|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+63ldh80 Razvan Cosmin5 halmarius kristi kkk Balto dan_dinca Razvan Tudor LanceR 060-EA078 buldozer2 didinul Stratan-Tttggvv Vlad Silver Scoop DAS 2011 cont inactiv alliens Nk11 adycfrbucuresti srazvi bostanescu gigel Dr2005 eu nokia2010 traian Marius AndiCFR brutusel iuli.hard redeme ravers75 Mihay nenuandrei COSTACHE MIHAIL RazvanCFR cont dezactivat . mishu88 mihaiuc ATM Teodor razvan - trenuri Alex Avram 040EC100 Luna TVlad Adrian78 tuborgtnp Costin.H Nesebar Vitosa cortexedge DPS sp59 alexmorph3us popovici IonutCFR2009 laur 133 DUAL AlexD Mircea Hirjau bostanesku gigel 67 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 10:20 | |
| [quote="brutusel"][quote="popovici"] - brutusel a scris:
o fii scazut traficul spre litoral in extrasezon dar sa nu uitam ca trenurile de marfa circula des in context cu portul constanta indiferent de sezon. sau poate ca aliniament de 300 nu este necesar pentru trenuri de marfa?
iti dai seama. daca se face aliniament de 300 pana la constanta cfr ar putea sa scoata bani grei in sezonul de vara. Este destul loc pe actuala linie atat pentru trenuri de marfa cat si pentru trenuri de calatori . Aceasta modernizare se face pentru a creste traficul de calatori la cca 25 de perechi de trenuri pe zi si asta ar insemna sa bagi trenuri din ora in ora non-stop fara sa te doara capul . Adica mai mult decat deajuns , super-deajuns. Daca mai dai drumul si la ETCS , trenurile se inmultesc mai mult , poti sa bagi si trenuri la 15 minute ca nu-i bai... Inainte de a visa la 300 km/h pe un tronson de sezon , CFR ar trebui sa construiasca alte poduri de viteza superioara (200km/h) si sa dubleze actuala M800 cu tronsoane de viteza de 250 km/h (Lehliu-Ciulnita-Fetesti) pe care sa se circule la inceput cu 200 km/h. Diferenta de costuri de operare intre 300 km/h si 200km/h este imensa iar diferenta de timpi este mult mai mica decat pare la prima vedere , adica daca cu 300 km/h (linia , ca operarea se va face mai mult ca sigur la 250km/h asa cum se va face peste tot in Europa Centrala si de Est dar si in Turcia) Bucuresti-Constanta s-ar face in 1h 15' , cu 160-200 km/h se poate obtine un multumitor 1h35' ...Astfel , scoti marfa afara de pe sectoarele de viteza si faci investitia la jumatate de pret iar ceea ce este mai important , adica costurile de operare le reduci semnificativ iar linia o faci de la inceput de 250. Astfel , obtii un high-speed economic gandit , calculat cu capul si adus la realitatile si necesitatile romanesti . Daca francezii au tren si linii de 350 km/h asta nu inseamna ca nu putem sa facem la fel si noi.. Repet , nu banii sunt problema in acest caz ci fezabilitatea unui astfel de proiect in Romania raportata la un anumit orizont dar care provine dintr-o realitate prezenta...Iar realitatea prezenta este aceea care ne spune ca in anul 2012 vom avea doar 6 trenuri pe zi de rang superior intre Bucuresti si Constanta in extrasezon , adica nu putine ci foarte putine...Daca peste 10 ani traficul va creste si vom avea trenuri din ora in ora Constanta-Bucuresti cu grad de ocupare minimum 60% acesta va fi primul semnal ca avem nevoie de HSL ...Dar nu doar sezonier ci pe tot parcursul anului . Eu nu zic ca nu va fi niciodata 300 km/h pe Bucuresti-Constanta insa orizontul este mult mai departe decat ne-am putut noi imagina , nici chiar 20 de ani de-acum incolo nu poate fi considerat realizabil.
Ultima editare efectuata de catre popovici in 17.10.11 10:26, editata de 1 ori |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8694 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 10:24 | |
| Mai copii, voi chiar sunteti legati la ochi si puneti botul la toate prostiile spuse de astia de la CFR??? Pana nu apare noul mers noi comentam degeaba, momentan pe M800 sunt trenuri care fac 2:42 min in conditiile in care au 4 opriri pe traseu super rezonabil. Terminati cu visele erotice de 160km/h si 200km/h pentru ca asa ceva in RO nu se poate, nu are nimeni boase sa semneze pentru un sector de linie ca se poate circula cu 160km/h, omul ala nu va mai pune capul pe perna linistit cat mai traieste. Starea tehnica a parcului de locomotive si vagoane e si ea discutabila deci nici aici cu 160km/h. Fac pariu ca dispecerii de linie isi vor incurca urechile daca se va da drumul cu 160km/h motiv pentru care si pe M300 nu se sare de 140km/h.
Teoretic un tren cu locomotiva si vagoane limitate la 120km/h poate ajunge de la Bucuresti la Constanta fara oprire in mai putin de 2 ore in conditii ideale in care nu are nici o oprire si imediat ca a iesit din bucuresti poate sa isi mentina viteza mexima de 120km/h pana la intrarea in gara Constanta dar pe M800 momentan avem trenuri care circula cu 140km/h posibil 160 in viitor dar nu vad prea curand viitorul asta si trenurile inca fac 2h45min deci undeva treaba pute si pute rau si sa va spun si de ce. De la Buc Nord pana la Branesti s-au facut numeroase greseli de proiectare si din punctul asta de vedere nu var vreun tren sa circule pe distanta aia sa scoata macar viteaza medie 100km/h si va ramane un lucru imposibil permanent si de aici mult timp pierdut in econmia calatoriei. Eu sunt de parere ca aici e buba mare si aici o sa ramana vesnica problema, poate sa vina trenul de la CT si cu 160km/h daca de la Branesti pana in Gara de nord circula cu 70-80km viteza medie ca tehnic nu poate mai mult...si invers.
Si mai e o problema, M800 a fost reabilitat special pe sectorul de marfa iar abundenta marfarelor pe aceaste relatie combinata cu incompetenta dispecerilor de linie de a gestiona situatia vor fi intotdeauna probleme in ridicarea Vmax de la 140km/h la 160km/h la trenurile de calatori.
Aaa, vorbim de 200km/h sau 250km/h, lucrul asta nu se poate intampla decat daca se va proiecta/condtrui de la zero alte tronsoane niciodata pe cele reabilitate, asa ca pana nu se pun astia ca construiasca din nou atentie nu reabilitare nu avem nici o sansa sa vedem tren in RO cu 200km/h.
Asa ca eu zic sa fim realisti si sa ne multumim cu 140km/h si daca 20-25 de ani de acum incolo pe M800 si M300 se va putea mentine linia la standarde superioare si sa vorbim si in 2035 ca trenul face 2h30 pana in CT si timpi asamanatori pana in Brasov si ca nu s-a ales praful de investitii la 5 ani de la finalizarea lor. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 10:49 | |
| - AlexD a scris:
- Mai copii, voi chiar sunteti legati la ochi si puneti botul la toate prostiile spuse de astia de la CFR??? Pana nu apare noul mers noi comentam degeaba, momentan pe M800 sunt trenuri care fac 2:42 min in conditiile in care au 4 opriri pe traseu super rezonabil. Terminati cu visele erotice de 160km/h si 200km/h pentru ca asa ceva in RO nu se poate, nu are nimeni boase sa semneze pentru un sector de linie ca se poate circula cu 160km/h, omul ala nu va mai pune capul pe perna linistit cat mai traieste.
Starea tehnica a parcului de locomotive si vagoane e si ea discutabila deci nici aici cu 160km/h. Fac pariu ca dispecerii de linie isi vor incurca urechile daca se va da drumul cu 160km/h motiv pentru care si pe M300 nu se sare de 140km/h.
Teoretic un tren cu locomotiva si vagoane limitate la 120km/h poate ajunge de la Bucuresti la Constanta fara oprire in mai putin de 2 ore in conditii ideale in care nu are nici o oprire si imediat ca a iesit din bucuresti poate sa isi mentina viteza mexima de 120km/h pana la intrarea in gara Constanta dar pe M800 momentan avem trenuri care circula cu 140km/h posibil 160 in viitor dar nu vad prea curand viitorul asta si trenurile inca fac 2h45min deci undeva treaba pute si pute rau si sa va spun si de ce. De la Buc Nord pana la Branesti s-au facut numeroase greseli de proiectare si din punctul asta de vedere nu var vreun tren sa circule pe distanta aia sa scoata macar viteaza medie 100km/h si va ramane un lucru imposibil permanent si de aici mult timp pierdut in econmia calatoriei. Eu sunt de parere ca aici e buba mare si aici o sa ramana vesnica problema, poate sa vina trenul de la CT si cu 160km/h daca de la Branesti pana in Gara de nord circula cu 70-80km viteza medie ca tehnic nu poate mai mult...si invers.
Si mai e o problema, M800 a fost reabilitat special pe sectorul de marfa iar abundenta marfarelor pe aceaste relatie combinata cu incompetenta dispecerilor de linie de a gestiona situatia vor fi intotdeauna probleme in ridicarea Vmax de la 140km/h la 160km/h la trenurile de calatori.
AlexD , sincer , nu stiu care dintre noi doi este copil pe forum...In primul rand ca nu ai fost atent la discutie , aici se vorbeste de viitor si nu de prezent . Este o discutie de viitor pro 300 km/h sau pro 200 km/h si nimic mai mult... Daca tu nu crezi ca in 2020-2025 vom avea 160-200 km/h pe Bucuresti - Constanta poti sa o spui ca nu se supara nimeni dar daca aduci discutia iarasi la prezent esti chiar copil , inseamna ca nu urmarestri atent discutia de pe forum. Referitor la ,,gandurile tale '' , stai linistit ca nu va fi absolut nici o problema daca se ridica viteza maxima pe M800 de la 140 la 160 , tocmai de aceea a fost creeat ETCS-ul , ca sa faca ordine in trafic si sa dirijeze distantele dintre trenuri... Am scris ceva mai sus , pe viitor poti sa bagi 4 trenuri pe ora spre o directie fara probleme...Intr-adevar , ETCS functioneaza la parametrii normali atunci cand majoritatea locomotivelor inclusiv cele de marfa devin compatibile cu sistemul , insa pana atunci , la cate trenuri de rang superior avem pe zi intr-o directie sau alta si la cat de scazut e traficul de marfa pe M800 nu incurca absolut pe nimeni o ridicare de viteza de la 140 la 160 , ba din contra e chiar piece of cake...Deci , problema inexistenta ! Daca CFR ar avea chestuiile alea rotunde , dar nu le are , ar baga 160 si fara ETCS pentru ca oricum nu-i vad capabili sa bage 160 mai mult decat pe IC-uri si alea sunt 2 amarate si atat ! Nu uita ca vom avea IR pe M800 atat cu 120 cat si cu 140... Revenind la oile noastre, intr-adevar, M800 se bazeaza in prezent pe marfa dar asta nu din cauza portului ci din cauza ca oamenii nu se inghesuie la tren in extrasezon lucru destul de normal in actualele conditii de trai si de mentalitate(vezi duba-fan) dar tocmai pentru acest aspect am sugerat faptul ca traficul de marfa va creste pe viitor si trebuie scos de pe sectoarele de viteza si podurile dunarene iar linia quadrublata atunci cand HSL va fi fezabila in Romania . Adica peste 10 ani , cel putin ar trebui sa ne gandim la chestia asta ... |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8694 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 11:08 | |
| Romania din punct de vedere al pozitionarii geografice, climei, reliefului si a multor alti factori printre care si cei economici nu cred ca nici peste 20 de ani se va circula cu viteze mai mari de 160km/h, si alea pe distante scurte si foarte scurte. Asta ca sa vorbim de viitor, unul cat se poate de realist.
2 ore pana in Constanta odata cu terminarea podurilor va fi realizabil si foarte decent ca timp si 2h30min pana in Brasov la fel. Trebuie sa se faca un echilibru intre viteza/consum/timp/pret. Degeaba bagam noi trenuri de 200km/h care consuma de 2 ori mai mult decat unul la 140km/h biletul e de 2 ori mai scump si nu circula nimeni cu ele.
Daca CFR Calatori ar fi capabil sa sustina viteze MEDII la trenurile de calatori de 100-120km/h si trenul ar face cat am spus eu mai sus si pe distante lungi gen Bucuresti -Timisoara sa faca pana in 6 ore ar fi minunat sau Bucuresti-Oradea pana in 7 ore. Toata lumea ar merge cu trenul. Dar noi visam 200/300km/h iar in realitate viteza medie la trenurile de calatori e undeva pe la 60km/h
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 11:39 | |
| Noi nu avem bani nici sa intretinem linile de 140 nu meritam inca linii de 200km/h..Cel mai bine ar fi pe M800 sa limite tonajul pentru marfa control la starea vagoanelor care circula acolo scaderea TUI pentru cu parca pe sector reabilitat este undeva la 27RON/km si macar la trenurile de calatori sa circule cu locomotive Bo-Bo.. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7577 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 13:04 | |
| Citez din nou un mecanic care a spus la Zilele Feroviare din 2009: "Linia dupa reabilitare e impecabila, paharul de apa plin nu se varsa, dar pana trec cateva marfare pe acea linie reabilitata". Asta spune tot. Mai exact, putem reabilita toate magistralele, degeaba, daca parcul de vagoane si locomotive e aproape praf. In realitate se verifica: rar vezi tren de calatori sau de marfa, fara un vagon cu probleme. Foarte multe vagoane serpuiesc, foarte multe au "roti patrate" (inclusiv cele noi apte de 160) samd...ceea ce se transpune in starea caii (vezi M1000 cum arata dupa cativa ani de exploatare).
P.S. Citind articolele aberante care aduc in discutie astfel de subiecte, ce intelege lumea prin "marea viteza" (in km/h) ? |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 13:46 | |
| - Dragos a scris:
- P.S. Citind articolele aberante care aduc in discutie astfel de subiecte, ce intelege lumea prin "marea viteza" (in km/h) ?
Dragos , este de ajuns sa mergi cu 200 km/h pentru a vorbi de high-speed line si high speed trains. ,,Marea viteza feroviara'' incepe deci la 200 km/ h si daca nici asta nu ne este la indemana, putem toti sa ne facem bagajele si sa plecam toti in Somalia ? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 13:50 | |
| De ce au linii de mare viteza acolo? |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7577 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 14:03 | |
| - popovici a scris:
- Dragos a scris:
- P.S. Citind articolele aberante care aduc in discutie astfel de subiecte, ce intelege lumea prin "marea viteza" (in km/h) ?
Dragos , este de ajuns sa mergi cu 200 km/h pentru a vorbi de high-speed line si high speed trains. ,,Marea viteza feroviara'' incepe deci la 200 km/ h si daca nici asta nu ne este la indemana, putem toti sa ne facem bagajele si sa plecam toti in Somalia ? Daca articolele alea vorbesc de 200 km/h ca "linii de mare viteza", eu ma retrag din discutia asta. Repet, pentru mine, marea viteza inseamna traseu/trenuri dedicate unde V>250 km/h. Credeam ca despre asta se discuta in acele aiureli de articole. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 14:52 | |
| - Dragos a scris:
- popovici a scris:
- Dragos a scris:
- P.S. Citind articolele aberante care aduc in discutie astfel de subiecte, ce intelege lumea prin "marea viteza" (in km/h) ?
Dragos , este de ajuns sa mergi cu 200 km/h pentru a vorbi de high-speed line si high speed trains. ,,Marea viteza feroviara'' incepe deci la 200 km/ h si daca nici asta nu ne este la indemana, putem toti sa ne facem bagajele si sa plecam toti in Somalia ? Daca articolele alea vorbesc de 200 km/h ca "linii de mare viteza", eu ma retrag din discutia asta. Repet, pentru mine, marea viteza inseamna traseu/trenuri dedicate unde V>250 km/h. Credeam ca despre asta se discuta in acele aiureli de articole. Eu inteleg ce spui tu acolo dar liniile de mare viteza sunt prevazute ca si definitie in normativele europene ca fiind acele linii pe care trenurile pot circula cu viteze de cel putin 200 km/h incluzand chiar si linii reabilitate in acest sens nu doar linii noi, iar noi doi nu cred ca suntem mai presus de aceste definitii . Pana una alta si 200 km/h este departe de noi desi ar fi cea mai buna solutie in urmatorii 10-15 ani pentru a fi adoptata ca si trecere spre 250 km/h (peste 20-25 de ani), fie prin constructia de linii noi de 250 pe care trenurile sa ruleze la inceput cu maximum 201 km/h , fie prin upgrade al liniilor clasice existente la 200km/h . Linii de mare viteza de 230-250 km/h exista deja sau se afla in constructie in Austria iar trenurile merg pe ele cu doar 201 km/h cel mult ! 230 km/h va fi in Austria dupa 2014 , totul se face cu cap , treptat iar treptele sunt vitezele . Nu poti sa te-arunci direct in Romania cu 250 km/h fara sa te joci cativa ani buni cu 160 si 200 km/h pe liniile clasice ! |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5524 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 15:28 | |
| Liniile de mare viteza sunt, conform definitiei Uniunii Europene: - Uniunea Europeana prin 96/48/EC a scris:
The high-speed advanced-technology trains shall be designed in such a way as to guarantee safe, uninterrupted travel: - at a speed of at least 250 km/h on the lines specially built for high speed, while enabling speeds of over 300 km/h to be reached in appropriate circumstances; - at a speed of the order of 200 km/h on existing lines which have been or are to be specially upgraded; - at the highest possible speed on other lines.
Deci, UE considera viteza de 200 km/h pe linii vechi imbunatatite ca fiind HSR, asta pentru ca operarea trenurilor la 200 km/h implica aproape aceleasi elemente cu operarea la 250 km/h (semnalizare in cabina, separare avansata a fluxurilor de trafic, dispecerizat cu metode avansate etc.). De altfel, noi in Suedia am avea fix 0 km de HSR daca ai considera exclusiv v. > 250 pentru asta (cea mai rapida linie, Botniabanan, a fost certificata pentru 230, si de-abia in 1 august va fi ridicata viteza la 250 km/h). |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7577 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 15:52 | |
| - Dragos a scris:
- popovici a scris:
- Dragos a scris:
- P.S. Citind articolele aberante care aduc in discutie astfel de subiecte, ce intelege lumea prin "marea viteza" (in km/h) ?
Dragos , este de ajuns sa mergi cu 200 km/h pentru a vorbi de high-speed line si high speed trains. ,,Marea viteza feroviara'' incepe deci la 200 km/ h si daca nici asta nu ne este la indemana, putem toti sa ne facem bagajele si sa plecam toti in Somalia ? Daca articolele alea vorbesc de 200 km/h ca "linii de mare viteza", eu ma retrag din discutia asta. Repet, pentru mine, marea viteza inseamna traseu/trenuri dedicate unde V>250 km/h. Credeam ca despre asta se discuta in acele aiureli de articole. Citez din articolul care a generat acest schimb de mesaje: "Chiar dacă trenurile merg ca melcul în România, vom avea o linie de mare viteză. Deşi pare o veste bună, linia pentru viteze de până la 300 de kilometri pe oră va dubla practic Coridorul IV, aflat în plin proces de reabilitare. CFR promite că studiile de fezabilitate vor fi gata la anul, iar proiectarea şi construcţia vor începe după 2016." Intr-adevar, exprimarea ambigura "viteze de pana la 300" lasa loc si discutiilor de 160-250... Oricum sunt basme astfel de articole...
Ultima editare efectuata de catre Dragos in 17.10.11 15:56, editata de 1 ori |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8694 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 15:53 | |
| |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 16:12 | |
| - AlexD a scris:
- Faceti topic separat.
Da, sigur ,, Discutii pe marginea HSL Bucuresti-Constanta stadiul S.F. '' :roll: |
| | | bostanesku gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 263 Reputatie : 5126 Data de inscriere : 09/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia 17.10.11 18:26 | |
| sa nu uitam un aspect,toate trecerile de nivel cu calea ferata trebuiesc desfintate si construite poduri pt viteze mai mari de 160,deci alti bani cheltuiti.Eu cred ca o viteza de 140 intre Baneasa si Fetesti plus Saligny-Palas ar fi suficient pt romanica noastra.Cine a mers in locomotiva dupa Baneasa a simtit miscarea de galop care o face la treceri de nivel si la unele macaze.....deja linia e dusa.Pana in Branesti |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |