|
| Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
|
+25mureseanu_976 sergiu.asi Radu Tudor DPS ANDU2100HP Hurricane cristirimer nenuandrei manuela srazvi Adrian78 laur 133 andreikiki kristi kkk iDorin MariusM traian Mihay ATM ionutz85 redeme Vitosa mihaiuc DUAL nokia2010 29 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 11:54 | |
| Care sunt cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în România? Auzisem că pe Ploieşti Sud - Ploieşti Nord - Boldeşti-Scăieni - Vălenii de Munte - Măneciu au circulat trenuri formate din 3 T.E., adică 12 vagoane etajate, deci echivalent a cam 18-20 vagoane normale! În vremurile de glorie, în anii '90 mergeau către mare trenuri accelerat formate din 14-16 vagoane. Au existat trenuri cu vagoane neetajate care să aibă peste 16 vagoane? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 16:04 | |
| Maneciu a avut doar trenuri cu cate 3 TE-uri. Slanicul a avut pana prin 1998-1999 un tren de prinz pe la 14 si ceva pleca cu 2 Sulzere si 4 TE si se intorceau un sulzer cu 2 TE si celalalt Sulzer cu celelalte 2 TE-uri.
Trenuri cu 16 vagoane caci mai mult nu am vazut niciodata era acum cativa anii buni vara cand erau acele 4 sezoniere Mangalia-Cluj.Napoca, Mangalia-Oradea, Mangalia-Satu.Mare si Mangalia-Arad unul din aceste 4 trenuri avea 16 vagoane.
Tot 16 vagoane a avut si P 13961 Buc.Nord-Constanta pe data 17/18.08.2006 vagoane 20-57 si urmatoarea data pe 18/19.09.2006 tot 16 vagoane a avut desi la 45-60 min in spate mai pleca si 13963 Buc.Nord-Constanta cu 12 vagoane. Niciodata nu am vazut un tren mai plin ca 13961 din 17/18. Vazand ca are succes trenul de noapte care lega capitala de Constanta CFR s-a smecherit si l-a facut accelerat 10918 sau 11981 cum a circulat anul asta.
16 vagoane a avut in vreo 4 zile in acest sezon care tocmai s-a incheiat si 1631/1632, care de regula avea maxim 12 vagoane in cauza nr mare e calatori a mai avut 4 vagoane suplimentare de la Brasov ptr Constanta. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 16:12 | |
| La Hunedoara au circulat TE uri buluc .Posibil peste 4 garnituri si asta pentru ca vorbim de peste 15.000 de oameni la un schimb ,iar multi dintre ei nu erau din Hunedoara.Prin 94,95 imi aduc aminte ca eram eu mic si mergeam la bunici si personalul de dupamasa avea 3 TE uri adica 12 vagoane si era un calvar pentru ca pe vremea aceea fumatul nu era interzis in tren iar trenul arata ca la drogati .. cand se deschideau usile iesea fumu gramada ). |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5523 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 16:36 | |
| - nokia2010 a scris:
- Care sunt cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în România?
Auzisem că pe Ploieşti Sud - Ploieşti Nord - Boldeşti-Scăieni - Vălenii de Munte - Măneciu au circulat trenuri formate din 3 T.E., adică 12 vagoane etajate, deci echivalent a cam 18-20 vagoane normale! În vremurile de glorie, în anii '90 mergeau către mare trenuri accelerat formate din 14-16 vagoane. Au existat trenuri cu vagoane neetajate care să aibă peste 16 vagoane? In toate manualele ASEA / ABB pe care le-am vazut pentru locomotivele din seria R (Ra, Rb, Rc, El-uri norvegiene) (vorbesc de manualele suedeze de exploatare date de fabrica) exista o mentiune, pe prima pagina: 'ASEA nu permite remorcarea a mai mult de 16 vagoane de pasageri in conditiile acestui manual de exploatare.'. SJ are un protocol pentru trenuri mai lungi de 16 vagoane de calatori, viteza fiind limitata la 80 km/h. Nu stiu daca limitarea a fost pastrata si la EA-uri, dar presupun ca da, dat fiind ca EA-urile sunt puternic inrudite cu Rb-urile si Rc-urile. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 19:30 | |
| Intresanta limitarea .. poate e pusa din cauza circuitelor secundare electrice care dau curent pentru vagon .. pt ca la tractiune locomotivele lor stau destul de bine(asta in comparatie cu tonajul de la marfa). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 20:55 | |
| In anii 80-90 (in vechea numerotare) tr A 831/881-882/832 avea pe timpul verii in anumite zile si 17 vag din care 10-12 vag mergeau la Constanta, la fel A 823-828, R 85-86 - aici mi-aduc aminte faptul ca dupa revolutie aparusera acele vag rosii nu mai stiu seria lor dar erau ceva mai lungi iar nordul le primea doar la linia 4 rareori la 10 , o parte din sezonierele din tara ptr Mangalia, P 2292/4294-8291-8292-2291/4293 tr de copii ptr Navodari, desi in livret avea compunerea maxim 20 vag tren limitat la 100 km/h, repet asta nu se intampla zilnic din intreaga perioada estivala. |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6122 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 21:11 | |
| Am văzut 1861 Mangalia - Iași cu 15-16 vag acum câțiva ani... Știu că în Neptun Hc. era indicată aproximativ zona în care avea să fie vagonul și atunci nu s-au respectat deloc, de am fost nevoie să alerg o distanță bunicică. Și în Nicolina țin minte că ajungea ultimul vagon undeva spre capătul peronului (și sunt peroane lungi).
E adevărat că mai multe vagoane de la capăt erau doar pentru copiii care veneau din tabără (ceva în genul „charter”)... |
| | | ionutz85 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti/Suceava Reputatie : 5905 Data de inscriere : 27/08/2009
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 21:53 | |
| Cand a fost eruptia vulcanului ala din Islanda,cu nume ciudat,care a paralizat traficul aerian in Europa R346 avea 16 vagoane si EN472 avea tot 16 vagoane. Eu personal am fost in Ajunul Craciunului 2010 cu A1653 care a avut pe ruta Bucuresti Nord-Suceava 16 vagoane(2 vagoane dormit +3 vagoane cuseta+2cls 1 +restul cls 2) |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mar 20 Sept 2011, 22:07 | |
| Trenurile alea lungi spre mare ce vagoane aveau în componenţă (mă refer la perioada 1990-1998). |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 01:45 | |
| Cel mai lung tren vazut pe viu, da, era trenul de tabara 4291 - 18 vagoane reale, nici unul etajat, numarate de doua ori (stationa in Buzau vreo 15 minute).
Sezonierele spre mare aveau de obicei, in luna de varf (15 iul/15 aug), vazut pe viu: -A358/853: 14 vag in 1994, dintre care 3 de Sighisoara-Mangalia (domiciliul Brasov), 15 vag in 1995, 96, 97, 16 vag in 98 (dar am impresia ca un vagon era la dublaj facultativ, uneori mergeau doar 15) -A442/841: 15 vag 1994, 15 vag 1995, 15 (sau 16 vag, vazut o singura data ca un caz exceptional) in 1996, 15 vag 1997, 1998 -A846/355: 15/15/15/15 vagoane 1995-1998 in grupe de 5/5/5 Cluj/Sibiu/Brasov. -A558/857 (757) -in 1994 7 vagoane, fiind ramura pentru A752/861 cu alte 7 (sau poate 8??) vagoane - deci 14 total. In 1995 - 7 vagoane, tren separat. Din 1996, odata cu aparitia ramurei de Suceava, 14 vagoane (7 Suceava, 7 Comanesti) cu suplimentare extraordinara de inca 1 vagon pentru grupa de Suceava -rar. A666/865, de obicei nu mai mult de 15 vagoane, ca nu prea mai tragea Sulzerul mai multe, mureau caii (putere) pe drum. In anii aia tabelele 705 si 600 aveau des viteze de 100 km/h, ori pentru un Sulzer si 15 vagoane, sa mearga cu 100 nu era putin lucru. Tragea locomotiva aia ca disperata. R864/861, Iasi-Constanta, in 1996: 8 vagoane, dintre care 1 Bar si 1 Bagaj. P8204/8201: 15 vagoane P8205: 9 vagoane (uneori +1 bagaj) P8214/8211: intre 7 si 9 vagoane. R835/838 in 1997, vazut in Constanta: 7 vagoane, dintre care 3 vagoane de transport autoturisme. Nu am date sau amintiri despre 844/187 (l-am vazut o singura data dar nu mai tin minte exact cate avea), 226/847, 286/877, sau trenurile Bucurestiului. A521, A621 in 1994 aveau si ele 15 vagoane.
Daca nu ma-nseala memoria, prin 2002-2003, cand Ister era cuplat cu 741/744 Maramures, pleca uneori din Bucuresti cu 14-15 vagoane. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 01:56 | |
| Just curios: în lume au existat trenuri de călăori mai lungi de 30 de vagoane? |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 02:33 | |
| Maramures + Ister aveau in jur de 12 ,chiar 10 uneori .. Isterul a circulat inainte sa fie combinat cu Maramuresul cu 4 vagoane B in rest tot 5(6) a avut . |
| | | Mihay V.I.P Member
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 46 Localizare : Constanta Reputatie : 5644 Data de inscriere : 19/04/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 07:11 | |
| Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia au circulat bineinteles inainte de 1990: De exemplu, in 1989, sezonierul A368/849 avea 20 de vagoane, din care trebuia sa lase musai 3 vagoane in Constanta pentru a putea face incrucisari pana la Mangalia; P 8291 (trenul tineretului) care mergea la Navodari avea de asemenea tot 20 de vagoane ... ce vremuri.... |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6642 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 07:37 | |
|
Foarte ciudata compunerea lui 368. Ciudata in primul rand datorita existentei WLsi BC. Din studierea MT eram convins ca de fapt era format doar din vagoane clasa, iar tabelele la care era indicat ca avea si vagoane speciale (rare tabele, dealtfel) le-am considerat simple tecturi. Nu era un lucru rar in zilele acelea. Dar vad ca...hm, n-as fi crezut ca era chiar unul din cele mai lungi trenuri din RO....
|
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5523 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia Mier 21 Sept 2011, 14:53 | |
| - nokia2010 a scris:
- Just curios: în lume au existat trenuri de călăori mai lungi de 30 de vagoane?
Printre cele mai lungi in trafic regulat: O gramada de trenuri ale IR au 24-25 de vagoane in trafic regulat - practic toate trenurile expres (trenuri de lunga distanta, nivelul 2-3 ca viteza si confort in India) au intre 18 si 25 de vagoane (2 generatoare + 6-7 vagoane cu A/C de dormit + 6-7 vagoane fara A/C de dormit + vagoane clasa + vagon de bagaje si posta + vagon restaurant). Printre cele mai lungi astfel de trenuri sunt Jammu Tawi Exp., Karnataka Exp., Kerala Exp.. In mers regulat nu au 30 de vagoane, dar, in timpul sarbatorilor importante, se intampla ca unele din ele sa ajunga la 30 (Kerala de exemplu, poate ajunge sa aiba 4 locomotive + 3-4 vagoane generator + 25 de vagoane de dormit + vagoane clasa, vagoane de posta etc.). E plin youtoube-ul de filmulete. Amtrak #52/53 (Auto train), 16 vagoane de calatori (2x WR + 5x B + 2x WR + 7 x WL) + 10-12 vagoane de transport auto. Trenul permite calatorilor spre Florida (in vacanta) sa-si ia cu ei masina personala. Stiu ca a functionat odinioara un tren asemanator si in Romania, ultima oara numindu-se R998/995 Eforie Sud - Bucuresti Baneasa - Craiova - Timisoara. In mersul din '98 apare, cu ordin special (cu un timp de mers extrem de mare - Constanta 20:35 - Bucuresti Baneasa 00:07, adica 3h.31). Stie cineva mai multe despre acest tren, cand a circulat, cat de popular era, ce echipament se folosea? Tin minte ca am vazut, in Eforie Sud, platforme pentru masini prin '92-'93. In SE, foarte rar, vara, avem 16 vagoane la trenul de noapte Stockholm-Narvik (92). Teoretic se poate, pe timp de vara si in tractiune dubla, cu limitare la 100, sa existe pana la 21 de vagoane, insa nu stiu sa se fi intamplat asta vreodata in istoria recenta. Cel mai lung tren de pasageri care a existat vreodata a fost un tren al NS, operat intre Rotterdam (Kijfhoek) si Breda, operat pe 19/2-1989 cu ocazia sarbatoririi a 150 de ani de cale ferata in Olanda. 60 de vagoane (doar 14 vagoane cu calatori, toti cu bilete speciale, mare parte angajati ai NS), o singura locomotiva, v. max. 90 km/h (in practica s-a circulat exclusiv cu 60, iar peste poduri cu 15 si 30). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
| |
| | | | Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |