Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mier 24 Feb 2016, 01:07
Cam asta ar fi traseul pe care l-am parcurs. De notat e ca dinainte de Campul libertatii pana la iesirea din Blaj spre Coslariu am mers cu 10 (zece) kilometri pe ora!!! In rest, cel mai bine s-a mers cu vreo 45km/h, de multe ori si cu 25, iar viteza medie a fost pe la 30 de kilometri pe ora.
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Sam 27 Feb 2016, 10:57
Modernizarea statiei Sighisoara e inclusa in proiect?
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 28 Feb 2016, 02:03
Nu.
Silviu Sintea
Numarul mesajelor : 94 Reputatie : 5129 Data de inscriere : 11/02/2011
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 06 Mar 2016, 08:50
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 06 Mar 2016, 11:00
Sa nu se omoare cu munca....
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mier 16 Mar 2016, 19:51
La Coslariu va ramane si racordul vechi ca trenurile R sa opreasca in Coslariu?
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 27 Mar 2016, 18:05
Am să vă rog să-mi trimiteți sau să postați aici o schemă sau un tabel succint despre starea lucrărilor pe tronsonul Sighișoara - Coșlariu; mulțumesc anticipat!
StefanD_
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3249 Data de inscriere : 07/03/2016
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 03 Apr 2016, 13:34
In apropiere de Coslariu:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 07 Apr 2016, 13:08
Poze de pe site-ul ministerului transportului Tunelul de 325 m dintre Sighișoara și Danes si podul dublu peste Târnava Mare
ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 10 Apr 2016, 12:23
Un reportaj superb cu stadiul lucrarilor
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Apr 2016, 21:30
Cu ocazia unui drum la Cluj Napoca, am avut șansa de a fotografia în detaliu șantierul de pe M300, Sighișoara - Coșlariu. Mai jos, voi prezenta pe cât se poate starea generală a acestei lucrări deja întârziate, și care probabil va mai întârzia. Pozele au fost făcute în mare parte în data de 8 aprilie, înspre TEIUȘ. În cazul în care data și orientarea sunt diferite, voi specifica acest lucru.
După Sighișoara, se circulă pe un singur fir (fostul fir 1). Starea sa e proastă însă nu critică; după finalizarea lucrărilor, M 300 va avea un nou traseu, mai simplu și cu mai puține curbe ce va permite circulația cu viteză mai mare (probabil 120 km/h). Acest traseu implică realizarea unui tunel care va evita bucla actuală; lucrările la acesta sunt în stadiu avansat de execuție.
Mai jos, putem vedea terasamentul și firul 2 instalat pe viitorul traseu al liniei 300; au fost montați stâlpii însă elementele de susținere a firului de contact sunt în mare parte lipsă.
Ne îndreptăm apoi pe firul 1 spre Daneș; după cum se poate observa, lucrările de montare a firului 2 sunt în stadiu incipient. Semnalul stinger din imagine așteaptă autogenul.
În Daneș, lucrările sunt cam pe la jumătate; spun asta deoarece pe partea cealaltă (cea obstrucționată de tren) sunt în stadiu mai avansat.
La ieșirea din Daneș, pe o scurtă porțiune încă este montată șina veche pe firul 2 de circulație. Firul 1 este complet pe toată distanța Daneș - Luna h, P.O spre care ne îndreptăm acum. Firul 2 are pe o porțiune catenara lipsă, însă în mare parte este aproape de finalizare. Urmează probabil balastare, ciuruire, instalare semnale, etc. însă în momentul de față șina a fost montată, la fel și catenara.
Luna h., în curs de finalizare.
După Luna h., în mare parte firul 1 a fost finalizat; excepția este o porțiune unde se circulă pe fir vechi, porțiune pe care noua linie va avea un traseu ușor modificat. Mai jos, momentul revenirii pe firul 1 finalizat și câteva imagini ce surprind firul 2. Nu a fost balastat, catenara nu a fost instalată.
Apoi, observăm în imagini lucrări în stadiu incipient de montare a firului 2 la scurt timp înainte de intrarea în Dumbrăveni.
Ajungem la Dumbrăveni. Acum, am să las imaginile să vorbească...
Tot în Dumbrăveni, imagini capturate pe 11 aprilie; privim acum spre Sighișoara, nu spre Teiuș ca în setul precedent.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Apr 2016, 22:15
Pornim din Dumbrăveni; trenul demarează cu greu, și am neplăcerea de a auzi sunetul clasic al unei exfolieri, pe firul nou. Da, pe firul nou nouț al unui șantier în lucru, au apărut deja exfolieri. Din fericire, au dimensiuni reduse, însă pot fi auzite din tren. Circulăm pe firul 1 finalizat o bucată de drum, după care revenim pe firul vechi, ce ocolește șantierul în lucru al unui pod. Am să menționez că podul este în aproape același stadiu în care era anul trecut pe 1 mai. Firul 2 se apropie de finalizare, însă îl mai așteaptă cel puțin o rebalastare.
(privind spre Dumbrăveni/Sighișoara)
După acest mic ocol, ne reluăm deplasarea spre Ațel pe firul 1 modernizat și finalizat. Firul 2 se prezintă în diferite stadii, însă în mare parte este aproape de finalizare. Urmează lucrări la terasament și de balastare, însă probabil că în 5-6 luni, în funcție de cum se va monta semnalizarea, va fi dat în uz.
Ajungem în Ațel, unde suntem dirijați spre firul 2.
Ne întâlnim cu un tren de marfă al CFR Marfă. Crucile se fac pe abatere + firul 2, firul 1 fiind în lucru. Din ce știu, Ațel va deveni PO după finalizarea lucrărilor.
Firul 1...
După Ațel, linia nouă va avea un traseu alternativ. Lucrările se află într-un stadiu incipient spre mediu, însă va mai dura până ce se va circula pe oricare din firele modernizate. PO Brătei abia începe să existe, ca să mă exprim așa. Din păcate, nu am imagini din zona respectivă. Înainte de Mediaș, se revine pe firul 1 finalizat, care urmează același traseu cu fosta linie. În gară însă... JALE. Nu s-a schimbat mai nimic, peroanele arată ca după atacuri, iar în unele locuri au fost înlocuite cu șipci. Ca să ajungi de pe un peron pe altul, sau ca să ajungi în clădirea gării faci slalom între gropi, gărdulețe, șipci lăsate de izbeliște și alte minuni.
Plecăm din Mediaș.
(vedere spre Mediaș/Sighișoara)
După ce se merge pe fir vechi pentru o scurtă distanță, începem să ne deplasăm pe firul 2 proaspăt finalizat. VS (cred că e 50 km/h) anunță finalul unei restricții de 30 km/h, dar pe care mecanicul a abordat-o cu maxim 15 km/h.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Apr 2016, 22:42
După Mediaș, circulăm pe firul 2 modernizat. Firul 1 se află în diferite stadii, însă nu pare aproape de finalizare. Pozele sunt făcute în data de 11 aprilie, privind spre Mediaș.
Spre Teiuș; în imagini, firul 1 la scurt timp după ce am trecut de semnalele de intrare în Mediaș.
Ne apropiem de podurile de la Târnava hc; traseul alternativ elimină curbele strânse de dinainte și va permite viteze de 160 km/h. Lucrările însă abia se târăsc, parcă agonizând... Privim spre Mediaș.
PO Târnava hc; mai e mult până ce vor opri ramele 58 ale Brașovului în acest loc...
Traseul nou; podurile sunt singurul loc din acest șantier unde chiar mi se pare că se lucrează, deși progresele abia se văd. Primele imagini sunt făcute spre Teiuș, dar pe 11 aprilie.
Privind iarăși spre Mediaș, 11 aprilie...
Traseul vechi, mergem spre Mediaș.
După poduri, se lucrează pentru finalizarea firului 1. Privim spre Mediaș.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Apr 2016, 23:15
Ne apropiem de finalul primei părți a reportajului. Între Târnava și Copșa, lucrările sunt aproape de finalizare. Privim firul 1; catenara este instalată parțial, însă vor mai fi necesare lucrări la terasament și lucrări suplimentare de balastare, burare, ciuruire, etc.. Imaginile sunt făcute pe 11 aprilie, privind spre Mediaș.
Revenim la vechea perspectivă, spre Teiuș.
Ajungem și în Copșa Mică. În zona semnalelor de intrare încă se lucrează, dar pe șantier, nici urmă măcar de muncitori. Urmează să fie făcut terasamentul pentru liniile directe, precum se poate observa din imagini.
Lucrările sunt destul de avansate aici, față de ceea ce am văzut în Mediaș sau Dumbrăveni cel puțin. Sunt optimist că vor fi gata, complet, cu tot cu semnalizare, până în toamna lui 2016. Mai multe imagini, în curând la topicul dedicat gării Copșa Mică!
Tren de lucru, la scurt timp după ieșirea din Copșa Mică.
Se circulă pe firul vechi deoarece linia nouă urmează un traseu puțin modificat față de cel inițial. Deocamdată, mai e mult până vor fi gata ambele fire pe acea scurtă porțiune de traseu alternativ.
Revenim pe fir 1 modernizat. Linia prezintă elementele caracteristice ale unei magistrale de 160 km/h: curbe largi cu supraînălțare mare, prindere tip Vossloh, traverse din beton și aparate de cale pe traverse din beton. Pe firul 2, încă se lucrează la terasament.
După o porțiune de aproximativ 2 km, firul 2 se prezintă în stadiu mai avansat:
Traseul noii linii variază, din nou, însă nesemnificativ.
Vedere spre Mediaș/Copșa Mică...
Ajungem în Micăsasa; firul 2 dispare subit.
Oprim pentru înmânarea unui ordin de circulație, și aici opresc și eu povestirea. Voi reveni cât de curând cu partea a doua, Micăsasa - Teiuș.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 21 Apr 2016, 22:25
După oprirea de 2 minute din Micăsasa, plecăm mai departe; ieșim pe firul 1, nemodernizat încă. La scurt timp însă, se revine la linie nouă. Firul 2 este în lucru, stadiul lucrărilor fiind destul de avansat. Ca o ciudățenie, este prima oară pe acest șantier când văd că s-a montat catenara complet înainte de a se pune balast măcar până la nivelul traverselor. Firul 2 este în acest stadiu pe toată porțiunea Micăsasa - Valea Lungă.
În stânga, vedem traseul vechi al liniei 300. Intrăm într-un debleu de aproximativ 3 metri.
Utilaje pentru instalarea catenarei înainte de peroanele abia începute ale PO Lunca hc..
Intrăm în Valea Lungă. Peroanele sunt relativ complete, însă șinele sunt în mare parte neinstalate și mai sunt de montat aparate de cale.
După stație, firul II se prezintă în stare mai bună, fiind foarte aproape de finalizare: mai trebuie pus balast pe alocuri, burat și trebuie instalată semnalizarea.
Halta Glogoveț este și ea aproape gata.
Dintre toate sectoarele, acesta este cel mai aproape de finalizare, contrar rapoartelor și hârțoagelor de prin ministere, arhive și alte bazaconii.
PO Mănărade este complet în proporție de 80%, iar Km 374+700 este finalizat. Înainte de Cîmpul Libertății staționa un tren cu piatră spartă, însă nimeni nu lucra; doar mecanicii ce stăteau de veghe în cabină. Locomotiva este 55-220, care era la datorie în aceleași locuri și anul trecut...
Intrăm în Cîmpul Libertății, în abatere pe fir vechi. Se circulă cu o viteză între 5 și 10 km/h.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu