Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Dum 26 Feb 2012, 15:47
Excursie FeRoviaRă București Obor – Ciulnița – Călărași[Noiembrie, 2011]
Am pornit într-o zi de toamnă (în acea zi de toamnă în care frigul se abate asupra teritoriului României șI în care îți aduci aminte de acțiunea de a dârdâi) într-o călătorie FeRoviaRă, alături de colegul meu, Ionuț, către Călărași. Am văzut o mulțime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de către dumneavoastră.
Calea ferată București – Ciulnița – Călărași Port a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenți pe această rută pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înființare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dunărea și cu râul Ialomița, București – Ciulnița este parcurs acum cu viteze de până la 140 km/h de rapidele București – Constanța și retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelerează până la 90-100 km/h.
Așadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au căzut și în Gara Ciulnița, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulației doar 2! Stadiul lucrărilor de reconstrucție a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj și probabil că veți înțelege de ce treaba merge cum… merge. Dacă treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ”de laudă”. La văzul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară-n țară… pardon… în cele două vagoane de călători tractate de o locomotivă diesel-electrică sub linie de contact (!) că este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineață către Călărași, toți călătorii acestuia aveau bilet de călătorie… o daună uriașă administrată buzunarelor ceferiștilor de pe teren.
Ajunși la punctul de interes al călătoriei, Călărași, merită să amintesc existența de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lăsate de izbeliște, alături de altele modernizate și vopsite recent gata-gata să calce pe căile ferate române. Tot demnă de remarcat este și grandioasa gară de călători Călărași dată în folosință pe 18 iunie 1988, la care se anunță un nou program de recondiționare și reconstrucție. Pentru… ce?!
După câteva clipe petrecute în Călărași – un oraș plăcut și frumos după părerea mea – ne-am întors în gară pentru călătoria către casă. Vagoanele cu sticlă Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile stației, în timp ce o călătoare ”cu bilet” mă îndeamnă să filmez și fabrica la care încă mai lucrează oamenii locului.
După 238 de kilometri, ajungem înapoi în București Obor cu un tren de Constanța în care am gustat o căldură prietenoasă, am ajuns la timp și am călătorit în siguranță. Și dacă nu v-am convins până acum să aruncați un ochi la videoclip, vă mai spun că în cele 15 minute vi se înfățișează stadiul unei căi ferate dublată în 1984 (Ciulnița – Călărași), o linie fără restricții de viteză, pornirea și fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotivă electrică izolată care circulă fără disc roșu – fine de tren, la cum nașii fluieră plecarea dintr-un autobuz ROMAN în fața Gării Ciulnița…
Deci, vizionare plăcută!
Mihay V.I.P Member
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 46 Localizare : Constanta Reputatie : 5640 Data de inscriere : 19/04/2010
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Dum 26 Feb 2012, 19:17
Superb backview-ul Calarasi Sud - Ciulnita! Felicitari pentru el!!! Exista pe undeva si schita statiei Calarasi Sud care sa contina configuratia liniilor, a semnalelor, etc?
P.S. Ar fi excelent acest backview si la 1x!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 28 Feb 2012, 18:00
Mihay a scris:
Superb backview-ul Calarasi Sud - Ciulnita! Felicitari pentru el!!! Exista pe undeva si schita statiei Calarasi Sud care sa contina configuratia liniilor, a semnalelor, etc?
P.S. Ar fi excelent acest backview si la 1x!
Mulțumesc frumos! Un backview la viteza 4x poate fi urmărit aici:
Mihay V.I.P Member
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 46 Localizare : Constanta Reputatie : 5640 Data de inscriere : 19/04/2010
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mar 28 Feb 2012, 22:43
Ar fi interesanta si o harta care sa contina structura liniilor de cale ferata care existau in interiorul fostului Combinat Siderurgic Calarasi ("zisa si" Siderca); conform unor surse media, ar fi existat 600 km (?!? - uneori, cate un 0 in plus parca da mai bine la "stire") de cale ferata interna pe acolo...
cristirimer
Numarul mesajelor : 12 Varsta : 62 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4677 Data de inscriere : 16/02/2012
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 25 Iul 2012, 13:47
alliens a scris:
Cred ca informatia despre electrificare este eronata. Stiu sigur ca inainte de 1990 exista un accelerat Bucuresti Nord - Calarasi Sud in jurul orei 15:45, care era format dintr-o rama electrica albastra produsa de Electroputere Craiova. In perioada aia se intampla , mai ales vara sa plec de la Bucuresti la Targoviste cu un tren in jur de ora 16, si cum ai mei ajungeau mai devreme in gara, aveam ocazia sa admir acea rama, care pentru mine era o curiozitate, fiind singura rama electrica vazuta pe reteaua CFR. In concluzie, electrificarea s-a realizat inainte de 1990, pe timpul regimului comunist
Imi amintesc si eu de acel tren accelerat care circula inainte de 1989 (parca prin 1984 era, dupa ce aceeasi rama a circulat, tot ca accelerat, intre Bucuresti si Craiova), dar stiu ca intre statiile Ciulnita si Calarasi Sud era tractat de o locomotiva diesel, desi linia era declarata oficial ca fiind electrificata! Cat priveste rama electrica, la vremea ei a facut fata cu brio tuturor solicitaarilor la care a fost supusa pe multele sectiuni de linie pe care a circulat: Bucuresti - Craiova, Bucuresti - Calarasi, Cluj - Beclean pe Somes etc. Cu toate acestea dupa 1990 a cazut in dizgratia CFR-ului, prin 1998 vazand-o cu un grad inaintat de degradare si devastata pe o linie secundara din triajul Chitila.
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 25 Iul 2012, 18:07
Cate trenuri de marfa circula zilnic intre Ciulnita si Calarasi? Acum mi se pare odios ca pe aceasta sectie se circula pe ambele fire avand in vedere ca sunt doar 13 trenuri de calatori pe zi. Pe langa asta mai este si electrificata, pentru ce? Combinat Siderurgic Calarasi e istorie.
Alex Avram User Dezactivat
Numarul mesajelor : 2610 Varsta : 30 Localizare : FETESTI-langa gara unde se aud non-stop goarne+glasu rotilor de tren Reputatie : 8374 Data de inscriere : 20/06/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 25 Iul 2012, 18:57
acum nu circula mai nimic! doar de calatori! Ciulnita-Calarasi si retur Calarasi-Fetesti si retur Bucuresti OBOR-Calarasi si retur Constanta-Calarasi si retur
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Mier 25 Iul 2012, 21:08
Pe firul 1 foarte rar se mai circula, in general circulatia se face pe firul 2 in ambele sensuri
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 26 Iul 2012, 01:09
ctln1991 a scris:
Cate trenuri de marfa circula zilnic intre Ciulnita si Calarasi? Acum mi se pare odios ca pe aceasta sectie se circula pe ambele fire avand in vedere ca sunt doar 13 trenuri de calatori pe zi. Pe langa asta mai este si electrificata, pentru ce? Combinat Siderurgic Calarasi e istorie.
Pai cand a fost facuta electrificarea si dublarea nici nu se banuia ca acel combinat va deveni istorie asa repede.
Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7936 Data de inscriere : 16/04/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 26 Iul 2012, 10:58
Iar in plus, Calarasiul e port la Dunare...Probabil si pentru asta s-a ales solutia dublarii si electrificarii.
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 02 Aug 2012, 11:42
Cladirea garii din Calarasi in plin sezon...de ample lucrari
poza de la peron
peronul dintre linii
KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 02 Aug 2012, 12:04
Nu se are in vedere construirea unui pod spre Silistra? Consider ca o prelungire a liniei 802 in Bulgaria ar fi necesara, avand in vedere la trecerea Negru Voda - Kardam ba e functionala, ba nu.
liviulav33 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1505 Varsta : 50 Localizare : Buzău Reputatie : 6966 Data de inscriere : 14/03/2010
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Joi 02 Aug 2012, 19:00
Ar fi bun și un pod peste Dunăre la Călărași ,dar se găsește între două treceri apropiate în Bulgaria (Ruse și Kardam).Părerea mea este că e mai bun un pod feroviar,la Zimnicea sau la Corabia.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Linia 802 Vin 03 Aug 2012, 09:21
Care mai este situatia transportului de marfa pe sectiunea Ciulnita- Calarasi Sud ? Ar fi "Prefabricate Modelu"", "Comceh"", baza de receptie cereale si portul deservite de gara Calarasi-Sud!
Mihay V.I.P Member
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 46 Localizare : Constanta Reputatie : 5640 Data de inscriere : 19/04/2010
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud Vin 03 Aug 2012, 19:53
Cateva extrase din certificatele AFER referitoare la ceea ce mai "misca" pe aceasta ruta:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud