@Vice30 E setat ca nelistat, nu se vede continutul?
Iata si stadiul lucrarilor pe lotul Sighisoara-Coslariu la data de 27 decembrie 2016, la fel ca la celalalt tronson am pregatit un album cu vreo 400 de poze detaliate de pe traseu. Voi posta aici doar cateva, de prezentare.
Link-ul catre album -> https://www.flickr.com/gp/138999904@N06/4C5roK
Preview:
Sighisoara pod Tarnava
Danes
Dumbraveni pod DN14
Dumbraveni-Atel
Bratei
Medias
Copsa Mica
Micasasa
Valea Lunga
Manarade
Campu Libertatii-Blaj
Craciunel
Ramificatie Coslariu Pod Mures M300-M200A
Circulatia se desfasoara astfel:
Sighisoara-Danes
- se circula in continuare pe traseul vechi, firul 1
- firul 2 este scos din teren
- lucrarile la podul peste Tarnava de la iesirea din Sighisoara sunt cam in acelasi stadiu ca in vara
- viteza maxima este 50 km/h
- stadiu estimat 70%
Statia Danes
- se circula pe liniile 3 si 4 modernizate
- la liniile 1 si 2 se avanseaza greu spre deloc
- in cap X exista o zona de vreo 50 de metri cu linie veche, acolo e posibil sa faca inflexiune pentru a lega firul 2 al noului traseu de firul 1
- stadiu estimat 70%
Danes-Dumbraveni
- se circula pe firul 1 modernizat in mare parte
- firul 2 este finalizat in mare parte, incepand de la iesirea din Danes si terminandu-se la lucrarea ''Pod DN14'' (detalii mai jos)
- al doilea semnal de bloc este stins, astfel ca se circula cu 20 km/h pana la urmatorul (inainte de halta Luna) iar aceasta situatie persista de vreo 3 saptamani
- inainte de Dumbraveni exista o zona nemodernizata, unde se modifica traseul DN 14 si implicit al caii ferate. Aici din pacate nu s-a avansat deloc.
- viteza maxima este de 80 km/h cu o restrictie de 50 in zona amintita mai sus
- stadiu estimat 60%
Dumbraveni
- se circula pe liniile 1 si 2 modernizate
- la liniile 3 si 4 nu s-a avansat deloc, in special la peron
Dumbraveni-Atel
- se circula pe firul 1 modernizat in mare parte
- la iesirea din Dumbraveni linia este nemodernizata pana la o zona unde se ocoleste un pod construit ptr ambele fire, unde exista restrictie de 30 km/h
-firul 2 este de asemenea modernizat in proportie de 80%
- la podul mai sus amintit nu s-a avansat deloc in ultimele luni
- viteza maxima 80 km/h
- stadiu estimat 75%
Atel
- se folosesc liniile 2 si 3 nemodernizate
- statia va deveni punct de oprire in linie curenta
- firul 1 cu peronul aferent viitorului PO sunt finalizate in mare parte
- stadiu estimat 40%
Atel-Medias
- se circula pe firul 1 aflat in diferite stadii (modernizat/nemodernizat)
- firul 2 este in lucru, avand in unele locuri sina cu traverse montate iar in rest sunt aduse traversele in zona noului traseu de la Bratei. Stalpii de catenara sunt montati in mare parte
- in zona unde noul traseu revine langa cel vechi exista un stalp de inalta tensiune care va trebui mutat pentru a face loc caii ferate (situatie asemanatoare cu zona haltei Tarnava)
- la intrarea in orasul Medias s-au montat de curand panourile fonoabsorbante, aici fiind primul semn ca se mai lucreaza cat de cat
- viteza maxima 50 km/h cu o limitare de 30 la Bratei
- stadiu estimat 50%
Medias
- se circula momentan pe toate liniile
- liniile 5 si 6 modernizate sunt folosite pentru trenurile care tranziteaza statia, 1 si 2 pentru trenurile de Sibiu, linia 3 pentru remizarea garniturilor R 3501/3511/3516 iar linia 4 e folosita pentru utilaje (cand am trecut eu era garnitura ISAF care deobicei o gaseam la Copsa Mica)
- stadiu estimat 35%
Medias-Copsa Mica
- se circula pe firul 1 modernizat complet
- firul 2 se afla in stadiul de demontare in zona haltei Tarnava unde traseul s-a modificat, ramanand doar sinele
- viteza maxima 100 km/h ziua si 120 noaptea (din auzite)
- stadiu estimat 70%
Copsa Mica
- se circula pe liniile 5-9 modernizate
- lucrarile la liniile 1-4 sunt la fel ca in octombrie, peroanele fiind la stadiul de montare copertina si placi de beton
- stadiu estimat 60%
Copsa Mica-Micasasa
- se circula pe firul 1 in mare parte modernizat
- pe firul 2 nu se lucreaza absolut deloc la poduri de mai bine de un an
- viteza maxima 100 km/h cu limitari de 30 si 50 conform BAR
- stadiu estimat 50%
Micasasa
- se circula pe o singura linie, statia devenind punct de oprire in linie curenta, se considera linia 2 pe vechea schema si firul 2 ca viitor PO, deocamdata avand IDM si semnale de intrare/iesire
- jumatatea cealalta a statiei se afla in faza de demontare a vechilor linii
- viteza maxima este 15 km/h intre semnalele de intrare, din cauza unor serpuiri realizate din cauza firului vecin si a unui podet
- stadiu estimat 50%
Micasasa-Valea Lunga
- se circula pe firul 2 modernizat complet
- firul 1 este de asemenea modernizat pe 90% din distanta, la iesire din Micasasa lucrandu-se la demontarea vechiului fir
- viteza maxima este 50 km/h
- stadiu estimat 80%
Valea Lunga
- se circula pe liniile 3 si 4 modernizate
- se lucreaza la demontarea vechiului fir la intrare dinspre Micasasa, urmand sa se monteze macazul pentru acces la liniile 1 si 2
- stadiu estimat 80%
Valea Lunga-Campu Libertatii
- ambele fire sunt finalizate complet
- se circula pe firul 2
- viteza maxima 80 km/h
- la pasajul din halta Manarade exista o limitare de 40 km/h valabila doar pentru trenurile care circula in sensul spre Sighisoara
- stadiu estimat 95% (fara semnalizare)
Campu Libertatii
- statia devine punct de oprire in linie curenta si este mutata la intrarea in actuala halta de miscare dinspre Valea Lunga
- se circula pe vechea linie 4 abatuta
- in fata cladirii de calatori ambele fire sunt finalizate cu exceptia catenarei. Deocamdata aceste doua linii sunt folosite pentru remizarea utilajelor, existand macazuri provizorii in cap X
- stadiul noului PO 100%
Campu Libertatii-Blaj
- se circula pe firul 2 modernizat complet
- firul 1 a fost complet demontat si se lucraza la terasament
- ca o observatie, intre semnalul de intrare in Campu Libertatii si cel de intrare in Blaj sunt cam 300m, evident provizoriu
- viteza maxima 50 km/h
- stadiu estimat 60%
Blaj
- se circula pe liniile 4-6 modernizate
- liniile 1-3 sunt in mare parte finalizate si ele, mai lipseste doar catenara si semnalizarea
- stadiu estimat 90%
Blaj-Craciunel
- se circula pe firul 1 modernizat
- firul 2 este de asemenea finalizat si urmeaza sa fie dat in folosinta dupa montarea semnalizarii
- viteza maxima 70 km/h
- stadiu estimat 90%
Craciunel
- se circula pe liniile 4 si 5 modernizate
- liniile 1 si 2 sunt aproape gata, lipsind doar semnalizarea. Vor fi deschise impreuna cu firul 2
amintit mai sus pentru finalizarea lucrarilor din capul X unde inca exista linie veche pe firul 1 si la accesul liniilor 3-5, de asemenea exista si trecerea la nivel mutata cu cativa metri mai spre Blaj
- stadiu estimat 80%
Craciunel-Coslariu Pod Mures
- ambele fire sunt finalizate complet, cu exceptia unui macaz care trebuie montat la noua ramificatie ce face legatura intre M300 si M200A
- se circula pe firul 1
- viteza maxima 70 km/h
- stadiu estimat 95% (fara semnalizare)
Asadar, cel mai avansat lot este Micasasa-Coslariu iar cel cu un progres foarte slab ramane Sighisoara-Atel. In opinia mea, daca nu vor exista probleme birocratice, ar trebui ca pana la vara sa avem acest lot finalizat. Cat despre celelalte doua loturi, mai devreme de 2018 nu cred ca vor fi gata.