|
| SBB-CFF-FFS | |
|
+15alex.alexus.tm Amiralul Adirmvl Nesebar ciprian71 Dr2005 dan tm Nicolae Re6/6 myster2008 Wesley Adrian78 Razvan ionutz72 NiORD 19 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: SBB-CFF-FFS Mar 22 Feb 2011, 12:07 | |
| Fotografii cu locomotive, trenuri si gari din Elvetia. Nota despre numerotare: caile ferate federale elvetiene au schimbat in 1992 numerotarea - se regasesc concomitent seria veche si seria noua. "Re 4/4 II nr. 11148" - seria vecheR - prima litera indica in ce categorie se inscrie locomotiva. Caregoria R inseamna locomotiva cu viteza majorata in curba. e - electrica 4/4 - raport ce indica numarul de osii motoare pe numarul total de osii II - seria de productie 11148 - numarul locomotivei Seria a doua a intrat in servici in 1964, modelul de mai jos fiind fabricat in 1967. Au fost construite 276 de bucati, si e cea mai mare serie produsa pana acum. E folosita pe ruta Geneva (Aeroport) - St. Gallen, si duce un Intercity. Asta e trenul care ma duce la servici, pana la Lausanne (33 minute). Operator: SBB Locomotiva: Re 4/4 II nr. 11148 Anul de fabricatie: 1967 Putere: 4700 kW Viteza maxima: 140 km/h Lungime: 15m Gara: Lausanne Data: 21.02.2010 |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Ee 930 - 16406 (Ee 3/3) Mar 22 Feb 2011, 14:57 | |
| Locomotiva de manevra Ee930, prima serie, produsa intre 1923 si 1966. 150 de bucati numerotate de la 16311 la 16460. Modelul din fotografie e 16406, deci construit pe la sarsitul anilor '50. Operator: SBB Locomotiva: Ee 3/3 nr. 16406 (Ee 930) Anul de fabricatie: 1923-1966 Putere: 428-508 kW Viteza maxima: 40-50 km/h Gara: Lausanne Data: 21.02.2010 |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Vehicul de interventie - incendii Mar 22 Feb 2011, 16:08 | |
| Tren inaugurat in 2009, stationeaza in gara din Lausanne. Compus din 3 vehicule, cantareste 240 de tone si poate atinge 100km/h. Automotor diesel capabil sa tracteze 730 de tone pe o panta de 27 la mie, poate remorca trenuri de pasageri sau marfare. Primul vehicul contine materialul de salvare si de interventie. Al doilea este vehicolul "de stingere" care contine 48 000 de litri de apa si 1800l de "emulsifiant". Tunurile au un debit de 2400l/minut fiecare, la o distanta de 70m. Al treilea vehicul e cel de salvare care poate adaposti 60 de persoane intr-un mediu presurizat si securizat (util pt. interventii in tunel). Asta e unghiul cel mai bun din care pot sa-l prind, e la intrarea in gara dinspre Vest. Mi-am luat lentila cea mai lunga, am fotografiat de pe peronul opus, insa din pacate nu ma pot apropia. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6456 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mar 22 Feb 2011, 17:00 | |
| Frumos...mai baga! |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Mar 22 Feb 2011, 17:04 | |
| Multumesc Mai am fotografii, insa am nevoie de timp sa ma documentez. Invat pe masura ce postez Topicul asta va fi cel mai activ, sper sa pot pune cate ceva tot la cateva zile. |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Te III 147 BAM Mar 22 Feb 2011, 20:00 | |
| Locotractorul electric numarul 147, seria a III-a de productie. Fotografiat in gara Morges, in 19.08.2009. Wikipedia ne spune ca locotractoarele sunt vehicule feroviare utilizate in formarea trenurilor si pentru manevre. De obicei diesel, in Elvetia au particularitatea de a fi electrice (nu-i de mirare, au cca. 2900 km de linie electrificata din 3000 si ceva in total daca-mi aduc bine aminte). Este operata de SBB, insa face parte din subcategoria "BAM" - Bière, Apples, Morges care sunt trei orasele langa Morges. Oraselul BIère e punct strategic al armatei, si de multe ori trec convoaie cu blindate si diverse vehicule militare. [imi pare rau pt selective-colouring, stiu ca e kitsch, insa nu m-am putut abtine - era prea mica si rosie] |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Am 843 059-7 Cargo SBB Joi 24 Feb 2011, 14:01 | |
| Locomotiva "normala" diesel cu viteza maxima mai mare de 100 km/h. Numerotarea (discontinua) e de la 001 la 095, modelul de mai jos fiind nr. 059-7. 73 bucati construite intre 2003 si 2005. Operator: SBB Cargo Locomotiva: Am 843 059-7 Anul de fabricatie: 2003-2005 Putere: 1500 kW (diesel) Viteza maxima: 100 km/h Gara: La Praille Data: 24.02.2010 |
| | | Razvan
Numarul mesajelor : 567 Varsta : 38 Localizare : Nehoiu-BZ Reputatie : 5941 Data de inscriere : 14/04/2010
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 24 Feb 2011, 14:23 | |
| Ce seamana cu un LDH..izbitor...mult mai evoluat bineinteles...frane pe discuri.....si puterea similara cu a unui LDH modernizat... |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 24 Feb 2011, 14:30 | |
| Vezi aici un detaliu de la boghiu.
INtr-adevar seamana... a nostra e mai scurta si mai bondoaca insa. |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: 620 042-2 Cargo SBB Joi 24 Feb 2011, 14:37 | |
| Vehicul destinat exclusiv SBB Cargo. Cea mai puternica locomotiva in folosinta cu 7900 kW / 10 600 cai putere, si pe locul 2 de la inceputurile cailor ferate in Elvetia - o intrece doar Ae 8/14, care era un monstru de 30m si 230 de tone. Trei bucati au fost construite intre 1931 si 1939. (8400kW). Re 6/6 e o locomotiva electrica de aproape 20m, toate cele 6 osii fiind motoare. Are 3m latime si 4,4m inaltime, electrificata 15 000 V 16 2/3 Hz (2 pantografe). Numerotate de la 11601 la 11689, modelul de mai jos e nr. 042-2. Pana in 1983 erau vopsite verzi, iar din 1983 sistematic rosii cand intrau in revizie. Culorile variaza (albastru, verde)dupa 1983. Locomotiva nr. 11638 a fost distrusa in accidentul de la Saxon din 16 februarie 1990. Rolul ei e de obicei sa traga convoaiele de marfuri prin pass-ul Gothard. Remorcheaza 800 de tone pe panta de 26 la mie si poate duce un tren de pasageri la viteza de 140 km/h. Operator: SBB Cargo Locomotiva: 620 042-2 Cargo SBB Anul de fabricatie: 1972-1980 Putere: 7850 kW Viteza maxima: 140 km/h Gara: La Praille Data: 24.02.2010 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18759 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24339 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS Joi 24 Feb 2011, 15:27 | |
| - Razvan a scris:
- Ce seamana cu un LDH..izbitor...mult mai evoluat bineinteles...frane pe discuri.....si puterea similara cu a unui LDH modernizat...
Un LDH modernizat are fix 1000kw deci 1360cp suntem in urma rau de tot vai de noi!!! |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Macarale SBB Sam 26 Feb 2011, 14:02 | |
| Vehicule utilitare SBB. Doua tipuri de macarale fotografiate ieri in gara La Praille (GE/CH). Prima este numarul 029-9 al seriei Tm 232. Tm desemneaza un locotactor diesel iar 232 inseamna ca e un model modernizat al seriei III. Operator: SBB Cargo Locomotiva: Tm 232 029-9 Gara: La Praille Data: 24.02.2010 Fotografia e facuta de pe platforma, nu se vad deci rotile pe sina. Am saturat culorile sa iasa bine in evidenta. |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: XTmass 99 85 9236 056-9 Sam 26 Feb 2011, 16:13 | |
| XTmass-ul intra in categoria MPW (multi-purpose wagon) si are doua module de baza: o macara si o platforma. Circula cu o viteza maxim,a de 40 km/h prin mijloace propriii si poate fi ractat cu o viteza de pana la 120 km/h. Vehicul costruit de nemtzi, la Windhoff Bahn - & Anlagetechnik GmbH. Operator: SBB Cargo Locomotiva: XTmass 99 85 9236 056-9 Lungime: 20m Greutate: 63 900 kg / 33.3 t Viteza maxima: 40 km/h, 120 km/h tractata Gara: La Praille Data: 25.02.201 |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Macara Geneva triaj Dum 06 Mar 2011, 16:53 | |
| Macara fixata pe un vagon cu 2 osii, am mai vazut-o in combinatie cu o locomotiva de manevra. Fotografiata 05.03.2011 in Geneva triaj. |
| | | NiORD
Numarul mesajelor : 103 Reputatie : 5161 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Doua locomotive Re 460 (Lok 2000) Dum 06 Mar 2011, 17:27 | |
| Denominarea Re 460 desemneaza o serie de locomotive electrice cu 4 osii, varianta a 6-a construita in anii '90 si care s-a fabricat in 118 exemplare. Atinge viteza maxima de 230 km/h si are o putere de 6100kW. Re 460-urile au fost introduse odata cu proiectul Bahn 2000 ce urmarea modernizarea retelei si marirea capacitatii transportului feroviar in Elvetia. Locomotive folosite esential la transportul de calatori, remorcheaza de obicei vagoane cu doua etaje [link]. Re-urile sunt proiectate in Italia, de firma Pinifarina ( colaboreaza cu Ferrari, Maserati si Rolls Royce) care a mai livrat tramvaie in Franta si trenuri de mare viteza in Olanda. Datorita suprafetelor plate, se preteaza excelent la publicitate - este locomotiva cu cele mai multe variante de culori. Aproape toate au primit cate un nume, care e scris sub geamul mecanicului. Mai jos puteti admira pe "La Gruyere" si pe "Val du Trient". O particularitate a acestei locomotive e faptul ca mia e folosita de MTR (metro Hong-Kong) si asigura serviciu trans-frontalier de la Hong Kong la Guangzhou. Un design foarte asemanator il au locomotivele finlandeze 46 Sr2 si cele norvegiene 22 NsB EI clasa 18. La feli in India, modelul locomotivelorWAP-5 este tot design-ul Pinifarina. Operator: SBB Locomotiva: Re 460 008-6 / 114-2 Lungime: 18.5m Latime: 3m Inaltime: 4.3m Greutate: 84 tone Putere: 6100 kW / 8180 cp Tractare: 275kN continuu / 300 kN max Frane: aer Viteza maxima : 230 km/h Gara: Geneva Data: 05.03.2011 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: SBB-CFF-FFS | |
| |
| | | | SBB-CFF-FFS | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |