Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Metroul bucurestean

In jos 
+7
TVlad
Dr2005
Adrian78
Laurentiu Ciobanu
ldh80
riciu
Vitosa
11 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMier 03 Aug 2022, 11:18

riciu a scris:
Nu e in regula ca paza sa fie asigurata de Jandarmerie!
Jandarmul nu e paznic!
Dar ar putea doar sa patruleze..
In alte tari nu exista paza la metrou Spania Germania Austria numai la noi s-au umplut de firme de paza că așa au făcut unii niste legi că să își facă toți securiștii și interlopii firma de paza.Ca știm foarte bine că în multe firme de paza lucrează ex colonei și ofițeri adică pensionari speciali și angajați sunt vai mama lor niste pensionari care își completează veniturile sau foști interlopi transformați în agenți de pază sau de interventie
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8221
Data de inscriere : 16/01/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMier 03 Aug 2022, 12:07

Sintem un stat esuat; luati ca exemplu cazul litoralului (Costinesti) unde absolut toate casele si pensiunile au o tablita cu "obiectiv protejat de NEI Guard". Carevasazica Politia nu e in stare sa asigure un climat de siguranta pentru bunurile cetateanului si e nevoie de protectie contra-cost asigurata de aceeasi firma! Atunci de ca mama dracu' mai platim taxe si salariile politistilor?! Ei ce preocupare de capatii au daca nu paza si linistea publica?

Ce diferenta e intre Romania si o"democratie" oarecare din America Centrala? Ca borfasii nostri au creierul mai putin copt de caldura soarelui si te jefuiesc mai cu mila, atit.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMier 03 Aug 2022, 12:14

Pai dacă îți intră în hot in casa sau magazin și faci plângere la poliție îți da amenda 5000 de lei că nu ai sistem de supraveghere oare de ce?Că sa îți faci contract cu firma are paza Bingo
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeVin 26 Aug 2022, 07:47

https://newsbucuresti.ro/metrorex-a-introdus-restrictie-de-viteza-de-5-km-h-intre-romana-si-victoriei/
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13906
Data de inscriere : 08/01/2011

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 10:22

https://www.stiripesurse.ro/traficul-in-statiile-de-metrou-ale-corporatistilor-s-a-injumatatit-fata-de-2019_2759770.html
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8221
Data de inscriere : 16/01/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMier 25 Ian 2023, 14:57

Dar aglomeratia e aceeasi Smile Au deschis linia din Drumul Taberii fara sa cumpere rame noi asa ca le-au rarit pe restul retelei, rezultind o inrautatire a frecventei, a conditiilor de calatorie si a atractivitatii metroului. Genial management.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeVin 27 Ian 2023, 00:32

Multe corporaţii au prins gustul muncii de acasă, în care nu mai au cheltuieli cu birourile, iar angajaţii oricum se încălzesc pe banii lor acasă, consumă tot curentul lor, eventual lucrează pe calculatoarele lor... practic, pentru o firmă de IT sau de orice alt serviciu care nu implică fabricarea efectivă a unui produs, e mai ieftin să ţină angajaţii acasă.
M2 circulă la 3 minute la ore de vârf... înţeleg că prin 2019 se ajunsese şi la 2 minute, că mai puţin oricum nu permiteau rebrusările de la capete.

TVlad a scris:
Dar aglomeratia e aceeasi Smile Au deschis linia din Drumul Taberii fara sa cumpere rame noi asa ca le-au rarit pe restul retelei, rezultind o inrautatire a frecventei, a conditiilor de calatorie si a atractivitatii metroului. Genial management.
Au repus în circulaţie câteva rame IVA, sunt vreo 12 revizuite pentru M5. Numai că, din motive politice, nu s-a dorit utilizarea lor pe M5 (eventual câte 2 rame, nu 3, că nu îţi trebuie 6 vagoane pe linia asta).
Aşa că IVA completează parcul la ore de vârf pe M1 şi M3, cu mecanic ajutor pe ele, că nu au ATP şi ATO de Bombardier. Între timp, pe M5 circulă BM-uri tot cu echipă completă, că sistemul de ATP din cale e produs de Alstom (mulţumim Justiţiei Române!), iar trenurile nu au echipamentul de bord corespunzător, deci merg la liber (da, fără niciun sistem de protecţie! IVA măcar mai au nişte inductori la intrarea în staţii).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeVin 27 Ian 2023, 12:54

Inainte de 1989 si in anii 90' (pana sa vina ramele "Bombardier") singurul sistem de siguranta a ramelor IVA si a retelei de metrou din Bucuresti (asa cum a fost initial proiectata) era sistemul cu inductori ? Mecanicii de pe ramele IVA trebuiau sa actioneze (ca la CFR) acele butoane de "atentie" sau "depasire ordonata" ?

Intre statii se circula tot cu sistemul "blocului automat de linie", cu semnale de trecere BLA, intre statii ? aproximativ, intre doua statii de metrou, cate sectoare de BLA existau ?

La intrarea in statii existau semnale prevestitoare si de intrare si semnale de iesire ?

Ramele IVA erau/sunt prevazute tot cu sistemul cu pedala, pentru verificarea vigilentei mecanicilor ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeLun 30 Ian 2023, 23:43

ldh80 a scris:
 Ramele IVA erau/sunt prevazute tot cu sistemul cu pedala, pentru verificarea vigilentei mecanicilor ?
Nu. Mecanicul de IVA trebuie să ţină permanent apăsat un buton pe bord. Dar fiind, la propriu, în vârful unei măciuci, nu are cum să îl blocheze cu altceva, deci trebuie să îl apese.
Metroul bucurestean - Pagina 2 239b-c10

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Feb 2023, 15:04

Legat de constructia viitoarei M6 (1 Mai- Aeroport Otopeni) si de viitoare prelungire a M4 spre sud (tronsonul Gara de Nord 2- Gara Progresul):  cand se vor realiza aceste doua lucrari, va trebui ca:

-Actualul rebrusment din capatul statiei Gara de Nord 2 (pentru M4) sa dispara (cel mai probabil M4 va fi prelungita spre sud, pe sub strada Garii de Nord);

-Pe de alta parte va trebui realizat un rebrusment (tot in capatul statiei Gara de Nord 2), pentru viitoarea M6 (care va fi Gara de Nord 2- 1 Mai- Aeroport Otopeni);

Cum se vor realiza aceste doua lucruri, concomitent ?!

Pentru M6 eventual nu se putea concepe un alt traseu, care eventual sa plece din statia Gara de Nord 1 (care am inteles ca initial fusesera proiectat, in anii 80, ca o statie etajata, iar unul dintre etaje a fost ulterior abandonat, ar exista si azi, dar nu este utilizat, fiind semi-abandonat), apoi sa utilizeze tunelurile partial construite (si astazi abandonate) pe sub Calea Grivitei si apoi pe sub Soseaua Nicolae Titulescu, sa iasa apoi la Piata Victoriei (unde se putea face eventual o statie de corespondenta M6/M2/M1) si apoi tunel nou pe sub Bdul. Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti-Ploiesti.
Un astfel de traseu al M6 ar fi "ratat" intradevar cartierul Pajura, dar ar fi fost un traseu mai scurt si mai drept si in plus astfel M6 nu ar mai fi avut un traseu partial comun cu M4.

Si cand au construit si inaugurat M1 (intre Gara de Nord 1- Piata Victoriei- Dristor 2) , in august 1989 , si statia Dristor 2, de ce au conceput statia Dristor 2 ca o statie "infundata", cu liniile infundate la capat ?!
Era bun daca atunci faceau statia Dristor-2 ca o statie obisnuita, de trecere, si sa fi prelungit un pic spre sud M1, adica sa lase un "ciot" al M1, numai cat sa treaca peste/pe sub M3 si sa iasa sub Bdul. Ramnicu Valcea!

In acest fel astazi ar fi fost mai usor de prelungit M1 spre sud si de completat o "magistrala inelara" , pe sub: Bdul. Ramnicu Valcea, Bdul. Ramnicu Sarat, Calea Vitan, Soseaua Vitan-Barzesti, Strada Ion Iriceanu, Strada Turnu Magurele, Strada Luica, Strada Alexandru Anghel, Strada Zetarilor, Strada Brasov, Soseaua Virtutii (adica o "magistrala inelara", intre statiile Dristor 2 si Crangasi- daca nu gresesc statia Crangasi a fost prevazuta din constructie cu 3 linii).

Dupa ce se va realiza si M6 si prelungirea M4 spre sud toate principalele gari din Bucuresti (Gara de Nord, Gara Basarab, Gara Baneasa, Gara Progresul si HM Titan Sud) vor fi deservite de statii de metrou.
Singura gara importanta din Bucuresti care nu va fi deservita de statie de metrou va ramane Gara Obor.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 23 Feb 2023, 23:03

Evident că M6 va continua bine mersi până la Progresu, nu se va opri la Gara de Nord. Dar să o vedem străpunsă şi abia apoi o să ne facem griji de modul de ,,amestecare" cu M6.
M6 pe hârtie este 1 Mai - Aeroport, nu Gara de Nord - Aeroport.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6382
Data de inscriere : 27/06/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeMar 23 Mai 2023, 13:31

Ieri, la metrou intre 1 Mai si Basarab. Doua tinere sperante... sa zic in jur de 20-23 de ani, imbracate normal stateau de vorba in metrou vorbind in engleza. Ok, zic niste turisti, nu-i nicio problema. La un moment dat una din ele scoate o carioca si scrie ceva neinteligibil, apoi scrie si data pe vagonul de metrou, care e drept era plin de grafitti. Face si cateva poze... cu isprava ei...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeLun 05 Iun 2023, 21:01

-Inductor la metrou

Metroul bucurestean - Pagina 2 2023_m10

-Ce rol are aceasta "baliza" galbena, montata intre sine:

Metroul bucurestean - Pagina 2 2023_m11

In 1990 singurul sistem de protectie la metrou, care determina franarea automata a ramelor de metrou "IVA", daca mecanicul nu ar fi oprit la un semnal care ordona oprirea, era sistemul "indusi" ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeLun 05 Iun 2023, 23:42

Inductoare mai sunt pe M1/3 şi în Depoul Militari şi sunt legate la semnalele de intrare şi ieşire, singurele care mai sunt funcţionale.
BLA-ul ,,clasic" e scos din funcţiune de mult, blocurile sunt centralizate electronic prin sistemele produse de Bombardier (M1, 2, 3), Dimetronic/Siemens (M4) şi Alstom (M5). Totuşi, cred că există dependinţă la interval de staţie, adică nu poţi să dai drumul la o IVA cu verde dacă n-ai măcar galben la intrarea în următoarea staţie, mai ales că IVA oricum nu circulă decât la interval de staţiei pe M1/3.
Baliza aia e de la sistemul Bombardier Cityflo350, folosit de trenurile Bombardier şi CAF.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitimeLun 12 Iun 2023, 22:39

O rugăminte: daca poate face cineva o schiță cu dispunerea liniilor și macazurilor din stațiile de metrou Eroilor 1 și 2, inclusiv cu linia de legătură de la Eroilor dintre M 1/ M 3 și M 5, cu pasajul pietonal de legătură dintre stațiile Eroilor 1 și Eroilor 2 și cu ciotul de tunel prin care se va continua M 5 spre Universitate! Cât din tunelul lui M5 spre Universitate este săpat ? Acesta trece sau va trece peste sau pe dedesubtul tunelului lui M1/M3 ?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Metroul bucurestean - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Metroul bucurestean   Metroul bucurestean - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Metroul bucurestean
Sus 
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: