| | Semnalizari - generalitati | |
|
+23ets2oltromânia AndiCFR johnsmoke dan tm Dr2005 TonyGFR NicuS Adirmvl Dionis Teodor vvmm orestte ldh80 marius_catalin84 Adrian78 DUAL @ndrey Costin.H Jhonyla Vlad cfr500 Semafor Luna 27 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 360 Reputatie : 1517 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Dum 06 Mar 2022, 11:44 | |
| Cum functioneaza BLA? sau TMV? ma refer la semnalul de sector. sunt claburi de la o statie la alta? sau cum? asta ma intereseaza cel mai mult. Realizez o harta pentru trainz, si nu stiu exact cum functioneaza. chiar si la acele pe cale libera, de unde stie prevestitorul ca semnalul de intrare este pe oprire? tot cablu este? (prevestitor luminos nu cel cu paleta) Pentru acea harta vreau sa fiu atent la detalii si nu stiu cum sa fac cu semnalizarea. nu cunosc asa bine functionalitatea lor. cum sunt legate intre ele... cred ca ati inteles ce vreau sa stiu . multumesc. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24818 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Dum 06 Mar 2022, 13:51 | |
| Cabluri, evident. La sistemele vechi, cu staţii CED, semnalele şi blocurile sunt conectate cu cabluri de cupru. Pe Sighişoara - Curtici (şi pe ce se va mai moderniza) unde toate staţiile sunt CE, toată comunicarea între blocuri şi semnale se face cu cabluri de fibră optică (deci nu mai au ce să fure anumite categorii de localnici). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Joi 23 Iun 2022, 14:47 | |
| Am avut ocazia sa intru in biroul de miscare a statiei Cristesti-Jijia si am observat ca statia are o luminoschema verticala (pe perete). IDM-ul mi-a spus ca tipul instalatiei ar fi CED-CR-6!
Care ar fi diferenta intre o instalatie CED-CR-3 si o instalatie CED-CR-6 ?
Din cate stiam, inainte de 1990, au fost produse in Romania si montate pe reteaua CFR urmatoarele tipuri de instalatii CED:
-CED-CR-1 (pe la inceputul anilor 50', numai in statia Tecuci, inlocuita ulterior cu o instalatie CED-CR-3) -CED-CR-2 (prima astfel de instalatie montata in anul 1952 in fosta statie Bucuresti-Herastrau) -CED-CR-3 (produsa si montata de la inceputul anilor 60) -CED-CR-4 (montate in foarte putine statii si pe putine linii inainte de 1990, ar fi fost un fel de instalatie tip "dispecer", prin care se puteau controla mai multe statii, dintr-un singur punct). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mar 20 Sept 2022, 08:24 | |
| Singurele sectii aflate in administrarea unor gestionari privati de infrastructura feroviara, unde au ramas in functiune instalatiile SBW si semnalele mecanice ("semafoarele") si unde se circula in sistemul "intelegerii telefonice a caii libere" ar fi:
-Linia 104 pe distanta Targoviste- HM Teis- HM Aninoasa- HM Pietrosita. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG". Statii si HM cu instalatii in functiune: HM Teis (CED), HM Aninoasa (CEM), Doicesti (CED), Post Ajutor Miscare Vulcana Pandele (SBW), HM Pucioasa (SBW), Fieni (SBW), HM Pietrosita (SBW).
-Linia 119 Timisoara Nord- Carpinis- Jimbolia. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Beregsau (daca a mai ramas HM) , Carpinis si Jimbolia. Toate cu instalatie SBW ?
-Linia 122A Voiteni- Gataia- Berzovia- Resita Nord. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" Statii: Voiteni, Gataia, Berzovia, Vasiova. Toate cu instalatie SBW ?
-Linia 126 pe distanta Timisoara Nord- HM Timisoara Vest. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Timisoara Vest cu instalatie CED.
-Linia 203 Bartolomeu- Zarnesti. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Cristian, statia Rasnov si statia Zarnesti, toate cu instalatii SBW.
-Linia 216 pe distanta Aradu Nou- Periam- Samnicolau Mare. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Zadareni, Periam si Samnicolau Mare cu instalatii SBW sau CEM ?
-Linia 217 pe distanta HM Sanandrei- Periam- HM Satu Nou- Lovrin. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" Periam, HM Satu Nou si Lovrin cu instalatii SBW sau CEM ?
-Linia 218 pe distanta Ronat Triaj Grupa D- HM Satu Nou- Lovrin- Samnicolau Mare. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Dudestii Noi (macazuri manuale, semnale luminoase la capatul spre Timisoara si semnale mecanice la capatul spre Lovrin. Intre Ronat Triaj Grupa D si HM Dudestii Noi ar exista BLA), statia Biled, HM Satu Nou, Lovrin, Samnicolau Mare cu instalatii SBW sau CEM ?
-Linia 302 pe distanta Ploiesti Vest- I L Caragiale- Mija- HM Teis. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG" HM Crangu lui Bot, HM Targusorul Nou, Post macazuri Zalhanaua, Mija, Post Macazuri Adanca, Targoviste Nord cu instalatii SBW sau CEM ? Statia I L Caragiale cu instalatie CEM.
-Linia 304 pe distanta Ploiesti Est Post 1- Ploiesti Nord- Maneciu. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG" Ploiesti Nord, Blejoi, Faget Teleajen, Valenii de Munte, Post macazuri Valeni Nord, HM Teisani, Post macazuri Homoraciu, Maneciu cu instalatii SBW si/sau CEM ?
-Linia 306 pe distanta Buda- Slanic. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG" Plopeni, HM Plopeni Sat, Slanic cu instalatii SBW si/sau CEM ?
-Linia 504 Buzau- Nehoiasu. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG" HM Buzau Nord, HM Berca, HM Magura (daca a mai ramas HM), Parscov, HM Cislau (daca a mai ramas HM), HM Maruntisu (daca a mai ramas HM), HM Patarlagele, Nehoiasu cu instalatii SBW si/sau CEM ?
-Linia 701 pe distanta Ploiesti Sud- HM Armasesti. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "SC RC CF Trans srl Brasov" HM Dambu, HM Corlatesti, HM Zanoaga, HM Draganesti Prahova, HM Ciorani, HM Ialomita, toate cu instalatie CED. Este cred singura sectie administrata de un gestionar privat de infrastructura feroviara cu BLA in functiune!
-Linia 801 HM Titan Sud- Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori- Ram. 2 Titan- Oltenita. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "TFG". HM Titan Sud (macazuri manuale, semnale luminoase, o bariera automata) si Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori, Ram. 2 Titan, HM Budesti, Oltenita cu instalatii SBW.
-Linia 806. Gestionar privat de infrastructura feroviara: "GFR". Constanta Marfuri (macazuri manuale, semnale luminoase, o bariera manuala, o bariera automata) si statiile Navodari, Capu Midia, Luminita cu instalatii CED. Statiile Nisipari, Nazarcea si HM Canal aveau (sau au, daca au mai ramas statii/HM-uri) instalatii CED. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mar 20 Sept 2022, 08:36 | |
| Posturi de macazuri, posturi ajutor miscare sau posturi de ramificatie in linie curenta (in afara de cele mentionate anterior) care mai au instalatii SBW si semnale mecanice in functiune:
-Ram. Belcea. Deserveste o unitate militara ?
-Intre fosta HM Dumbrava si statia Piatra-Neamt exista un punct de ramificatie, de unde se desprinde linia spre vechea gara Piatra-Neamt.
-Post Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu. Deserveste aeroportul cu accelasi nume.
-Ram. 1 Titan si Ram. 2 Titan, pe calea ferata de centura a Bucurestiului.
-Postul de ramificatie de pe calea ferata de centura a Bucurestiului, care deserveste fabrica de panificatie "Loulis"
-Ram. Abator, pe calea ferata de centura a Bucurestiului. Deserveste centrul logistic "Massa" si o rampa pentru materiale de constructii.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Joi 22 Sept 2022, 16:44 | |
| Care a fost logica echiparii cu instalatii CED, inainte de 1989, a unor statii mici, situate pe linii secundare (Radauti, Babadag, Zimnicea, Zlatna Tehnica) ?!
De exemplul in loc sa fi echipat cu instalatie CED statia Radauti mai logic ar fi fost sa echipeze cu instalatie CED statia Dornesti, care este mai mare si mai importanta decat statia Radauti si in plus este si nod feroviar! |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 107 Localizare : Navodari Reputatie : 1368 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mier 23 Noi 2022, 00:35 | |
| Am vazut pe o postare la CFR Infra despre intretinerea la mai multe sisteme de centralizare, printre care erau cele obisnuite, adica CED si CEM, dar am vazut si ceva despre care nu am mai auzit: CAM, in statia Craiova Triaj. Are cineva mai multe amanunte despre ce este? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12476 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mier 23 Noi 2022, 09:06 | |
| fiind triaj are comanda automata a macazurilor |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mier 23 Noi 2022, 12:10 | |
| Sa nu fie vorba de asa-numita "cocoasa automata de triere" (mai precis acele frane automate de cale montate la baza cocoaselor de triere). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6333 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11463 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati Mar 24 Oct 2023, 12:55 | |
| Pupitrul de comanda si control vertical a instalatiei CED din statia Mogosoaia (sursa- raport de investigatie AGIFER): |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnalizari - generalitati | |
| |
| | | | Semnalizari - generalitati | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |