|
| Vagoane marfa | |
|
+109florin.lifticariu Adisoft1991s dincarazvan49 cont.dezactivat. Mihay alex.alexus.tm buldozer2 Shinkasen membru dezactivat , Bobby_TM Katalin4653 Spartan1948 Lafont IonutCFR2009 halmarius Cont.dezactivat Dutzu criss0571 daniel_c Mihai531 Mushu KOSTYK DPS Cont dezactivat AndreiStefan kido nokia2010 92Dragos kasapis2007 Adirmvl Nesebar Balto REGIOTRANS12 cfr500 electrica912 boldalexandru Boracik mishu88 Kriszti219 Teodor Hurricane nenuandrei LanceR Andrey_tm AndiCFR FeroFan97 Dr2005 AlexD Luna M.I.C.I. Razvan Mircea Hirjau Goanga cristi39 bondarel lokbob ANDU2100HP IonutChircu George redeme Stratan-Tttggvv ATM mihaiuc Vitosa The Legend DUAL decward Andrei 19jimmy84 TonyGFR Adrian78 cont dezactivat . spsdc7 stefan_br ldh80 Desiro256 Stefan Amiralul ionutz72 sorinucu cont inactiv Vlad AMX 97-0548-4 Zoly87 Axwell21 lovekomotive mureseanu_976 Vlad12 bogdan srl gica38 dan ciprian marius_catalin84 Ionutz TVlad Mihai-Aurel srazvi didi vrabieionut COSTACHE MIHAIL discoid21 cortexedge Codrut1985 MariusM vali razwy DonVILLy Lde 2100 pisti91 myster2008 113 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9365 Data de inscriere : 20/08/2008
| | | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Vagoane de marfa Dum 14 Noi 2010, 16:39 | |
| Primele vagoane de marfa pe boghiuri, din parcul CFR, au aparut in 1910, fiind echipate cu boghiuri "Diamond". In perioada interbelica, majoritatea vagonelor de marfa a CFR erau de tipul: descoperit, acoperit, platforma. Ca vagoane specializate, sunt cele cisterna si cele frigorifice (cu racire naturala). Dupa 1960, in contextul politicii de industrializare, s-a urmarit cresterea masiva a numarului vagoanelor de marfa, dar si construirea unor tipuri specializate.
Din ce am aflat de pe site-ul CFR, si din ce am putut vedea la vremea respectiva, inainte de 1989 circulau urmatoarele tipuri de vagoane de marfa, de linie normala: -GGS (doua osii, acoperit, singurul cu carcasa si din lemn) -GBGS (doua osii, acoperit) -GAS (patru osii, acoperit) -GAGS (patru osii, acoperit) -ESX (doua osii, descoperit) -EAOS (patru osii, descoperit, fara autodescarcare) -EACS (patru osii, descoperit, cu autodescarcare) -EAKKMOS (patru osii, descoperit, cu autodescarcare. A fost produs din 1975 la Pascani, capacitatea celor doua bene a vagonului era de 30 mc, iar bascularea se realiza fie mecanic, cu un sistem de arcuri, fie pneumatic. Cum insa, mai ales pe timp de iarna, acest sistem pneumatic se mai defecta, muncitorii nostri au gasit o solutie: legau bena vagonului de cupa unei "fadrome" si o basculau). -RGS (vagon-platforma cu tepuse, pe 4 osii) -RMMS (vagon-platforma cu tepuse, pe 4 osii, folosit des pentru transportul transcontainerelor) -KS (vagon-platforma cu peretii mici si tepuse, pe doua osii) -LST(vagon-platforma, pentru transportul foilor de tabla, pe doua osii) -LAADS (vagon-platforma articulat, cu 2+2 osii) -UCS (vagon-cisterna pe doua osii, pentru transportul marfurilor purvulente, si descarcare sub presiune)A fost produs din 1961. -FACCS (vagon pentru transportul pietrei sparte, cu autodescarcare, pe 4 osii) -FALS (vagon pentru transportul carbunilor, cu autodescarcare, pe 4 osii) -TALS (vagon pentru transportul fosfatilor, cu autodescarcare si acoperis rabatabil, pe 4 osii) -vagon pentru transportul aluminei -vagon pentru transportul bitumului fierbinte -vagon pentru transportul lingourilor incandescente de metal, la 1.000 de grade si grele de 50 tone. Are 8 osii, fiind realizat la Cug-Iasi. -UAGPS (vagon pentru transportul cerealelor, 4 osii) -UAAI (vagon pentru transportul pieselor agabaritice. Are 10 osii, fiind produs de la 11 ianuarie 1984, la Arad. -IBBH (vagon-frigorific, pe doua osii) -vagon-frigorific pe patru osii. Racirea se realiza fie cu gheata la ambele capete ale vagonului (la modelele mai vechi), fie cu o instalatie electrica (la modelele mai noi) -ZES (vagon-cisterna, pe doua osii) -ZAES (vagon-cisterna pe patru osii). Din cate stiu, boghiurile vagoanelor de marfa erau de doua tipuri (unul mai vechi, cu arcuri-foi- "H-unificat") si unul mai nou ("Y25CS"- cu arcuri spiralate). Viteza maxima admisa, pentru trenurile de marfa, era de 80 km/h. Capacitatea vagoanelor de marfa era de 10, 20, 30 sau 60 tone (cu exceptia celor ale seriei UAAI).
Dupa 1990, au mai aparut si alte tipuri: -UACS (vagon pentru transportul marfurilor purvulente, pe patru osii) -ZAGKKS (vagon-cisterna, pe patru osii) -HUBBENS (vagon-modular, pe 4 osii) -SHIMMS (IDEM) -HCCRS (vagon articulat, cu 1+1+1 osii, pentru transportul automobilelor) -proiectul vagonului SDGMMS (pentru transportul semiremorcilor de autocamioane) |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8097 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Dum 14 Noi 2010, 17:39 | |
| - ldh80 a scris:
-vagon pentru transportul aluminei -vagon pentru transportul bitumului fierbinte
Seria UACS (vezi trenurile ALRO Slatina pe ruta Tulcea - Slatina) si respectiv ZAEKKS (se pot transporta si produse petroliere, vezi GFR). Zaekks-uri cu bitum se mai gasesc la RailForce (RegioTrans!) incarcate mereu la Ozun si trase fie de CFR Marfa, fie de RegioTrans... _________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7065 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Dum 14 Noi 2010, 18:17 | |
| Vagoane de marfa in Busteni |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15509 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Dum 14 Noi 2010, 20:07 | |
| |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15509 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Vagoane marfa Lun 15 Noi 2010, 19:18 | |
| Dor Marunt 15 noiembrie 2010 |
| | | stefan_br V.I.P Member
Numarul mesajelor : 511 Localizare : Braila/Bucuresti Reputatie : 5850 Data de inscriere : 23/05/2010
| | | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6457 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Sam 27 Noi 2010, 23:59 | |
| Interesante? Sunt Ucs-uri pentru transportat ciment. |
| | | stefan_br V.I.P Member
Numarul mesajelor : 511 Localizare : Braila/Bucuresti Reputatie : 5850 Data de inscriere : 23/05/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Dum 28 Noi 2010, 12:55 | |
| Pentru mine sunt interesante deoarece fata de anii trecuti asemenea vagoane sunt cam rare prin zona mea. |
| | | spsdc7
Numarul mesajelor : 128 Varsta : 58 Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC Reputatie : 5251 Data de inscriere : 24/11/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Joi 02 Dec 2010, 10:17 | |
| Falls - uri, Uagps - uri, Ks- uri, Eacs-uri si iar Uagps - uri |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7080 Data de inscriere : 15/08/2008
| | | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8391 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Lun 20 Dec 2010, 17:05 | |
| niste vagoane..... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
| | | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8391 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Mar 28 Dec 2010, 12:40 | |
| un vagon care a apartinut Rompetrol si acum apartine de GFR |
| | | TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6385 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: Vagoane marfa Mier 29 Dec 2010, 17:10 | |
| Un vagon Fals al LSD |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoane marfa | |
| |
| | | | Vagoane marfa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |