|
| Triaje si grupe tehnice | |
|
+21NicuS Cont.dezactivat electrica912 Desiro256 Sergiu rmn Amiralul cfr500 Kriszti219 IonutChircu redeme bostanescu gigel Vitosa Semafor membru inactiv RazvanCFR AGBT spsdc7 ldh80 cont dezactivat . COSTACHE MIHAIL didi 25 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5461 Data de inscriere : 20/02/2011
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Joi 28 Iul 2011, 22:48 | |
| trebuia sa se construiasca niste blocuri pe locul triajului dar a venit criza si sa sistat tot |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Mar 29 Noi 2011, 14:57 | |
| Socola Triaj Grupa B |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Vin 20 Apr 2012, 12:04 | |
| |
| | | Kriszti219
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 28 Reputatie : 5043 Data de inscriere : 29/02/2012
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Vin 20 Apr 2012, 16:58 | |
| Mai functioneaza triajul? |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Sam 21 Apr 2012, 17:17 | |
| Erau doua linii circulate. Ma refer la cele de intrare in triaj. Iar in triaj se vedeau cisterne ale privatilor, destul de multe, care sigur sunt folosite. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Mier 18 Iul 2012, 23:38 | |
| De ce s-a desfiintat triajul din Ciulnita si jumatate din triajul Bucuresti avand in vedere ca in restul tarii triajele mari au ramas neatinse chiar daca liniile sunt ruginite ? Triajul din Videle mai are locomotiva diesel-electrica teleghidata, ce numar are? |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Joi 19 Iul 2012, 17:07 | |
| Ala de la Ciulnita nu isi mai are rostul daca s-a taiat tot combinatul siderurgic Calarasi.Cel din Bucuresti ...si altele din tara ...cine stie cite zeci de mii de tiruri sint in Romania,alea trebuie sa-si scoata banii ca nu sint proprietatea statului. |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| | | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Sam 22 Sept 2012, 21:37 | |
| Buc Grivita vazuta din departare In departare hala cu cele 8 linii unde se face pregatirea tehnica si salubrizarea trenurilor Din pacate pe unde intalnim linie feroviara nu lipsesc balariile, pe unde te uiti balarii, mama ei de treaba |
| | | Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5089 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Sam 05 Ian 2013, 15:46 | |
| - ldh80 a scris:
- In perioada de inceput a cailor ferate romane existau foarte putine spatii de depozitare a marfurilor si instalatii de manipulare a acestora.
In 1873 incepe constructia depozitului de marfuri de langa statia Iasi (cunoscut azi ca "vama veche"). Aici se intalnea linia de ecartament normal (care iesea din gara Iasi) cu linia de ecartament larg (care pleca spre Ungheni, Rusia), pentru a facilita transbordarea marfurilor.
Dupa 1882 incepe amenajarea triajelor de la Socola, Ploiesti, Bucuresti. Intre 1913-1914 sunt realizate: statia Bucuresti-Triaj (denumita, pe atunci, "Chitila Triaj"), statia tehnica, de formare a trenurilor Bucuresti-Grivita si depoul de locomotive si automotoare Bucuresti-Calatori (la Grivita). In 1909, odata cu inaugurarea portului modern Constanta, se da in functiune statia de triaj Constanta-Port.
In 1888 si 1889, din necesitatea de a nu mai astepta si bloca toamna, statiile si porturile Galati si Braila, cu mii de vagoane incarcate cu cereale, sunt realizate(de Anghel Saligny), silozurile din beton-armat, pentru depozitarea cerealelor, in aceste porturi.Erau primele astfel de constructii din lume(mai existau doar in SUA, dar erau construite din lemn). In general, proiectul-tip al garilor romanesti cuprindea si o magazie de bagaje si o alta de marfuri.
In perioada interbelica, se extinde capacitatea unor triaje (Socola, Ploiesti, Bucuresti-Triaj, Palas, Ronat, etc) si incep sa apara unele utilaje mecanizate pentru manipularea marfurilor, in special in porturi (macarale de cheu). Intre 1940-1948 este construit triajul Bucurestii Noi ("16 februarie 1933"), si in 1940 incepea amenajarea noului triaj Brasov. In timpul celui de-al doilea razboi mondial, triajele de la Bucuresti-Triaj (ca urmare a bombardamentului american din aprilie 1944), Ploiesti si Brasov sunt complet distruse.
In anii 50', eforturile sunt indreptate spre reconstructia triajelor distruse. In 1955 este inaugurat primul triaj din Romania, dotat cu frane automate de cale, la Ploiesti-Triaj. Se mai construiesc unele spatii pentru depozitarea marfurilor, cum ar fi magaziile de cereale (construite in timpul colectivizarii fortate a agriculturii).
Dupa 1960 incepe un amplu proces de modernizare a triajelor, extinderea capacitatii celor existente si constructiei altora noi. Majoritatea triajelor sunt dotate cu: frane automate de cale, instalatii CED, si cu turnuri de comanda (astfel, vagoanele unei garnituri sunt dirijate in scurt timp spre noul tren).
Astfel, in 1969, erau terminate lucrarile de sistematizare si centralizare la triajul Galdiu(langa Coslariu), iar, dintre noile triaje, amintesc pe cele de la: Satu Mare Sud (sau „Ferastrau”, inaugurat in 1976, cu o capacitate de triere de 290 vagoane/zi), Zalau Nord (inaugurat in anii 1976-1980), Galdiu si Golesti (inaugurate in 1977; sunt primele triaje din tara dotate cu echipamente romanesti), Suceava, Oradea-Est, Glogovat (langa Arad) (ultimile trei sunt inaugurate in 1979) sau Socola (langa Iasi; inaugurat la 30 decembrie 1982, cu o capacitate de triere de 5.400 vagoane/zi). In anii 80’ se extind triajele de la: Barbosi, Ciulnita, Fetesti, Resita Nord, Caransebes, Otelu Rosu, etc. In 1981, la triajul Bucurestii-Noi, erau folosite primele calculatoare de proces (produse la „Electronica” Bucuresti, de tipul „Coral”, „Felix”), pentru controlul macazurilor. In 1984 era inaugurata „insula cibernetico-mecanizata de triaj Videle”, primul triaj romanesc dirijat numai cu ajutorul calculatoarelor de proces, care a reprezentat mandria tehnicii feroviare romanesti; aici exista inclusiv o locomotiva diesel-electrica teleghidata prin unde radio, fara personal de conducere la bord. Cele mai mari triaje din Romania, la nivelul anului 1989, in functie de numarul de linii, din grupa B de triere,erau: - Socola (24 de linii) - Dej (25 de linii) - Oradea-Est (24 de linii) - Glogovat (langa Arad; 18 linii) - Ronat Triaj (langa Timisoara; 23 de linii; este singurul triaj din tara cu 3 grupe de triere) - Caransebes-Triaj (24 de linii) - Simeria Triaj (28 de linii) - Galdiu (langa Coslariu) - Brasov-Triaj (26 de linii) - Adjud (24 de linii) - Barbosi-Triaj, cel mai mare triaj din Romania, situat langa satul Movileni, in apropierea Galatiului, cu 32 de linii. - Ploiesti-Triaj (cu 30 de linii) - Golesti (langa Pitesti) - Craiova- Triaj (cu 20 de linii) - Bucuresti-Triaj (cu 16 linii; alte 16 au fost desfiintate ; anterior, era un triaj dublu, al carui sens secundar de triere avea 21 de linii, in grupa B) - Palas (langa Constanta, cu 23 de linii) De asemenea, un triaj special se gaseste la Combinatul Siderurgic Galati, iar, un altul, cu doua sensuri de triere, la Constanta-Port.
In afara de aceste mari triaje, mai existau si altele, la: Pascani-Triaj, Marasesti, Faurei, Rosiori-Nord, Bucurestii-Noi, Titan, Bujoreni-Valcea, Filiasi, Petrosani, Ciceu, Sibiu-Triaj, etc.
De asemenea, apar si se extind statiile cu doua grupe (in care, de obicei, a doua grupa era pentru triere, cum ar fi statiile: Vaslui, Barlad, Buzau, Medgidia, etc), si se extind liniile de manevra din statii (Husi, etc).
In privinta instalatiilor de manipulare a marfurilor, se urmareste mecanizarea lor, pentru o mai mare operativitate, si pentru reducerea muncii fizice. Astfel, in 1970, era efectuat primul transport cu transcontainere de mare capacitate (cca 30 tone; pe un vagon-platforma a seriei „RMMS” incap doua sau trei transcontainere), pe ruta Bucuresti-Ploiesti-Brasov. Pana in 1974 se introduce sistemul de transport in trenuri-bloc (formate numai din vagoane pentru transcontainere) pe 6 magistrale de cale ferata, iar, apoi, si pe celelalte doua. Pentru manipularea transcontainerelor se realizeaza „transtainerul universal” („pod rulant”), construindu-se numeroase statii de incarcare, din mijloace auto in vagoane CFR, dotate cu „transtainerul universal”, cum ar fi: Bucurestii-Noi (dotata cu 3 transtainere), statia de transcontainere, din portul Constanta (inaugurata in 1976), terminalul pentru feryboat maritim si transcontainere din noul port Constanta-Sud-Agigea (inceput in 1978 si terminat, in linii mari, in 1988), sau terminalele transcontainer din statiile Bucuresti-Obor si Bucuresti-Progresu. Prin introducerea transcontainerelor se asigura o descarcare rapida din mijloace feroviare, in mijloace auto, navale sau chiar aeriene si invers, precum si pastrarea integritatii marfii. Alte utilaje mecanizate, pentru manipularea marfurilor, sunt: macaralele de cheu (din porturi), moto si electrostivuitoarele, benzile rulante, pompe electrice, „snecurile”-pentru descarcarea vagoanelor de cereale, statiile de cantarire a vagoanelor (pentru calibrarea lor se realizeaza asa-numitul „vagon-etalon”), etc. La acestea se adauga folosirea boxpaletilor si a containerelor mici, construindu-se numeroase statii de containere mici (cum ar fi Cotroceni, Titan, Husi, etc), iar, din 1970, autocamionele incep sa fie dotate cu macarale proprii si obloane autoridicatoare (actionate hidropneumatic). De asemenea, sunt realizate rampe pentru descarcarea/incarcarea marfurilor, in toate garile. O realizare interesanta o constituie instalatia mobila, de descarcare a vagoanelor de cereale prin vacuum, realizata la „Electrometal Timisoara”. Se realizeaza numeroase spatii de depozitare a marfurilor, apartinand atat CFR-ului, cat si unitatilor de comert ( I.C.S.M., CENTROCOOP, etc).
La 11 februarie 1988, primul feryboat maritim romanesc, proiectat la I.C.P.R.O.-Nav- Galati, si construit la santierul naval Constanta, purtand numele de „Mangalia”, pleaca, din portul Constanta-Sud-Agigea, pentru efectuarea probelor de mare. Caracteristicile acestuia sunt: capacitate: 12.000 tdw, lungime: 184 m, latime: 26 m, capacitate de transport: 107 vagoane de cale ferata sau 117 autocamioane, 46 de membri ai echipajului, are 3 punti, deservite de un lift dublu, precum si un triaj miniaturizat, deservit de o locomotiva de manevra speciala (realizata la „23 August” Bucuresti), capabila sa se deplaseze atat pe sine, cat si pe roti. Primul traseu deservit a fost Constanta Sud Agigea- Samsun (Turcia). In 1990 este construit si cel de-al doilea feryboat maritim romanesc- „Eforie”.
Dupa 1990, in conditiile scaderii dramatice a volumului de marfuri transportat pe calea ferata, multe instalatii de manipulare a marfurilor si triaje se degradeaza, datorita nefolosirii lor, lipsei unei paze corespunzatoare si furturilor. Mai mult, sunt desfiintate complet grupele de triere din unele statii (cum ar fi Vaslui), multe linii de manevra si linii industriale sunt desfiintate si demontate din teren. Activitatea de manevra in triaje se reduce drastic. Din cele 32 de linii, cat avea odata triajul Bucuresti-1, 16 sunt desfiintate, iar, dupa unele informatii, chiar si cocoasele de triere! Nu la Glogovat e triajul, ci chiar langa gara mare din Arad, 18 linii inugurat in 1979. Acum cred ca e scos de cand cu renovarea, sper sa nu il desfiinteze... http://wikimapia.org/1104202/ro/Triaj-Arad-18-linii-inaugurat-in-1979 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Triaje si grupe tehnice Sam 05 Ian 2013, 21:31 | |
| Da imi cer scuze de greseala! O intrebare: din unul din "filmuletele feroviare din perioada comunista", am inteles ca inainte de 1990 la triajul Dej s-ar fi montat electromecanisme de macaz tip SPG-3 "de mare viteza", cu "ace flexibile si dubla inzavorare"! Stiti cumva mai precis anul cand ar fi aparut in Romania astfel de electromecanisme de macaz si daca au fost introduse si in alte triaje sau statii, inainte de 1990 ? |
| | | Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1171 Varsta : 30 Localizare : Sibiu Reputatie : 6444 Data de inscriere : 19/09/2010
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Dum 03 Feb 2013, 13:47 | |
| Terminalul TCM Sibiu 02.02.2013 |
| | | electrica912
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 27 Localizare : Pascani Reputatie : 5601 Data de inscriere : 07/06/2011
| | | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Dum 17 Mar 2013, 16:37 | |
| Apropo de Triajuri, in triajul de la Ghighiu pe langa zecile de vagoane sunt si zeci de locomotive diesel si hidraulice de aproape toate seriile parasite, abandonate sau in conservare, accesul pentru pozat in zona fiind imposibil de firma de paza care are obiectiv in acea zona, cu un apart scump se poate face cateva cadre cu zoom de la distanta. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice Sam 18 Mai 2013, 15:31 | |
| Revizia Bucuresti Basarab, locatia unde se ridica vagoanele de pe boghiuri pentru schimbarea osiilor. Constructia metalica a aparut in ultimii ani. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Triaje si grupe tehnice | |
| |
| | | | Triaje si grupe tehnice | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |