Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante

In jos 
+7
Vale_ntin
Adrian78
AeroX
neluadi
ciprian71
Dr2005
Luna
11 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 18/03/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 5:52 pm

1821 si 1822 sunt alte trenuri ce au pierdut la greu calatori in ultima vreme, gratuitatile nu pot compensa pierderea de calatori. Merge cu 2-3 vagoane de clasa si alea ocupate deseori sub 60%, in urma cu niste ani mergea si cu 5-6 vagoane de clasa si de multe ori nu gaseai loc cu in ziua plecarii cel putin pe portiunea Videle-Bucuresti Nord. In sezon ce mai are calatori mai mult in rest tinde la gol.

Dr2005 a scris:
Bine, slovacii au trenuri din 2 în 2 ore pe ruta Bratislava - Kosice, nu 2 trenuri dimineaţa, unul după-amiaza şi 2 noaptea cum avem noi.

Cu asta ai zis tot. Fara trenuri la orele si in directiile care e nevoie poti sa ai si gratis si preturi uriase ca tot nu o sa atragi prea multi calatori. Gratis vor merge cativa dar prea putini pentru a putea mentine trenuri in circulatie, tot mai multe vagoane cara aer. Sa vina raportul asupra nr de calatori pe anul asta si o sa se vada dezastru.
Da, inteleg ca nu ne permitem trenuri din 2 in 2 ore pe orice ruta, dar acolo unde sunt 2-3-4 trenuri ar putea fi puse la ore la care exista cerere mai mare iar pe magistralele reabilitate facut un efort si pus trenuri macar la fiecare 3 ore si asta macar in sezon.

Adrian78 a scris:

Da ai uitat sa specificii ca in 2010-2011 cresterea aia de 30% a venit peste niste scaderi de salarii de 25%. Ca după s-au marit salariile este altceva dar inca preturile la trenurile IR sunt foarte scumpe.
Apropo in Slovacia salariu minim e 450 de euro iar mediu 1000 de euro si probabil nu influentat de bugetari cum este la noi
In prezent nu poti zice ca sunt preturi foarte mari la regio, la interregio depinde. Dar asta nu tine nici pe departe loc de un mers bun.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 5:58 pm

La IR preturile sunt mari pe unele portiuni unde diferenta de mers fata de un regio este de 20 de min
De aia zic de mult pe unele portiuni ar trebui tarif global plus sa zicem 5 lei locul la IR
Simeria - Targu Jiu R2024 18 lei 3h36 IR1822 1836 39 de lei 3h10 3h17min sa nu mai zicem acelasi confort la vagoane deci pentru ce 18 lei in plus?


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi Noi 26, 2020 6:03 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20089
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24837
Data de inscriere : 17/08/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 6:02 pm

TVlad a scris:
Intr-un stat care se abtine de la interventii pe piata si care are putini angajati, asa numitul stat minimal, inflatia nu poate fi cauzata de patronul hraparet care umfla preturile pentru ca imediat concurentul lui va vinde mai mult si el va fi scos in cele din urma de pe piata.
Statul minimal nu poate să existe decât într-o situaţie asemănătoare cu cea a SUA de acum, adică fix pe dos faţă de ,,Europa socială".
Mi se părea şi mie într-o vreme că nu e bine ca statul să se implice prea mult în viaţa cetăţenilor săi, că e de ajuns să ai Armată, Poliţie, Pompieri şi Ambulanţă şi gata. După aia am stat şi am adunat câte a făcut statul pentru mine şi câte nu aş fi avut dacă aş fi trăit în SUA sau altă ţară guvernată după aceleaşi principii ca SUA. La asta ar trebui să se gândească şi adepţii capitalismului sălbatic - fără un stat social, ar fi fost la coada vacii (la propriu) sau ar fi lucrat la curăţenie în vilele celor bogaţi. Şi ar fi făcut asta până la moarte, că fără pensie şi cu spitalizare scumpă nu şi-ar fi permis să întrerupă munca.
Aşa că nu, salariul minim nu e deloc un mod de a distorsiona piaţa, în cazul în care patronul e prea hulpav. Orice salariat trebuie să îşi permită măcar să mănânce şi să îşi plătească utilităţile. Iar când şi dacă patronii vor înţelege asta, nu va mai fi nevoie de salariu minim. Nu există salariu minim în Suedia, Danemarca, Norvegia, Islanda. Pe cât pariu că sunt fix statele cu cea mai bună calitate a vieţii din Europa? Şi pe cât pariu că şi un muncitor necalificat de acolo îşi permite măcar un concediu pe an în afara localităţii de domiciliu (Suedia impune minimum 25 de zile de c.o. pe an)?

Luna a scris:
Sa vina raportul asupra nr de calatori pe anul asta si o sa se vada dezastru.
Raportul va fi irelevant, având în vedere pandemia şi interzicerea dreptului de liberă circulaţie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 6:08 pm

Ai fi surprins daca ai stii cate politici socialiste are Danemarca mai primesti un salariu pentru concediu, farmaciile sunt toate de stat etc etc.. Dar pe partea aialalta te arde la servicii un bilet de autobuz pe 100 de km 50 de euro, taxare enorme pentru autoturisme
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8292
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 12901
Data de inscriere : 06/04/2012

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 9:14 pm

Doctore, iti raspund la ce ai scris. Te rog si sa muti discutia unde ii e locul, ca deviem de la subiect.

Daca bagi in aceeasi oala indrumarea cuiva nemultumit de un aspect legislativ sa scrie reprezentantilor din parlament cu suspendarea anului universitar din Coreea de Nord si trimiterea studentilor la munca... Ai probleme. Si nu fac misto.

Pe de alta parte, in Coreea de Nord studentii nu platesc nimic, cum iti place tie. Deci, intre noi doi, cine o arde cu mentalitate mai apropiata de ce e acolo?

La asta cu caminele, am mai zis-o, ar fi putut sa o joace productiv, dar i-a durut in dosuri. Daca tot dai gratuitatea asta, macar nu mai da camine pentru studentii inscrisi in Bucuresti, sa zicem, din Titu, Ploiesti, Oltenita, Videle, cei inscrisi in Iasi din Pascani, cei inscrisi in Cluj din Dej, Huedin, Campia, precum si cei cu domiciliul in localitatile intermediare. In felul asta eliberezi din camine, daca tot iti pasa de studenti, si ii lasi pe mai multi cu posibilitati reduse, dar cu domiciliul indepartat, sa se cazeze acolo.

In acelasi timp, nu cred ca e normal sa ii lasi pe cei din Ploiesti sa faca naveta cu IR la BUcuresti. Pe bune, pe o ruta plina de trenuri pot sa mearga cu R-urile.

Faza cu taxarea e furt sta cam asa:

- Programul rabla - voucher platit din banii de taxe, deci si de la mine. Orice subventie incurajeaza vanzatorul sa nu coboare preturile. Deci, daca eu vreau sa-mi cumpar o masina noua, platesc prin taxe, dar vanzatorul nici nu are motiv sa lase din pret, ca vine cel cu bon de la stat. Nu doar atat, dar statul da subventie si pentru masinile electrice, cu mult mai scumpe. Pai ai bani de electrica, da' te uiti la banii aia? Si nu, curentul nu e atat de prietenos cu mediul nici daca provine din energie solara sau eoliana. Apoi se pune problema spatiului fizic. Ca tot ai vorbit de trotuare, se ingusteaza, pentru a face loc masinile. Daca nu se merge pe varianta asta, se contstruiect parcari... Pe banii mei. Alea in cat timp se amortizeaza, avand in vedere cat e abonamentul pe luna si cat costa?

- Voucherele de vacanta pentru bugetari. Aceeasi poveste: platesc prin taxe, desi nu am voie, iar hotelierii nu coboara preturile, ca stiu ca vin angajatii de la stat cu bonurile alea. Chiar, ce categorii de bugetari beneficiaza de bonurile alea de vacanta?

- Prima casa. La fel ca la celelalte, esti furat pe doua cai, atat prin taxe, cat si prin preturile umflate din cauza subventiei de la stat. Astea sint doar cateva exemple din categoria asta care mi-au venit in minte.

- Bisericile, ca tot ai o inclinare spre subiectul asta. Primesc bani de la buget in diverse forme, de la salariile popilor la bani pentru construit alte si alte biserici.

- Sistemul medical. Am avut parte de o operatie anul asta. Ceva lejer. In Cluj nici macar nu mi s-a raspuns la telefon de la spital. Nu ca nu am reusit acolo sau ca mi s-ar fi cerut spaga. Desi platesc darile. Ce am facut? Am mers in privat. Si uite asa am cheltuit peste 3.000 e lei, fiind asigurat. Despre ce probleme medicale am avut eu sau ai mei si, mai ales, ce experiente... Hai sa nu mergem in zona aia. Si, la modul general, cand din martie in Romania exista doar boala numita covid-19, deci multor cronici li s-au agravat bolile, iar altii chiar au murit pentru ca neavand covid-19 nu conteaza... Aici e drept, mizerabil s-a comportat si sistemul privat.

- Povestea cineva din Bucuresti mutat cu familia intr-o comuna din Valcea ca primaria aia are 3 casiere angajate. Eh, a reusit sa stea doua ore pentru a plati ceva, desi nu era nimeni in fata lui. In comuna aia bugetul de salarii e 103% din totalul veniturilor localitatii. Da, din cauza lui Dragnea, da' nu-mi pasa. Tot despre banii mei e vorba.

- Aparatul de stat umflat cu namurile si bagaboantele unora, in loc sa ajunga acolo oameni competenti.

- Subventiile/ajutoarele date unor companii precum CFR Calatori sua Tarom, desi 0 perspective de imbunatatire a situatiei. Ba, mint, a fost la Tarom, da' a avut grija pesedeu' sa trimita controale peste directorul care reusise sa mai astupe groapa.

- Ajutoare sociale date, in mare parte, trantorilor. Cred ca stiti de comuna aia in care primarul a zis "ia gata, ma!". Dupa ce a luat la puricat dosarele au ramas, parca 20-30 de insi cu ajutor social. Rezultatul? In scurt timp in comuna a ramas un singur bar, din 4, cate erau inainte. Ajutoarele alea nu se taie fix ca sa voteze aia cu cine spune primarul.

- Plus facturi pentru lucrari, servicii, diverse dotari, umflate in draci.

Din motive de genul asta, Doctore, taxarea e furt.

Da, mobilitatea fortei de munca. Doar ca Romania arunca cu banii pe geam pentru pregatirea respectivei forte de munca pentru state mult mai bogate.

Ba da, studentii trebuie sa fie fix ca aia din SUA: inglodati in datorii pentru ca au ales sa faca o licenta in studii de gen. Daca faci o facultate calumea poti amortiza investitia repede, si atunci creditul ala nu e o problema. Faci o facultate despre castraveti cu vointa? Nasol, taci si sufera! Si poate asa cei care vin din urma casca ochii la rahatul in care ai intrat tu si nu repeta greseala.

Ba da, ar trebui sa te accepte. Ce faci cu banii tai e fix problema ta, cata vreme asocierea intre tine si respectiva universitate, cu tot ce presupune ea, a fost liber consimtita de ambele parti. Idem si pentru banii pentru biserici: daca o baba vrea sa doneze, din pensia ei minuscula, treaba ei. Dar cand da statul bani... Asta e de bafta.

OK, aplicarea legislatiei nu inasprirea ei. Si daca acum nu se aplica de ce crezi ca altfel, cu alti oameni, s-ar aplica? Realizezi ca oamenii de pe toate treptele au de castigat de acolo, nu? Si ca nimeni nu are interesul sa pice sandramaua. Deci cum vrei sa schimbi situatia? Si da, si vamuirea e furt, pentru ca impui costuri suplimentare, nenecesare, cumparatorului final. Si taxele vamale sint tot taxe.

UE ne-a si impus multe chestii, vrea sa isi faca propria armata (absolut nici o asemanare cu pactul de la Varsovia, nu vrea sa suprime disidenta dinauntru ei), Merkel a zis sa se refaca alegerile din Thuringia pentru ca nu i-a placut rezultatul (apropo, e din 2005 la putere), UE a repetat orice referendum pana cand rezultatul a fost cel dorit de Sovietul Suprem de la Bruxelles, Germania, tara care conduce UE nu e nici acum un model de democratie, tot UE vrea sa impuna cote de refugiati... Sa continui cu dezavantajele? Sau tu poti vedea doar partile bune.

Paralele dintre Nagorno-Karabah si Harghita si Covasna - realizezi ca un conflict de genul asta nu ar avut loc si daca Romania si Ungaria nu ar fi fost membre UE? Ambele tari sint membre NATO. Plus ca armata Ungariei... Sa fim seriosi.

Un motiv bun pentru a se taia pe cat de mult din subventiile pentru studenti e ca le creste nivelul de misecuvinism. In acelasi timp le intarzie maturizarea. Cu cat tii mai mult pe cineva pe palme, cu atat mai greu se maturizeaza. Nevoia te invata si te ajuta sa te descurci. banii primiti de pomana nu. Dimpotriva.

Sigur, daca vorbim de copii din familii amarate, bun, ii putem ajuta. Dar cu niste conditii. Nu sa le platim tot si cu prima ocaize sa o taie afara, iar noi sa ramanem cu cheltuiala. Si nici ca sa faca facultati ca cele pomenite mai sus.

Altfel, Slovacia e plină de Y-uri şi BZMot-uri cu banchete de muşama, fără climatizare, fără prize. BZMot-urile alea au computer de bord si motor Volvo? Very Happy

De aia în SUA ai pe unii din cei mai bogăţi oameni din lume, ai şi Silicon Valley (unde se face muncă cu valoare adăugată extrem de mare), ai Hollywood (unde se învârt bani cu lopata), dar ai şi aproape jumătate din ţară trăind de pe o zi pe alta Jumatate din care tara traieste de pe o zi pe alta? SUA? Pe bune? Bazat pe ce date?

După aia am stat şi am adunat câte a făcut statul pentru mine şi câte nu aş fi avut dacă aş fi trăit în SUA sau altă ţară guvernată după aceleaşi principii ca SUA. Deci pentru ca ti se pare ca statul a facut pentru tine, trebuie mentinut statusul actual. Realizezi ca multi din cei care au ajuns in functii dupa '47 isi puneau problema la fel? Daca tot nu sunt atac la persoana comparatiile de genul asta. Si ca ei au contribuit consistent la mentinerea regimului ala, pentru simplul motiv ca lor le era bine?

Nu există salariu minim în Suedia, Danemarca, Norvegia, Islanda. Pe cât pariu că sunt fix statele cu cea mai bună calitate a vieţii din Europa? Mama, sa fi venit tu cu analiza univariata la profii pe care i-am avut eu in facultate... Cat de stangisti sint multi din ei, tot te-ar fi trimis la plimbare, desi argumentul tau le surade. Smile) Deci asta era solutia? Sa nu avem salariu minimum? Smile)

Daca tot adusasi vorba de tarile nordice. Imi ziceau prietenii de acolo ca preturile pentru multe bunuri sint tinute ceva mai jos de stat, ca sa si le permita mai multi. Zici tu ca ala e modelul pe care il vrem? Plus ca acolo, daca mergi, e posibil sa ai parte de surprize: in multe locuri se fumeaza (interiorul barurilor, cluburilor, cafenelelor), se fac gratare pe balcon, se bea pe strada. Tara ca afara. Smile
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20089
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24837
Data de inscriere : 17/08/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: De mutat 22   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitimeJoi Noi 26, 2020 10:54 pm

O să mut mesajele astea în câteva minute


Adrian78 a scris:
Ai fi surprins daca ai stii cate politici socialiste are Danemarca mai primesti un salariu pentru concediu, farmaciile sunt toate de stat etc etc.. Dar pe partea aialalta te arde la servicii un bilet de autobuz pe 100 de km 50 de euro, taxare enorme pentru autoturisme
Un bilet de autobuz pe 100 de km e 50 euro tocmai pentru că aia e valoarea serviciului, nu e ţinut preţul jos artifical ca la noi. Din banii ăia autobuzul are toate reviziile şi ITP-ul la zi şi luat pe bune, şoferul nu primeşte salariu 300 de euro şi diferenţa în plic şi niciun călător nu face blatul şi nu se înţelege cu şoferul. Tot din banii ăia firma de autobuze plăteşte, dacă i se cere, o vinietă la adevărata valoare a uzurii produse drumului, nu 560 euro/an km nelimitaţi ca în România.
Taxarea pentru autoturisme e normal să fie enormă, câtă vreme impactul asupra mediului e enorm. Statul îţi dă trenuri, autobuze, tramvaie şi piste de biciclete, cu care să îţi acoperi relativ ieftin (la un salariu de 2-3000 euro/lună) nevoile de deplasare. În Danemarca taxa de înmatriculare este egală cu valoarea din factură a maşinii, dar nu mai puţin de 15.000 euro, deci cel mai chior Logan costă 22.000 euro la ei. A, da, nu ai voie să cumperi maşina până nu faci dovada locului de parcare. Şi uite aşa scapi de poluare şi mai pui oamenii să facă o ţâră de mişcare pe jos, măcar până la staţia de autobuz, ca să nu ajungă supraponderali ca americanii.

Adirmvl a scris:
aspect legislativ sa scrie reprezentantilor din parlament cu suspendarea anului universitar din Coreea de Nord si trimiterea studentilor la munca
Nu am nimic împotriva interpelării parlamentarilor, e dreptul democratic al fiecărui cetăţean să o facă. Dar, indirect, asta le ceri studenţilor: să se angajeze ca să poată să îşi plătească drumul până la facultate. Deci să meargă la muncă, e drept că nu forţat. Şi în vacanţe ori merg la muncă, ori joacă miuţe în colţul blocului... ah, pardon, nu mai suntem în 1989, nu mai au unde să joace miuţe, că terenurile de sport fie s-au trecut la şcoli şi sunt destinate exclusiv orelor de sport din şcoli, fie s-au privatizat şi sunt cu taxă, fie s-a construit pe ele. Doamne fereşte de o mare, un munte, o băută... or să aibă timp după ce iau diploma, primesc repartiţia în colţul opus al ţării, far armata, se însoară, fac copii şi iau biletele de la întreprindere la sejurul de 14 zile la Călimăneşti sau la Eforie Sud, la confort I dacă au noroc. A, stai, iar am uitat că nu mai suntem înainte de 1989.

Adirmvl a scris:
nu cred ca e normal sa ii lasi pe cei din Ploiesti sa faca naveta cu IR la BUcuresti. Pe bune, pe o ruta plina de trenuri pot sa mearga cu R-urile.
De ce nu? Naveta trebuie făcută în cel mai rapid mod cu putinţă şi asta e valabil şi pentru salariaţi. În multe ţări nici nu mai există diferenţiere de preţ între R-IR-IC, exact de asta. În Belgia se face naveta Anvers - Bruxelles (care e un fel de Ploieşti - Bucureşti al lor) doar cu IC-ul, deşi sunt şi R-uri multe, nu face nimeni 1h25min cu R, când poate face 45min cu IC. Cu R merg cei din suburbiile Bruxelles-ului şi localităţile apropiate. Analog pentru Anvers, R-ul ăla e Bruxelles - Anvers doar ca să nu fie două trenuri Bruxelles - Malignes şi Malignes - Anvers, cine merge mai departe de Malignes sigur ia IC-ul (care oricum opreşte şi la Malignes). Biletul costă la fel şi la R şi la IC.
Serviciu de lung parcurs, în ţările civilizate, e trenul de mare viteză. Deşi şi cu ăla se face naveta pe tot ce înseamnă parcurs în jur de o oră faţă de un oraş mare. Evident că o oră cu ICE înseamnă vreo 150 km - 200 km, deci dublu sau triplu faţă de un IC normal. De exemplu cu o linie de mare viteză Constanţa - Bucureşti, s-ar putea face naveta zilnică de la Constanţa, eventual de la Feteşti şi Medgidia la Bucureşti, chiar şi pentru instituţiile de stat şi firmele private ar fi mai rentabil să deconteze un abonament decât să plătească cazare angajaţilor aduşi din Constanţa. E valabil şi pentru studenţi, care nu ar mai ocupa căminele din Bucureşti, ba chiar ar fi valabil şi pentru parlamentarii din zonă, care nu ar mai necesita indemnizaţie de cazare la Bucureşti dacă ar face o oră până acasă la Constanţa.

Programul rabla mi se pare o tâmpenie, mai ales în forma actuală cu vocuhere ne-nominale. Practic eu ca să iau o maşină, cumpăr cu 1500 lei un vocuher de la altul care casează o rablă care nu face mai mult de 500 lei fier vechi (şi ia şi banii ăia de fier vechi pe ea), apoi eu mă duc la dealer şi cumpăr o maşină, dar practic eu am o reducere de doar 1500 lei la preţul total (deci fix pix la o maşină de 15-20.000 euro, de fapt şi raportat la preţul unui Logan chel nu e cine ştie ce). Am zis practic? A, stai, că dealerul are el grijă să jongleze cu preţurile şi să le crească înainte de Programul Rabla, după modelul aplicat în e-commerce cu o săptămână înainte de Black Friday.
În schimb, n-aş fi aşa de tare împotriva voucherelor de vacanţă. E drept că aş fi preferat banii, nu nişte fiţuici pe care nici să vreau nu am cum să le consum acum cu pandemia. Dacă nu te duci la mare în iulie şi la munte între Crăciun şi Anul Nou, găseşti n hoteluri şi pensiuni unde poţi să stai o săptămână cu mai puţin de 1400 lei. Da, dacă ai câţiva copii, e de ajutor, dar ca persoană singură, nu reuşeşti să consumi bonurile alea la cât concediu ai şi, mai ales, la modul în care se aprobă. Mai bine se dădea o primă de vacanţă şi aia era Laughing Că şi prin sistemul privat se mai dau prime de vacanţă. Sau, mai bine, să se deconteze ulterior un sejur de minim 6 maxim 7 nopţi consecutive pentru titular şi jumătate din costurile aferente cazării copiilor minori sau a celor majori sub 26 ani dacă sunt elevi/studenţi (dacă îi ai), la baremul maxim prevăzut pentru deplasarea în interes de serviciu (230 lei/noapte) pe bază de factură fiscală şi bon ştampilat sau cu CIF-ul angajatorului pe el. Ieşea statul mai ieftin aşa.

Prima casă nu are nicio subvenţie de la stat, ci doar statul girează creditul. Problema e alta, nu doar la creditul ăsta, ci la toate. Gradul de îndatorare maximă e 40% din salariul de bază, fără diurne, îndemnizaţii de hrană, prime ş.a.. Dacă nu vrei să te faci sclavul băncii pe 25 - 30 de ani, pentru un apartament micuţ în Bucureşti (vreo 80.000 euro într-o zonă care să aibă asfalt, utilităţi, hipermarket şi tramvai, altfel dacă te duci prin fundul Ferentariului găseşti şi la 40.000 euro) îţi trebuie un salariu de ministru sau de parlamentar ca să iei un credit pe 10 - 15 ani pentru el. Practic statul facilitează obţinerea unor împrumuturi tot celor cu bani, nu celor cu salariul mediu (să nu zic ăla minim, că la ăla minim nici măcar un televizor nu poţi să iei în rate) şi încurajează o piaţă a chiriilor umflate cu pompa şi nedeclarate la fisc, că o persoană singură sau un cuplu/alt grup de 2 persoane cu 4000 lei în mână pe persoană să plătească 1500 lei pe lună chirie, dar să plătească 2000 lei pe lună rată nu are voie, pentru că nu vrea BNR, iar dacă nu sunt căsătoriţi între ei nu li se cumulează veniturile.

Când ai nevoie de operaţii în spital, nu dai telefon, că spitalul nu e call-center. Iei biletul de trimitere de la medicul de familie sau, dacă e groasă rău, te duci direct la camera de gardă. Îţi zic eu că nu o să te refuze, maxim o să te programeze la operaţie peste n zile. A, că o să te ţină 5 - 6 - 10 ore în camera de gardă, e altă mâncare de peşte. Dar de refuzat nu au voie. Desigur, există ,,soluţia" românească, în care te duci la spitalul la care ai vreo pilă şi te ajută persoana respectivă Laughing Dar pentru patologii uşoare, te tratează orice spital, mai ales dacă nu pui întrebări când vezi factura în care scrie în 3 zile ţi-au dat 6 mese şi ţi-au făcut 3 perfuzii + antibiotice, deşi tu ştii că nu ai primit mâncare că nu ţi-ai adus de acasă farfurii şi tacâmuri şi că ai primit doar o perfuzie când te-ai trezit din anestezie, iar antibioticele nu le-ai făcut că ţi-au zis că nu ai nevoie. Factura aia merge la decont la CNAS după ce o semnezi tu. Dar esenţialul pentru tine e că nu ai plătit nimic sau ai plătit o şpagă micuţă, dar numai pentru că ai vrut tu.

Casiera unei instituţii nu face doar ce crezi tu şi mulţi alţii că face, adică încasează bani la ghişeu. Casiera face toate operaţiunile de încasare şi plată de numerar + chitanţele aferente, face borderourile şi tot casiera merge la bancă să scoată sau să depună bani, că nu ai voie să ţii numerar în instituţie decât pentru operaţiunile cu numerar care trebuie făcute ziua următoare la orele dinaintea deschiderii băncii. Practic casiera într-un program de 8 ore trebuie să facă şi minimum un drum la bancă să ducă banii (la banca cu care are instituţia contract şi în filiala/agenţia stabilită în contract), eventual două dacă trebuie să şi retragă bani. Evident că rudele tale ar putea plăti impozitele şi alte cheltuieli prin transfer bancar şi, dacă vor neapărat o confirmare de la primărie, pot merge după aia la registratură cu o hârtie ,,Subsemnatul X, vă anexez în copie certificată pentru conformitate cu originalul dovada plăţii impozitului în sumă de Y conform deciziei de impunere/facturii Z" şi să ceară număr de înregistrare pe ea, durează 5 minute maxim toată treaba.

Acum TAROM-ul... servicii de WizzAir, tarife de Lufthansa Sad Înainte (până prin 2018) aveai mâncare ca lumea la bord, acum nu mai primeşti decât apă plată, că e pandemie, dar preţurile sunt tot mari. Norocul lor e cu orarul de zbor bun pe destinaţiile deservite (vorbesc de extern), dacă ar mai şi gândi puţin repartizările aeronavelor (când aveau Airbus-urile alea late, le chinuiau pe Bucureşti - Timişoara, în vreme ce pe Bucureşti - Bruxelles ajuesem să mergem cu escală la Muenchen sau Varşovia şi 1200 euro pe bilet, că nu mai erau locuri la TAROM) ar putea măcar să stea pe zero. Până acum văd că au tăiat doar de la pasageri (adică le-au tăiat masa - deşi firma de catering avea acţionar chiar TAROM-ul!-, ba chiar la unele bilete au tăiat şi bagajul de cală), încă mai există agenţii fizice TAROM (cine dracului mai cumpără bilete de avion din agenţia de bilete?!) prin România şi prin afară.

Adirmvl a scris:
rezultatul a fost cel dorit de Sovietul Suprem de la Bruxelles
Aveam de ales între sovietul suprem de la Bruxelles, cel de la Moscova, eventual cel de la Beijing sau cel de la Washington. Şi azi tot astea sunt opţiunile.

Adirmvl a scris:
Paralele dintre Nagorno-Karabah si Harghita si Covasna - realizezi ca un conflict de genul asta nu ar avut loc si daca Romania si Ungaria nu ar fi fost membre UE? Ambele tari sint membre NATO. Plus ca armata Ungariei... Sa fim seriosi.
Conducătorii Ungariei sunt şi acum cu limba în dosul lui Putin. Ce te face să crezi că dacă nici noi, nici Ungaria nu eram în NATO şi în UE, nu ar fi putut să îi trimită Putin nişte mercenari lui Orban Viktor? Că Rusia e expertă în conflicte din astea între maxim 2 ţări. Nagorno-Karabah poate nu a fost cel mai bun exemplu, mai bine ziceam Transnistria, Crimeea, Abhazia, cu diferenţa că acolo s-au băgat ruşii direct. În cazul cel mai ,,fericit" ieşea un fel de Republica de la Doneţk, versiunea Republica de la Sepsiszentgyörgy.

Adirmvl a scris:
Daca tot adusasi vorba de tarile nordice. Imi ziceau prietenii de acolo ca preturile pentru multe bunuri sint tinute ceva mai jos de stat, ca sa si le permita mai multi. Zici tu ca ala e modelul pe care il vrem? Plus ca acolo, daca mergi, e posibil sa ai parte de surprize: in multe locuri se fumeaza (interiorul barurilor, cluburilor, cafenelelor), se fac gratare pe balcon, se bea pe strada. Tara ca afara.
E bine ca unele bunuri să fie accesibile tuturor. La fel şi unele servicii - alimentarea cu apă, canalizarea, electricitatea, transportul în comun - vorbesc de cele contra-cost, chiar dacă subvenţionate. Evident, învăţământul şi sănătatea trebuie furnizate gratuit tuturor cetăţenilor.
Nu ştiu dacă se bea pe afară, că în unele state alcoolul e monopol de stat şi tot ce e mai tare de 4% alcool se vinde doar în magazine dedicate, cu program de lucru special, de regulă închise noaptea şi de sărbători... recunosc că ăsta e singurul lucru care nu îmi place la socialismul nordic - monopolul pe alcool.
Cât despre fumat, în Suedia e interzis în spaţiile închise din 2005 şi e vorba ca din 2025 să fie interzise complet ţigările în Suedia. În Danemarca e interzis din 2007, în Norvegia din 2004 (şi vapingul din 2014), în Islanda din 2007 şi în Elveţia din 2010. Ca fapt divers, până şi în Turcia e interzis fumatul în spaţii închise încă din 2008.
Grătar pe balcon poţi să faci în orice ţară, deşi uneori s-ar putea să ai restricţii la cărbune din motive de poluare şi securitate la incendiu. Dar un grătar pe gaz sau electric poţi face oriunde în Europa pe proprietatea ta.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante - Pagina 4 Icon_minitime

Sus In jos
 
Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante
Sus 
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4
 Subiecte similare
-
» FOTOGRAFII/VIDEOCLIPURI INTERESANTE
» Mersul trenurilor 2012-2013 (1)
» 410 : Viseu de Jos - Borsa
» Trenuri internaţionale
» 306 : Ploiesti Sud - Slanic

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: