Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Semnalizari - generalitati

In jos 
+23
ets2oltromânia
AndiCFR
johnsmoke
dan tm
Dr2005
TonyGFR
NicuS
Adirmvl
Dionis
Teodor
vvmm
orestte
ldh80
marius_catalin84
Adrian78
DUAL
@ndrey
Costin.H
Jhonyla
Vlad
cfr500
Semafor
Luna
27 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Urmatorul
AutorMesaj
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 15:52

@ndrey a scris:
Da schema 2 se aplica nu pe considerentul de lipsa drum de frânare ci pe baza faptului ca în RET 002 art 69 se specifica clar, în stații distanta minima între doua semnale de circulație în același sens trebuie sa fie de 300m.

Ok si ce legatura are asta ? Semnalele cele 2 sunt la 600m, adica peste distanta minima. Asta nu explica de ce semnalul A indica "Verde + galben" in loc de "galben clipitor".

@ndrey a scris:
In schema 3 se aplica întocmai ce am zis.

Ce anume ai zis, legat de acea situatie, unde? Tu imi vorbeai de dependente directe.
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 18:36

Explica multe, recitește!
Când este dependenta sau instalația permite parcurse fără exclidere se aplica principiul,cu 2,
altfel este distanță mai mica de 700m și ai 3 cu săgeată.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 19:13

Dionis a scris:
@ndrey a scris:
Da schema 2 se aplica nu pe considerentul de lipsa drum de frânare ci pe baza faptului ca în RET 002 art 69 se specifica clar, în stații distanta minima între doua semnale de circulație în același sens trebuie sa fie de 300m.

Ok si ce legatura are asta ? Semnalele cele 2 sunt la 600m, adica peste distanta minima. Asta nu explica de ce semnalul A indica "Verde + galben" in loc de "galben clipitor".
Explica multe doar ca nu înțelegi, cunoști semnificația culorilor de bază? Și modul cu sunt folosite în oferirea indicatiilor?
Sus In jos
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 19:22

Ma iei de prost acum? Vrei sa schimbam placa?
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 20:26

Dionis a scris:
Ma iei de prost acum? Vrei sa schimbam placa?
placa o schimbi tu ,cu cine vrei tu!, deocamdata ,inca nu vei fi in posture de a schimba placuta de date a regulamentului,fie ca iti convine fie ca nu ,si nici intelesul ei ! eu daca stau acum sa dezbat cutine ilogica ta, inca o fac pentru ca imi place subiectul si n-e stim de mult din alta parte,altfel pana acum ,toate asa zisele tale completari si adaugiri la semnalizare ,l-e raportam fara nici un dubiu si doream in mod expre ,stergerea mesajelor, si o fac doar din cosiderentul de a nu mai fi ilogici care sa traga alte concluzii,ce le vor folosi in viitor in scopuri serioase;si sunt destui care pot sa ia de bune acele ineptii lansate!



De ce ai ajuns la concluzia ca te iau de prost stii doar tu , pune semnificatiile la contributie si principiile de baza ale semnalizarii si vei obtine raspunsurile referitoare la indicatiile date!
vrei sa obtii si de ce dau acele semnale indicatiile respective atunci fa rost de pte si inceteza sa lansezi inutilitati gen regulament incomplet, necesita modificari sau alte asmenea ,ori fi astea valabile pentru scopul pentrui care creezi ti,dar ,iti garantez eu ca nici acolo nu se pot aplica in mod nromal, dar totusi te tog sa tii cont ca ,desfasurarea principiului de siguranta circulatiei se efectueaza in mod garantat de catre acestea si,deocamdata singurele blufeuri date au fost din cauze umane, restul pastreazale pentru tine.

Nu incerc,si desi pot sa o fac, urmeaza un fir simplu, suprapune semnificatiile culorilor de baza, una peste alta,in asa mod cum sunt asezate culorile pe semnal, si citeste ce iti da dedesubt;apoi compara raspunsul indicatiei cu parte din semnificatie ,sper sa iti iasi macar de aceasta data o parte din logica !
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8784
Reputatie : 12503
Data de inscriere : 16/07/2014

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeMier 12 Sept 2018 - 21:03

Hai la luptaaa ce mare...
Sus In jos
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 13 Sept 2018 - 18:01

Al dracului sa fiu, daca de cand urmaresc forumul asta, am primit vreun raspuns concret la o intrebare pe care am pus-o sau vreo informatie utila. Majoritatea posturilor sunt doar "de dat cu parerea". Cand am pus intrebari pertinente, nu am primit niciun raspuns.

Acum tu, daca tot cunosti bine stiuatia, in loc sa imi explici frumos, ca de fapt eu zic ca Instructia 004 este INCOMPLETA pentru ca in PTE-ul statiei pot aparea situatii mai speciale, si ca fiecare statie este unica, iar eu ma asteptam sa gasesc toate raspunsurile in 004, insa nu este asa.

Am spus clar ca am programat semnalele pentru Train Simulator, cat mai bine cu putinta (da sunt mandru de asta, de ce sa ma ascund), am investit 2 ani de zile sa perfectionez (atat cat imi permite simulatorul), iar tu vii si ma intrebi daca cunosc semnificatiile culorilor de baza, si ca sunt ilogic si ca raportezi ineptiile pe care le scriu.
Sunt ilogic pentru ca nu intelegi tu ce vreau sa spun, pentru ca nu vorbim aceeasi limba. Ciudat este ca, m-am inteles bine cu inginerul V. Lucaci de la AFER sau cu alti mecanici pasionati de meseria lor, dar cu tine nu. De "aere de superioritate" probabil ca suferi tu.
Sus In jos
https://train-sim.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8784
Reputatie : 12503
Data de inscriere : 16/07/2014

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeJoi 13 Sept 2018 - 21:12

Eu am urmarit scandalul vostru.

Mi se pare ca in teren nu poate sa fie indicatia lipsa distanta de frinare decit daca semnalul urmator e pe oprire. Deci daca primul e verde galben nu va da niciodata lipsa distanta.

asta conform art 123 aliniat 3, daca semnalul urmator afiseaza o indicatie permisiva, sageata nu va fi aplicata.
Sus In jos
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 10:06

Da, eu nu la asta m-am referit. Vezi imaginile pe care le-am facut. Semnalul da indicatia de LDF (lipsa distanta franare), daca urmatorul semnal e pe oprire. Dar ce se intampla daca urmatorul semnal se pune pe Liber cu Viteza Redusa ? Iar aici am vrut sa zic, ca daca semnalul care indica LDF se alfa pe directa fata de semnalul urmator care tocmai s-a pus pe liber si da acces in abatere, atunci semnalul cu LDF nu va arata galben clipitor (cum e normal), ci va arata verde + galben (liber cu viteza redusa). Desigur nu este nimic ilogic in asta, doar ca nu specifica acest lucru in 004, in care credeam eu (prost) ca gasesc toate raspunsurile cu privire la indicatiile semnalelor. Scopul meu fiind acela de a gasi niste reguli generale pe care sa le aplic in automatizarea semnalelor pentru simulator
Insa cum fiecare statie e unica in felul ei, datorita PTE-ul propriu, generalizarea este dificila.
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 12:56

Dionis a scris:
Da, eu nu la asta m-am referit. Vezi imaginile pe care le-am facut. Semnalul da indicatia de LDF (lipsa distanta franare), daca urmatorul semnal e pe oprire. Dar ce se intampla daca urmatorul semnal se pune pe Liber cu Viteza Redusa ? Iar aici am vrut sa zic, ca daca semnalul care indica LDF se alfa pe directa fata de semnalul urmator care tocmai s-a pus pe liber si da acces in abatere, atunci semnalul cu LDF nu va arata galben clipitor (cum e normal), ci va arata verde + galben (liber cu viteza redusa). Desigur nu este nimic ilogic in asta, doar ca nu specifica acest lucru in 004, in care credeam eu (prost) ca gasesc toate raspunsurile cu privire la indicatiile semnalelor. Scopul meu fiind acela de a gasi niste reguli generale pe care sa le aplic in automatizarea semnalelor pentru simulator
Insa cum fiecare statie e unica in felul ei, datorita PTE-ul propriu, generalizarea este dificila.

Pai eu ce am explicat mai sus, dat fiind faptul ca distanta minima intre de doua semnale de circulatie in acelasi sens este de cel putin 300m, iar indicatia de lipsa drum de franare apare DOAR in cazul cand semnalul urmator aflat pe oprire si este la mai putin de 700m,atunci cert va apare verde galben( galben clipitor clipitor apare cand distanta este mai mare de 700m pentru ca are alta semnificatie in sensul de a permite circulatia cu viteza stabilita,si nu este cazul cand ai sub 700m intre doua semnale),pentru ca deja in prealabil masurile de reducere a vitezei de la VS la VR au fost luate, studiaza diagrama vitezei trenului la sistemul de semnalizare cu doua trepte si ai sa observi ceva interesant la aspectului semnalului A cand afiseaza verde galben.
De ce apare verde galben ? este simplu ,indicatia data este aceea de liber cu viteza redusa,semnalul urmator este pe liber cu viteza stabilita sau redusa !

Nu trebuie specificat acest aspect pentru ca nu este necesar,si nu ai crezut nimic gresit in faptul ca 004 are raspunsurile ,doar ca nu ai inteles in mod complet de ce anumite indicatii sunt date si cum sunt folosite .

Regulamentul repet, nu este incomplet, si ofera toate posibilitatile de dupa un anumit semnal,doar ca trebuie sa tii cont de amplasare statiei ( adica pe romaneste sistemul de circulatie pe care este amplasata statia),amplasarea semnalului si functia pe care o face ,atat cel de referinta cat si urmatorul, specificatiile PTE se utilizeaza de regulamente.

Nu ai inteles semnificatiile culorilor de baza,asta e clar, si nu am eu de ce sa ma simt superior atat vreme cat tu nu stii sa expui concis ce doresti sa afli , daca ai fi citit regulamentul asa cum trebuie nu ai fi avut prea multe neclaritati, ca daca ne uitam doar dupa desene ,nu intelegm nimic.

Felicitari pentru munca depusa,ca nu am avut ocazia,stiu ca ai tras destul de tare pentru ele,dar totusi nu trebuie sa devii acid, nu e cazul; la fel de bine cum nu stiu de unde ai scos0o tu cu aerul de superioritate, nici eu nu stiu de ce tot sustii prostia cu incomplet,chiar te provoc sa imi aduci cel putin un argument in acest sens si tratam pe aceasta tema.

Eu tot explic aici de 3 zile, dar revin, incearca sa lansezi o intrebare pertinent, sau adu completarile necesare pentru a obtine raspunsul corect, intradevar sunt destule postari lipsite de informatie concisa,asta poti sa o mai zici de cate ori vrei .

O zi buna in continuare, si nu fi suparat [entru ca nu ai de ce .
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 44
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6725
Data de inscriere : 23/01/2014

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 13:09

Dionis a scris:
Ma iei de prost acum? Vrei sa schimbam placa?
In caz ca nu stiati dragilor, exista mesageria privata unde va puteti certa cat vreti voi Smile ...
Sus In jos
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 15:59

marius664 a scris:
Dionis a scris:
Ma iei de prost acum? Vrei sa schimbam placa?
In caz ca nu stiati dragilor, exista mesageria privata unde va puteti certa cat vreti voi Smile ...

Alt comentariu inutil... Ai spus ceva util topicului ?

@ndrey a scris:
Pai eu ce am explicat mai sus, dat fiind faptul ca distanta minima intre de doua semnale de circulatie in acelasi sens este de cel putin 300m, iar indicatia de lipsa drum de franare apare DOAR in cazul cand semnalul urmator aflat pe oprire si este la mai putin de 700m,atunci cert va apare verde galben( galben clipitor clipitor apare cand distanta este mai mare de 700m pentru ca are alta semnificatie in sensul de a permite circulatia cu viteza stabilita,si nu este cazul cand ai sub 700m intre doua semnale),pentru ca deja in prealabil masurile de reducere a vitezei de la VS la VR au fost luate, studiaza diagrama vitezei trenului la sistemul de semnalizare cu doua trepte si ai sa observi ceva interesant la aspectului semnalului A cand afiseaza verde galben.
De ce apare verde galben ? este simplu ,indicatia data este aceea de liber cu viteza redusa,semnalul urmator este pe liber cu viteza stabilita sau redusa !

Nu faci decat sa repeti ceea ce am spus eu mai sus, dovada, ca chiar nu vorbim aceeasi limba, iar asta nu e un repros e doar o trista constatare. Pentru tine totul este evident, pentru ca, cunoscand sectia si statiile, nu ai de ce sa iti pui aceste intrebari. Eu nu fac serviciu pe tren, nu cunosc sectia asa cum o stii tu, eu caut sa generalizez sa fac un program informatic. Ala nu are de unde sa stie si pentru acel program nimic nu este evident, decat daca specific EXACT si NEGRU pe ALB cum sa functioneze.
Dar tu ma iei iara ca nu am inteles semnificatia culorilor de baza. Uite eu am redactat aceste pagini, te rog sa mergi aici sa citesti si sa-mi spui daca vezi vreo ineptie (nu chestie incompleta). Chiar vreau feedback.

https://train-sim.ro/indicatiile-semnalelor-rom%C3%A2nesti

Acuma uite cazul urmator care apare la Floresti Prahova si la Brazi (astea le stiu eu). Ambele statii sunt cu semnale pe doua trepte de viteza, dar dupa ele urmeaza sectie cu BLA 4i.
Ai urmatoarea succesiune (numerotarea este pur informativa):

Bl 12 > Pr. X > X (semnalul de intrare).

X indica 2 galbene (liber cu viteza redusa, atentie urmatorul semnal impune oprirea, 1000Hz + 500Hz)
Pr. X indica galben clipitor (liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza redusa)
Bl 12 indica verde clipitor => tzeapa!!!!

De ce tzeapa? Pentru ca verde clipitor la BLA 4i, inseamna: "liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza stabilita, semnalul care urmeaza dupa urmatorul, impune oprirea". In cazul nostru X ar impune oprirea, dar el este pe liber cu viteza redusa ....
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 19:58

Am mai studiat indicatiile date pe train-sim, si nu am observat ceva in neregula,doar faptul ca sunt asezate cel putin la doua trepte dupa indicatii oferite si nu dupa felul semnalului, respectiv semnalele de circulatie si categoriile semnale principale si semnale de trecere ale BLA ,ceea ce nu e rau e, doar mai simplu.
Pai am raspuns pentru a oferit rationamentul pentru care esta asa,desi am vazut ca si tu in succesiunea semnalelor ai facut-o in mod corect,chiar si cu distanta de < 700m.
Eu din ce stiu , de la Ploiesti Vest este BLA4I ,dar e posibil ca inaintea prevestitorului sa se termine BLA4I ,alt motiv nu vad de ce sa fie concomitent pe o distanta verde clipitor-la semnal de trecere BLA si ,apoi galben clipitor la prevestitor;dupa Floresti Prahova,din sensul Buda am vazut ca se aplica principiul BLA4I,verde-clipitor-galben-rosu.

Duminica am drum pe acolo si chiar voi incerca sa observ sistemul de circulatie .




marius664 ,da nu e cazul nici de cearta si nici de altceva, topicul este " semnalizari-generalitati" .
Sus In jos
Dionis




Numarul mesajelor : 211
Varsta : 41
Localizare : Paris
Reputatie : 3517
Data de inscriere : 12/05/2015

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 21:00

Da, este BLA 4i pana la prevestitor, ai dreptate, deoarece nu s-a vrut trecerea statiei pe semnale TMV. Ceea ce am banuit eu, este ca e vorba de relee, iar cel de "galben clipitor" trimite cam tot acelasi semnal in spate ca si galben simplu (influentele inductorilor sunt de asemenea identice in cele 2 cazuri), si astfel semnalul de trecere primeste acel impuls sau cum se numeste, si el crede ca dupa, urmeaza "galben". Asta e o presupunere, nicidecum nu afirm ca stiu ca asa este.
Ce am vrut sa zic, e ca atunci cand am facut semnalizarea, m-am bazat doar pe 004, insa fara experienta pe teren, aceste situatii nu mi le imaginam, de aia ar fi trebuit sa mai citesc si alte documente. Plus ca am mai intrebat pe aici despre anumite cazuri...
Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 900
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6264
Data de inscriere : 26/09/2009

Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitimeVin 14 Sept 2018 - 22:36

Da,probabil BLA4I a fost programata sa faca trecerea spre sistemul cu doua viteze in mod restrictiv.
Sunt destul de multe situatii ciudate .
Sus In jos
Continut sponsorizat





Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Semnalizari - generalitati - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
Semnalizari - generalitati
Sus 
Pagina 13 din 15Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Semnalizări
» 212 : Ilia - Lugoj

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-
Mergi direct la: