|
| Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 10:47 | |
| Deschid acest topic pentru a arata liniile pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 (liniile de ecartament normal).
1. Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991, dar pe care au circulat trenuri de calatori in trecut:
-Pojorata- Fundu Moldovei;
-Focsani- Odobesti (dupa 1991 au circulat, facultativ, pentru o scurta perioada trenuri de calatori)
-Galati Calatori- Galati Larga Grupa B CFR- Giurgiulesti CFM (dupa 1945 nu cred ca au mai traversat frontiera romano-sovietica trenuri de calatori pe la Galati- Reni)
-Eforie Nord- Techirghiol
-Palas- Constanta Marfuri- Lumina Post 1- Lumina Post 2- Navodari- Post 1 Capu Midia- Capu Midia, Dorobantu- Lumina- Lumina Post 1, Post 1 Capu Midia- Luminita- Sitorman (pe aceste linii au circulat trenuri de calatori in MT 1995/1996 si MT 1996/1997)
-Tandarei- Giurgeni
-Campina- Campinita
-Ploiesti Vest- Ploiesti Crang
-Calea ferata de centura a Bucurestiului (circulau trenuri de calatori doar pe tronsoanele Chiajna- Ciorogarla- Varteju- Jilava internationalele care mergeau spre Bulgaria, respectiv pe tronsonul Ram. Constantin David/Ram. Voluntari- Ram. 1 Titan- unele din personalele de Oltenia)
-Lotru- Brezoi (daca nu cumva pana in 1990 linia fusesera deja transformata in linie industriala)
-Targu Carbunesti- Seciurile (au circulat o singura data trenuri de calatori pe aceasta linie, in MT 1996/1997)
-Lupeni- Uricani- Valea de Brazi (totusi pe aceasta linie nu sunt 100% sigur daca au circulat vreodata trenuri de calatori)
-HM Sarmisegetuza- HM Boutari (desi aceasta linie este posibil sa fi fost inchisa complet traficului feroviar- inclusiv de marfa- inainte de 1990)
-Rogoz- Dobresti
-Baia Mare Sud- Baia Sprie
-Baia Mare Sud- Baia Mare Nord (Ferneziu)
-Viseul de Sus- Viseul de Sus Gara Forestiera (linie incalecata cu 3 sine)
-Campia Turzii- Turda
-Sercaia- Sinca Veche
-Ucea- Victoria
-Avrig- Grupa 1 Marsa (pe forum erau niste livrete cu trenuri de calatori care au circulat la un moment dat pe aceasta linie)
-Ramificatia Cisnadie- HM Cisnadie (pe aceasta linie apar trenuri de calatori in MT 1995/1996 si MT 1996/1997)
Ultima editare efectuata de catre ldh80 in Mar 28 Ian 2020, 11:37, editata de 1 ori |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 10:50 | |
| *Nu am inclus liniile care pana in 1990 fusesera deja transformate in linii industriale. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 11:35 | |
| 2. Linii pe care nu au circulat vreodata trenuri de calatori (in general acele linii construite dupa 1946 sau dupa 1960, strict pentru deservirea unor obiective economice):
-Bicaz- Bicaz Chei
-Valea Uzului- RAFO Darmanesti
-Barbosi Calatori- CFU Catusa- Ramificatie CSG (Intre CFU Catusa- Ramificatie CSG= linie incalecata cu 4 sine)
-Barbosi Triaj Grupa A- CFU Malina
-Ram. Barbosi Port- HM Barbosi Port
-Dorobantu- Ram. Medgidia Est (Ram. PC 2 Medgidia)- Medgidia Est (Romcim)
-Palas- Ram. Post Medeea- Constanta Ram. 3- Constanta Ram. Vii- Constanta Port
-HM Agigea Ecluza- Ram. Agigea- Agigea Port
-HM Agigea Ecluza- Agigea Sud- Ram. Agigea
-Brazi- Ghighiu Triaj- Dambu
-Giurgiu- Giurgiu Sud (statia Giurgiu Sud a fost infiintata dupa 1960, pentru deservirea unor unitati economice: Combinatul Verachim, Fabrica de utilaje grele, Fabrica de zahar, Santierul naval, etc)
-Bucuresti Vest (Ciorogarla)- Bucuresti Cotroceni Militari
-Babeni- Antestatie CET Govora
-Bradu de Sus- Bradu Rafinarie- Parvu
-Amaradia- Barsesti
-Jiu Gara Veche- Ram. Jiu
-Barcea Mica- Pestis Marfuri (CS Hunedoara)
-Baia Mare- Baia Mare Sud
-Augustin- Capeni (este posibil ca aceasta linie sa fi fost transformata in linie industriala inainte de 1990)
-Abrami- Popesti (Voivozi)(este posibil ca aceasta linie sa fi fost transformata in linie industriala inainte de 1990)
-Voslabeni- Chileni
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 13:47 | |
| Prin Ghighiu au fost deviate in anii din urma niste trenuri de calatori.
Oare pe Bicaz Chei nu au fost trenuri de calatori? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 14:19 | |
| Nu am gasit nici o informatie ca pe linia Bicaz- Bicaz Chei ar fi circulat vreodata trenuri de calatori. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 14:32 | |
| - ldh80 a scris:
- HM Sarmisegetuza- HM Boutari (desi aceasta linie este posibil sa fi fost inchisa complet traficului feroviar- inclusiv de marfa- inainte de 1990)
Chiar nu îmi dau seama de ce îţi e mai uşor să te uiţi pe nişte cărţi cu mersul trenurilor şi să nu cauţi şi pe Google. Circulaţia pe linia cu cremalieră a fost închisă în 1978, când au fost scoase din serviciu locomotivele cu abur ce o deserveau. Nu au existat alte locomotive pentru linii cu cremalieră, prin urmare linia nu a mai putut fi folosită, chiar dacă dezafectarea oficială a ce mai rămăsese în teren s-a făcut târziu, prin 2000. Bicaz - Bicaz Chei a fost linie îngustă, pentru cariera de acolo. După normalizarea ei, a rămas cu acelaşi scop. Pe Palas- Ram. Post Medeea se învârt destule sezoniere vara, pentru ca VD-urile să ajungă în ordinea dorită în Constanţa. Bradu de Sus- Bradu Rafinarie- Parvu trece prin fosta Rafinărie Arpechim. De ce ar fi circulat trenuri de călători pe acolo? Poate doar ceva curse pentru personalul rafinăriei, că altfel, să te apropii măcar de o rafinărie e destul de greu şi în zilele noastre, nu mai zic să intri în interior... iar în epoca obiectivelor strategice şi a fricii de spionii porcilor capitalişti probabil nici de trenurile de muncitori nu puteai să te apropii dacă nu erai muncitor. Din Bucureşti Cotroceni e posibil să fi plecat trenuri de călători, staţia avea toate dotările necesare - sală de aşteptare, casă de bilete, peroane, cişmele, WC public, iluminat electric la peroane. Şi pe Centura Bucureştiului s-a circulat, trenurile din Bucureşti Nord spre Giurgiu circulau pe Centura de V, de la Chiajna la Jilava, de aia ,,ocolul" actual prin Videle e de doar 30 km, nu de 60 cum urlă unii. Au existat, pentru puţin timp, şi trenuri Bucureşti Obor - Giurgiu, care circulau pe E-ul Centurii, evident cu rebrusare în Jilava. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 14:52 | |
| Pe Palas- Ram. Post Medeea se învârt destule sezoniere vara, pentru ca VD-urile să ajungă în ordinea dorită în Constanţa.
Adica vreti sa spuneti ca vara unele sezoniere care vin spre Constanta sunt dirijate din statia Palas pe linia spre port, intre : Palas- Ram. Post Medeea- Constanta Ram. 3- Constanta Ram. 2 - statia Constanta, intrand in statia Constanta ca si cum ar veni dinspre Mangalia ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6891 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12292 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mar 28 Ian 2020, 14:57 | |
| Stiu ca inainte de prabusirea podului peste Arges internationalele care plecau din Bucuresti Nord spre Bulgaria treceau pe centura (intre Chiajna si Jilava), dar mergand fara oprire de la Bucuresti Nord la Giurgiu Nord, statiile de pe centura prin care treceau (fara oprire) acele internationale (Bucuresti Vest si Varteju) practic nu erau deservite de trenuri de calatori!
Cat despre foste trenuri de calatori (curse sau personale) Bucuresti Obor- Giurgiu, care au circulat pe centura, acum aud prima data! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mier 01 Apr 2020, 10:35 | |
| - ldh80 a scris:
- Pe Palas- Ram. Post Medeea se învârt destule sezoniere vara, pentru ca VD-urile să ajungă în ordinea dorită în Constanţa.
Adica vreti sa spuneti ca vara unele sezoniere care vin spre Constanta sunt dirijate din statia Palas pe linia spre port, intre : Palas- Ram. Post Medeea- Constanta Ram. 3- Constanta Ram. 2 - statia Constanta, intrand in statia Constanta ca si cum ar veni dinspre Mangalia ? O parte dintre trenurile sezoniere circulă pe acolo de mai bine de 40 de ani și tu de abia acuma le-ai descoperit? Doamne dumnezeule dar unde ai trăit omule până acuma? Sînt cele ce adună grupe din țară, la Constanța pe buclă întoarce garnitura pentru ca la întoarcerea de unde au venit să le aibe la semnalul trenului (mai pe înțelesul tău la urma trenului) și de a dura manevrele (detașarea vagoanelor) puține minute în staționarea trenului de lung parcurs. Băi frate dar ani de zile s-au tot discutat chestiile astea, la stația Mangalia nu se fac prelucrări de trenuri, s-au sifonat livrete, chiar nu ai avut și tu curiozitatea să le studiezi nițel? ba chiar postat poze din livretele vechi, și tu după atâția ani vi acum și pui o astfel de întrebare? Măcar de erai unul nou în pasiunea asta pentru trenuri mai ziceam, dar tu, tocmai tu unul cu ștate vechi în domeniu... zău și cu părere de rău dar ești și rupt de realitate dar și penibil... |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8417 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mier 01 Apr 2020, 11:36 | |
| Am circulat si eu o data cu un tren ce ne-a adus in statia Constanta pe linia spre port. A fost o singura data, nu mai tin minte cu ce fel de tren eram, daca se forma din Bucuresti sau venea mai de departe, cu vagoane dormitor. Tin minte episodul asta pentru ca nu se mai intimplase pina atunci niciodata. M-am gindit ca o fi fost din cauza unor lucrari la capatul celalalt al statiei.
Din gara Cotroceni sigur plecau trenuri de calatori in prima jumatate a anilor '70. Mama a fost in acea perioada eleva a liceului Tudor Vladimirescu aflat in imediata vecinatate si ea mi-a confirmat. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Mier 01 Apr 2020, 14:12 | |
| Cum domnule sa nu mai tii minte? doar ne-ai povestit ce ai vazut tu dincolo, peste Prut cind aveai 7 ani. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Sam 04 Apr 2020, 13:09 | |
| [quote="Dr2005"] - ldh80 a scris:
Bradu de Sus- Bradu Rafinarie- Parvu trece prin fosta Rafinărie Arpechim. De ce ar fi circulat trenuri de călători pe acolo? Poate doar ceva curse pentru personalul rafinăriei, că altfel, să te apropii măcar de o rafinărie e destul de greu şi în zilele noastre, nu mai zic să intri în interior... iar în epoca obiectivelor strategice şi a fricii de spionii porcilor capitalişti probabil nici de trenurile de muncitori nu puteai să te apropii dacă nu erai muncitor.
Din Bucureşti Cotroceni e posibil să fi plecat trenuri de călători, staţia avea toate dotările necesare - sală de aşteptare, casă de bilete, peroane, cişmele, WC public, iluminat electric la peroane. Şi pe Centura Bucureştiului s-a circulat, trenurile din Bucureşti Nord spre Giurgiu circulau pe Centura de V, de la Chiajna la Jilava, de aia ,,ocolul" actual prin Videle e de doar 30 km, nu de 60 cum urlă unii. Au existat, pentru puţin timp, şi trenuri Bucureşti Obor - Giurgiu, care circulau pe E-ul Centurii, evident cu rebrusare în Jilava. 1. Da, erau două perechi(una dimineaţa, alta seara) - apăreau probabil în livretele de marfă Piteşti-Bradu Rafinărie făcute cu un vagon(sau mai înainte, cu două chiar). 2. Cu plecare din Bucureşti-Cotroceni au existat în anii '70 curse înspre Roşiori sau Piteşti. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Lun 06 Apr 2020, 21:30 | |
| - TVlad a scris:
- Am circulat si eu o data cu un tren ce ne-a adus in statia Constanta pe linia spre port. A fost o singura data, nu mai tin minte cu ce fel de tren eram, daca se forma din Bucuresti sau venea mai de departe, cu vagoane dormitor. Tin minte episodul asta pentru ca nu se mai intimplase pina atunci niciodata. M-am gindit ca o fi fost din cauza unor lucrari la capatul celalalt al statiei.
Din gara Cotroceni sigur plecau trenuri de calatori in prima jumatate a anilor '70. Mama a fost in acea perioada eleva a liceului Tudor Vladimirescu aflat in imediata vecinatate si ea mi-a confirmat. Cred că ai mers cu tren sezonier 1932/1932-1 Oradea - Mangalia întrunul din anii când acesta circula prin București Nord Gr A, nu prin Băneasa ca în prezent. Lucrări mai ample la capătul celălalt al stației dar mai exact între Palas și Constanța au avut loc într-un singur an pe vremea lui Ceaușescu (anii '80) când o parte dintre trenurile sezoniere, și parcă și dintre cele cu circulație permanentă au fost, când acestea în sensul spre Palas - Medgidia - Fetești - București / alte localități, circulau tot pe Racordarea Medeea. Adică te scoteau din Constanța în sensul spre Mangalia apoi o luau pe la Abator și ieșeau la Palas. Din ce îmi mai aduc aminte deși sunt destui ani de atunci lucrările au vizat refacția liniei directe Palas - Constanța, parcă și a firului 3, dar și desființarea liniei vechi ce ducea spre Port (pe sub gara Constanța). Poate are cineva scanat livretul acelui an. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Lun 06 Apr 2020, 21:38 | |
| Stai sa inteleg, ce linie de port? sau va referiti la bucla statiei Constanta? Nu se circula bine mersi pe bucla? ca si anu trecut ne-am intilnit cu un tren care a intrat pe bucla cu electrica, ba si inainte am mai schimbat in Constanta, ne-a depasit un tren in Medgidia, apoi noi am ajuns in Constanta si din sens opus intra un tren cu electrica si am plecat cu el spre Neptun.
Ce e complicat de inteles cu bucla aia? trenurile de lung parcurs circula pe acolo ca sa le ,,intoarca" dormitoarele si cusetele. Au niste reguli de formare si nu le mai manevreaza ci jongleaza cu ele pe bucla.
|
| | | Capsuneanu
Numarul mesajelor : 225 Reputatie : 4792 Data de inscriere : 28/05/2012
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 Sam 25 Apr 2020, 02:12 | |
| Linia veche catre port nu am prins-o nici eu. Tot ce s-a pastrat e tunelul proiectat de Saligny, e in proximitatea Garii Constanta. In a treia poza vezi amplasamentul aproximativ al liniei.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Palas
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 | |
| |
| | | | Linii pe care nu circulau trenuri de calatori in 1991 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |