem o socoteala asupra vagoanelor AVA200 zic sa continuam aici cu : - DUAL a scris:
@ paal doar 4 fac pe Muntenia , 6 fac pe Vatra Dornei, si inca 4 pe Galati,1 e in Curtici de 2 luni ,050'ul ,si restul sunt in Grivita.. ah mai erau 2 la Astra in Curte... Pe Muntenia sunt 3 garnituri deci 6 vagoane. Din moment ce suntem pe un forum hai sa ne mobilizam putin si sa facem o treaba, ca doar putem nota o serie si o data. In Revizia Grivita pe 15 mai erau asa: 21-90 025-5 - in spatele halelor de la Po.Carpati 21-90 028-9 - in Grivita Veche 21-90 035-4 - in Grivita Veche 21-90 xxx-x?- in Grivita Veche Abia venite de la Budapesta, 21-90 026-3 pe "Muntenia" 21-90 044-6 pe "Muntenia" Pe IR 1654 21-90 002-4 21-90 010-7 21-90 047-9 Pe 14 Mai. La Astra Arad 4 AVE rosii + 21-90 albastru din hala, sper sa revin cu toate seriile cat mai curand. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Joi 31 Mai 2012, 23:10 | |
| Cele care sunt in Rev nu le-am pus .. pentru ca pe langa mai sunt cele care stau pentru un eventual tren charter.. cu care cfrcalatori se mandresc la ei pe site. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Joi 31 Mai 2012, 23:41 | |
| - DUAL a scris:
- Cele care sunt in Rev nu le-am pus .. pentru ca pe langa mai sunt cele care stau pentru un eventual tren charter.. cu care cfrcalatori se mandresc la ei pe site.
Pai da , ca la ce fauna umbla pe trenuri cred ca fac o gramada de bani cu trenurile alea charter |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 Joi 31 Mai 2012, 23:42 | |
| Eeeee ...au avut si ei trenul ala Beks .. in rest 0. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: VAGOANE SERIA 21-90 | |
| |
| | | | VAGOANE SERIA 21-90 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |