| | Metroul bucurestean | |
|
+7TVlad Dr2005 Adrian78 Laurentiu Ciobanu ldh80 riciu Vitosa 11 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 12:25 | |
| https://clubferoviar.ro/mecanici-metrorex-cercetati/?fbclid=IwAR16kNrCnWOV97BcaVCrEtlKubxSeI9ZAJeqZ0tH98SH3tqvH8IQVKK2eKI
Din lotul celor școliți în pandemie ? Cum vrea ministerul mecanici făcuți pe repede-înainte (idem și la CFR) 9 luni școală 3 luni practica și hai la drum ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 13:47 | |
| https://stirileprotv.ro/divers/spor-de-noxe-si-spor-de-metrou-pentru-angajatii-metrorex-care-lucreaza-in-birourile-de-la-etajul-9-al-palatului-cfr.html |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 14:08 | |
| https://clubferoviar.ro/accidentul-de-metrou-de-la-timpuri-noi/?fbclid=IwAR35jorKMJYbG3mmCFa5KMQMpxMR7_KNxHhnKjZcBusGutDp9BHD7BZVpzg |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18102 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23490 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 14:12 | |
| Eu nu am inteles nimic din descrierea aia |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 14:55 | |
| - Adrian78 a scris:
- Eu nu am inteles nimic din descrierea aia
Trenul 42.11 a rămas blocat la Dristor 1 pe firul I. În spatele lui era trenul 4, care a fost oprit la echivalentul semnalului de intrare în Dristor 1. Cum s-a constatat că trenul 42.11 nu mai poate continua traseul, dar poate fi condus invers din postul 2 (în sensul de mers), s-a solicitat Dispeceratului trimiterea trenului 42.11 la Dep. Ciurel, că nu trebuia să facă nicio rebrusare ca să ajungă acolo. Numai că în spate era trenul 4... aşa că, în mod logic, a trebuit dat înapoi trenul 4. Trenul 4 a pornit înapoi pe firul I până la Mihai Bravu, de unde a intrat în abatere pe firul 2, apoi a fost trimis mai departe spre Timpuri Noi. La Timpuri Noi pe firul I aştepta trenul 17 la peron. La Timpuri Noi, din diverse motive (probabil dispecerul, iniţial, o fi vrut să dea trenul 17 pe firul II până la Dristor ca să depăşească trenurile 42.11 şi 4), trenul 4 s-a trezit cu diagonala pe abatere, aşa că a ajuns pe firul I şi până a reuşit să frâneze, s-a "pupat" cu trenul 17 la o viteză de cca. 5 km/h, ceea ce a dus la cuplarea celor 2 trenuri. Înţeleg că dispecerul ar fi realizat eroarea comenzii macazului, mai ales că dăduse liber trenului 4 (iar pe ATO nu se respectă semnalele luminoase, deci mecanicul când a văzut roşu, nu avea de ce oprească) şi a dat comandă de schimbare a macazului, numai că sistemul procesează comenzile în 30 secunde, timp în care trenul 4 deja intrase pe diagonală. Acum, ce trebuie văzut, e dacă trenul 4 circula cu OC şi dacă în OC se menţiona că semnalul se ignoră (sau nu se menţiona nimic şi mecanicul a presupus că dacă i s-a spus că e OK să meargă până în staţie, atunci semnalul dă indicaţie dubioasă), sau dacă circula cu ATP şi ATO, caz în care trebuie văzut cum a permit sistemul ATP intrarea pe linie ocupată (în mod normal trebuia să oprească trenul înainte de macaz). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6365 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11508 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 16:23 | |
| Pai in acel raport preliminar scrie asa: "Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP"
Deci trenul nr. 4 aveea izolata instalatia ATP!
Probabil de asta sistemul ATO- ATP nu a produs franarea automata a trenului nr. 4, inainte de primul macaz din statia Timpuri Noi (parcursul fiind efectuat spre o linie ocupata)!
Dar daca se izoleaza sistemul ATP- ATO mecanicul trenului de metrou nu are obligatia sa respecte indicatiile semnalelor luminoase- in acest caz (cu sistemul ATP- ATO izolat) nu trebuia sa opreasca in fata semnalului luminos de intrare in statia Timpuri Noi, care era pe oprire ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8785 Reputatie : 12504 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 19:52 | |
| care e Dristor 1 si care e2 ? ca eu din discutie inteleg ca IVA merga spre Pantelimon unde e depou dar a trebuit sa o dea in spate spre Ciurel. Unde este Ciurel?
Si la metrou care e firul I sau II, in functie de ce sens de circulatie?
----------- Vitosa , am zis ca e complicata semnalizarea la metrou si ai spus ca nu, uite ca cele 30 de secunde intirziere pot duce la dezastre dar si faptul ca poti sa ignori rosul bazindu-te pe sistem dar de fapt era buna oprirea.
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 20:50 | |
| Stai stai Dane mai ușor cu acuzele, eu nu găsesc comentariul unde am afirmat că nu e complicată semnalizarea la metrou. Sau că aș fi spus că e complicată. Depoul Ciurel e lângă fosta Semănătoarea actuala stație Petrache Poenaru iar ivele numai aici se repară. La Pantelimon e depoul bombardierelor. Firul 1 e de la Dristor2 în direcția Piața Victoriei Gara de Nord Crângași Eroilor Piața Unirii Timpuri Noi Dristor1 Republica Pantelimon. Firul 2 logic că e în sens invers. Stațiile Dristor 1 și 2 sunt două stații distincte separate între ele de cred vreo 200m. Treci prin tunel pietonal de la una la alta fără să mai taxezi cartela. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8785 Reputatie : 12504 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 21:00 | |
| asa enu tu ai zis ci doctoru in revista presei, scuze. - Dr2005 a scris:
- Vitosa a scris:
- Ia întreabă tu mecanicii au auzit vreunul din ei de denumirea asta ? Nici măcar cei aflați în pragul pensionării nu au auzit pentru că nimeni din conducerea metrorex nu le-a încărcat memoria cu denumirea ei.
Ei o știu de instalație ATC cu cele trei moduri + modurile de circulație cu ea izolată. În 2009 când am făcut practică la Metrorex nouă ni s-a spus că e un sistem ATP şi ATO Bombardier pe M2 (se instala atunci pe M1/3) şi unul Dimetronic pe M4, bănuiesc că şi mecanicii ştiu măcar cum se cheamă firma care a produs sistemul.
- dan tm a scris:
- Pare complicat, nu duce la confuzii daca semnalele sînt aprinse dar trebuie sa le ignori?
Nu e deloc complicat, că mecanicul vede becul alb cu "ATP" scris pe el şi mai vede şi pe bord cât poate să meargă... după aia închide uşile, apăsă cele 2 butoane şi trenul merge singur până la următoarea staţie.
- dan tm a scris:
- Am vazut inductori in cale la metrou dar erau pe partea opusa fata de CFR daca nu ma insel.
Nu chiar pe partea opusă, ci între şine. Dar doar IVA mai au INDUSI şi la bord. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6365 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11508 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Joi 29 Feb 2024, 21:38 | |
| In concluzie mecanicul trenului 4 a procedat instrucțional când a izolat sistemul ATP ?
Și după ce a făcut acest lucru nu trebuia să respecte indicațiile semnalelor luminoase și implicit sa oprească la semnalul de intrare a stației Timpuri Noi ?
Iar IDM ul nu trebuia să-i comunice (prin radio) mecanicului trenului Nr. 4 sa oprească la semnalul de intrare a stației Timpuri Noi și să-l avertizeze pe mecanicul trenului Nr. 4 că parcursul este executat spre o linie ocupată, în statia Timpuri Noi ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Vin 01 Mar 2024, 00:26 | |
| - dan tm a scris:
- care e Dristor 1 si care e2 ?
Dristor 1 e Dristor 1 şi Dristor 2 e Dristor 2 (pe asta din urmă, dacă facem exces de zel, o putem numi chiar gară, că e înfundată la capăt, vii cu metroul cu botul aproape în peron ca-n Bucureşti Nord). Cred că pe site-ul Metrorex e o hartă cu staţiile. Tot pe harta aia găseşti şi Ciurelul, dacă-l cauţi pe Google înainte şi vezi ce staţie de metrou e lângă el. - dan tm a scris:
- ca eu din discutie inteleg ca IVA merga spre Pantelimon unde e depou dar a trebuit sa o dea in spate spre Ciurel. Unde este Ciurel?
IVA stau în 3 depouri (Militari, Ciurel, Pantelimon). Numai că IVA aia defectă nu mai voia să meargă înainte, dar mecanicul a constatat că postul din capătul opus e funcţional, iar dispeceratul i-a cerut să de ducă la Ciurel, ca să nu vină cu tren din faţă să-l tragă. Până la Ciurel mergea fix în direcţia opusă până în depou, nu mai avea nicio rebrusare, nu mai zic că i se putea face parcursul chiar fără oprire până în depou, ca nu cumva să mai rămână blocat pe undeva. Numa' că trebuia întâi mutat trenul 4 care era în spatele lui. - dan tm a scris:
- Si la metrou care e firul I sau II, in functie de ce sens de circulatie?
În cazul de faţă, firul I e Dristor 2 - Republica, firul II e invers. De altfel, am şi scris că trenul defect era pe firul I şi cel din spate a luat-o îndărăt pe firul II. --- Dacă trenul 4 a mers cu ATP izolat, a făcut-o pe că a primit ordin de circulaţie să o facă, nu s-a apucat mecanicul de capul lui să scoată ATP-ul din funcţie... mai ales că, probabil, trenul era deservit simplificat, or fără ATP îţi trebuie echipă completă. Dacă i s-o fi zis că are parcurs până la Timpuri Noi (unde probail ar fi reconectat ATO-ul; conectarea şi reconectarea nu se pot face decât cu trenul oprit) şi să meargă cu 60 km/h, omul s-a apucat şi i-a dat, mai ales că precis era manifestaţie prin toate staţiile de cât timp nu mai trecuse metroul, nu mai zic de călătorii din tren care mergeau spre Dristor 1 şi s-au trezit că o ia mecanicul prin tren, se duce în capătul opus, apoi trenul pleacă invers şi la Mihai Bravu trebuie să coboare (genul ăsta de acţiune mai mereu se lasă cu interpelări nu prea prietenoase asupra mecanicilor) şi să aştepte un timp nespecificat ipoteticul tren 17... care ştim că nu a mai venit (oamenii ăia probabil au aşteptat spre 45 minute acolo). Când a văzut macazul pe abatere (dacă l-a văzut, că, în 99,999999999% din timp, macazurile alea din staţii stau pe directă), a luat trenul la frână (că altfel deraia pe abatere) şi s-a oprit bot în bot cu trenul 17. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8785 Reputatie : 12504 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Vin 01 Mar 2024, 08:47 | |
| M-am uitat pe harta Metrorex si e un singur Dristor marcat cu doua cercuri ce plm.
O sa astept raportul AGIFER peste un an si o sa vad acolo tot. Nu o sa mai intreb nimic despre metroul vostru. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1294 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6395 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Vin 01 Mar 2024, 11:45 | |
| NU, de la Dristor2 NU poti sa ajungi la Dristor1 (cu metroul) decat via Obor - Gara de Nord - Grozavesti - Unirii1! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Vin 01 Mar 2024, 12:56 | |
| Nu o exista vreun tunel de corespondenţă, cu rol tehnic? _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Metroul bucurestean Vin 01 Mar 2024, 14:08 | |
| Pietonal ba da. Pentru metrouri nu. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Metroul bucurestean | |
| |
| | | | Metroul bucurestean | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |