|
| Calea Ferata romaneasca - incotro ? | |
|
+26Florin C redeme stefan_br M.I.C.I. ravers75 cortexedge Vlad vanchorusebulgaria Teodor cristi CFR Nesebar tuborgtnp manuela Adrian78 cont dezactivat . Ionutz AlexD 060-EA078 Dr2005 Nk11 cnusi rich1974 eu Razvan razvan - trenuri iDorin 30 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Joi 09 Feb 2012, 11:18 | |
| Aia nu cumva sunt navetisti ce au abonamente ? Si cred ca ai vrut sa zici 1822 nu 1821. Zic asta pentru ca sunt calator fidel pe ambele. |
| | | tuborgtnp
Numarul mesajelor : 166 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5265 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Joi 09 Feb 2012, 11:20 | |
| - Luna a scris:
- Aia nu cumva sunt navetisti ce au abonamente ? Si cred ca ai vrut sa zici 1822 nu 1821. Zic asta pentru ca sunt calator fidel pe ambele.
nu, i-am vazut cotizand, unii chiar ziceau ca nu au sa dea mai mult ( era si un civil ) deci, daca aveau abonamente, nu mai dadeau la nasic. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Joi 09 Feb 2012, 13:44 | |
| My bad, nu am avut de unde stii, ca deregula am nimerit compartiment plin inca din Targu Jiu sau Petrosani, si nu am urmarit in mod expres. Totusi in 1822 am vazut de mai multe ori bilete eliberate cu tarif de taxare in tren si/sau oameni dati jos ca nu au avut bilet. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5277 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Joi 09 Feb 2012, 14:55 | |
| pai e si normal sa mergi cu nasul de la videle la bucuresti pt ca pe distante scurte, pretul la ir este enorm. pai de la pitesti la costesti, biletul este peste 10 ron la IR, pai cine e sanatos psihic sa dea atat pentru 22 km...pai ma pupa nasu cu 5 lei. mai intreb inca odata.....cum se justifica economic pretul mai mare la ir cand are consum si uzura mai mica decat un regio? mi se pare o tampenie.. eu inclin sa cred ca situatia de la cfr tine mai mult de reaua vointa, interese economice, firme capusa... |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15507 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 09:29 | |
| - eu a scris:
- Desi imi este foarte greu, trebuie sa va anunt ca incepand de astazi, ma voi retrage definitiv de pe forum. Am luptat timp de 4ani impotriva Cfr-ului, pentru un pod, am luptat impotriva statului care are rolul de a apara interesele cetatenilor . Am facut tot ce mi-a stat in putere pentru ca aceasta linie inaugurata in 1883 sa existe in continuare ,intr-o tara ce ar trebui sa fie civilizata si apartinand Europei.Am luptat pentru locurile de munca, si pentru toate beneficiile aduse de aceasta sectie.Pentru a avea cu ce merge acasa, calatorind cat de cat decent , civilizat , si nu inghesuit intr-o duba precum un sac de cartofi.
Am dus un razboi continuu pentru aceste lucruri, care intr-o tara civilizata sunt normale. Am avut contact cu cei care sunt platiti din banii nostri pentru a lua cele mai bune decizii pentru noi si am fost socat de cata prostie, incompetenta, hotie, si dezinteres exista pentru aceasta tara. Am fost fericit ca am reusit cate ceva si poate ca reconstructia acelui pod s-a datorat 10% si mie. Dar cand vezi ca muncesti atatia ani pentru un castel de nisip si dintr-o data totul se darama este greu. Nu mai poti lupta, nu mai poti spera…… Incepand de acum pentru mine trenurile vor exista doar pentru a calatori ieftin cu nasul. Le multumesc celor care au fost alaturi de mine in tot acest timp,care m-au sustinut si incurajat sa merg mai departe, insa nu mai pot. Consider ca este mult prea tarziu pentru a mai salva ceva Va doresc numai bine!!
@eu, zic sa te mai gandesti inainte de a lua aceasta decizie. Forumul este intr-adevar al pasionatilor de trenuri, pentru cei ce isi dedica pasiunea trenurilor si care isi expun fotografiile, informatiile si sentimentele aici. Insa nu este pentru cei din conducerea CFR Calatori sau al altor regii feroviare care si-au batut joc de transportul feroviar. Nu este al celor care au smuls cat au putut si nu le-au pasat ce se va intampla mai tarziu. La fel ca tine , sunt scarbit extrem si eu. Si multi altii. Dar macar sa ramanem aici pentru a mai putea purta cate o discutie, fie si mult mai rar decat pana acum. Pasiunea pentru trenuri nu va disparea din sufletele noastre. Numai daca o inlocuim cu alta dar in timp indelungat. La rugamintea ta, am depus o petitie la palat. Si am primit nu un raspuns, ci doua raspunsuri care au venit in plicuri diferite, in zile diferite. Si ca sa nu te intristez, pe forum am pus doar raspunsul care sa te multumeasca cat de cat. Dar nu am postat si celalalt raspuns in care din alta parte mi se da de inteles ca nu le convine sa le trimitem petitii, in care mi-au bagat bete in roate spunandu-mi ca vor date concrete, data, ziua, luna, anul, sectia, ora, trenul, si ca petitiile sa nu le mai trimit in numele a mai multi membri ci fiecare sa trimita personal. Practic s-au luat de mine. Nu puteam sa mai pun si mizeria aia pe forum, dar odata am sa o pun. Sa o vada toti si sa inteleaga dorinta celor de la calatori de a se implica in solutionarea problemelor cetatenilor. Am ramas de asemeni mirat cand am vazut in alt raspuns ca pana acum nu s-au gandit daca vor pastra vreun dimitrov pentru a ramane in istorie. Probabil se vor gandi dupa ce vor fi toate taiate. Din cate vedem nu ii mai intereseaza nimic. Forumul acesta sta multora in coasta. Multe lucruri se spun pe fata. Despre caderea cefereului. Incet, incet totul se duce de rapa. Probabil nu si pasiunea noastra facuta din inima si care merge la inima. Dar nu la inima cfr calatori. Dupa revolutie cand ma plimbam cu trenul, imi parea extrem de rau cand vedeam cate o abatuta (eu ii zic diagonala) scoasa. Dar in timp am avut nesansa sa vad gari parasite, trenuri scoase, dar ce vad acum este ingrozitor! Sectii inchise in masa!!!In loc sa ramana macar acestea care sunt, nu zic sa se mai infiinteze altele, pe zi ce trece situatia este dezastruoasa. Imagini care ne darama, care ne prabusesc. Ce placere sa mai simti astazi cand vezi de ex. ca pe Bucuresti - Oltenita daca vrei sa faci o calatorie, stii din start ca nu te vei mai intalni cu nici un alt tren! Asa ca @eu , zic sa te mai gandesti, si sa nu parasesti forumul. Nu are vina cu ceea ce se intampla, din contra a vrut sa consolideze cat de cat situatia grava prin care trecem si noi pe langa transportul feroviar, insa suntem prea mici, suntem ca praful de pe toba. Dar macar pasiunea aceasta sa traiasaca in noi prin amintirile placute a perioadei infloritoare a transportului feroviar!!! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 09:42 | |
| Ieri dupa niste discutii cu cativa mecanici singura concluzie trasa a fost ca nu se vrea sa se faca nimic sa mearga trenurile!!As fi vrut sa nu fiu de acord cu George cand a zis ca nu se vrea sa se invarta roata!!E inadmisibil sa fi om de decizie in minister sau la CFR Calatori si sa nu sti unde este Petrosaniu pe harta!! |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 16:02 | |
| Nu stia unde e Petrosani pe harta ? Iti vine sa crezi ca acum un an si ceva am intalnit pe cineva din minister, care are legatura directa cu ramura tractiune si nu stia ca Pascani si Piatra Olt au depou ? Mai spune ceva ...
Sunt multe lucruri de discutat. Faptul ca nu se vrea nu e o chestie noua, ci a inceput inca de prin '98 odata cu basescu si multi altii. Lucrurile au inceput sa mearga iubitor din momentul in care s-a spart fosta SNCFR, iar eu consider si acu ca reunificarea companiei si reorganizarea ulterioara pe sistemul care era atunci ( divizie tractiune, vagoane, linii, etc) ar fi solutia. De 10 ani incoace n-am vazut altceva decat talharie la calea ferata, deci mi-e greu sa cred ca mai exista cineva acolo sus care vrea altceva decat sa decapiteze calea ferata.
Am vazut intaia oara cum au disparut sute de locomotive si vagoane in perioada 2000-2003, apoi am vazut cum rand pe rand dispareau trenuri din mers si apareau tot mai multe firme si curse de dube/autobuze. Am vazut cum rand pe rand sute de statii au fost retrogradate la banale halte sau PO-uri, cum alte zeci de locomotive apareau subtil prin curtile privatilor iar apoi la tractiune, cum mii de oameni erau somati ca intr-o luna pleaca acasa. Am vazut ignoranta totala cu care a fost tratata starea infrastrcuturii, cum sute de trenuri au cazut si NIMENI nu a luat absolut nicio masura, nici macar formala. Am vazut cum incet dar sigur s-au ajuns la timpi colosali intre Brasov si Cluj, cum au scazut vitezele drastic pe calea ferata, in timp ce oamenii mureau pe capete in microbuze pentru o ora mai putin la parcurs.
Am vazut cum rand pe rand s-au inchis aproape toate statiile de triaj ale CFR, am vazut cum una cate una au disparut serele CFR, directiile de mesagerie-transport posta, directiile de reparatii linii, sectiile LC, cum rand pe rand depourile cu traditie au devenit peste noapte banale remize (sau nici macar), cum unele statii ramase in folosinta arata ca dupa bombardament, cum locomotive diesel cu ani de servici inainte au ars pe capete din cauza intretinerii de trei lei...au fost multe...daca as sta sa analizez si sa descriu in lux de amanunte ce-am putut vedea in 2000 incoace, sigur ar iesi o carte...
Dupa toate aceste lucruri vazute pe viu, simtite si traite, n-am vazut pe nimeni care sa INCERCE macar sa redreseze lucrurile, n-am vazut pe nimeni care sa vina si sa spuna "Hey, Romania nu mai are cale ferata ! Nu e normal unde s-a ajuns!", n-am vazut pe nimeni sa spuna "Bai furati mai putin, ca tre' sa mai traiasca si institutiile astea", n-am vazut pe nimeni sa se revolte in anul 2002 cand s-au scris sute de articole in presa despre felul in care au disparut mii de active ale CFR, n-am vazut pe nimeni sa vina si sa incerce sa elimine fenomenul blatistilor, desi s-ar fi putut usor. N-am vazut pe nimeni sa puna problema unor investitii in infrastructura si..CEL MAI GRAV, n-am vazut pe nimeni sa incerce sa RENTABNILIZEZE nu sa INCHIDA, sau sa spuna macar "Calea ferata, nu se indreapta intr-o directie buna ! Haideti sa facem ceva".
Ce-am mai vazut in paralel cu asta ?Firmele lui bercovici care s-au umplut peste noapte de active de la marfa, ori sectii secundare care au devenit tot peste noapte mina de aur, in timp ce la CFR trebuiau urgent date ca erau gaura in buget. Sectiile secundare au fost lasate sa moara, tocmai ca sa le ia astia. Si asa se va intampla si cu companiile la randul lor. Cine mai crede in prostiile debitate de semidocti gen Boagiu, Berceanu, Dobre, etc, cu "am facut profit la CFR Marfa" se imbata cu apa rece. Profit la CFR MArfa de ce n-ai facut in 2002 cand aveai 600 de locomotive active in parc ? Cu 15 locomotive active pe regionala iti fac si eu profit...
Pentru mine e limpede ce s-a intamplat, e limpede si de ce. Tot ceea ce ma mai revolta este ca nimeni nu se sesizeaza. Nici macar cei din interiorul companiei,macar in randul muncitorilor... |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5277 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 20:50 | |
| probabil ca se urmareste ca cfr sa fie preluata pe nimic de cineva si acela sa faca profit, nu stiu... totusi, la noi in romania, unde e saracia cat casa, omul isi face socoteala bine daca sa mearga cu trenul, masina sau autobuzul. m-am uitat la tarifele de pe amtrack....nici acolo nu sunt prea mici, dar ai de unde alege, au sistemul de taxare facut pe paliere orare. eu sincer, imi doresc privatizarea cat mai rapida, poate va fi un nou inceput pentru calea ferata romaneasca, cine stie. |
| | | Florin C
Numarul mesajelor : 108 Varsta : 37 Localizare : Craiova Reputatie : 4872 Data de inscriere : 15/11/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 20:52 | |
| Adica aia fura si privatii nu? Nu cred ca asta e solutia. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5277 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 21:03 | |
| lasa frate ca nici ca acum cand o gramada de angajati de la cfr vin la serviciu ca sa aiba motiv sa plece de acasa....eu asta vad cu ochiul liber. la privat macar se va fura mai putin, desi, nu inteleg cum se va fura....poate angajatii astia mici sa mai ciupeasca. intrebarea ar fi alta.....poate transportul de calatori sa fie rentabil in fata transportului auto? habar nu am... eu l-as organiza dupa modelul transportului auto: o companie care sa se ocupe de infrastructura care sa fie finantata din accizele la motorina (cea care se consuma pe cf) iar acea infrastructura sa fie deschisa pt un numar infinit de operatori. aaaa, si as desfiinta si garile care costa o gramada de bani sa le intretii, le-as pastra numai pe cele cu numar semnificativ de calatori. |
| | | Gaby005
Numarul mesajelor : 485 Reputatie : 5528 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 21:08 | |
| Privati urmaresc doar profitul lor si cu asta am incheiat. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 21:14 | |
| - rich1974 a scris:
- as desfiinta si garile care costa o gramada de bani sa le intretii, le-as pastra numai pe cele cu numar semnificativ de calatori.
De fapt, rostul staţiilor e să facă încrucişarea trenurilor, faptul că poţi să faci şi o sală de aşteptare cu o casă de bilete e un ,,efect secundar". În funcţie de secţii, angajatul / angajaţii care se ocupă de parcursul trenurilor, de macaze şi de semnale pot vinde şi bilete, nu e nevoie să mai plăteşti o persoană doar ca să vândă 20 bilete pe zi. Probabil privaţii au înţeles asta, nu mi s-a întâmplat să fiu într-o staţie privată şi IDM să mă trimită la naş ,,că eu sunt de la altă companie", chiar dacă IDM ăla nu făcea nimic acolo la momentul respectiv. _________________ :TTT:
|
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5277 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 21:48 | |
| e loc foarte mare pentru reducerea costurilor. pai cum sunt automotoarele alea malaxa 77 care sunt cat un autobuz, acolo nici nu trebuie nas...poti sa platesti cand te urci direct la mecanic. mecanicul sa fie inarmat cu pistol si spray paralizant si sa vezi ce ordine ar fi! de fapt.....pe trenuri ar trebui ca nasii si mecanicul sa fie inarmati cu pusti. vad toate automotoarele desiro de pe pitesti-bucuresti cu geamurile sparte, mi se pare inadmisibil asa ceva...cine da cu bolobani in tren ar trebui impuscat pe loc, dupa 2-3 insi omorati asa ca iepurii, pun pariu ca nu se va mai sparge nici un geam! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Vin 10 Feb 2012, 22:21 | |
| - Gaby005 a scris:
- Privati urmaresc doar profitul lor si cu asta am incheiat.
Da , dar tot datorita privatilor avem anumite sectii care sunt deschise si nu inchise cum sunt altele momentan (302+304+306+604+515+516+507.......etc) pentru ca CFR-Calatori nu vrea sa mai circule in pierdere pe aceste sectii . Deci mai bine private decat inchise , iar privatul stie sa aplice ceva regulament pe cand la CFR regulamentul e doar pe hartie . |
| | | Gaby005
Numarul mesajelor : 485 Reputatie : 5528 Data de inscriere : 30/01/2011
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? Sam 11 Feb 2012, 01:47 | |
| - karpaty a scris:
- Gaby005 a scris:
- Privati urmaresc doar profitul lor si cu asta am incheiat.
Da , dar tot datorita privatilor avem anumite sectii care sunt deschise si nu inchise cum sunt altele momentan (302+304+306+604+515+516+507.......etc) pentru ca CFR-Calatori nu vrea sa mai circule in pierdere pe aceste sectii . Deci mai bine private decat inchise , iar privatul stie sa aplice ceva regulament pe cand la CFR regulamentul e doar pe hartie . Da aici asa e ai dreptate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Calea Ferata romaneasca - incotro ? | |
| |
| | | | Calea Ferata romaneasca - incotro ? | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |