Ieri am trecut prin zona dar nu cu scopul de a poza lucrarile, asa ca voi prezenta situatia pentru intreg tronsonul Sighisoara-Coslariu Pod Mures fara material foto.
Sighisoara -> Danes
Inca se circula pe traseul vechi pe un singur fir, celalalt fiind demontat. Din ce am vazut din tren, la podul nou peste Tarnava se lucreaza destul de incet, abia daca s-a pus un segment... asadar nu cred ca vom circula pe noul traseu nici anul viitor. La intrarea in Danes s-au montat doar consolele pe stalpi, in rest nu s-a facut nimic.
Statia Danes
De anul trecut si pana acu s-au montat doar stalpii copertinei la peronul 1-2, in rest doar noroi si balti acolo unde ar trebui sa fie deja linia pusa.
Danes -> Dumbraveni
Se circula pe firul 1 modernizat, viteza a crescut de la 50 la 80 km/h astfel ca la Dumbraveni am ajuns cu 6 minute timpuriu (IR 1745). Firul 1 este si el finalizat, cu tot cu catenara montata dar cu 1-2 km inainte de Dumbraveni se termina brusc deoarece linia va trece pe actualul traseu al DN 14, iar lucrarile la devierea DN 14 avanseaza si aici foarte slab.
Statia Dumbraveni
Se circula pe liniile 1-2 modernizate complet. In jumatatea cealalta a statiei nu s-a mai lucrat nimic, din pacate.
Dumbraveni -> Atel
Se circula pe firul 1 modernizat in proportie de 90%. Din Dumbraveni si pana la podul care se construieste pentru ambele fire se circula cu restrictie de 30 km/h apoi cu 50 pana la Atel. Podul in cauza din ce se vede e finalizat, astfel ca doar linia ii mai lipseste.
Statia Atel
Dupa cum stiti, aceasta halta de miscare se va transforma in halta simpla. Deocamdata circulatia se efectueaza pe liniile 2 si 3.
Atel -> Medias
Se circula pe firul 1 aflat in diverse stadii (linie noua si linie veche). In zona haltei Bratei linia va avea alt traseu dar din pacate nici aici nu se vad progrese mari.
Statia Medias
Aici am vazut primul progres, in sensul ca liniile noi 5 si 6 sunt finalizate, au peronul asfaltat iar de curand s-au montat semnalele de iesire si de manevra semn ca urmeaza sa se deschida in sfarsit circulatia si sa se inchida primele 4 linii. Pentru acest lucru e necesara o racordare in capul spre Atel unde am si vazut muncitori care descarcau traverse. Dupa parerea mea ar trebui sa vedem aceste linii deschise pana la noul mers si tot de atunci sa fie limitate unele trenuri de Sibiu la Copsa Mica (din lipsa spatiului din gara Medias).
Medias -> Copsa Mica
Deocamdata se circula pe firul 2 traseul vechi. Pe firul 1 surprinzator linia este aranjata pe toata distanta iar catenara lipseste doar in zona noilor poduri peste Tarnava. Aici am vazut si 2 utilaje Swietelsky (!) care lucrau pe poduri, asa ca sunt sanse sa circulam si aici pe noul fir inca din acest an. PS: Peronul haltei Tarnava e si el asfaltat.
Statia Copsa Mica
Circulatia se desfasoara pe liniile 5-9 modernizate si cu peroane provizorii. Liniile 1-4 sunt inca in lucru si din fericire se vad progrese si aici, peronul dintre liniile 1 si 2 fiind finalizat in proportie de 70% iar stalpii de catenara sunt montati pe toata lungimea statiei. In zona macazurilor la iesirea spre Teius s-a schimbat linia cat timp a fost inchiderea din august si pana in octombrie. Spre Sibiu linia a fost schimbata cam pana la semnalul de intrare, din ce am vazut eu.
Copsa Mica -> Micasasa
Se circula tot pe firul 1 modernizat in mare parte, aici viteza este de 100 km/h cu o limitare de 30 intr-o curba unde linia e inca pe traseul vechi. Pe firul 2 linia este modernizata dar in zonele cu poduri nu se vede niciun progres, in special podul de la iesirea din Copsa Mica.
Statia Micasasa
Statia se va transforma in halta, deocamdata se circula pe liniile 3 si 4 unde se efectueaza incrucisari. Firul 2 e finalizat incepand din capul X iar la iesire spre Valea Lunga linia va fi deviata provizoriu (sunt montati stalpi vechi plus console dar inca nu e tras firul de contact). Din cate se vede probabil se va face in curand racordare la intrarea dinspre Copsa Mica ca sa circulam pe firul 2 pana la Campu Libertatii pentru finalizarea haltei Micasasa fir 1 si Valea Lunga liniile 1-2.
Micasasa -> Valea Lunga
Se circula pe firul 1 modernizat iar viteza nu depaseste 50 km/h. Firul 2 este finalizat si se pregateste de darea in exploatare asa cum am precizat mai sus.
Statia Valea Lunga
Se circula doar pe linia 1 modernizata pe jumatate. Liniile 1 si 2 sunt inca vechi in capatul spre Micasasa, aici necesita mici lucrari de schimbare a celor doua linii si de montare a macazurilor. Liniile 3 si 4 sunt finalizate insa nu au montate semnalele de iesire. Aceasta statie va avea la final peroane doar la liniile abatute (1 si 4).
Valea Lunga -> Campu Libertatii
Ambele fire sunt finalizate insa se circula doar pe firul 1 cu VS 50 km/h.
Statia Capu Libertatii
Se circula pe o singura linie (fosta 4 din cate stiu) cu 15 km/h pe toata lungimea statiei. Si aici se va desfiinta halta de miscare iar noile peroane ale haltei sunt deja facute cam cu 1 km spre Valea Lunga.
Campu Libertatii -> Blaj
Deocamdata inca se circula pe firul 1 nemodernizat,dar in schimb pe firul 2 linia a fost complet finalizata, la intrarea in Blaj s-au montat si diagonalele care vor fi cu viteza sporita. Mai sunt pe alocuri panouri fonoabsorbante lipsa dar care se vor monta curand.
Statia Blaj
Aici s-a lucrat relativ repede, primele 3 linii fiind inchise in decembrie 2015. In capatul dinspre Campu Libertatii s-a racordat provizoriu firul 2 la liniile 3-4-5-6 semn ca se va deschide curand si acel fir ca sa intre in lucru firul 1. La linia 3 s-a montat si catenara deci e posibil ca odata cu deschiderea firului 2 de la Campu Libertatii sa se deschida si aceasta linie. Liniile 1-3 sunt puse dar deocamdata nu s-a lucrat la aranjarea lor. Stalpii de catenara sunt si ei montati iar peroanele sunt deja asfaltate.
Blaj -> Craciunel
Ambele fire sunt finalizate, se circula pe firul 1 momentan. VS = 50 km/h
Statia Craciunel
Situatia asemanatoare cu Valea Lunga: in capul X la intrarea pe liniile 3-4-5 linia inca este veche dar la peron liniile sunt pe traseul nou. Liniile 1 si 2 sunt in sfarsit pregatite pentru deschidere deci in curand se va circula de la Blaj pe firul 2 pentru a se lucra la intrarea in Craciunel fir 1.
Craciunel -> Coslariu Pod Mures
Ambele fire sunt finalizate in sfarsit. Se circula pe firul 1 cu aceeasi VS 50 km/h. La racordarea Mihalt liniile sunt si ele finalizate, deci se poate circula pe linie dubla. Mai departe spre lotul Coslariu-Vintu de Jos inca nu se vad mari progrese la noul racord insa terenul se pregateste pentru lucrarile la terasament.
De la noul mers, asa cum a precizat domnul director CFR SA, se va ridica viteza de la 50 la 120 km/h acolo unde lucrarile sunt gata, deci vom vedea si o scadere a timpilor de mers pe Sighisoara-Teius. Dupa ce va intra in vigoare noul mers de tren voi face un ultim reportaj foto din 2016 pe acest tronson si sper ca atunci sa se circule pe liniile noi din Medias, Medias-Copsa Mica, Micasasa-Valea Lunga-Campu Libertatii, Campu Libertatii-Blaj si Craciunel