Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 604 : Crasna - Husi

In jos 
+24
DAS 2011
ldh80
Laurentiu Ciobanu
t1972
AeroX
riciu
cfr500
Adrian78
TVlad
cristi ar
MariusM
Peter Fodor
kristi kkk
Adirmvl
aris86
@ndrey
Katalyn
Luna
IonutCFR2009
marius664
Dr2005
Nesebar
dan tm
Vitosa
28 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32, 33  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeLun 19 Iun 2023, 16:18

Doar daca a fost modificata ulterior! Remiza Husi are (intre cele doua corpuri de cladire) un perete despartitor si asa din ochi distanta dintre cele doua linii din interiorul remizei Husi ar fi mai mare decat cea din fotografie!
Sus In jos
Ionut31

Ionut31


Numarul mesajelor : 106
Varsta : 15
Localizare : Falciu
Reputatie : 564
Data de inscriere : 11/02/2023

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeLun 26 Iun 2023, 23:23

ldh80 a scris:
Doar daca a fost modificata ulterior! Remiza Husi are (intre cele doua corpuri de cladire) un perete despartitor si asa din ochi distanta dintre cele doua linii din interiorul remizei Husi ar fi mai mare decat cea din fotografie!
A fost greseala mea dupa o documentatie mai buna mi-am dat seama ca este ceea din Barlad.604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Screen19
Aici liniile sunt mai apropiate si interiorul nu pare fi despartit de catre un perete cum este la Husi.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 12:35

In fotografie este o cladire apartinand fostei remize de locomotive Barlad!

Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", articol scris de Alina Darie:

"Câteva sute de persoane au semnat petitia pentru readucerea pe sine a trenului de la Husi"

"PERSEVERENTÃ… O mânã de huseni care încã cred în posibilitatea revenirii trenului pe linia Crasna – Husi îsi continuã demersurile în acest sens. Nu demult au fãcut si o petitie online, prin care solicitã ca Primãriile din Husi, Oltenesti, Cretesti, dar si Consiliul Judetean Vaslui sã se implice pentru izbânda acestui deziderat de interes public. Numai cã dinspre autoritãti nu vine vreo veste de sustinere a initiativei. Pânã acum, 340 de persoane au semnat petitia. Trenul de cãlãtori Crasna – Husi a pãrãsit gara localã pentru ultima oarã în data de 14 ianuarie 2012, ora 17:35. Avea doar 5 cãlãtori în el, iar lipsa unui numãr suficient de cãlãtori, din punct de vedere economic, fiind, de altfel, si motivul desfiintãrii acestei sectii feroviare. Cei care vãd în readucerea trenului pe sine în zona Husi un beneficiu pentru economia localã si pentru oameni par decisi sã nu se lase"

Dupã 122 de ani în care trenul Crasna – Husi a fost unul dintre obiectivele de referintã ale zonei, cu o importantã deosebitã în angrenajul economic al „orasului dintre vii”, sefii CFR-ului au decis cã sectia feroviarã nu mai este rentabilã si au decis închiderea ei. Pe 14 ianuarie 2012, a plecat din gara localã ultimul tren de cãlãtori – R 6405, cu douã vagoane, în 2014, în luna august, pe aici a mai trecut un ultim tren de marfã. De atunci, voci rãzlete de lideri locali, dar mai mult de nostalgici ai bãtrânului trenulet, au tot insistat în redeschiderea sectiei. La un moment dat, s-a încercat aducerea „Sãgetii Albastre”, care a si functionat o scurtã perioadã de timp, fiind scoasã de pe sine din acelasi motiv al nerentabilitãtii. Cei care sunt convinsi cã trenul la Husi este necesar si ar aduce beneficii dezvoltãrii zonei, aratã cã pretul transportului ar fi mai mic decât cu mijloacele auto, iar legãtura nu doar cu municipiul Vasluiul, ci cu toate zonele tãrii, ar fi mult mai usor de realizat.

Initiatorii petitiei au enumerat care sunt, în opinia lor, beneficiile readucerii trenului la Husi: „transport la pret redus, transport pe timp de noapte, fericirea cetãtenilor, o economie mai bunã a orasului Husi”

Unul dintre cele mai recente demersuri ale sustinãtorilor ideii de redeschidere a acestei sectii feroviare, cu o lungime de 33 kilometri, este reprezentat de o petitie (pe petitieonline.com) prin care se solicitã strângerea de semnãturi, care sã arate cã sunt multi localnici care vor înapoi trenul de Crasna – Husi. Pânã acum, s-au adunat 340 de semnãturi, care au subscris urmãtorului mesaj: „Asociatia Calea Feratã Crasna – Husi solicitã sprijinul institutiilor: Primãria Husi, Primãria Oltenesti, Primãria Cretesti, Consiliul Judetean Vaslui. Cetãtenii municipiului Husi îsi doresc redeschiderea circulatiei pentru cãlãtori, respectiv marfã. Redeschiderea circulatiei va aduce beneficii: transport la pret redus (gratis pentru elevi), transport pe timp de noapte, fericirea cetãtenilor, o economie mai bunã a orasului Husi.

SNTFC „CFR CALATORI” a comunicat prin Petitia nr 2021007379: ,,… În conditiile în care în prezent pe aceastã rutã nu se opereazã servicii de transport feroviar de cãlãtori, CFR Cãlãtori îsi exprimã întreaga disponibilitate de a analiza acest tip de solicitãri având în vedere geografia feroviarã a zonei, dispunerea subunitãtilor feroviare, resursele disponibile si numai cu operarea în conditii de echilibru financiar prin compensatia acordatã si din alte surse, asigurate inclusiv prin implicarea si angajarea autoritãtilor locale… „. Astfel, ACFCH si cetãtenii orasului Husi vã solicitã sã faceti demersurile necesare pentru o redeschidere; sã contactati CNCF „CFR” SA si SNTFC „CFR” CÃLÃTORI sau orice operator PRIVAT”, se aratã în petitia semnatã de 340 de persoane".

Linkul articolului https://www.vremeanoua.ro/cateva-sute-de-persoane-au-semnat-petitia-pentru-readucerea-pe-sine-a-trenului-de-la-husi/

Interesant si raspunsul SNTFC-CFR-Calatori, mai ales partea cu "inclusiv prin implicarea si angajarea autoritatilor locale"! Deci sa inteleg ca, dpdv legal, daca ar dori si ar putea, primariile din Husi, Cretesti si Oltenesti , ar putea plati o parte din "compensatia" pentru eventuale trenuri de calatori, pe aceasta linie ?
Exista aceasta posibilitate legala ?
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13902
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 14:21

Nu te îmbăta cu apă rece. CFR C ce să zică și ei să nu zică lumea că nu a primit răspuns ? Very Happy
Aceleași răspunsuri motamo, analizăm facem dregem.
Altceva înafară de niște automotoare desiro sau să reactiveze niște malaxe de la depoul Tecuci nu văd cu ce să opereze CFR C pe acolo. Dar de unde desiro ? Iașiul la trenurile metropolitane, ungheniul, și unu-două trenuri la Vaslui abia face față cu ce are. Și-s defectuoase și alea. Dacă pică vreunul defect la Huși, s-a rupt filmul. În toamna lui 2022 ce a stat ăla defect 3-4 zile la Munteni până l-au luat de acolo, de la Huși mi-e că îl ia pe trailer Very Happy .
Iar ciurucurile alea de la depoul Tecuci te lasă când ți-e lumea mai dragă. De aia le-au și retras din circulație. Clar nu CFR C ar fi indicat să opereze pe Crasna - Huși. Ori TFC ori RC. Dar mai repede TFC dar cu niște DH2uri că-s mai ușoare. Pentru că la cum arată linia 604 mă întreb dacă ar mai suporta greutatea unei 060DA sau a unui tren marfar sau a unui tren de calatori cu vagoane. Nici cu ldh-urile nu stă bine.
Linia aia clar are nevoie de reparație kapitală. Ori Infra din fonduri proprii nu știu dacă își permite. A că face cîrpeală cu material semi-bun luat de pe M200/300 e altă discuție. Dar clar acesta nu poate fi RK.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 15:47

Sigur ca linia are nevoie de un RK serios, insa eu intrebam daca exista vreo prevedere in legislatie care sa permita primariilor sa plateasca (catre CFR-Calatori) o parte din asa-numita "compensatie" pe care trebuie sa o incaseze CFR-Calatori !

 Acuma cum se calculeaza mai exact aceasta "compensatie" pe care trebuie sa o incaseze CFR-Calatori si care ar fi valoarea acestei "compensatii", daca CFR-Calatori ar opera pe linia Crasna- Husi ?
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13902
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 17:20

Și crezi că te-ai simți tu în stare să ai puterea de convingere a primăriilor să plătească către CFR C acea compensație ?
Dar eu zic că sperați degeaba.
Sau poate cine știe cum prin ce minune să revină trenul pe aici, si asta în condițiile în care la anul au loc alegeri și să vă mai prostească PSD să îi mai votați din nou. Plus 2 kg ulei, 3 de făină, pixuri, etc.
3 luni să meargă trenul apoi să aibe soarta secției Rodna Veche - Ilva Mică. Și în astea 3 luni tot cu blatiști și 2 lei la nașu. Că doar din cauza asta s-a retras CFR în 2012.
Revenirea trenului la Huși, vise.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 20:28

Vitosa a scris:
Și crezi că te-ai simți tu în stare să ai puterea de convingere a primăriilor să plătească către CFR C acea compensație ?
Dar eu zic că sperați degeaba.
Sau poate cine știe cum prin ce minune să revină trenul pe aici, si asta în condițiile în care la anul au loc alegeri și să vă mai prostească PSD să îi mai votați din nou. Plus 2 kg ulei, 3 de făină, pixuri, etc.
3 luni să meargă trenul apoi să aibe soarta secției Rodna Veche - Ilva Mică. Și în astea 3 luni tot cu blatiști și 2 lei la nașu. Că doar din cauza asta s-a retras CFR în 2012.
Revenirea trenului la Huși, vise.

Pai intai ar trebui aflata care ar fi valoarea acelei "compensatii", ca sa stim despre ce suma ar fi vorba!

Cu blatistii pe linia Crasna- Husi aveti din pacate dreptate (si nu numai cu blatistii ci si cu alte "activitati" condamnabile care aveau loc- dar nu as vrea sa dau detalii). Eu de fiecare data cand am mers cu trenul la si de la Husi am luat bilet.

Insa atunci in ianuarie 2012 a fost o decizie oarecum brusca, in urmatorul context: FMI cerusera guvernului condus de Emil Boc (teoretic condus de Emil Boc, practic de Traian Basescu) si cu ministra transporturilor Anca Boagiu sa reduca cheltuielile companiilor de stat- inclusiv cheltuielile CFR-Calatori. Si atunci cei de la CFR-Calatori (nu stiu cine era atunci director general al CFR-Calatori) au "ales" la intamplare un anumit numar de sectii secundare de pe care sa se retraga, intre care , din pacate, si Crasna- Husi!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13902
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 20:30

În prezent ARF plătește între 19 lei și 27 lei de tren/km, în funcție de cât de eficient sau ineficient e trenul. Adică în funcție de numărul de călători declarați că au plătit bilet.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13902
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 20:38

Acuma tu nu socoti doar kilometrii din Crasna și Huși. Depinde unde va merge trenul, la Vaslui la Iași sau la Tecuci. Că de undeva va fi pus la dispoziție atât materialul rulant cât și personalul de tren (mecanic, șef tren). Însă eu mizez că de la depoul Tecuci materialul rulant iar mecanicii de la PL Bârlad. Și viață lungă nu va avea trenul la Huși Sad
Dar stai mai întâi să îl vedem pus în circulație.
Repet, eu sunt mai realist așa de felul meu, așa că mă repet - trenul la Huși ? Vise.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20075
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24819
Data de inscriere : 17/08/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 21:33

ldh80 a scris:
 Acuma cum se calculeaza mai exact aceasta "compensatie" pe care trebuie sa o incaseze CFR-Calatori si care ar fi valoarea acestei "compensatii", daca CFR-Calatori ar opera pe linia Crasna- Husi ?

Găseşti tot ce te interesează în OG 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 21:39

Vitosa a scris:
În prezent ARF plătește între 19 lei și 27 lei de tren/km, în funcție de cât de eficient sau ineficient e trenul. Adică în funcție de numărul de călători declarați că au plătit bilet.

De la Husi la Iasi pe calea ferata sunt 116 km, deci ar rezulta valoarea "compensatiei" (la nivel maxim) de 3132 ron (27*116).

Ca eventuale trenuri de calatori de Husi sa aibe calatori (sa fie atractive) ar trebui sa fie trenuri directe Husi- Vaslui si Husi- Iasi , deoarece majoritatea celor care locuiesc in Husi au treaba la Vaslui sau la Iasi!
Daca-i pui sa schimbe trenul in Crasna (ca sa ajunga la Vaslui sau la Iasi) nu ar merge cu trenul!

Ca timpi de mers, daca linia Crasna- Husi ar fi readusa macar la parametri din 1994, un tren direct (compus cu automotor) ar parcurge distanta Husi- Vaslui in cca 1 h si 30 minute, cu 5 minute stationare in Crasna.

Pentru Iasi (asta daca s-ar intampla "minunea" ca depoul Iasi sa aibe destule automotoare) ar merge sa circule doua automotoare cuplate, care, in si din Crasna, sa se desparta/sa se cupleze si unul sa mearga la Barlad si cealalt la Husi. In aceste conditii un tren "regio" (cu opriri in toate statiile si haltele) ar parcurge distanta Iasi- Husi in cca 3 h si 30 minute!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13902
Data de inscriere : 08/01/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 21:55

Asta ar însemna mecanici de la depoul Iași să deservească trenurile alea. Automat trebuie să le dai și dormitor la Huși că nu se mai încadrează în ordinul 256, 7h conducere în simplificat.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18070
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23446
Data de inscriere : 05/10/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeMier 26 Iul 2023, 22:30

Vorba aia dati-va cu reveneala..
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6333
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11464
Data de inscriere : 03/11/2010

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 27 Iul 2023, 14:41

Vitosa a scris:
Asta ar însemna mecanici de la depoul Iași să deservească trenurile alea. Automat trebuie să le dai și dormitor la Huși că nu se mai încadrează în ordinul 256,  7h conducere în simplificat.


la Husi exista doua cladiri (una "lipita" de fosta remiza, construita probabil tot in 1890, initial cu destinatia de atelier de reparatii si intretinere) si alta construita in 1980 (initial cu destinatia de magazie de bagaje-mesagerie) care, daca ar fi trecuta in administratia CFR-Calatori si ar fi restaurate, renovate, consolidate si modernizate , ar putea fi folosite ca dormitoare pentru personalul de tractiune si de tren a CFR-Calatori!
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3149
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 7963
Data de inscriere : 26/05/2011

604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitimeJoi 27 Iul 2023, 15:51

Mai degraba sa fie construita in viitor o linie cu ecartament romanesc mai scurta, decat cele existente prin Galati si Iasi, intre Barlad si Chisinau via Husi, palalela cu drumul european (aglomerat).
Sa fie trenuri directe intre Bucuresti, Sofia, Constanta, Brasov, Craiova si Chisinau via Husi.

Alta varianta sustenabila nu vad pe termen lung...  iar populatia din Husi si judetul Vaslui este in continua scadere si sunt putini calatori si marfa pentru a mentine calea ferata deschisa.
Sus In jos
Continut sponsorizat





604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Empty
MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   604 : Crasna - Husi - Pagina 31 Icon_minitime

Sus In jos
 
604 : Crasna - Husi
Sus 
Pagina 31 din 33Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 30, 31, 32, 33  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 604 : Crasna - Husi
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2015-2016
» Crasna
» Huşi (604)
» Transportul interurban auto de calatori in zona Husi

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: