|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+83Teodor Cosmin5 dan_dinca PrisecaruFlorin AndreiCfr RwO traian mariuskl George250 brutusel AndiCFR Mihai-Aurel andreiutzu Nesebar ATM romaniaetc tuborgtnp laur 133 Nk11 razvan - trenuri DUAL srazvi email2bav redeme popovici SULZERUL 0733 nokia2010 sorinucu dave danlascau Silver Vlad TONIghtwish riciu Mihay Costin.H Jhonyla bostanescu gigel Vitosa mihaiuc cortexedge AlexD membru inactiv alexmorph3us ravers75 DPS IceShadow ldh80 Cobra Scoop halmarius Adrian78 NB 2009 RazvanCFR Mircea Hirjau jionutz cristi CFR catalinu' mardaryroby 060-EA078 echo007 cont dezactivat . Alex Avram decward biokosmy ciucix stakee kaan didinul lovekomotive tudor_toma82 Marius Iulian Ionutz TVlad 19jimmy84 IonutCFR2009 vrabieionut didi mishu88 COSTACHE MIHAIL marius_m Stratan-Tttggvv myster2008 87 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 14:04 | |
| Nu vreau sa fac un pariu, dar dupa ce se vor termina lucrarile de modernizare, tot nu cred ca un tren sa zicem intercity va scoate de la bucuresti la constanta sub 2 ore si 20 de minute. Deci s-au investit bani in acest tronson ca sa se circule cel mult la fel de bine ca acum 15 ani....asta da progres |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 17:03 | |
| - lovekomotive a scris:
- Nu vreau sa fac un pariu, dar dupa ce se vor termina lucrarile de modernizare, tot nu cred ca un tren sa zicem intercity va scoate de la bucuresti la constanta sub 2 ore si 20 de minute. Deci s-au investit bani in acest tronson ca sa se circule cel mult la fel de bine ca acum 15 ani....asta da progres
In 95 IC facea 2.05 min un E si R 2.15 min iara un ACC fara oprire 2.24.. Eu zic ca cel care a venit cu ideea modernizari acestor magistrale merita o zmeura de aur |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 20:02 | |
| |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 20:13 | |
| |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 22:44 | |
|
Tot apropo de viteze:
probabil dat fiind că ducea către o destinaţie (zonă comercială, portuară etc., şi, mai ales, zonă turistică şi „reprezentativă“, aşa-zicând „de protocol“ sub diferite raporturi) de importanţă cu totul deosebită, linia de Constanţa a fost, tradiţional, ceva mai bine îngrijită, întreţinută, modernizată etc. decât alte magistrale, şi — probabil şi fiindcă e, din construcţie, atât de dreaptă, până aproape de Feteşti, şi cu pante atât de mici — în mai multe rânduri, în perioade istorice de oarecare linişte, relativă prosperitate şi „avânt“ ( ! ) a jucat rolul de „vitrină“ a reţelei româneşti de cale ferată, sub raportul vitezelor de mers (nu neapărat pentru tot traficul, dar în ce priveşte unele trenuri rapide, fie ele cu abur, în perioada interbelică, fie automotoare diesel ori, mai târziu, tractate diesel sau electric, care erau, la data respectivă, „cele mai rapide trenuri din ţară“). Aşa a fost şi în anii din preajma celui de-al doilea război mondial, aşa şi în diferite momente ale perioadei postbelice. În 1959, atunci introdusul automotor (considerat uneori a fi fost din „clasa 75“) „Săgeata albastră“ (prima, „adevărata“, Săgeată albastră, reutilizarea mai deunăzi a acestei denumiri vintage pentru Desiro fiind un fel de fiţă retro …), cu şase vagoane, din care două vagoane-motor, parcurgea — pe linia aia, simplă, cu traverse de lemn, neelectrificată etc. , aşa cum putea fi ea pe atunci, deh…— distanţa Bucureşti-Constanţa în vreo 2 ore şi 20 de minute. După câţiva ani, lucrurile iar s-au lăsat pe tânjeală, dar ceva mai târziu (1966, 1967…), într-un nou „avânt“ (foarte sensibil, în epocă ) de modernizare a traficului feroviar, iarăşi s-au atins viteze (relativ) mari: în 1967, 1968, trenul rapid „Tomis“ (ramă tractată de locomotivă diesel-electrică din seria numită pe atunci „060 DA“, cu vreo 8 sau nouă vagoane (din câte ţin minte) făcea până la Constanţa două ore şi un sfert. Minunea nu a durat prea mult ! Pe măsură ce au apărut şi s-au intensificat penuriile şi optica de „economisire“ meschină ale perioadei de paroxism a „ceauşismului“ (care afectau, probabil, atât lucrările de întreţinere, cât şi consumul de carburant sau, mă rog, de energie alocat), şi cu toate că linia, între timp, fusese dublată şi electrificată, viteza trenurilor celor mai „nobile“ de pe această secţiune (rapidul „Tomis“, mai târziu „Callatis“, ori „Anghel Saligny“ ori cum s-au mai numit…) a scăzut încet dar constant şi sigur, până în 1989, timpul de parcurs devenind 2h 30min. 2h 50min, apoi trei ore şi mai mult… O oarecare „înviorare“ s-a mai înregistrat, apoi, după 1990, dar relativă şi inconsecventă. Ţin minte foarte bine că, pac !, la un moment dat, într-un an — din păcate nu-mi mai amintesc exact anul, dar trebuie să fi fost prin 1995, 1996, poate 1997, în orice caz înainte de 2000, trebuie să verific în „Mersul trenurilor“ din anii aceia… — s-a înregistrat un nou record, rapidele Bucureşti-Constanţa parcurgeau distanţa în 2 ore şi 10 minute. Dar n-a durat mult nici asta, cine ştie de ce… Cred că a durat numai un an, şi iarăşi lucrurile s-au mai domolit. Nu mai vorbesc de perioada anilor din urmă, când, desigur, din cauza lucrărilor, vitezele sunt cele care sunt, dar asta nu înseamnă nimic, e ceva temporar, înţelegem etc. , să vedem după aceea. (Mai îmi permit observaţia că, de pildă, 2h 15 min pentru 225 de km înseamnă taman 100 km/h. Viteză comercială, viteză medie, desigur, ceea ce înseamnă că pe unele porţiuni se pot atinge viteze mai mari, poate 120, 140… Mă gândesc, însă, atunci, că dacă viteza maximă permisă de linia modernizată s-ar apropia de sau ar atinge 200 km/h, probabil că viteza medie pe tot parcursul, viteza comercială, ar putea atinge 150 km/h, ceea ce ar însemna Bucureşti-Constanţa, cu trenul, într-o oră şi jumătate. Aşteptăm s-o vedem şi pe asta ! )
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 23:14 | |
| Rapid 86 „ Callatis ” Constanta - Bucuresti Nord > 2h18min (fara oprire) ... viteza comerciala: 98 km/h (asta in MT 1995/1996) :shock: Un an mai târziu, IC 582 „ Tomis ” Constanta - Bucuresti Nord > 2h13 min (fara oprire) ... viteza comerciala: 102 km/h :shock: :shock: |
| | | RazvanCFR
Numarul mesajelor : 165 Reputatie : 5328 Data de inscriere : 30/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 23:22 | |
| Probabil ca dupa finalizarea lucrarilor, se v-a circula cu 140 pe tot traseul, cel putin rapidele sa circule cu viteza asta. Doar de aceea s-a modernizat, nu? Doar nu ajungem la vechii timpi de mers, adica am modernizat ceva pentru a ajunge din nou la vechiul lucru. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 13 Noi 2010, 23:44 | |
| Da, m-am uitat şi eu prin „mersuri“ şi am impresia că a fost un fenomen de „falsă memorie“ . De fapt, cred că o singură dată a fost atins timpul de 2h 10 min, în 1996/1997, şi nu de toate rapidele, ci de un singur tren, IC 584/581 (plecare Bucureşti: 9.00; sosire Constanţa: 11.10. Cred că de ăsta îmi aminteam, acel „2 ore şi zece“ m-a impresionat……(Acum, nu ştiu dacă în realitate respecta la mare fix, şi zilnic, orarul ăsta, poate că nu ; în anii următori IC-urile au avut timpi mai mari, 2h30 etc. Totuşi, în perioada respectivă erau frecvente timpuri de 2h15, 2h20 etc., la trenuri fără oprire, bineînţeles…) |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| | | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 00:09 | |
| Cu maxim de 140 km/h intre Pantelimon - Fetesti si Cernavoda - Palas, s-ar putea scoate timpi de mers la 2h00,,,2h05min
Ultima editare efectuata de catre IonutCFR2009 in Dum 14 Noi 2010, 00:27, editata de 2 ori |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5330 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 00:15 | |
| Da, probabil că asta e performanţa fezabilă, d.p.d.v. tehnic (totuşi, nu e linie de tip TGV, nu ?...) |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 00:33 | |
| Linia noua este proiectata pentru 160 km/h dar semnalizarea si sistemul de control al vitezei nu permit mai mult de 140 km/h. |
| | | Scoop
Numarul mesajelor : 112 Varsta : 35 Localizare : Constanta/Bucuresti Reputatie : 5264 Data de inscriere : 21/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 08:48 | |
| Macar si atat sa faca, m-am saturat sa fac 4 ore pe ruta asta. daca poate sa scoata 2 ore si putin atunci e mai rapid ca autocarele care fac 3 ore, si putin mai ieftin si putin mai comod, sa vina clientii, sa nu se mai planga astia ca sunt in pierdere am inteles ca cica in 2011 ar fi data finalizari? |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8387 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 09:29 | |
| este TMV si TMV permite viteza de 200 km/h si distanta dintre semnale e de vreo 2000 de metri |
| | | Cobra
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5442 Data de inscriere : 28/09/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 14 Noi 2010, 19:40 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |