Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Metroul bucurestean

In jos 
+7
TVlad
Dr2005
Adrian78
Laurentiu Ciobanu
ldh80
riciu
Vitosa
11 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 01 Mar 2024, 15:50

dan tm a scris:
M-am uitat pe harta Metrorex si e un singur Dristor marcat cu doua cercuri ce plm.


O sa astept raportul AGIFER peste un an si o sa vad acolo tot. Nu o sa mai intreb nimic despre metroul vostru.

Pe hartile si schitele cu reteaua de metrou din Bucuresti statiile: Piata Unirii, Piata Victoriei, Dristor, Eroilor sunt reprezentate ca si cum ar fi cate o singura statie, dar, de fapt, sunt cate doua statii (Piata Unirii 1, Piata Unirii 2, Piata Victoriei 1, Piata Victoriei 2, Dristor 1, Dristor 2, Eroilor 1, Eroilor 2).

Statia Dristor 1 este situata pe magistralele 1 si 3, este statie de trecere si a fost data in folosinta in 1981 (cu ocazia inaugurarii tronsonului Timpuri Noi- Dristor 1- Nicolae Grigorescu- Republica).

Statia Dristor 2 este situata la capatul magistralei 1, este statie infundata si a fost data in folosinta in august 1989 (cu ocazia inaugurarii tronsonului Gara de Nord 1- Piata Victoriei- Dristor 2).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeDum 03 Mar 2024, 19:44

Conform instructiei de semnalizare a metroului bucuresteam, pe linii echipate cu ATP (cum este si magistrala 1 si magistrala 3, pe care a avut loc acest accident), pentru trenuri neechipate cu sistem ATP ("trenul 4", avand instalatia ATP izolata/scoasa din functiune, poate fi inclus in aceasta categorie), semnalul luminos rosu+ATP (adica rosu+alb) ordona "opreste fara a depasi semnalul"!

Tinand cont ca atat semnalul de iesire din statia Mihai Bravu (Y2) cat si semnalul de intrare in statia Timpuri Noi (Y) afisa aceasta indicatie,mecanicul trenului nr. 4 ar fi trebuit sa opreasca fara a depasi acest semnale si numai cu ordin de circulatie din partea IDM sa le depaseasca!

Si mi-e greu sa cred ca IDM-ul putea gresi asa de grav- stiind ca in statia Timpuri Noi parcursul este executat spre o linie ocupata, sa-i fi dat ordin de circulatie mecanicului trenului nr. 4 sa depaseasca semnalul de intrare in statia Timpuri Noi!

Si revin cu o intrebare: indicatia semnalelor luminoase de intrare si de iesire in/din statie se schimba (din rosu in verde de exemplul) numai in functie de starea de liber/ocupat a sectiunilor izolate din cale, fara a aveea legatura cu sistemul ATP (adica balizele montate in cale nu au nici o legatura cu indicatiile semnalelor luminoase) ?

De exemplul, pentru a putea pune pe liber un semnal luminos de intrare in statie, trebuie ca sectiunea izolata din cale, din statie, sa arate ca libera pe monitorul instalatiei CE ?

Pentru a putea pune pe liber un semnal luminos de iesire din statie trebuie ca toate sectiunile izolate din cale, din linia curenta, pana in statia urmatoare, sa apara ca libere pe monitorul instalatiei CE ?
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Mar 2024, 05:28

https://clubferoviar.ro/accidentul-de-metrou-de-la-timpuri-noi-idm-agramat/?fbclid=IwAR1YzCkvBMN1jk4ntmmBQnGULqAv-HywhHd-nUFE0TnCskPAF3wmZjxbtFU
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Mar 2024, 11:50

Pai ce vrei boss e 15000 de euro șpagă..
La ce mecanici și IDM.su scos ăștia online sa zicem mersi că nu se întâmplă mai grav..Plus multe care nu ajung in presa și se musamalizeaza
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2043
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6451
Data de inscriere : 25/05/2012

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Mar 2024, 12:54

Si la metrou si la CFR Calatori...incep sa cred ca treaba cu online-ul sau spaga e cat se poate pe bune.

Cu mine era sa deraieze unul la Ghergani (101) pe macaz, a iesit in abatere cu vreo 50-60. S-a rasucit urat la dreapta toata garnitura, crezusem ca am deraiat cu siguranta, toata lumea a fost socata in vagoane (nu mi s-a parut doar mie).
A intrat in abatere si a iesit tot in abatere, dar mecanicul respectiv credea ca ramane pe fir II spre Titu si el accelerase tot mai tare. De fapt doar depasise in statie alt tren care ocupa linia directa (fir I). Cred ca statea pe TikTok omul nostru. Nu exclud nici vreo vina de la IDM/operator RC (probleme de semnalizare / comunicare prin statie). Plus ca trenul Regio care era depasit putea fi primit pe o alta linie abatuta.
Evident, nu s-a raportat niciun eveniment pe nicaieri si nimeni nu m-ar crede, e ceva lasat in intuneric. Pentru ca in realitate doar s-a intamplat sa nu fie consecinte grave.
Dar, interesant ca a tinut saracul macaz, dupa 5 minute a trecut alt tren pe acolo. Si nu, nu era macaz cu viteza sporita in abatere. N-avem asa ceva pe 101. Toate cu maxim 30. Dar sa stiti ca inca mai am noaptea fel si fel de vise de atunci. Trebuie sa treci prin asta ca sa stii cum te marcheaza si pe viitor. Un eveniment similar (dar raportat) a fost la Robanesti (tot pe 101) tot in anii recenti.

Si cu vreun an inainte accelerase unul la 80 km/h timp de vreo 3-4 minute pe firul de 50 intre Ciocanesti si Ghergani. Dupa o perioada si-a dat seama ce a facut si a incetinit, o fi crezut ca era pe celalalt fir.

Intre timp si celalalt fir intre Ciocanesti si Titu-Fusea a fost restrictionat la 70. Si dupa mai bine de o saptamana sau doua de la introducerea restrictiei tot am sesizat mecanici alergand cu 100 de dinainte.

Nu vreau sa dau detalii exacte, in ce zi si cu ce tren, nu sunt pus sa fac rau altora. Dar sper sa nu mi se incerce rabdarea pe viitor. Navetez ruta Bucuresti - Pitesti de vreo 13 ani si abia in mandatul lui Preoteasa am inceput sa vad niste lucruri pe care nu le concepeam inainte.

Bineinteles, vine tot el dl Preoteasa sa-i scuze ca sunt epuizati si fac ore suplimentare. Oare numai aici sa fie problema?
Si toate aceste AM Desiro, bai dar mereu se intampla sa fie ele praf si pulbere? Nu zic, sunt scadente la mentenanta. Dar cum iti explici sa vezi un automotor sau locomotiva care ieri era pe moarte si azi zburda si nu baga intarziere deloc ca a intrat alt mecanic pe post?

Dar n-ati observat cati mecanici au ajuns acum la CFR Calatori cu fel si fel de probleme medicale, destui din ei analfabeti si aroganti pe Facebook, toata ziua laudand compania si pretinzand ca trenurile le strica doar nu stiu ce calatori spargatori de seminte?
Chiar n-au pe cine sa mai angajeze, altfel nu-mi explic.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Mar 2024, 15:24

Adrian78 a scris:
Pai ce vrei boss e 15000 de euro șpagă..
La ce mecanici și IDM.su scos ăștia online sa zicem mersi că nu se întâmplă mai grav..Plus multe care nu ajung in presa și se musamalizeaza

Adica pentru un post de IDM la metrou spaga este de 15.000 euro ?! Atunci pentru un post de IDM la CFR-SA cat o fi spaga ?!

Singura solutie pe care o vad, ca sa se elimine aceste angajari pe baza de spaga/pile/cunostinte/relatii in posturi de IDM ar fi ca CENAFER-ul sa scolarizeze strict atatea impiegati pentru cati se stie sigur ca exista posturi disponibile!

Adica la inceputul fiecarui an Metrorex, CFR-SA si gestionarii privati de infrastructura feroviara sa trimita o situatie catre CENAFER, cu cati IDM vor iesi la pensie (de drept, nu anticipat) pana la sfarsitul anului respectiv iar CENAFER sa scolarizeze numai acel numar de IDM ! In acest fel s-ar scolariza strict numai atatea IDM pentru cati vor fi posturi disponibile si in acest fel nu vor mai aveea de ce sa dea spaga la angajare (poate doar daca ar prefera sa lucreze intr- anumita statie- ca intradevar una este sa lucrezi ca IDM in statia Bucuresti-Baneasa si sa locuiesti in Bucuresti si altceva este sa lucrezi intr- statie sau HM dintr-un sat/localitate izolata)!

Daca toate semnalele si macazurile centralizate de pe reteaua de metrou se pot controla din dispeceratul de la Piata Unirii, care mai este rostul existentei postului de IDM din statia Nicolae Grigorescu ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 08 Mar 2024, 14:46

In legatura cu planurile Metrorex de prelungire a magistralei 2 spre sud (intre actuala statie "Tudor Arghezi" si comuna Berceni), cum se va realiza "intersectia" dintre magistrala 2 de metrou si calea ferata de centura ? Linia de metrou va trece pe deasupra sau pe dedesubtul caii ferate de centura ? Acolo ar merge si o statie de metrou la "intersectia" cu calea ferata de centura, pentru un transferul calatorilor intre metrou si viitoarele trenuri suburbane de calatori, care vor circula pe calea ferata de centura!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 08 Mar 2024, 20:31

https://clubferoviar.ro/doi-posibili-factori-care-pericliteaza-siguranta-la-metrou/?fbclid=IwAR2Ot1xDN9Ri04SNHoUuQtshpG857MDT46KUTP1kCka85hDI4CApTq7HaSM
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeSam 09 Mar 2024, 00:20

ldh80 a scris:
In legatura cu planurile Metrorex de prelungire a magistralei 2 spre sud (intre actuala statie "Tudor Arghezi" si comuna Berceni), cum se va realiza "intersectia" dintre magistrala 2 de metrou si calea ferata de centura ? Linia de metrou va trece pe deasupra sau pe dedesubtul caii ferate de centura ? Acolo ar merge si o statie de metrou la "intersectia" cu calea ferata de centura, pentru un transferul calatorilor intre metrou si viitoarele trenuri suburbane de calatori, care vor circula pe calea ferata de centura!

Aia e lucrarea lui Băluţă, nu a Metrorex, care Băluţă nu are nici măcar studiu de fezabilitate. În schimb, s-a apucat să se laude peste tot, aşa că unii proprietari din zonă au început să formuleze plângeri prealabile la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru exproprieri, în condiţiile în care ministerul nu are nicio treabă cu ce vorbeşte Băluţă.
Cu titlu de observaţie personală, îmi vine greu să cred că se va realiza o staţie de transfer acolo. Doar dacă vreun amic de-ai lui Băluţă trânteşte nişte blocuri acolo şi vrea să le crească valoarea, după modelul staţiei Tudor Arghezi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeSam 09 Mar 2024, 19:25

Daca se va prelungi magistrala 2 de metrou de la actuala statie "Tudor Arghezi" pana in comuna Berceni , daca va fi reabilitata si reconstruita/modernizata calea ferata de centura si daca vor circula trenuri suburbane de calatori pe calea ferata de centura desigur ca ar fi absolut utila o statie de "transfer" (intre metrou si eventualele trenuri suburbane de calatori care ar circula pe calea ferata de centura) la "intersectia" dintre magistrala 2 de metrou si calea ferata de centura!

La fel ar fi fost bine daca linia de metrou Nicolae Grigorescu- Anghel Saligny ar fi fost construita dincolo de statia Anghel Saligny, pana la calea ferata de centura (ca sa faci acolo o statie de transfer intre metrou si eventuale trenuri suburbane de calatori care ar circula pe calea ferata de centura)! Ar fi insemnat prelungirea magistralei 3 de metrou spre est (pana la calea ferata de centura) cu inca cca 2 km.

O astfel de "statie" de transfer s-ar putea amenaja, mult mai usor, la capatul magistralei 3 de metrou de la "Preciziei", cu calea ferata de centura!

Ideea de baza este ca ar trebui o coordonare si o colaborare intre toate societatile si primariile care se ocupa de transportul in comun de calatori si de infrastructura de transport din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov (Metrorex, CN-CFR-SA, CFR-Calatori, STB, PMB, primariile localitatilor din judetul Ilfov) mult mai stransa si mai eficienta, astfel incat sa existe un sistem integrat si mult mai eficient care sa se ocupe cu tot ce inseamna transportul in comun de calatori din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov!

Deocamdata pentru Metrorex proritatile raman:

-Constructia M6 (desi ma indoiesc de utilitatea ei pana la aeroportul Otopeni- mai ales ca acuma este si tren de calatori pana acolo; utilitatea evident a M6 va fi mai ales deservirea statiei CFR Bucuresti-Baneasa si a cartierului de blocuri "Baneasa Noua" de metrou);

-Prelungirea M4 spre sud pana la gara Progresul, lucru care practic va "scoate din izolare" si va pune in valoare rolul statiei CFR Bucuresti-Progresul;

-Prelungirea M5 spre est (intre Eroilor 2- Universitate 2- Piata Iancului 2- Pantelimon).


Dupa finalizarea M6 si prelungirea M4 spre sud (pana la gara Progresul) singura statie CFR din Bucuresti, mai importanta, care nu va fi deservita de metrou, va ramane statia CFR Bucuresti-Obor!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeMar 02 Apr 2024, 19:32

https://clubferoviar.ro/angajati-metrorex-cercetati-disciplinar-timpuri-noi/?fbclid=IwAR01m2XX6uRwouyfx4ig_U3l1x88L2VeQbm7KIeNpUYm-57y5kie-mGVNwA
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6382
Data de inscriere : 27/06/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Apr 2024, 13:09

https://www.facebook.com/stefan.etves/videos/351100727929422/?ref=embed_video&t=17

Metrou cu usi deschise.

Ca fapt divers, am vazut si eu asa ceva pe timpul raposatului. Evident ca atunci nu puteam sa filmez... Nici nu visam ca as putea avea vreun dispozitiv cu care sa filmez....
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Apr 2024, 15:19

Înainte de 1989 erau doar aparate foto și doar persoanele cu anumite relații puteau face rost de camere video de filmat (care înregistrau imaginile pe casete video).

Însă chiar daca sa zicem făceai rost de o camera video înainte de 1989 nu cred că aveai voie atunci sa filmezi în incinta metroului!

La metrou cred că existau, din anii 80, acele camere video amplasate la capătul peroanelor!
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6382
Data de inscriere : 27/06/2010

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Apr 2024, 15:54

Era vorba de camera personala, nu de cele de supraveghere.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Apr 2024, 16:50

Unde sunteți simpatizanții lui Drulă? Ce l-ați mai lăudat, cel mai bun ministru pe care la avut Transporturile. Și el umpluse ministerul cu tovarăși amici cumetrii.

https://jurnalul.ro/special-jurnalul/metrou-sindicat-protest-incident-timpuri-noi-deficit-personal-961281.html?fbclid=IwAR0umPfk0dkvHCMcSxSIim9Slv0_L7CZg_gdp8NS3vDvgb60kH34Rb7omNo
Sus In jos
Continut sponsorizat





Metroul bucurestean - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Metroul bucurestean
Sus 
Pagina 7 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: