|
| SBB-CFF-FFS | |
|
+15alex.alexus.tm Amiralul Adirmvl Nesebar ciprian71 Dr2005 dan tm Nicolae Re6/6 myster2008 Wesley Adrian78 Razvan ionutz72 NiORD 19 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mar 05 Sept 2023, 09:59 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 07 Sept 2023, 10:15 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Sam 09 Sept 2023, 09:28 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 14 Sept 2023, 09:18 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Sam 16 Sept 2023, 12:48 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mier 20 Sept 2023, 09:22 | |
| |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Lun 25 Sept 2023, 09:07 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mier 25 Oct 2023, 15:14 | |
| Mai circula acel tren international de calatori "Transalpin" (Viena- Linz- Salzburg- Innsbruck- Zurich), tren care permitea calatoria, pe calea ferata, din Romania pana in Elvetia, cu o singura schimbare a trenului (la Viena) ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mier 22 Noi 2023, 14:00 | |
| Cele mai mari si "celebre" tunele feroviare din Elvetia:
-Tunelul "Gotthard", intre statiile Goschenen si Airolo, in lungime de cca 15 km, inaugurat in 1882. Se afla pe linia internationala dintre Zurich si Milano.
-Tunelul "Gotthard Base", intre statiile Erstfeld si Castione, in lungime de cca 57 km, inaugurat in 2016. Se afla pe linia internationala dintre Zurich si Milano.
-Tunelul "Ceneri Base", intre statiile Giubiasco si Lugano, in lungime de cca 15 km, inaugurat in 2020. Se afla pe linia internationala dintre Zurich si Milano.
-Tunelul "Simplon", intre statiile de frontiera Brig (Elvetia) si Domodossola (Italia), in lungime de cca 20 km, inaugurat in 1906 si 1921.
-Tunelul "Furka Base", intre statiile Oberwald si Realp, in lungime de cca 15 km, inaugurat in 1982. Se afla pe o linie de ecartament ingust de 1000 mm.
Tinand cont de faptul ca in Elvetia sunt oficiale nu mai putin de 4 limbi (germana, franceza, italiana si retoromana) care dintre acestea se utilizeaza in activitatea de exploatare feroviara, in Elvetia ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mier 22 Noi 2023, 15:30 | |
| - ldh80 a scris:
- -Tunelul "Gotthard Base", intre statiile Erstfeld si Castione, in lungime de cca 57 km, inaugurat in 2016. Se afla pe linia internationala dintre Zurich si Milano.
Este închis din 10 august 2023, urmare deraierii unui tren de marfă. Teoretic, se poate utiliza celălalt fir, însă nu se îndeplinesc condiţiile de evacuare de siguranţă, aşa că nu se utilizează. - Citat :
- Tinand cont de faptul ca in Elvetia sunt oficiale nu mai putin de 4 limbi (germana, franceza, italiana si retoromana) care dintre
acestea se utilizeaza in activitatea de exploatare feroviara, in Elvetia ? Se utilizează limba regiunii în care e staţia. Inclusiv şeful de tren va face anunţurile numai în limba/limbile oficiale ale regiunii în care e staţia. La fel se face şi în Belgia, dacă mergi de la Aeroportul Zaventem la Charleloi, în Zaventem ai anunţuri doar în neerlandeză, în Bruxelles ai în franceză şi neerlandeză, după ce ieşi din Bruxelles mai ai vreo 2 staţii doar în neerlandeză, apoi intri în Valonia şi ai anunţuri doar în franceză. _________________ :TTT:
|
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 577 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2506 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 24 Dec 2023, 21:08 | |
| |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 11:57 | |
| O sa revin si cu un video ceva mai pe larg, dar mai dureaza pana il montez. Las niste pozici din Stadler Giruno (SBB RABe 501), intr-o calatorie de la Milano la Zürich. Pe un sens am mers la clasa 1 si pe celalalt la clasa a 2-a (cand era mai intuneric). La dus, la clasa 1, m-a costat cam 84 euro, biletul l-am luat cu vreo aproape 5 saptamani inainte (de pe ~ 15 decembrie, cred), iar calatoria a fost pe 21 ianuarie. Se putea si mai ieftin, dar nu la ora aia foarte buna pentru cascat gura pe geam. In schimb, returul din seara urmatoare, la clasa a 2-a numai 24 euro. Am zis sa vad privelistea de la clasa 1, la ore bune, cum returul era pe intuneric am zis ca nu ma ofilesc vreo 4 ore si la clasa a 2-a, totusi, mult mai ieftin. La dus a durat ceva mai putin prin Gotthard, doar 3 ore si un pic, parca. Circa 20 minute doar prin tunel. Pe ambele sensuri au circulat cate 2 trenuri / rame cuplate. Grad bun de ocupare de la plecare. La Lugano mi s-a parut ca urcau si coborau multicei. Confortul la clasa a 2-a nu era chiar rau, era nitel mai ingramadit la spatiu, tot la configuratie 2+1 am prins. Dar la bagaje nu imi placea deasupra, cam stramt. La clasa 1 era insa ce trebuie in linii mari. Si toaletele erau interesante, suficiente, aveau chiar si numai pentru barbati, fara closet, doar pisoar. Iar la tinuta de drum...cred ca n-am vazut ceva mai lin si placut. Parca levitai pe linie. Dar n-a fost prea vitezoman trenul per total, pe o buna parte din traseu abia aveam 100 km/h. Portiunile de viteza (spre 200 km/h) erau putine. Ce-i drept, ziua ai si niste peisaje de top. La bar/restaurant se putea plati cu cardul atat in franci elvetieni, cat si in euro (daca solicitai). Am luat doar o sticluta de Gazosa, buna, ce sa zic, la aproape 6 euro. Pozele de la clasa 1 |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 11:59 | |
| |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 12:02 | |
| Cateva peisaje de la geam, la clasa 1, dupa parcurgerea Gotthard. Mai multe in montajul video ce va urma. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Dum 04 Feb 2024, 12:05 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS | |
| |
| | | | SBB-CFF-FFS | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |