Locuind in apropiere, am fost in zona recent si am mai multe date. Intii, priviti o harta:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00663.jpg
Am trecut aici toate liniile din jud. Vilcea. Sincer, ultimii 10 km ai liniei Govora - Bistrita nu stiu sigur pe unde trec. Se pare ca linia se apropie mult de magistrala 201 si merge aproape paralel cu ea pina aproape de Govora, dupa care se intoarce si intra in combinat. Am vazut o cale ferata trecind pe 201, dar nu stiu sigur daca ea este. Mai noou, am aflat ca trece pe sub linia industriala Babeni - Antestatie Govora.
:TTT:
Un alt aspect pe care nu-l stiu este daca nu cumva o parte a liniei Govora Bistrita este o parte a fostei linii inguste Babeni - Horezu - Vaideeni. Am auzit citeva vorbe, dar nimic concret.
:TRT:
Al treilea lucru pe care nu-l cunosc este daca au curculat vreodata pe aici trenuri de calatori.
:AA19:
Actuala linie este o parte a unei foste linii forestiere, al carei terasament se mai vede inca si se continua vreo 6km nord de gara Bistrita. Pe imaginea urmatoare, se vad daca va uitati cu atentie terasamentul abandonat si un pod:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00535.jpg
Si se vede anda rulanta care aduce calcar de la cariera Buila, situata la 3km mai sus:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00536.jpg
:z6:
Si acum, o prezentare a liniei si statiilor:
Gara Bistrita:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00530.jpg
Este foarte bine ingrjita. In curind, intr-un filmulet, voi pune mai multe imagini.
Un vagon care asteapta sa fie incarcat cu piatra:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00532.jpg
Se poate observa ca linia este foarte circulata. Sinele lucesc chiar mai mult decit pe multe magistrale ale CFR:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00516.jpg
Interesant mi se pare ca sint traverse de beton, de dimensiuni mici. Sint si traverse de lemn. Foarte des am gasit traverse sparte sau smulse de linie, dar si foarte multe traverse inlocuite si chiar portiuni de linie complet refacuta.
Inca o imagine, care arata cit de circulata este linia:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00514.jpg
Peisajele sint incredebile. Aproape tot timpul, se vede riul Bistrita in stinga (mergind dinspre Bistrita spre Govora) si aproape tot timpul calea ferata se strecoara printre zavoaiele dese. Un peisaj care spune destule:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00507.jpg
Cind s-a construit linia asta? Iata si raspunsul:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00506.jpg
Si o alta imagine, cu soarele reflectindu-se in sine:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00540.jpg
Singurul pod:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00548.jpg
Gara Tomsani! Incredibil, exista statii functionale! Statia are 4 linii. Daca linia Govora - Bistrita are portiuni comune cu fosta linie Babeni - Horezu - Vaideeni, probabil se racorda aici. Altfel nu inteleg de ce linia are 4 peroane.
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00551.jpg
Exista multe treceri la nivel. Am vazut 3 bariere si cel putin 10 treceri marcate asa:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00553.jpg
Exista un singur pod clasic. Restul, sint compuse din doua grinzi de beton, pe care sint asezate traverse. Mie nu-mi place sa trec peste ele, desi sint foarte solide.
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00568.jpg
:AA10:
Spre deosebire de iniile CFR, unde adesea trenul trece prin adevarate tunele de vegetatie, deoarece arbustii nu au mai fost taiati de peste 10 ani, aici nu am vazut asa ceva. Am vazut destui arbusti taiati si am gasit adesea terasamente reparate.
Am gasit si doua statii abandonate. Dupa latimea terasamentului, aveau fiecare cite doua linii. Sint foarte apropiate, la doar 2km una de alta. Din prima, a ramas o ruina:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00581.jpg
A doua... se mai vad urme de bolturi pe traverse, iar cladirea a devenit dispernsar comunal (imagini mai multe in curind):
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00596.jpg
Terasamente:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00560.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00564.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00573.jpg
Se vede ca se ocupa cineva de linie: traverse sparte inlocuite, piatra concasata:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00587.jpg
Una din cele mai frumoase portiuni:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00608.jpg
Interesant: Brusc, riul nu se mai aude si se face o liniste adinca. Defileul ingust este artificial, omul a spart acest deal din nisi pietrificat, pentru a face loc liniei. Se continua cu un mini-tunel:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00612.jpg
Alte imagini cu terasamente:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00615.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00616.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00622.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00634.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00638.jpg
Gara Genuneni!
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00642.jpg
Imi cer scuze pentru claritate, se facea noapte si deja nu se mai vedea bine. Statia are doua peroane si o infundata. Cam asa trebuie sa fi aratat si statiile desfiintate.
Priviti o imagine cu un macaz din Genuneni:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00646.jpg
Este macazul cu linia infundata. Daca va uitati cu atentie, se vede ca linia nefolosita este 'mincata' cu vreo 5mm! Este incredibil cita marfa s-a transportat pe aici! Chiar daca sinele ar fi din ceva moale ca lemnul, tot ar fi semnificativ.
In statiile Tomsani si Genuneni, sint semne clare e se asteapta trenuri de marfa, altfel nu era folosita decit linia directa.
Am gasit 4 ciini morti, calcati de tren. Am vazut vagoane deraiate:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00623.jpg
Dovezi clare ca se circula!
:adrezina:
Din pacate, m-a prins noaptea. Iata citeva imagini facute cu dificultate, cu blitul:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00658.jpg
Apoi, a trebuit sa ies la o sosea judeteana. Fiind numeroase podete unde intre traverse poti scapa jos, am evitat sa merg pe intuneric. A trebuit sa alerg 6km pina la Babeni, ca sa prind trenul si sa ajung acasa. Nu stiu daca nu mai sint cumva si alte statii, functionale sau abandonate. Am intilnit calea ferata din nou, trecind pe linga soseaua judeteana, dupa care a trecut spre nord, la o bariera.
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/DSC00662.jpg
:trenulet:
In curind voi veni cu alte imagini si aspecte ale acestei linii. Sint uimita de faptul ca sint atit de putine informatii despre linia asta, care, incredibil, este mult mai circulata decit toate liniile inguste pe care le-am vazut pe acest forum.
Nu am vazut semnale sau marcaje, nici cabluri intre statii. Am banuiala mea ca aici cea mai folosita cale de comunicatie este telefonul mobil.
:abur:
Ar fi incredibil daca s-ar introduce ocazional si vagoane pentru calatori, trenuri turistice...
Asemeni organelor dintr-un organism, fiecare dintre membrii forumului au cite o calitate. Rog pe toti care pot sa ajute, sa adauge ceea ce pot. As fi incintata sa aflu raspunsurile la urmatoarele intrebari:
1. Cum este traseul liniei in apropiere de Govora?
2. Au circulat vreodata trenuri de calatori?
3. Are vreo legatura cu fosta linie Babeni - Horezu - Vaideeni?
:avag: