Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante

In jos 
+7
Vale_ntin
Adrian78
AeroX
neluadi
ciprian71
Dr2005
Luna
11 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 18/03/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeMar 11 Apr 2017, 01:15

M-am gandit sa postez aici niste calcule imaginare bazate pe costurile estimate ale unui tren si procentele cunoscute de subventii si profit. Nu exclud ca partial sa fie o mica utopie. Am luat ca exemplu un tren ce parcurge distanta de 50 km, are costuri total de circulatie pe distanta asta de 7000 lei, si aproximativ 240 de locuri. Avem urmatoarele variante de calatori:

I. 20 de calatori, toti platitori de bilete intregi 136 lei incasati direct de la calatori, trenul penalizat la subventie pentru nerealizarea incasarilor minime de 15% din costuri, deci mai primeste subventie de doar 5035 lei, avem total incasari 5171 lei, cheltuieli 7000, operatorul cam fiind fortat sa scoata trenul. (de la stat venind in total 5035 lei)

II. 20 de calatori platitori de bilete intregi si inca 135 de studenti: incasat 136 de lei direct de la calatori si inca 918 lei decontare calatorii studenti=1054 lei la care se adauga subventia de la stat inca 5950 lei si avem total incasari tren: 7004 lei (de la stat venind in total 6868 lei)

III. 155 de calatori toti platitori de bilete intregi, din care evident o parte cu tren plus, bilete dus-intors, anticipatie deci ceva reduceri suportate de operator, avem tinand cont de reducerile alea 1000 lei incasati direct de la calatori din bilete, avem o penalizare la subventie de 0,72 la suta pentru nerealizarea a minim 15% din incasari din bilete, deci subventia va fi 5900 lei, total incasari tren: 6900 lei. (de la stat venind in total 5900 lei)

IV. 200 de calatori, din care 45 sunt studenti: 1000 de lei incasati direct pe biletele calatorilor, 306 lei decontari pentru studenti, total 1306 lei incasari pe bilete, 5904 lei subventie, ca ti se ia din subventie neavand voie sa ai profit mai mare de 3%, total incasari 7210 lei. (de la stat venind 6210 lei)

V. 250 de calatori, deci 10 calatori in picioare, trenul arhiplin, din care 155 sa fie platitori de bilete intregi, 95 studenti: 1000 lei incasati direct de la calatori pe bilete, 646 lei decontarea calatoriilor studentilor=1646 lei, subventie inca 5564 lei, total incasari tot 7210 lei. (de la stat venind in total 6210 lei)

VI. 250 de calatori, trenul arhiplin, toti platitori de bilete intregi, avem aproximativ 1600 lei incasati din bilete, 5610 lei subventia, total incasari tot 7210 lei. (de la stat venind in total 5610 lei)

Concluzii:
1. Indiferent de numarul de calatori si daca acestia sunt sau nu platitori de bilete intregi cea mai mare parte a costurilor unui tren o asigura tot statul, biletele sunt un procent infim. Subventiile sunt sursa de venit cea mai consistenta si importanta a unui tren, fie el chiar si full de calatori platitori de bilete intregi.
2. In situatia de la punctul I, in care tare am impresia ca circula foarte multe trenuri in tara, adica cu maxim 20-30 de calatori ar fi mai ieftin si bine ca aici trenul sa fie gratuit pentru toata lumea. Pentru doar 136 de lei nu prea mai renteaza sa emiti bilete, daca ar fi legal/statul ar sprijinii asta, asa ai reduce din costuri destul cu casieriile, cotrolori, supracontrol, contabilitate, etc. La fel de bine cum statul da 5035 lei ar putea bine mersi sa dea si diferenta si astfel trenul ar circula in continuare, in slujba cetatenilor, gratuit. Insa evident cu alte probleme ca orice lucru gratuit.
3. In situatia de la punctul V comparata cu punctul IV practic cei 50 de studenti in plus nu genereaza costuri pentru stat ca fara aia trebuiau sa dea subventie mai mare operatorului pana sa atinga 3% profit.
4. Comparat cu restul subventiei necesare pentru ca trenul sa circule calatoriile studentilor reprezinta sume infime, practic un mic ajutor pentru operatorii de transport feroviar.
5. In situatiile de la puntele V si VI desi trenul are mai multi calatori nu genereaza profit suplimentar pentru operator, datorita limitarii acestuia prin lege la 3% lucru ce ii reduce automat subventia.
6. Daca ar creste subventiile pentru transportul feroviar cu doar 10% pretul biletelor la tren ar putea scadea cam cu 55-60%.
7. Pentru ca un tren sa nu aiba nevoie de subventie de nici un fel de la stat si sa fie totusi la fel de rentabil ca si cu subventie, ar trebui sa fie full de platitori de bilete intregi la pretul de 30 de lei/50km in loc de 6,8 lei cat costa in prezent, si fara nici o oferta de la operator gen bilete dus-intors, iar asta ar asigura operatorului accelasi profit de 3%.
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 18/03/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeDum 16 Apr 2017, 23:30

Si inca o adaugire ce mi-a scapat initial se pare: in cazul in care cererea pentru trenul luat ca exemplu este mult mai mare si astfel necesita suplimentare, in loc de 240 de locuri sa fie necesare sa zic 450 de locuri, adica 5 vagoane, cresc incasarile datorate numarului de calatori mai mare, dar odata cu asta cresc si costurile cu materialul rulant, deci astfel chiar daca profitul este tot doar 3% vorbim de o suma mai mare, astfel un operatorul nu pierde bani daca are calatori de 5 vagoane in loc de cele 2 etajate cum erau in exemplul initial.

Sa trecem la cifre, in loc de 2 etajate sa se pun 5 vagoane de cate 80-95 de locuri fiecare. Cheltuielile suplimentare sa zicem ca sunt 500 lei/vagon la seria asta de vagoane, la cea anterioara la fel, deci avem costuri totale tren 8500 lei in loc de 7000. Acum avem 2 posibile situatii:

I. Tren ocupat de 10 studenti, 440 platitori de bilete intregi. Sa zicem 2800 de lei incasati direct de la calatori pentru ca unii beneficiaza de reduceri suportate de operator gen tren plus, bilet dus-intors, anticipatie, etc. , 68 de lei decontare bilete pentru studenti, total incasari generate de calatori: 2868 lei. Subventia de la stat primita este de doar 5887 pentru ca profitul este limitat la 3%, total incasari tren este de 8755 lei, din care profitul operatorului este de 255 lei. Total cheltuieli stat: 5955 lei.

II. Tren ocupat de 440 de calatori platitori de bilete intregi. Sa zicem 2800 lei incasati direct de la calatori. Subventia primita de la stat este de 5955 lei. Total incasari tren 8755 lei, profitul operatorului 255 lei, total cheltuieli stat 5955 lei.

III. Tren ocupat 450 calatori de platitori de bilete intregi. Sa zicem 2868 lei incasati direct de la calatori, subventia primita este de 5887 lei, total incasari tren este de 8755 lei, profit al operatorului 255 lei, total cheltuieli stat: 5887 lei.

IV. Tren ocupat de 10 platitori de bilete intregi si 440 de studenti. 68 de lei incasati direct de la calatori, 2992 lei decontare pentru studenti, total incasari generate de calatori: 3060 lei. Subventia primita de la stat este de 5695 lei, total incasari tren 8755, din care profitul operatorului este de 275 lei. Total cheltuieli stat: 8687.


Concluzii:
1. Este de preferat pentru operator sa fie trenuri cu cat de multe vagoane, in cazul trenului suplimentat din exemplu profitul este mai mare cu 45 de lei decat in varianta trenului cu doar 2 vagoane.
2. Si la un numar mare de vagoane se pastreaza surprizele, intre situatia I si II desi sunt in plus in tren 10 studenti si statul deconteaza biletele lor operatorul nu castiga nici un leu in plus la profit, dar nici statul nu pierde nici un leu pe decontarea biletelor acelor studenti.
3. Intre situatia nr. II si nr. III sunt 10 calatori in plus, profitul si incasarile operatorului raman neschimbate, singurul care are de castigat in urma celor 10 calatori in plus este statul care are de platit mai putina subventie.
4. Limitarea de maxim 3% a profitului este mult prea dura, ar trebui admise cifre mai mari.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeLun 17 Apr 2017, 02:40

În general un tren e mai rentabil cu cât e mai lung şi mai plin, pentru că costurile cu tracţiunea sunt asemănătoare la locomotivă, personalul e acelaşi, TUI e oarecum asemănător, dar numărul de bilete vândute e mai mare.

Profitul impus de 3% ar fi o sumă bună în condiţiile unor afaceri extrem de mari şi dacă statul ar pune la dispoziţie, în leasing, închiriere sau concesiune, şi materialul rulant necesar prestării pachetului de servicii publice. Prin Germania aşa se face.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71




Numarul mesajelor : 1620
Varsta : 52
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4493
Data de inscriere : 19/07/2016

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeSam 22 Apr 2017, 18:20

Care este scopul subventionarii cu 100% a biletelor pentru studenti?
Parererile sunt impartite si este normal.Studentii desigur ar spune ca e binevenita o astfel de masura.Ba mai mult gasesc de principiu sa fie extinsa la toata lumea daca se poate( as zice daca se vrea).Altii sunt de parere ca e o prostie si duce spre dezastru o astfel de masura.
Revin cu intrebarea: care este scopul subventiei cu 100% pentru studenti?
Stiu desigur ca din start transportul incaseaza o subventie chiar daca am gandi ca am platit biletul intreg.
Cu aproximatie descriu deci nu intru in cifre exacte, continui cu exemplu dat de colegul luna, la 50 km. platesc 18 lei tarif intreg insa costul real al biletului ar fi 40 lei.Cu alte cuvinte guvernul suporta pentru mine diferenta de cost adica 22 lei.Nu intru in amanuntul de ce puterea de cumparare este mica si pentru multi si acel tarif de 18 lei pare mult.Dar ma intreb de ce costa atat?Pare mult 40 lei, inseamna ca sunt costuri ascunse,ineficienta, prostie sau toate la un loc, din moment ce nu se regasesc in calitatea transportului in comparatie cu alte companii.Si aici vin cu un exemplu paralel.Am urcat intr-un IC. din Salzburg pana la Munchen si am platit la casa 17 E.(77 lei)Sunt 160 km. in 1h40min.adica pentru 50 km am platit 24 lei. si probabil tarif subventionat si aici, necunoscand adevaratul cost pentru respectiva distanta.Atunci ma intreb cat ar trebuii sa coste daca nu 40 lei ca sa ajungem la standardul de confort al sectiei mentionate anterior?
Sa revin la subventia noastra pentru studenti.Care ar fi scopul ?La prima vedere constat trenul cu grad de ocupare mai mare.Guvernul ar spune la randul lui ca vine in stimularea transportului si in facilitatea studentului de a se deplasa.Daca ar fi doar intre institutia de invatamant si locuinta as inclina spre cea de a doua idee, de facilitare de deplasare, insa el poate circula oriunde in tara si atunci ideea este de stimulare.Ce ar aduce stimularea? Bani mai multi catre companie bineinteles.Dar banii ajung la companie in timp optim ?Ei daca ajung in contul companiei, in ce se duc?In modernizarea infrastructurii... in nici uncaz, poate la modernizarea parcului de vagoane.De infrastructura se ocupa alta companie(CFR infrastructura, nu CFR calatori, ATC,Regiotrans, s.a).Guvernul poate spune multe alegatorului, apoi poporului dupa ce se afla ales.
Pe mine ma deranjeaza altceva la toata aritmetica asta.De ce trebuie ca cineva sa depinda de altcineva.De ce el studentul sa creada ca i se face un bine, de un bine care se va bucura atata timp cat este student?Eu niciodata nu am dat nimanui nimic pe gratis.Intalnim oameni cerand ajutor si multi care ofera ajutor gratuit.Este cel mai mare rau, nu-l ajuti ci il ti ancorat pe mai departe sa depinda de tine, sa-l ajuti si cu alta ocazie.Bun dar o sa zica unii ca studentul nu a cerut asa ceva, ci a beneficiat de acest supliciu in mod gratuit.Asa este, insa nu au avut demnitatea sa refuze aceasta pomana.Sau cel putin sa ceara socoteala care este scopul si ce se vor face de banii aceia?Defapt pe nimeni nu ii intereseaza si ne trezim cu astfel de aberatii in timp ce principala companie(cfr) este muribunda, se sugruma in propria problema, infrastructura.Asa se face ca luxul de la ATC , in loc sa se deplaseze cap coada cu 160km/h, se taraste mimand serviciul propus si se inneaca in sublimul faliment marca CFR infrastructura.
Sus In jos
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3323
Data de inscriere : 12/04/2016

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeSam 22 Apr 2017, 20:38

Este relativ Simplu. Follow the money.
Nimic mai simplu. La un BVC al oricărui OTF la Venituri sunt aproape aceleaşi sume. La Cheltuieli, acestea cresc prin sporirea consistentă a materialului rulant în circulaţie, reparaţii şi revizii, trenuri suplimentare dacă e cazul.
Vizual pare spre bine. Statistic arată aproape bine. Pentru necunoscători trendul este evident pozitiv.
Financiar se susţine oricare companie. Când avem mai multe luni aceleaşi încasări aprox şi costuri mai mari, avem o problemă pe termen lung.
Se mută ceva bani dintr-un buzunar în altul. şi lunar se mai scapă ceva monezi printre degete.
Salut măsura ca şi mărire a publicului călător la transport feroviar, dar o păstrez la carantină fiind însoţită cu o majorare la Cheltuieli, exact cu sume ce nu se echilibrează consistent la Încasări.
După toate calculele, avem aceeaşi Mărie, dar cu o pălărie mai groasă şi frumoasă. Maria munceşte şi transpiră toată vara şi apoi i se face lehamite de această pălărie.
Iar colegilor care văd în studenţii de astăzi şi călătorii de mâine ... sunt în asentiment cu cei care au scris aici că e un vis. Ireal şi fantastic, ca orice vis. Nu are cum să se întâmple. Odată cu diploma în mână şi cu gratuitatea epuizată .... mare-mare parte din ei se vor orienta spre alte mijloace de transport, sau vor deveni clienţi plătitori ai unor OTF de pe reţele cu mai multă grijă de călători şi timpul lor (RENFE, FS, DB, SNCF sau OeBB).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeSam 22 Apr 2017, 22:45

ciprian71 a scris:
Cu aproximatie descriu deci nu intru in cifre exacte, continui cu exemplu dat de colegul luna, la 50 km. platesc 18 lei tarif intreg insa costul real al biletului ar fi 40 lei.Cu alte cuvinte guvernul suporta pentru mine diferenta de cost adica 22 lei.Nu intru in amanuntul de ce puterea de cumparare este mica si pentru multi si acel tarif de 18 lei pare mult.Dar  ma intreb de ce costa atat?Pare mult 40 lei, inseamna ca sunt costuri ascunse,ineficienta, prostie sau toate la un loc, din moment ce nu se regasesc in calitatea transportului in comparatie cu alte companii.Si aici vin cu un exemplu paralel.Am urcat intr-un IC. din Salzburg pana la Munchen si am platit la casa 17 E.(77 lei)Sunt 160 km. in 1h40min.adica pentru 50 km am platit 24 lei. si probabil tarif subventionat si aici, necunoscand adevaratul cost pentru respectiva distanta.Atunci ma intreb cat ar trebuii sa coste daca  nu 40 lei ca sa ajungem la standardul de confort al sectiei mentionate anterior?
Nu e vorba de costuri ascunse, ci de faptul că domeniul feroviar e ultra-reglementat şi ultra-taxat. La calea ferată până şi casiera trebuie să facă curs la CENAFER, nu mai zic de şef de tren, conductor, RTV-ist ş.a.. După care o dai în TUI. Asta e problema peste tot prin Europa, de aia transportul feroviar în Europa fără subvenţie profitabil doar pentru volume de trafic al dracului de mari şi/sau dacă ai o firmă mare în spate care să te ţină până reuşeşti să pui şi tu un pic mâna pe ciolan, măcar la nivel de regiune/land, dacă nu pe toată reţeaua unei ţări.

Citat :
Sa revin la subventia noastra pentru studenti.Care ar fi scopul ?La prima vedere constat trenul cu grad de ocupare mai mare
Da, unele trenuri sunt mai aglomerate. Dar, per total, creşterea e de doar 150.000 bilete pe lună, deci vreo 2%.

Citat :
De ce el studentul sa creada ca i se face un bine, de un bine care se va bucura atata timp cat este student?
Ar trebui cumva încurajat tânărul să devină student. E şi ăsta un mod de a face asta, deşi nu cred că asta a fost intenţia guvernului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2043
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6451
Data de inscriere : 25/05/2012

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeSam 22 Apr 2017, 23:09

Bineinteles, tara are nevoie de studenti pe banda rulanta, alti viitori absolventi ce vor face coada la depunerea dosarului de somaj. Cat mai ai de gand sa te minti cu asta? Ce treaba are urmarea unei facultati cu plimbarile pe cale ferata? Sunt toti pasionati cumva de trenuri? Stim prea bine ca este un segment restrans de omuleti care vad trenurile intr-un mod mai special, restul il privesc doar ca pe un alt mijloc de transport si nimic mai mult (daca e suficient de atractiv).

Treziti-va la realitate, majoritatea studentilor merg acum cat e gratis (sau inainte ca aveau reduceri 50%). Dupa aia isi iau masini si nu mai calca prin trenuri. Asta e cursul obisnuit in societatea romaneasca. La noi se vrea comoditate mare, mai ales ca avem linii atat de proaste si trenuri inca destul de scumpe, majoritatea lor.

Iar CFR Calatori are nevoie de bani din bilete. Mereu a avut si o sa aiba.

Nu e normala mocangeala generala in nicio tara din lumea asta. De ce nu facem gratis orice ca are statul de unde face bani daca nu mai platim nimic.

Vrabia malai viseaza si nebunul balamuc.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeSam 22 Apr 2017, 23:56

AeroX a scris:
Bineinteles, tara are nevoie de studenti pe banda rulanta, alti viitori absolventi ce vor face coada la depunerea dosarului de somaj. Cat mai ai de gand sa te minti cu asta? Ce treaba are urmarea unei facultati cu plimbarile pe cale ferata? Sunt toti pasionati cumva de trenuri? Stim prea bine ca este un segment restrans de omuleti care vad trenurile intr-un mod mai special, restul il privesc doar ca pe un alt mijloc de transport si nimic mai mult (daca e suficient de atractiv).

Treziti-va la realitate, majoritatea studentilor merg acum cat e gratis (sau inainte ca aveau reduceri 50%). Dupa aia isi iau masini si nu mai calca prin trenuri. Asta e cursul obisnuit in societatea romaneasca. La noi se vrea comoditate mare, mai ales ca avem linii atat de proaste si trenuri inca destul de scumpe, majoritatea lor.

Iar CFR Calatori are nevoie de bani din bilete. Mereu a avut si o sa aiba.

Nu e normala mocangeala generala in nicio tara din lumea asta. De ce nu facem gratis orice ca are statul de unde face bani daca nu mai platim nimic.

Vrabia malai viseaza si nebunul balamuc.

Tara are nevoie de meseriași nu de avocați și economiști toți visează drept și ASE când în țări civilizate femeile lucrează în cele mai diverse meserii
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 18/03/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeDum 23 Apr 2017, 00:26

Si meseriasii de ce crezi ca e bine sa nu aiba facultate?

In toata Europa si nu numai defapt trenurile au subventii pentru a circula, nu se poate altfel. Problema nu e la faptul ca transportul feroviar necesita subventii, problemele sunt altundeva.

Dr2005 a scris:

Da, unele trenuri sunt mai aglomerate. Dar, per total, creşterea e de doar 150.000 bilete pe lună, deci vreo 2%.
Asta spune multe, deci dai biletele gratis la sute de mii de cetateni, dar numarul de calatori creste cu doar 2%, enorm de putin. Asta inseamna ca practic transportul feroviar este foarte putin dorit/cautat in randul populatiei. Trist dar adevarat. Daca gratis e asa, pe bani sanse si mai mici sa existe calatori, iar lucrul asta nu se poate schimba usor. Defapt cam deloc sau cu costuri mai mari si decat a platii oamenii sa circule cu trenul Basketball  adica sa faci trenuri de lux, sa mearga cu viteze apropiate de avion si asta la pret al calatoriilor nu foarte mare. Utopie, nu are cum sa se intample asta.

AeroX a scris:

Treziti-va la realitate, majoritatea studentilor merg acum cat e gratis (sau inainte ca aveau reduceri 50%). Dupa aia isi iau masini si nu mai calca prin trenuri. Asta e cursul obisnuit in societatea romaneasca. La noi se vrea comoditate mare, mai ales ca avem linii atat de proaste si trenuri inca destul de scumpe, majoritatea lor.

Iar CFR Calatori are nevoie de bani din bilete. Mereu a avut si o sa aiba.

Nu e normala mocangeala generala in nicio tara din lumea asta. De ce nu facem gratis orice ca are statul de unde face bani daca nu mai platim nimic.
Corect cu studentii si foarte normal dealtfel majoritatea sa mearga doar acum cat e gratis. Nu are cum sa fie altfel ca trenul nu prea este competitiv, nici ca preturi nici ca timpi. Ne place sau nu, asta e adevarul.

Cfr are nevoie si de banii din bilete, nu zic nu, dar nu e si nu a fost principala sursa de venit.

Mocangeala generala cam exista oriunde in lumea asta in domeniul feroviar, fara subventii trenul ar fi la preturi de taxi si ar circula doar daca e full de calatori chiar si la pretul ala. Gratis orice nu se poate, nici macar trenul nu poate fi gratis la modul general.

Dar fara legatura cu topicul exista si lucruri care sunt gratis, cu sau fara interventia statului, exemplu de lucruri gratuite de la stat: invatamantul primar, general, liceal. Exemple de lucruri gratuite fara interventia statului: internetul de la Vodafone de sarbatori/diverse oferte cu care ai net pe cartela fara sa dai vreun leu, cazarea in tara Hategului - Retezat (gratis oricand, pentru oricine si neconditionat), am scris pe un topic de aici, produsele demo.

Edit: In cursul zilei de maine sper sa imi fac timp sa revin cu inca 2-3 calcule interesante si concluzii despre diverse situatii.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeDum 23 Apr 2017, 03:51

AeroX a scris:
Iar CFR Calatori are nevoie de bani din bilete. Mereu a avut si o sa aiba.
Deconturile se fac la timp, deci la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se solicită (aşa funcţionează contabilitatea, o lună se închide contabil la data de 25 a lunii următoare). Deci care e problema?

---
Meseriaşii ar trebui, măcar unii din ei, să aibă şi facultate. A, că ARACIS autorizează pe bandă rulantă tot felul de aşa-zise facultăţi private şi ţ'şpe mii de locuri la buget la ASE şi Drept când piaţa e suprasaturată de economişti şi jurişti, e altă mâncare de peşte. Acolo e problema, nu la faptul că studenţii călătoresc gratuit.
Nu zic să fie învăţământul 100% de stat, dar ar trebui ca şi facultăţile private să se ridice la nivelul celor de stat, nu să fie fabrici de diplome.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18079
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23459
Data de inscriere : 05/10/2010

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeDum 23 Apr 2017, 12:36

Luna numai la noi in perioada 2008 2012 la Spiru Haret au facut facultate masterate si doctorate o gramada din aramata politie ISU cu functii si o grama de bugetari ca sa isi rotunjesca salariile cu sporurile in rest nu ii ajuta nici cat o ceapa facultatea aia sa nu mai vorbim de toate pipitele la noi ar trebui apreciata inovatia si creatia vi si aduci ceva in plus sa iti usurezi munca sau sa ajuti firma ca asta se apreciaza si dincolo nu doua facultati si doua masterate si tu plimbi doya hartii toata ziua
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8108
Data de inscriere : 18/03/2011

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeDum 23 Apr 2017, 17:32

Dar nu totul se rezuma la un loc de munca, facultatea e si o experienta, schimba gandirea si inteligenta omului. De acord cu inovatia si creatia, dar chiar si in alt domeniu asta vine deregula tot de la cei cu facultate.
Sus In jos
Vale_ntin

Vale_ntin


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 43
Localizare : Galati
Reputatie : 4476
Data de inscriere : 11/08/2012

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeJoi 06 Iul 2017, 06:44

Luna a scris:
M-am gandit sa postez aici niste calcule imaginare bazate pe costurile estimate ale unui tren si procentele cunoscute de subventii si profit. Nu exclud ca partial sa fie o mica utopie. Am luat ca exemplu un tren ce parcurge distanta de 50 km, are costuri total de circulatie pe distanta asta de 7000 lei, si aproximativ 240 de locuri. Avem urmatoarele variante de calatori:

I. 20 de calatori, toti platitori de bilete intregi 136 lei incasati direct de la calatori, trenul penalizat la subventie pentru nerealizarea incasarilor minime de 15% din costuri, deci mai primeste subventie de doar 5035 lei, avem total incasari 5171 lei, cheltuieli 7000, operatorul cam fiind fortat sa scoata trenul. (de la stat venind in total 5035 lei)

II. 20 de calatori platitori de bilete intregi si inca 135 de studenti: incasat 136 de lei direct de la calatori si inca 918 lei decontare calatorii studenti=1054 lei la care se adauga subventia de la stat inca 5950 lei si avem total incasari tren: 7004 lei (de la stat venind in total 6868 lei)

III. 155 de calatori toti platitori de bilete intregi, din care evident o parte cu tren plus, bilete dus-intors, anticipatie deci ceva reduceri suportate de operator, avem tinand cont de reducerile alea 1000 lei incasati direct de la calatori din bilete, avem o penalizare la subventie de 0,72 la suta pentru nerealizarea a minim 15% din incasari din bilete, deci subventia va fi 5900 lei, total incasari tren: 6900 lei. (de la stat venind in total 5900 lei)

IV. 200 de calatori, din care 45 sunt studenti: 1000 de lei incasati direct pe biletele calatorilor, 306 lei decontari pentru studenti, total 1306 lei incasari pe bilete, 5904 lei subventie, ca ti se ia din subventie neavand voie sa ai profit mai mare de 3%, total incasari 7210 lei. (de la stat venind 6210 lei)

V. 250 de calatori, deci 10 calatori in picioare, trenul arhiplin, din care 155 sa fie platitori de bilete intregi, 95 studenti: 1000 lei incasati direct de la calatori pe bilete, 646 lei decontarea calatoriilor studentilor=1646 lei, subventie inca 5564 lei, total incasari tot 7210 lei. (de la stat venind in total 6210 lei)

VI. 250 de calatori, trenul arhiplin, toti platitori de bilete intregi, avem aproximativ 1600 lei incasati din bilete, 5610 lei subventia, total incasari tot 7210 lei. (de la stat venind in total 5610 lei)

Concluzii:
1. Indiferent de numarul de calatori si daca acestia sunt sau nu platitori de bilete intregi cea mai mare parte a costurilor unui tren o asigura tot statul, biletele sunt un procent infim. Subventiile sunt sursa de venit cea mai consistenta si importanta a unui tren, fie el chiar si full de calatori platitori de bilete intregi.
2. In situatia de la punctul I, in care tare am impresia ca circula foarte multe trenuri in tara, adica cu maxim 20-30 de calatori ar fi mai ieftin si bine ca aici trenul sa fie gratuit pentru toata lumea. Pentru doar 136 de lei nu prea mai renteaza sa emiti bilete, daca ar fi legal/statul ar sprijinii asta, asa ai reduce din costuri destul cu casieriile, cotrolori, supracontrol, contabilitate, etc. La fel de bine cum statul da 5035 lei ar putea bine mersi sa dea si diferenta si astfel trenul ar circula in continuare, in slujba cetatenilor, gratuit. Insa evident cu alte probleme ca orice lucru gratuit.
3. In situatia de la punctul V comparata cu punctul IV practic cei 50 de studenti in plus nu genereaza costuri pentru stat ca fara aia trebuiau sa dea subventie mai mare operatorului pana sa atinga 3% profit.
4. Comparat cu restul subventiei necesare pentru ca trenul sa circule calatoriile studentilor reprezinta sume infime, practic un mic ajutor pentru operatorii de transport feroviar.
5. In situatiile de la puntele V si VI desi trenul are mai multi calatori nu genereaza profit suplimentar pentru operator, datorita limitarii acestuia prin lege la 3% lucru ce ii reduce automat subventia.
6. Daca ar creste subventiile pentru transportul feroviar cu doar 10% pretul biletelor la tren ar putea scadea cam cu 55-60%.
7. Pentru ca un tren sa nu aiba nevoie de subventie de nici un fel de la stat si sa fie totusi la fel de rentabil ca si cu subventie, ar trebui sa fie full de platitori de bilete intregi la pretul de 30 de lei/50km in loc de 6,8 lei cat costa in prezent, si fara nici o oferta de la operator gen bilete dus-intors, iar asta ar asigura operatorului accelasi profit de 3%.

Nu cred, da, sunt subvenții, inclusiv la TGV. În principiu TGV de finanțează singur. Nu mai suntem în epoca lui Ceaușescu în care agricultura face tot. Face tot, dar vă dă preț maxim. Avem și internet la țară. bom Bun, merge trenul cu 40 km/h în localitate?
Sus In jos
Vale_ntin

Vale_ntin


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 43
Localizare : Galati
Reputatie : 4476
Data de inscriere : 11/08/2012

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeJoi 06 Iul 2017, 06:51

Dr2005 a scris:
AeroX a scris:
Iar CFR Calatori are nevoie de bani din bilete. Mereu a avut si o sa aiba.
Deconturile se fac la timp, deci la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se solicită (aşa funcţionează contabilitatea, o lună se închide contabil la data de 25 a lunii următoare). Deci care e problema?

---
Meseriaşii ar trebui, măcar unii din ei, să aibă şi facultate. A, că ARACIS autorizează pe bandă rulantă tot felul de aşa-zise facultăţi private şi ţ'şpe mii de locuri la buget la ASE şi Drept când piaţa e suprasaturată de economişti şi jurişti, e altă mâncare de peşte. Acolo e problema, nu la faptul că studenţii călătoresc gratuit.
Nu zic să fie învăţământul 100% de stat, dar ar trebui ca şi facultăţile private să se ridice la nivelul celor de stat, nu să fie fabrici de diplome.
Păi de ce a renunțat RCCF la anumite rute? Și de ce Transferoviar a vrut să renunțe la Galați-Bârlad? Că nu au primit cei 50% pentru elevi, ia să vedem cum se comportă CFR la gratuitățile pentru studenți. V-o dă sus ungurul. Acum vrea CFR Galați-Bârlad, să vedem ce? Nași borâți? De când a băgat TFC Galați-Buc. N., cu 30 de lei aproximativ, s-a trezit și CFR să bage vagoane șmechere. Aproape că mă trăgea nașul de mânecă. Nu vrei cu CFR? Mergeam în altă parte tot cu CFR. Smile.
Sus In jos
Vale_ntin

Vale_ntin


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 43
Localizare : Galati
Reputatie : 4476
Data de inscriere : 11/08/2012

Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitimeJoi 06 Iul 2017, 07:03

Și treaba este simplă, nu poți lua bilet de biciletă la un tren, de la casă ți se spune să vorbești cu nașul. Nașul spune pe peron, nu urci bilet luat în avans, inclusiv pentru bicicletă. Au fost atât de retarzi să-mi arate pe vagon că nu este loc de bicicletă, ras cu cheia. Pe Desiro.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Empty
MesajSubiect: Re: Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante   Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante Icon_minitime

Sus In jos
 
Rentabilitate tren gratuit sau nu calcule interesante
Sus 
Pagina 1 din 4Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» FOTOGRAFII/VIDEOCLIPURI INTERESANTE
» Mersul trenurilor 2012-2013 (1)
» 410 : Viseu de Jos - Borsa
» Trenuri internaţionale
» 306 : Ploiesti Sud - Slanic

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: