| | Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante | |
|
+7Vale_ntin Adrian78 AeroX neluadi ciprian71 Dr2005 Luna 11 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8108 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Vin 07 Iul 2017, 15:30 | |
| - Vale_ntin a scris:
Nu cred, da, sunt subvenții, inclusiv la TGV. În principiu TGV de finanțează singur. Nu mai suntem în epoca lui Ceaușescu în care agricultura face tot. Face tot, dar vă dă preț maxim. Avem și internet la țară. Bun, merge trenul cu 40 km/h în localitate? Ce anume nu crezi? TGV nu intra in discutia asta, e cu totul si cu totul alt tip de trenuri si finantare, adresate unui alt tip de public cu alt tip de posibilitati financiare. |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 43 Localizare : Galati Reputatie : 4476 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Sam 08 Iul 2017, 03:28 | |
| În primul rând nu văd de unde ar fi 7000 de lei, costul unui tren pe 50 km. Bănuiesc faptul că prețul biletelor le-ai calculat la prețurile de listă. Acum, dacă în trei ture de ceferiști de câte 8 ore merge doar un singur tren pe acea rută, evident că se ajunge la 7000. Un tren care face teoretic o oră, pe acea oră, costul ar fi de maxim 400 de lei. Asta în condițiile în care combustibilul face 300 de lei, la maximum maximorum, motorină furată, iar un angajat în medie cu salariul de 2000 de lei are 12 lei pe oră. Deci opt angajați. Dacă tu faci trei curse dus-întors, deci, șase, costul se micșorează foarte mult. Mai trebuie pusă amortizarea materialului rulant, la fel la un vagon reparat cu 100 de mii de euro care are revizia pentru doi ani, să spunem, cu două 26-16 etajat care ar putea avea 240 de locuri, amortizarea pe oră ar fi 52 de lei pe vagon. Nu văd de unde 7000. Oricum, banii, tot la stat ajung. Poate la un tren pe săptămână poate ajungem la 7000, dacă tot personalul de întreținere, de punere în mișcare a trenului lucrează exclusiv pentru acel tren. Poate mă înșel, atunci trebuie să refaci calculul. |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 43 Localizare : Galati Reputatie : 4476 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Sam 08 Iul 2017, 03:42 | |
| Apoi, costul plătit de un călător la un tren R este de 12-13 lei pe 50km. Dacă punem un vagon cu coletărie cu 5 lei pe colet și cu 20 de biciclete, și avem 10 colete și 20 de biciclete în total, poate unul merge 20 km și de acolo mai merge altul tot 20km, la 20 de biciclete în total, amortizarea materialului rulant este deja făcută. Cu acel vagon în plus atașat, care mai poate avea 20 de locuri. În principiu, orice tren de călători, mai ales R, poate fi profitabil la aceste prețuri și fără subvenție. Poate greșesc. |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 43 Localizare : Galati Reputatie : 4476 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Sam 08 Iul 2017, 03:58 | |
| Apoi, trenul gratis complet, chiar și la 7000 de lei cu subvenția nu ar acoperi costurile. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8108 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Sam 08 Iul 2017, 15:03 | |
| - Vale_ntin a scris:
- În primul rând nu văd de unde ar fi 7000 de lei, costul unui tren pe 50 km. Bănuiesc faptul că prețul biletelor le-ai calculat la prețurile de listă. Acum, dacă în trei ture de ceferiști de câte 8 ore merge doar un singur tren pe acea rută, evident că se ajunge la 7000. Un tren care face teoretic o oră, pe acea oră, costul ar fi de maxim 400 de lei. Asta în condițiile în care combustibilul face 300 de lei, la maximum maximorum, motorină furată, iar un angajat în medie cu salariul de 2000 de lei are 12 lei pe oră. Deci opt angajați. Dacă tu faci trei curse dus-întors, deci, șase, costul se micșorează foarte mult. Mai trebuie pusă amortizarea materialului rulant, la fel la un vagon reparat cu 100 de mii de euro care are revizia pentru doi ani, să spunem, cu două 26-16 etajat care ar putea avea 240 de locuri, amortizarea pe oră ar fi 52 de lei pe vagon. Nu văd de unde 7000. Oricum, banii, tot la stat ajung. Poate la un tren pe săptămână poate ajungem la 7000, dacă tot personalul de întreținere, de punere în mișcare a trenului lucrează exclusiv pentru acel tren. Poate mă înșel, atunci trebuie să refaci calculul.
Costurile astea sunt din pacate, combustibilul, salariile, consumabilele, amortizare material rulant, tui sunt toate foarte scumpe. Nu e ca la auto unde un bec sa coste 5 ron, posibil sa coste si de 10 ori mai mult de atat pentru ca doar anumite firme autorizate au voie sa fabrice piese pentru caile ferate. 400 de lei la un tren pe 50 km? Vise, vise. Ar fi foarte bine sa se poata si cu 4000, nu 400. Tine cont ca totul in domeniul feroviar e mult mai scump, necesita o gramada de taxe si autorizari scumpe. Si daca nu e 7000 ci doar 5000 sigur nu e asa scazut costul cum zici tu. Apoi nu uita ca subventia poate fi de maxim 85% din costuri, iar profitul maxim de 3%, conform legii. Daca ar fi cum zici tu 400 lei costurile, profitul maxim ce se poate obtine ar fi de 12 lei/tren. In exemplul dat in primul post 7000 lei subventie fixa ar acoperi costurile trenului si ceva profit daca ar fi gratis tinand cont ca s-ar desfinta costurile cu casieriile/biletele. Dar asta cam e o utopie, ce ar duce la fel si fel de probleme daca s-ar acorda asa subventie, spre exemplu lipsa totala de copetivitate. |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 43 Localizare : Galati Reputatie : 4476 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Lun 10 Iul 2017, 03:33 | |
| În fine. Eu din câte știu un automotor pe Galați-Bârlad TFC ar fi consumat de 400 de lei/110km. Să presupunem că CFR pune dublu. Amortizarea pe zi a unui vagon nou de 1 milion de euro este 616 lei / zi, 20 de ani cum ar fi logic. Să spunem locomotiva triplu ar fi 2700 amortizare material rulant. Pe zi. Iar un om cu 3000 de lei ar fi amortizat cu 100 de lei pe zi. Deci, în mare, că doar becul nu o costa 100 de lei, sau ceva exagerat, ar fi nevoie de un singur tren pe zi și 40 de angajați care să se ocupe de acel tren. Mi se pare extrem de exagerat. Și dacă eu fac mai mult de 3% profit mă penalizează cineva? Este cea mai mare prostie pe care am putut s-o aud, deși sunt foarte convins că asta este reală. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20089 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24837 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Lun 10 Iul 2017, 08:32 | |
| La sfârşitul lunii se face totalul încasărilor din bilete şi statul pune diferenţa până la profitul de 3%. Dacă la calcul reiese că tu din bilete ai făcut deja profitul ăsta, statul nu îţi mai dă nimic luna aia pentru secţia respectivă. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8108 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Lun 10 Iul 2017, 12:32 | |
| - Vale_ntin a scris:
- În fine. Eu din câte știu un automotor pe Galați-Bârlad TFC ar fi consumat de 400 de lei/110km. Să presupunem că CFR pune dublu. Amortizarea pe zi a unui vagon nou de 1 milion de euro este 616 lei / zi, 20 de ani cum ar fi logic. Să spunem locomotiva triplu ar fi 2700 amortizare material rulant. Pe zi. Iar un om cu 3000 de lei ar fi amortizat cu 100 de lei pe zi. Deci, în mare, că doar becul nu o costa 100 de lei, sau ceva exagerat, ar fi nevoie de un singur tren pe zi și 40 de angajați care să se ocupe de acel tren. Mi se pare extrem de exagerat. Și dacă eu fac mai mult de 3% profit mă penalizează cineva? Este cea mai mare prostie pe care am putut s-o aud, deși sunt foarte convins că asta este reală.
Ala e consumul de motorina doar, dar pe langa asta trenurile au o gramada de alte costuri, mult mai mari ca la transportul auto. Si asa cum a explicat si DR2005 subventiile se acorda doar pana la profitul maxim de 3%, fara subventii nu poti avea profit ci doar pierdere, oricati calatori ai avea (bine, acum nu veni cu exemple demne de cartea recordurilor cu oameni si pe vagoane si 300-500 de oameni intr-un vagon de 100). Vezi exemplele din primul/primele posturi de pe acest topic. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12901 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 18:19 | |
| Normal, problema e asta, nu faptul ca studentii merg cu Acceleratul, in loc sa ia Personalul (cu schimbare in Pascani). Si atunci, ca sa nu mearga vineri-seara lumea ingramadita timp de nici doua ore, da-i in ma-sa pe aia care merg 7-9-10-12 ore sau chiar tot traseul.
Iar acum ma adresez tuturor... Vin alegerile, toti aia care o ardeati ca vai, studentii, (ca Dexter cu omlette du fromage), de parca altceva nu mai stiati sa spuneti, apucati-va de scris. Dupa ce isi depun alesii juramantul si preiau mandatele scrieti-le sa amendeze in camere legea care da gratuitate studentilor.
Urmatoarea tura de alegeri, daca nu se intampla nimic, o sa fie... prin Mai 2024, pentru Parlamentul UE. Lumea uita, iar aia de sunt acum studenti nici nu o sa mai fie pana atunci in facultate. De peste 10 ani nu a fost un moment mai bun pentru masuri nepopulare si o sa treaca mai bine de 10 ani pana la urmatorul. Deci daca nu va convine situatia contactati-va reprezentantii si vorbiti cu rude, prieteni, cunoscuti sa faca la fel. Altfel, ciocu' mic pe tema asta. Si, in general, pe orice tema care isi poate gasi rezolvare asa. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 44 Localizare : Alexandria Reputatie : 6719 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 18:25 | |
| Ba eu as da gratuitate la studenti si elevi...pe trenurile R...Pe cele IR 50% fara o limita de calatorii...Si cu asta cred ca-i impacam pe toti... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20089 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24837 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 19:01 | |
| - Adirmvl a scris:
- Normal, problema e asta, nu faptul ca studentii merg cu Acceleratul, in loc sa ia Personalul (cu schimbare in Pascani). Si atunci, ca sa nu mearga vineri-seara lumea ingramadita timp de nici doua ore, da-i in ma-sa pe aia care merg 7-9-10-12 ore sau chiar tot traseul.
Ce gândire de comunist nord-coreean... Trenul Regio (că personale nu mai sunt din 2011) e pentru navetă, nu pentru trambalat prin ţară câte 20 ore la o călătorie şi dormit pe 4 locuri, cum făceau unii utilizatori de aici pe vremuri. Dacă gratuitatea pentru studenţi a ajuns o creştere de vreo 2% a numărului total de călători, o desfiinţare a ei va aduce o scădere de 10% pe puţin, evident afectând grav veniturile OTF, mai ales ale CFR Călători. În toată Europa se acordă cât mai multe facilităţi pentru studenţi, pentru că UE duce lipsă de personal înalt calificat, mai ales medici şi ingineri. De ce nu propui să se taie îndemnizaţiile pentru parlamentari la pensionare? Sau posibilitatea pensionării la 40 de ani în Servicii? De ce nu propui o vamă mai eficientă, prin care să nu mai treacă ţigările ca apa prin sită? De ce nu propui o creştere a încasării amenzilor rutiere şi instalarea de radare fixe? Fiscalizarea BOR? Închiderea fără drept de apel a magazinelor care vând fără bon fiscal şi/sau au angajaţi la negru? Executarea silită a bunurilor dovedite a fi obţinute ilicit? Sau eşti cumva membru în vreun partid şi îţi dai seama că toate categoriile din acest paragraf sunt folosite de partide pentru voturi (fie direct, fie pentru propagandă)? În schimb, studenţii sunt tineri şi, în general, se pregătesc să plece din ţară, deci se poate intra în ei. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 44 Localizare : Alexandria Reputatie : 6719 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 19:42 | |
| Dragos si tu ai fost student si ai dus-o bine si fara gratuitatea asta, care a fost data politic sa recunoastem...Cred ca studentii ar aprecia mai bine sa le fie create conditii demne in camine si laboratoare, burse si alte chestii utile pt toti...De ce nu se dau carti gratuite pt studenti??? Sau cazare in camine??? In rest pe tren cred ca vor fi multumiti si cu ce am propus eu mai sus, dar vor fi si mai multumiti daca vor avea facilitatile spuse in acest post... |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 44 Reputatie : 3458 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 19:49 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adirmvl a scris:
- Normal, problema e asta, nu faptul ca studentii merg cu Acceleratul, in loc sa ia Personalul (cu schimbare in Pascani). Si atunci, ca sa nu mearga vineri-seara lumea ingramadita timp de nici doua ore, da-i in ma-sa pe aia care merg 7-9-10-12 ore sau chiar tot traseul.
Ce gândire de comunist nord-coreean... Trenul Regio (că personale nu mai sunt din 2011) e pentru navetă, nu pentru trambalat prin ţară câte 20 ore la o călătorie şi dormit pe 4 locuri, cum făceau unii utilizatori de aici pe vremuri. Dacă gratuitatea pentru studenţi a ajuns o creştere de vreo 2% a numărului total de călători, o desfiinţare a ei va aduce o scădere de 10% pe puţin, evident afectând grav veniturile OTF, mai ales ale CFR Călători.
În toată Europa se acordă cât mai multe facilităţi pentru studenţi, pentru că UE duce lipsă de personal înalt calificat, mai ales medici şi ingineri.
De ce nu propui să se taie îndemnizaţiile pentru parlamentari la pensionare? Sau posibilitatea pensionării la 40 de ani în Servicii? De ce nu propui o vamă mai eficientă, prin care să nu mai treacă ţigările ca apa prin sită? De ce nu propui o creştere a încasării amenzilor rutiere şi instalarea de radare fixe? Fiscalizarea BOR? Închiderea fără drept de apel a magazinelor care vând fără bon fiscal şi/sau au angajaţi la negru? Executarea silită a bunurilor dovedite a fi obţinute ilicit? Sau eşti cumva membru în vreun partid şi îţi dai seama că toate categoriile din acest paragraf sunt folosite de partide pentru voturi (fie direct, fie pentru propagandă)? În schimb, studenţii sunt tineri şi, în general, se pregătesc să plece din ţară, deci se poate intra în ei. Rog un admin sa il atentioneze pe DR2005 pt acest mesaj. Cum iti permiti sa soui asa ceva pe forum: "comunist nord coreean". Eu zic sa ai mai mult grija la limbaj ca incalci evident regulile forumului. Banuiesc ca stii ca jignirile in spatiul public virtual nu au ce cauta pe acest forum! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18084 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23464 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 20:40 | |
| Dragos editeaza mesajul de mai sus.. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12901 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Mier 25 Noi 2020, 20:59 | |
| Are dreptate omu', Doctore, e atac la persoana. Hai sa vedem, iti dai avertisment? Colegul de dinainte zicea de bucata Iasi - Suceava. Pe aia pot studentii sa ia Personalul (normal ca la chichite birocratice instant te activezi) cu schimbare in Pascani. Vrei sa mergi cu Acceleratul? Nici o problema, marca banu'. Unde am scris eu sa mearga studentii de la Iasi la Deva cu Personalul? Iar faza asta cu adaptarea materialului rulant pentru ca tre sa incapa studentii (si aici nu ma refer inainte si dupa sarbatorile mari, in care se duc acasa) s-a practicat pe mai multe trenuri. Deci, pe de o parte, ii scazi platitorului nivelul de confort, pe de alta il furi (ca taxarea e furt) ca sa subventionezi calatoria studentilor. Ti s-a mai spus, da' tot nu vrei sa pricepi: cu 2% a crescut numarul de calatorii pe toate trenurile. Dar in unele nu vezi picior de student, pe cand la altele e posibil sa nu mai prinzi bilet din cauza asta. Iar daca CFR Calatori, cu conditiile pe care le ofera (atat calatorilor cat si multor angajati), structura organizatorica, posturile calde pentru multi, etc., traieste din subventiile pentru studenti, clar trebuie taiate. Pentru ca banii aia vin din taxe si, din nou, taxarea e furt. UE duce lipsa de personal inalt calificat. Corect. Dar tarile bogate iau ce le lipseste din tari ca Romania. Sau nu stiai asta? Apoi, personal calificat? Bun... UBB-ul are de vreo doua ori mai multi studenti ca Universitatea Tehnica din Cluj. Trebuie sa asiguram camine, burse, transport moca pentru studentii la specializari precum PR, marketing, studii iudaice/americane/europene, antropologie, asistenta sociala, istoria artei si alte caterinci de genul asta. Poti sa lamuresti cum e aici cu inaltele calificari si la ce folosesc ele? Alta chestie: ai date despre cati din aia care incep o facultate, mai ales la uman, o si termina? La psihologie imi ziceau niste prieteni care au inceput in acelasi an cu mine ca erau 400. Din aia, daca au dat licenta 150. Despre ce vorbim? Dar tu zici ca trebuie sa urmam, pe nemestecate, trendurile impuse de niste birocrati care sufera de sindromul curtea Frantei. Inainte sa-ti vina idei de sanctiune, inseamna ca patura conducatoare e total rupta de nevoile si de problemele celor pentru care iau deciziile. Nu, nu sint membru de partid si cred ca nici un cult nu ar trebui sa beneficieze de nici o scutire de dari comparativ orice alta entitate privata. Incasarile de amenzi, opritul tigarilor in vama, etc, cred ca esti naiv daca ai impresia ca se va rezolva vreodata prin "inasprirea legislatiei". Asta cu bonurile in magazine, sa simplifice statul birocratia si ma mai gandesc daca sa iti sustin ideea, pensionarea la 40 de ani (si, in multe cazuri, reangajarea pe acelasi post) sigur ca e o mizerie. Pai daca in general se pregatesc sa plece din tara pentru ce sa mai bagam, fratie, bani in dosurile lor? Pentru lipsa de personal inalt calificat din Occident? Iar faza cu scrieti-le reprezentantilor, mai citeste odata partea aia. Le-am spus celor interesati cum sa procedeze, si sa nu se mai planga. Hai ca o reformulez: daca din februarie 2021 cineva se mai plange de faptul ca studentii au gratuitate la tren, dar nu urmeaza calea indicata de mine (sau alta, daca stie una mai buna), prin care exista o sansa sa dispara respectiva gratuitate, sefului mamei lui i se spune "peste". E mai clar acum ca nu vreau sa mai citesc smiorcaieli si ca de-asta am dat indrumarea aia, nu pentru ca e mai usor de dat in studenti? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante | |
| |
| | | | Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |