Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 12:38
Ungurii (care nu au probleme teritoriale cu Rusia) probabil și-au făcut un calcul cat pierd și cât câștigă prin colaborarea asta cu Rusia și cu China și au ajuns la concluzia că e rentabil (câștigă mai mult decât pierd):
-La pierderi se pot trece doar pierderea unor fonduri europene (inclusiv din PNRR), probabil anularea unor investiții în Ungaria care ar fi fost făcute de unele firme americane și vest-european si in cel mai rău caz interzicerea exporturilor unor produse realizate în Ungaria în țările membre UE și în Ucraina (daca se poate ajunge la așa ceva)
-Insa avantajele sunt cred mai mari: gaze naturale ieftine pentru Ungaria (care nu are resurse proprii), bani și investiții din China și Rusia pentru infrastructura din Ungaria, o imensă piata de desfacere in China și în Rusia pentru produsele ungurești, etc.
Daca as fi fost în locul lui Viktor Orban probabil și eu as fi făcut accelasi calcul și aș fi adoptat acceiasi politica în relațiile cu Rusia și China!
Însă România nu poate adopta acceiasi politica fata de Rusia că și Ungaria deoarece Rusia nu ar fi de acord cu unirea Republicii Moldova (până la Nistru) cu România, Rusia susține fățiș partidele antiunioniste și antiromânești din Republica Moldova (PSRM și PCRM), Rusia susține separatismul găgăuz, exista problema tezaurului românesc de la Moscova, etc! Declarațiile Mariei Zaharova la adresa României și a Republicii Moldova nu sunt de natură să creeze relații normale între România și Rusia, Rusia susținând in continuare aberația istorică cu așa-zisa "limba moldovenească" și cu așa-zisul "popor moldovenesc"!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 13:29
Pai trenurile ajung in Austria Germania Spania și știm bine pozitia Germaniei și a Austriei care au pierdut sute de miliarde de euro din cauza sancțiunilor aplicate Rusiei Ungaria este doar tara de tranzit nu cred că pot ei sa se opună la acest tranzit.. Acuma se înmulțește traficul spre Turcia din terminalele din Slovacia Budapesta și ceva garnituri din Polonia mai nou au apărute și două trenuri noi din Italia spre Tekirdag unde am văzut că este un hub industrial destul de mare legat și la port S-ar putea să crească traficul aici din Azerbaijan sau Kazahstan până în Turcia naval și de acolo se trece pe feroviar
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 15:28
E practic chestiune de stiri ca deja se testeaza in Serbia, noua linie modernizata de China pelegatura cu Ungaria.
Fain si ma bucur pentru ei ca reusesc sa isi modernizeze reteaua feroviara si sa circule cu viteze de 200km/h, comercial, in linie curenta. Eu sunt curios daca si in cel fel, linia de mare viteza va aduce intr-adevar crestere economica sau nu.
Pana una alta, nu pot sa nu uit, si dau citat, replica lui Radu Berceanu, fost Ministru al Transporturilor (2008-2010) cand a fost intrebat de proiectul liniei de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti (mai exact, a fost intrebat de ce a intrerupt comunicatia cu omologii din Ungaria si Austria): https://www.agir.ro/univers-ingineresc/numar-5-2018/caile-ferate-si-liniile-de-mare-viteza-sansele-si-nesansele-romaniei_5967.html
Eh ... asta alegem, asta primim. Autostrazi vrem, autostrazi primim (cu taraita, ca daca nu se pot sifona niste bani, facem ifose de copii si lasam constructorii sa se intinda nesimtit de mult).
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 15:43
Mda sigur o sa fie viitorul coridor de marfa și mai mult că sigur trenurile de marfă vor circula cu 120km/h plus că au conexiune și spre Zagreb
New Train for suburban train from the surroundings to Belgrade and Expo 2027 -Beograd, new train from CRRC and made id China
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 19:04
SMDS a scris:
E practic chestiune de stiri ca deja se testeaza in Serbia, noua linie modernizata de China pelegatura cu Ungaria.
Fain si ma bucur pentru ei ca reusesc sa isi modernizeze reteaua feroviara si sa circule cu viteze de 200km/h, comercial, in linie curenta. Eu sunt curios daca si in cel fel, linia de mare viteza va aduce intr-adevar crestere economica sau nu.
Statul sârb a garantat investiţia chitailor cu toate resursele de cărbune ale ţării şi cu dreptul de explolare (şi, dacă găsesc ceva, şi de extracţie) pentru pământuri rare. A făcut Xi afacerea vieţii lui.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Stiri internationale Mar 14 Mai 2024, 19:16
Care cărbune ca ei aduc cărbunele de la Constanța?
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Stiri internationale Mier 15 Mai 2024, 08:59
Dr2005 a scris:
SMDS a scris:
E practic chestiune de stiri ca deja se testeaza in Serbia, noua linie modernizata de China pelegatura cu Ungaria.
Fain si ma bucur pentru ei ca reusesc sa isi modernizeze reteaua feroviara si sa circule cu viteze de 200km/h, comercial, in linie curenta. Eu sunt curios daca si in cel fel, linia de mare viteza va aduce intr-adevar crestere economica sau nu.
Statul sârb a garantat investiţia chitailor cu toate resursele de cărbune ale ţării şi cu dreptul de explolare (şi, dacă găsesc ceva, şi de extracţie) pentru pământuri rare. A făcut Xi afacerea vieţii lui.
I know. Orice investitie chineza in Europa vine cu niste dezavantaje majore si e de speriat. Problema noastra cu caile ferate de mare viteza e o discutie, dar ce ma mananca pe mine (curiozitatea) e cum o sa afecteze Serbia faptul ca au linie de mare viteza. Va fi in bine? Va reusi sa atraca investitii si afaceri care sa duca la crestere economica stabila (daca nu abrupta) ? (reusind astfel sa umbreasca pierderea rezervelor de carbune) Saaaaau (si tare cred ca asta e) e doar o investitie de ochii lumii ca sa dea bine in presa si populatie si defapt n-o sa aiba calatori si o sa intre intr-o spirala a cheltuielilor cu mentenanta? (practic worst case scenario, in special considerand ca se face control vamal intre Serbia si Ungaria)
Nu pot sa zic ca ii invidiez pentru ce "afacere" au facut, dar mi se pare un studiu de caz. Eu doar as fi mai fericit, noi ca natie, in special cu situatia materiala ce o avem acum, sa avem o orientare mai mare spre trenuri de mare viteza. Ca ne permitem, resursele financiare le avem, economiei i-ar prii mai bine in loc sa avem doar cativa poli de dezvoltare. Dar cine de la care partid sa promoveze un asemenea proiect? Din fonduri naitonale, fara sifonare de bani, nu se paote (din pacate). Iar fonduri UE pentru asa ceva... e posibil oare? Prea multe necunoscute...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Stiri internationale Lun 20 Mai 2024, 09:38