Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 12:47
La clasa a doua cum sunt scaunele că par groase dar din review-uri erau cam tari? Am văzut că la EC tariful standard in ziua plecării este 83 Fr
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 12:57
Da, erau mai tari prin comparatie; insa suportabile la drum de 4 ore. Spatiul la fel, mai redus. Dar tot am apreciat asezarea 2+1. Dpdv confort la cls 2 imi pareau ca X72500 luate de Regio Calatori. Adica "meh" dar ok la drumuri de genul, nu foarte lungi de durata. Nu erau tari ca de Desiro, dar clar se simteau sub varianta cls 1.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 16:50
Ce este frustrant.In Elveția salariul minim 4000 de franci biletul 82-100 de franci Romania salar 1900 de lei un bilet Timisoara-Budapesta echivalent 112 de lei cu condiții mediocre și timp de mers 5h50 ore . Restul e cancan ca avem bilete ieftine
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 17:32
La noi e foarte scump raportat la salariu minim sau la pensiile relativ modeste. Vorbind de trenurile de rang IR, IC. In Vest gasesti (mai) ieftin sau comparabil ca la noi in anumite circumstante, dar si cand e scump macar stii ca primesti altceva ce e comparabil cu avionul dpdv durata, deci nu prea iti pare rau de banii dati, o data mergi ca turist si nu stai o eternitate in trenuri defecte, e o placere sa mergi cu trenul, nu sunt jdemii de probleme non stop ca la noi. Toate problemele in Romania avand cauze de subfinantare si slaba competenta.
Mai apare si la ei in Vest cate o greva, ba chiar cate o problema la infrastructura (ori mentenanta, ori chiar si incidente, adica recent chiar la tunelul de baza Gotthard). Se mai intampla cate o nasoala si la altii.
Si in Vest sunt calatori certati cu bunul simt sau nu straluceste de curatenie in trenuri, dar e un grad suportabil, pe cand la noi e prea multa delasare si mancat de rahat si scuze de 2 bani. Nu mai zic ca in trenurile locale/Regio lumea nu e cu nimic mai presus acolo. Acelasi mix de civilizatie care e intalnita si la noi. Dar tot n-arata trenurile in halul in care arata la noi. Nu din cauza calatorilor, ci din cauza OTF, de altfel pana si la noi in Romania majoritatea trenurilor private (mai ales cele de pe Valea Prahovei) arata mult mai decent dpdv grad de curatenie. Pana la urma calatorii tot aia sunt, nu?
Chiar de dimineata m-a pandit un mecanic "fotograf" (relativ pensionar) sa imi scuipe postarea cu Eurostar ca de ce n-am inclus tot in montajul video, ca in Vest lumea e civilizata, de aia are trenuri ca lumea, ca acolo nu se craceste nimeni pe mese si scaune si nu face mizerie. Oameni ca nenea asta care au fost indobitociti de ani grei si instruiti sa manance rahat, desi realitatea ii contrazice oricand. Toata ziua numai asta debiteaza neica ala si abia asteapta sa scuipe calatori pe retele sociale, sa ne impuna sa ne multumim cu putin in Romania si sa ne scaldam in mediocritate, ca nu meritam niciodata ceva mai bun. Comunismul traieste prin asemenea specimene de angajati la calea ferata.
Lumea care merge cu trenul e aceeasi peste tot, n-a inventat doar romanul nesimtirea in transport public, insa companiile care opereaza trenurile in Vest au alta consideratie si se ocupa altfel de gestiunea lor. Nu mai zic ca in aceste trenuri EC/AGV ai mereu insotitori de bord ca in avion, nu nasii sictiriti ca la noi. Ai insotitori servind la clasa 1 la masa si strangand resturile pana la sosire. Si in unele trenuri chiar primesti ceva inclus in tariful de clasa 1. E alta apreciere fata de calatori. La noi...pomeni electorale, ca nu-s trenuri comerciale.
In fine, revin zilele urmatoare cu mai multe detalii despre trenul Stadler si calatoria de la Milano la Zürich.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 17:45
Parcă se circulă numai pe un fir in tunelul.Gothard celălalt rămâne închis? Da nu mai avem ce zice.Cand era domnul Szentes i-am trimis cum aveau aia aspiratoare cu abur și curățau trenurile X2000 in Suedia adică dădeau pe.scaune pe geamuri și pe jos cu un singur aspirator . La Giruno ai și clasa 1 Silent și acolo chiar se respecta In rest trebuie o bomba peste și resetat totul din nou altfel o sa fie tot mai nasol
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mar 20 Feb 2024, 18:28
Da, Adrian, se circula doar pe un fir când am fost eu. Și numai în weekend am înțeles că se permitea circulația. Eu am prins o zi de duminică la dus, la retur era luni seara și atunci am făcut cu o oră mai mult. Am înțeles că urmează să se mai fluidizeze circulația prin tunelul de bază din primăvară.
Ah, da, da, chiar a urmat să merg și cu SJ X 2000 de la Copenhaga la Malmo (pe 11 februarie am avut drum). O să urmeze câteva impresii și de acolo.
Am revenit cu montaje video la acest topic.
Aproape 40 minute de material, pe alocuri clar te poate apuca somnul de la ambianța specifică. Viteză n-a prea fost așa multă. Și când la viteze de România ți se derulează în fața ochilor peisaje alpine...te îmbie un pic. E iritant de rexalant. Iar trenul circula foarte lin, parcă fantomatic, față de cum ar fi huruit la noi un tren pe nu știu ce defileu. Poate că m-am lungit un pic filmând unele peisaje. Dacă în tariful de clasa 1 se mai includea o apă, o cafea, un croissant...era perfect. Dar tot ce am primit a fost un șervețel umed, în ideea că poate luam ceva de la vagonul restaurant. Am luat un suc și nah, altceva nu mă tenta așa mult. Am văzut și mulți călători care aveau proviziile lor. Altfel, îți cam potolești setea/foamea numai cu peisajele din Elveția. Bine, apropo de vagonul restaurant, cred că am menționat și anterior, prețurile nu sunt neapărat așa prietenoase. Aproape ajungi să plătești un bilet de clasa a 2-a tot la acest tren dacă îți iei suc, cafea și croissant toate împreună.
Depinde de perspective...poate fi și ieftin dacă te rezumi la clasa a 2-a și prinzând o ofertă bună, necheltuind nimic la bord. Dar poate fi și mai exclusivist, în funcție de ce experiență dorești.
SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 28 Mar 2024, 13:16
din categoria, ce mai circula prin Elvetia, trenul Stadler Capricorn in culoarea sampaniei, tren de cale metrica (ecartament 1000mm), in statia Chur, apartinand operatorului RhB (Rhätische Bahn) Interiorul: