|
| Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
|
+25mureseanu_976 sergiu.asi Radu Tudor DPS ANDU2100HP Hurricane cristirimer nenuandrei manuela srazvi Adrian78 laur 133 andreikiki kristi kkk iDorin MariusM traian Mihay ATM ionutz85 redeme Vitosa mihaiuc DUAL nokia2010 29 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 26 Oct 2011, 10:00 | |
| Dubioșenia 10210/10211 e probabil o variantă de tren făcută cumva pe scheletul lui 1381/1382 "Varna Expres", cu sosire în Cracovia similară cu a lui 1382 din 1984 și 1988, dar cu altă rută(în 1984 ieșea din România prin Vicșani, iar în 1988 prin Episcopia Bihor). Din păcate, nu am MT 1985/1986.
Varna Expres în 1984/1985(mulțumesc Cretzu Danike):
R 1381(A 512/513/107): Warshawa Wsch.(19:30)/Krakow Glavni(22:10) - Vicșani(18:15-20:19) - Suceava Nord(20:50-21:05) - București Nord(2:46-4:05) - Ruse(7:40-8:40) - Varna(12:30) Sezon: 3/4/5 iunie - 15/16/17 octombrie 1984
R 1382(A 108/511/514): Varna(19:20) - Ruse(23:25-0:25) - București Nord(2:45-3:25) - Suceava Nord(8:58-9:12) - Vicșani(9:48-11:18) - Warshawa Wsch.(6:49)/Krakow(6:30) Sezon: 5/6/7 iunie - 17/18/19 octombrie 1984
Compunerea:
Bc, WLAB Varșovia - Varna - Varșovia Bc, WLAB Cracovia - Varna - Cracovia B București - Varna - București |
| | | andreikiki
Numarul mesajelor : 83 Varsta : 35 Localizare : BRASOV/TRIAJ Reputatie : 5583 Data de inscriere : 19/11/2009
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 11:48 | |
| si acc 1641 este lung e trecut cu 15 vagoane,mai era sezonierul de satu mare cand circula prin brasov tot asa peste 15 vagoane.si acum 2 ani sezonierul de cluj park care avea vagoane pt tg mures stiu ca lam luat o data din brasov si ultimul vagon era in afara gari la macaze |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5705 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 16:58 | |
| Dar si 1822 a fost cuplat in Craiova cu 996 sau 992 (nu mai retin)in vara trecuta cand unul din cele doua sezoniere avea intarziere f mare si nu l-a mai asteptat pe celalalt . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18761 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24341 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 17:11 | |
| - laur 133 a scris:
- Dar si 1822 a fost cuplat in Craiova cu 996 sau 992 (nu mai retin)in vara trecuta cand unul din cele doua sezoniere avea intarziere f mare si nu l-a mai asteptat pe celalalt .
Cred ca 996 la 1822 dar nu era asa mare 3 vagoane de la 996 si maxim 8-9 de la 1822!! |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6349 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 17:55 | |
| Deja m-am saturat pe defileu sa stau in A sau R jumatate de ora dupa un marfar, chiar daca e a lui berceanu sa respecte prioritatile, normal ca acolo se fac intarzieri enorme la trenurile de calatori si normal ca se lauda gfr-ul ca aduce marfa cu x ore mai repede decat CFR Marfa |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18761 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24341 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 18:08 | |
| Nu de la marfare se fac intarzieri pe defileu ci din cauza restrictilor si s-au furat cablurile de comanda la semnale iar trenurile trebuie sa circule cu 20 km/h in loc de 50km/h iar daca A1823 are intarziere atunci 1822 trebuie sa astepte la cruce pe 1823 in statia Pietrele Albe in loc de Strambuta!! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 15 Noi 2011, 21:41 | |
| - andreikiki a scris:
- si acc 1641 este lung e trecut cu 15 vagoane,mai era sezonierul de satu mare cand circula prin brasov tot asa peste 15 vagoane.si acum 2 ani sezonierul de cluj park care avea vagoane pt tg mures stiu ca lam luat o data din brasov si ultimul vagon era in afara gari la macaze
Din decembrie 2011 tr IR 1641 va avea mai putine vagoane. |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6349 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 16 Noi 2011, 00:55 | |
| - adrian78 a scris:
- Nu de la marfare se fac intarzieri pe defileu ci din cauza restrictilor si s-au furat cablurile de comanda la semnale iar trenurile trebuie sa circule cu 20 km/h in loc de 50km/h iar daca A1823 are intarziere atunci 1822 trebuie sa astepte la cruce pe 1823 in statia Pietrele Albe in loc de Strambuta!!
Pai pe defileu ultimul cu planuri marete a fost Iliescu prin 2003 cand l-a survolat cu elicopterul si a zis ca va fi magistrala ce leaga Europa de Est de cea de Vest si iese la Calafat la noul pod, de atunci nu s-a mai auzit de vreo reabilitare, intr-o luna dupa ce au refacut semnalizarea de la Baru Mare la Lupeni s-a furat si gata. Oricum trenurile au fost lungi in anii '90 ca erau si ieftine, pana prin 2000 erau multi calatori, scumpirile repetate si majorarea in iarna lui 2000 a pretului la A cu 75% le-a scurtat brusc . Daca va amintesc ca A Arad-Vascau avea compunere un automotor Malaxa 900 verde si un automotor Malaxa 750 o sa va ganditi ca acuma vreti prize si AC . Cred ca actualul A 1766 a fost prin '97 cel mai lung, el avand si vagoane pentru Iasi, vreo 8, pentru Botosani vreo 3 si pentru Lupeni, tot 3 care e actualul 2024 de Tg Jiu deci in total 14(sau 15) vagoane plus anii dinainte vagon posta |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Lun 05 Dec 2011, 02:09 | |
| Daca e sa luam in calcul extrasul de livret prezentat pe thread, atunci A368/849 a fost fara discutii cel mai lung, cu compunere de 20 de vagoane. Daca insa chiar o fi circulat vreodata in compunere completa, asta nu cred ca o sa mai stim vreodata. Insa pe langa 1766 , trenuri de 16 vagoane am vazut si la sezoniere, Deci cam pe acolo se invartea un tren lung, 16 bucati.
Si o amintire in ceata, de prin '97 - stim cam toti ca de Sf Paraschieva CFR introduce mai mereu cel putin un tren suplimentar de Iasi, special pentru pelerini. Ei, undeva prin 96-97 am vazut un astfel de accelerat suplimentar Bucuresti-Iasi trecand prin Buzau. Avea vreo 12 vagoane, dar ce era cu adevarat deosebit la el este faptul ca toate, dar absolut toate vagoanele erau de clasa I. N-am mai vazut vreodata asa ceva. |
| | | manuela
Numarul mesajelor : 603 Reputatie : 5414 Data de inscriere : 03/11/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Joi 15 Dec 2011, 17:34 | |
| - ATM a scris:
- Cel mai lung tren vazut pe viu, da, era trenul de tabara 4291 - 18 vagoane reale, nici unul etajat, numarate de doua ori (stationa in Buzau vreo 15 minute).
Sezonierele spre mare aveau de obicei, in luna de varf (15 iul/15 aug), vazut pe viu: -A358/853: 14 vag in 1994, dintre care 3 de Sighisoara-Mangalia (domiciliul Brasov), 15 vag in 1995, 96, 97, 16 vag in 98 (dar am impresia ca un vagon era la dublaj facultativ, uneori mergeau doar 15) -A442/841: 15 vag 1994, 15 vag 1995, 15 (sau 16 vag, vazut o singura data ca un caz exceptional) in 1996, 15 vag 1997, 1998 -A846/355: 15/15/15/15 vagoane 1995-1998 in grupe de 5/5/5 Cluj/Sibiu/Brasov. -A558/857 (757) -in 1994 7 vagoane, fiind ramura pentru A752/861 cu alte 7 (sau poate 8??) vagoane - deci 14 total. In 1995 - 7 vagoane, tren separat. Din 1996, odata cu aparitia ramurei de Suceava, 14 vagoane (7 Suceava, 7 Comanesti) cu suplimentare extraordinara de inca 1 vagon pentru grupa de Suceava -rar. A666/865, de obicei nu mai mult de 15 vagoane, ca nu prea mai tragea Sulzerul mai multe, mureau caii (putere) pe drum. In anii aia tabelele 705 si 600 aveau des viteze de 100 km/h, ori pentru un Sulzer si 15 vagoane, sa mearga cu 100 nu era putin lucru. Tragea locomotiva aia ca disperata. R864/861, Iasi-Constanta, in 1996: 8 vagoane, dintre care 1 Bar si 1 Bagaj. P8204/8201: 15 vagoane P8205: 9 vagoane (uneori +1 bagaj) P8214/8211: intre 7 si 9 vagoane. R835/838 in 1997, vazut in Constanta: 7 vagoane, dintre care 3 vagoane de transport autoturisme. Nu am date sau amintiri despre 844/187 (l-am vazut o singura data dar nu mai tin minte exact cate avea), 226/847, 286/877, sau trenurile Bucurestiului. A521, A621 in 1994 aveau si ele 15 vagoane.
Daca nu ma-nseala memoria, prin 2002-2003, cand Ister era cuplat cu 741/744 Maramures, pleca uneori din Bucuresti cu 14-15 vagoane. 866 a avut si 17 vagoane de calatori cu 4 de clasa 1 si 16 de calatori si un bar mai mereu. pe la inceputul anilor 2000 rapidul cta-iasi a fost tarnsfomrat in accelerat si mergea fix ca opusul lui 1861/1862 respectiv pleca noaptea din cta si dimineata din iasi si avea 8 vagaone de calatori si facea 6 ore jumatate de la cta la iasi. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Joi 15 Dec 2011, 19:52 | |
| Trenul de zi Iași-Constanța a apărut în 1996 cu următorul orar:
R 862/863: Iași(7:13) - Vaslui(8:15-8:19) - Făurei(10:52-11:06) - Constanța(13:20) R 864/861: Constanța(17:20) - Făurei(19:42-19:57) - Vaslui(22:26-22:28) - Iași(23:34)
Compunerea: A, B, DPost și WR/WB Sezon: 7 iulie - 15 septembrie 1996
În MT 1997/1998 nu mai apare, iar în MT 1998/1999 e menționat doar la "Trenuri interregionale" cu următorul orar:
R 862/863: Iași(5:10) - Constanța(12:25) R 864/861: Constanța(16:10) - Iași(23:00)
compunerea probabilă: A și B Sezon nemenționat!
Trenul avea să revină în MT 2000/2001
2001/2002:
A 1866/1867: Iași(5:20) - Vaslui(6:38-6:42) - Făurei(9:49-10:06) - Constanța(12:53) A 1868/1865: Constanța(22:20) - Făurei(0:49-1:14) - Vaslui(4:21-4:23) - Iași(6:01)
Compunerea: A și B Sezon: 17/18 iunie - 30 septembrie/1 octombrie 2001 și 16/17 iunie - 29/30 septembrie 2002
2002/2003(ultima apariție):
A 1866/1867: Iași(5:24) - Făurei(10:01-10:16) - Constanța(13:12) A 1868/1865: Constanța(21:45) - Făurei(0:21-0:36) - Iași(5:25) Sezon: 21 iunie - 31 august 2003
În mod curios, în acea vară, am avut drum la Cernavodă cu combinația R 942+A 1862/1863(sic!) care fusese suplimentat, având chiar și vagoane CFM, 1866/1867 fiind anulat!! |
| | | manuela
Numarul mesajelor : 603 Reputatie : 5414 Data de inscriere : 03/11/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Joi 15 Dec 2011, 22:28 | |
| cand ai calatorit tu,la inceputul lunii iulie am circulat cu el de la constanta la iasi si era in grafic.imi aduc perfect aminte pentru ca i-am cerut casieritei loc intr-un compartiment de calsa 1 mai gol si m-am intins tot drumul pe 3 locuri-a doua zi trebuind sa fiu la o sesiune de lucrari in iasi.
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Joi 15 Dec 2011, 23:41 | |
| Eu fusesem în august la Cernavodă cu combinația sus-menționată(R 942 Ploiești - Fetești și apoi A 1862 Fetești - Cernavodă) și ce țin eu minte e că trenul era al naibii de lung și avea o grupă Iași - Mangalia, una Iași - Constanța plus 2 dormitoare CFM venite de la Chișinău. La întoarcere, la informații, era afiș în privința anulării până la noi dispoziții a lui 1865/1866. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Lun 19 Dec 2011, 12:28 | |
| A 1862 Iasi -Faurei(600) - Constanta a avut anul trecut urmatoarea compunere:
65-0981-4 + 20 49 235 6+21 31 004+ 21 31 012+ 11 31 001+21 31 007+21 31 003+ 21 31 006+ 2068 001 2+36 16 001+36 16 019+44 31 010 A fost singura data cind am notat compunerea unui tren dupa serii.
Anul acesta la cruce in Balta Alba avea 7 vagoane etajate si o cuseta.
Pastrind topicul cu cele mai lungi trenuri din Romania, cred ca cele speciale pentru Navodari au fost cele mai lungi, poate ma inseala memoria, dar cred ca aveau si 22 de vagoane.
|
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6394 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Lun 19 Dec 2011, 12:30 | |
| - dan tm a scris:
- Iasi -Faurei(600) - Constanta(1862) a avut anul trecut urmatoarea compunere:
65-0981-4 + 20 49 235 6+21 31 004+ 21 31 012+ 11 31 001+21 31 007+21 31 003+ 21 31 006+ 2068 001 2+36 16 001+36 16 019+44 31 010 A fost singura data cind am notat compunerea unui tren dupa serii.
Anul acesta la cruce in Balta Alba avea 7 vagoane etajate si o cuseta.
Pastrind topicul cu cele mai lungi trenuri din Romania, cred ca cele speciale pentru Navodari au fost cele mai lungi, poate ma inseala memoria, dar cred ca aveau si 22 de vagoane.
Prin ce an a avit trenul de Navodari 22 de vagoane? Si care era ruta acestui tren? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
| |
| | | | Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |