|
| Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
+75bubu yeu1 cardinal marius664 alex.alexus.tm ets2oltromânia florrinel ciprian71 Vitosa Daniel Trifu DAS 2011 lifetec sp59 Vice30 Dionis ravers75 StefanD_ mircea.predoni Katalyn ldh.ro tzifrea Goanga lapsanszkitamas mielutu zburator TonyCFR vatmanul alinutz23 Sabik strainu dan tm impuls NicuS Silviu Sintea riciu Desiro256 Sorinus Razvan Tudor Vlad kristi kkk sorinucu Petre_IFTE cortexedge Balto cristi CFR laur 133 cristi ar AlexD Dr2005 alliens alex.barac.5 huiu_goe baiazid marcelbanu cont dezactivat . Andrey_tm rizelgeorgel2004 Katalin4653 Ionutz fugera Nesebar athosga Vale TVlad cfr500 Adirmvl roseanu alex1987 DUAL AlexandruC Cont dezactivat didinul popovici razvan - trenuri Adrian78 AndiCFR 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 16:36 | |
| Salut .. Nu sistemul BLA limiteaza circulatia pe linie la 140 .. In realitate se folosesc sistemele de semnalizare optica in alte tari si pentru viteze care se apropie(si chiar depasesc) de 160 .. Exemplu este Polonia Problema este sistemul indus inductor .. Au constatat "expertii" nostrii din CFR cum ca la viteze depasind 140 km/h sistemul nu mai detecteaza trecerea inductorului locomotivei peste indusi,datorita timpului foarte scurt de expunere si al frecventelor.Astfel se creaza probleme ,pentru ca semnalele nu mai ocupa sectoarele pe care a intrat un tren,si ar afisa tot sector inainte liber. De aceea au hotarat introducerea sistemului ETCS si ETCS2 ,la care datele se transmit via sine si unde radio.Daca si ETCS 1 mai are anumite limitari(datorita coexistarii a 2 tipuri de semnalizari concomitent(ETCS+nativ),de la ETCS 2 in colo nu mai exista limita pentru comunicare .. In viitor probabil se va folosi doar ETCS 3,astfel recudandu-se costurile constructiei unei linii noi,datorita eliminari pretului semnalizarii standard .. In prezent nu cred ca exista vre o tara in lume care sa foloseasca ETCS3 . Radio este mai ieftin decat sa tragi fire prin pamant. Ca o mica paranteza vreau sa zic ca,China are mai multi km de cale ferata dotati cu ETCS decat Uniunea Europeana ) ..La momentul de fata Romania are ETCS 0 (sistemul nativ al oricarei tari este considerat ETCS 0 ) iar ETCS = ETCS 1 BLA ul se mentine pentru ca desi linia pe segmente drepte este capabila de 200 km/h (atat infra,suprastructura(in care intra si catenara)) ,noi o vom folosi doar la 160 km/h,si aici cred ca directivele normelor europene impiedica deplasarea trenurilor cu viteze(>160) de pana la 200 km/h ,care nu sunt dotate cu frana electromagnetica .. Adica,ori se considera ca la vitezele alea se deterioreaza franarea vehicului,ori ca vehiculul nu opreste in distanta admisaRomania are vagoane seria 21-90,70-91 si 22-96 apte si capabile de viteze pana la 200 Km/h,dar nu are locomotive cu control al franei EM .. Avem locomotive apte 200 km/h,dar eu stiu ca nu sunt dotate cu frana EM,si deci nu stiu cum le putem folosii afara.Pana si in tara sa franezi de la 200 km/h un vagon de 47 de tone ,e ceva... Totusi Dacia nu frana cu frana EM nici pe la austrieci .. Vmax fiind 160(cu 10-901,21-90,WRmz(exDB),40-70 si 70-90),sau 140.In ultimii ani garnitura trenului 346 "Dacia" a avut o cuseta(40-31) care avea Vmax 140 km/h .. Deci si sa vrei,nu poti sa mergi cu mai mult |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 20:58 | |
| Ce treaba au inductorii/indusii cu ocuparea sectorului de bloc ? Acestia produc o influuenta magnetica pt a controla viteza ,depasirea semnalului etc. Ocuparea de BLA este produsa de osiile trenului. Astfel un utilaj fara inductori ocupa sectorul .Si daca trece un caine cu un lant peste calea ferata se ocupa. Problema la noi este ca nu se vrea sa se circule cu viteza mai mare deoarece in Romania nu s-a circulat cu mai mult de 140 km/h ,inginerii fiind cam aceiasi,si nu vor sa-si asume riscul , chiar daca tehnologia este alta si mai sigura. Cum am mai spus si pe alt thread toti ce tine de linii ar trebui externalizat ABSOLUT tot .Degeaba avem angajati multi ,daca nu sunt bani de investitii. Acestia vin, fac doar verificari (atunci cand sunt programate ) si atat, in restul zilelelor mai cu ''usurica''.Binenteles oricum marile lucrari se fac cu firme particulare, de multe ori cu detinuti.
Ultima editare efectuata de catre laur 133 in Lun 30 Sept 2013, 21:19, editata de 1 ori |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 21:16 | |
| Rectific atunci .. Nu se sezizeaza depasirile semnalelor .. Si nu se asigura limitarile de viteza impuse(care i bai mare).Problema acolo e.. Ce e .. e treaba celor calificati .. (Eu stiam ca sistemul descris de tine au alt rol,dar ma rog,nu e scopul mesajului..) Totusi revenind la subiect,noi nici nu avem aparatura necesara pentru verificarea caii .. Aparatura care sa masoare acceleratii laterale si verticale date de sina,distanta intre sine ,si multe altele .. Si da .. desi am citit doar instructia(am inteles-o in mare parte),dar nu am aplicat-o niciodata,insa si eu sunt de parere (ce-i drept,asa gen ,bula la prefectura) ca trebuie schimbate anumite chestii pe acolo care sunt mai evident depasite .. Poate or fi si altele,exista oameni specializati gen Dr2005,care ar trebuii sa faca asta . Dpdv al ingineriei constructie unde sunt pe taramul meu .. am scufundat banii degeaba! M800 putea sa mai traiasca 5 ani pana mergea la modernizat .. Avem alte magistrale importante scadente la RK . Avem poduri peste dunare,atat rutiere cat si feroviare cu probleme mari! Sa nu mai vorbim de faptul ca si dupa RK s-a permis accesul vagoanelor care au probleme tehnice majore!Nu e posibil sa sari in sus pe peroane in Ploiesti sau Campina sau Fetesti,cand trece un GFR sau un CFR Marfa pe langa tine,de la bataile rotilor."Expertii" astia ai nostri care stiu ei altele,dar nu CFDP afirma ca CoCo e problema.. nu e.Sinele astea sunt proiectate sa treaca ,mai mult de un CoCo peste ele! Problema inainte era la curbe,dar cu RK s-au indulcit toate curbele. Licente acordate pe spaga,gen Vossloh facut de cei de la Pitesti,care NU AU RESPECTAT NORMELE IN VIGOARE si care aduc traversele direct fisurate.Inginerii RT de la CFR Infr dorm si merg la gratare si mici pe banii alora ,deci ... Am facut testele atat pe Vossloh cat si pe Pandrol,pentru firma(foarte mare,unchiul meu fiind director tehnic de productie) de care vorbesc produce orice tip de traversa,iar din fiecare lot se testeaza 10 traverse! Calitativ,chiar executate in Romania sunt la fel ,dar Pandrol rupe norme la simplitatea de punere si inlocuire in teren. Afirmatiile specialistilor,cum ca "clemele alea se rup,sau sar" sunt pura fantezie! Repet.Pe Pandrol merge TGV ul francez .[punct] |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 21:46 | |
| Citez dintr-o carte din 1984 : ''Avand in vedere actualele frane pneumatice la vitezele uzuale (160 km/h) drumul de franare are o lungiime de max 1200 m. Necesitatile exploatarii au impus, totusi , circulatia tr cu viteze de 200 km/h , cu tendinte de crestere in viitor,oprirea tr la ac. viteze necesita drum franare de 2500-3000m. " Si totusi sunt mult in viitor din 1984 pana azi...
Ultima editare efectuata de catre laur 133 in Lun 30 Sept 2013, 21:56, editata de 1 ori |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 21:51 | |
| Frane pe disc in '84 ? :shock: Fii un pic mai explicit cu fragmentul .. Ce vagoane apte de 160 km/h aveam in '84? |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 22:28 | |
| Dar delfinele si GMurile nu au mufa pentru franare magnetica , si vagoanele cu frana magnetica sun t 22-76 , 22-96 , 21-90 , 10 91 si se pot folosi compuneri si tractiuni ca acestea pentru a se merge cu 160 cel putin. SI inca un lucru la franarea trenului nu se poate folosi intai franare reostatica apoi franare pneumatica si daca trenul intra in patinaj si franarea magnetica? |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 30 Sept 2013, 22:51 | |
| Dar locomotivele Softronic ? Din cate stiu sunt dotate cu indusi compatibili in Romania, Ungaria, Austria si pt viteza de 200 km/h. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 00:12 | |
| Apai iti dai seama ce bine tine reostatica doar pe locomotiva,cand ai de franat un tren ca Dacia(vechiu) si ai de rudus in 2 km de la 200 la 100(sau 80) ,ca te baga pe o abatuta la Perish... 22-76 are frana EM,dar nu e apt 200 .. Deci nu face obiectul discutiei .. pana la 160 se merge foarte bine doar cu frane pe discuri .. 10-90 si 10-91 sunt serii "futute" rau .. Exista vagoane doar apte de 160 fara sabot,existe vagoane apte de 200 ,care au sabotii pe Y32 ,exista vagoane de 160 doar care au sabotii.. Mai exista vagoane 10-70 cu saboti si apte de 200 ,si 10-70 fara sabot si apte 160 .. Sa-l dam exemplu pe 10-70 101,ca e poza facuta de colegu Dutzu recent .. Uita-te tu la patina de pe el ) GM urile nu au control asupra franei EM , si nici delfinii .. Ar fi trebuit sa aiba cablu,langa cupla ,langa priza "de putere" electrica... @ laur 133 .. la 200 se dezintegreaza delfinii ) .. Au Vmax 160 , exceptand taurul 692 (Vmax 120). |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| | | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 09:19 | |
| Cupla pentru actionarea franei electromagnetice la vagoane exista de cand lumea pe locomotivele seria 45 siemens in RO . Mi se pare ca seria 477 a primit si ea cuple em de la 671...888...si mai e aia care a venit acum de la arad la buc. |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6319 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 11:00 | |
| - AlexD a scris:
- Cupla pentru actionarea franei electromagnetice la vagoane exista de cand lumea pe locomotivele seria 45 siemens in RO . Mi se pare ca seria 477 a primit si ea cuple em de la 671...888...si mai e aia care a venit acum de la arad la buc.
477-763! Si exista doar la vagoanele ce au patine la boghiu si unde ai vazut tu cupla cum e cea din fotografiile de mai sus la Siemense?Ca eu nule vad cel putin la care m-am uitat 328 379 351 335 ... |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 12:26 | |
| Toate cele cu bot alb au cupla respectiva .. Foarte interesant.. Parcul CFR e iar ca un Zoo .. 2 Delfini au acea cupla , dar GM urile au toate cupla aia .. Eu am zis ca acea cupla e cea pentru DT. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 13:19 | |
| - DUAL a scris:
- Frane pe disc in '84 ? :shock: Fii un pic mai explicit cu fragmentul .. Ce vagoane apte de 160 km/h aveam in '84?
Nu erau etajatele alea DDR 26-26? care faceau 1005/1006 pina aici?Aveau frina pe disc. Uite in 1985 deja le producea IV Arad. Ultimele au circulat la fabrica de tevi din Roman. Care o mai fi soarta lor? Scuze pentru off topic. ____________________ Cupla de comanda multipla la GM nu e aia mare mai sus pe bot? parca erau doua cuplate la Orient Expres. Asa cum se cupleaza automotoarele RGT-RFO alea mai vechi. |
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4527 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 13:27 | |
| Important pana la urma e ca linia sa fie exploatata la viteza pentru care a fost proiectata. Sa speram ca discriminatii vor fi cuminti PS : Merci pentru lamuriri DUAL. Dau o bere |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 01 Oct 2013, 13:45 | |
| Mersi de update Dane.. Nu stiam ca astea au fost echipate cu frane pe disc.Ce 26-26 mai veneau pe la noi erau cu frane pe saboti .. Stiu ca s-a discutat despre aceste vagoane,dar nu stiam ca au fost cu frane pe disc.Cate bucati au fost produse? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
| |
| | | | Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |