Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 518 : Dornesti - Siret hcv. Dum 16 Ian 2011, 18:48
Ar fi ceva exceptional, ca gara Siret sa reintre in functiune si sa fie si eficienta... ideea cu tirurile nu este rea deoarece este o zona foarte aglomerata de tiruri care vin sau pleaca spre Ucraina
Si pe ce traseu ar circula RO-LA? viteza-pret? avantaje pentru transportatorii auto fata de circulatia pe sosea? ca RO-LA a mai fost in Romania la Arad si apoi cu mare tam tam a fost un tren de la bucuresti la Glogovat daca nu ma insel.
Bogdan-CFR
Numarul mesajelor : 105 Varsta : 29 Localizare : Suceava Reputatie : 5467 Data de inscriere : 27/03/2010
Initial se vorbea de traversarea tarii dinspre vama Siret catre Giurgiu- Bulgaria si mai departe. Nici nu poti sa iti inchipui cate tir-uri trec zilnic pe E85 ....si acum ca au mai sosit si cei carbunii X( X( In loc sa care carbunele cu trenu ( fiindca exista...cei de la UNIFERTRANS ar fi preluat aceasta chestie )
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Mda, ai dreptate, trec des pe E85 Suceava - Siret si e foarte aglomerat de tiruri, in legatura cu UNIFERTRANS am vazut ca au adus la Dornesti un LDH 81 , 81-0473-9 daca nu ma insel, care sta mai mult la macaralele mari de pe M 515 spre Radauti unde aduce vagoane cu carbune din Ucraina care este descarcat si apoi incarcat in camioane si dus la Suceava (banuiesc ca la CET) .Asta se intampla de prin Octombrie si pana in prezent, am mai vazut ocazional si GFR-ul impingand niste vagoane cu cu busteni pentru fabrica EGGER. Daca am gresit corectati-ma, asta este ce am vazut eu din mers
Bogdan-CFR
Numarul mesajelor : 105 Varsta : 29 Localizare : Suceava Reputatie : 5467 Data de inscriere : 27/03/2010
Subiect: Re: 518 : Dornesti - Siret hcv. Mar 18 Ian 2011, 09:49
GFR-ul cu lemnul e obisnuinta pe acolo. Am si o filmare de la Dornesti Dar mii se pare ca LDH 473 era deja acolo. Si banuiesti bine ...la CET Suceava merg tirurile.
Ultima editare efectuata de catre Bogdan-CFR in Mar 18 Ian 2011, 22:01, editata de 1 ori
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: 518 : Dornesti - Siret hcv. Mar 18 Ian 2011, 10:03
De ce au ales metoda cu TIR urile la CEt ? ca sa nu mai schimbe boghiurile la vagoanele ucrainiene?
Bogdan-CFR
Numarul mesajelor : 105 Varsta : 29 Localizare : Suceava Reputatie : 5467 Data de inscriere : 27/03/2010
Subiect: Re: 518 : Dornesti - Siret hcv. Mar 18 Ian 2011, 22:00
De ce? Intrebare retorica as spune La mijloc sunt niste idei de alta natura si nu de preocupare asupra scaderii traficului cu tirurile care sunt din ce in ce mai multe. De la ucraineni vin cu vagoanele lor....de la Dornesti normal era sa fie transbordat in vagoanele noastre....dar nu`! Se face transbordarea in tiruri si nu numai ca fac asta, supratonajul e la moda aici. Nimeni nu face nimic , circula noaptea , nu ii vede nimeni , fac ce vor. Poate reusesc o poza cu un tir cu carbuni.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: 518 : Dornesti - Siret hcv. Mier 19 Ian 2011, 08:07
E posibil sa nu stiu substratul, dar sa inteleg interesul, insa boghiurile vagoanelor ucrainiene se pot schimba la Vadul Siretului, daca nu ma insel, astfel incit sa poata fi duse pina pe estacada CET-ului, fara sa fie necesara transbordarea carbunelui.
Pai eu intrebam si despre traseul unui tren RO LA ca asa a incepu discutia, daca sint ,,INTERESURI" sa fie dus carbunele in camioane, ce rost avea discutia despre RO LA? Doar n-o sa imi spuneti ca ar fi o idee sa duci camioanele cu carbune pe ROLA pina la CET?
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
Scurt extras din "Construcții pentru transporturi vol.2" despre linia "Dornești - Siret":
" Orașul Siret, prima reședință a domnilor Moldovei, fusese legat înainte de al II-lea război mondial, la o veche cale ferată, azi demontată, ce se ramifica din linia Dornești - Cernăuți, în stația Prisăceni; de aceea se spune că orașul Siret e singura localitate din țara noastră care are gară, dar nu are cale ferată. După executarea noii linii Dornești - Siret, zicala nu va mai avea obiect.
(...)
Linia Dornești - Siret va asigura legarea orașului Siret la rețeaua CFR, printr-un traseu de lungime de 19 km, cu o declivitate maximă de 30*1/1000. Dintre mai multe variante studiate, a fost aleasă aceea care pleacă din Dornești(cota +354 m), urcă pe primii 5 km până la cota +400 m, pentru a traversa podișul Dragomirnei, apoi coboară prin Mânăstioara până în valea Siretului(cota +303 m) , unde este amplasată stația terminus a orașului Siret."
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Linia Dornesti-Siret Mier 27 Apr 2011, 14:36
Inaugurata la 5 iunie 1986 (sursa- almanahul "Scanteea")
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Linia Dornesti-Siret Sam 28 Mai 2011, 14:30
Conform hartii CFR, din anul 1921 , exista o linie de cale ferata normala (construita probabil inainte de 1918), pe traseul: Adancata (actuala statie si nod UZ Hlyboca)- Ferma Starcea- Tereblece (unde este actualul punct de frontiera rutier)- Siret- Ramificatie- Sinauti (acum Nyz Synivci). Lungimea ei ar fi fost de cca 30 km. Pe harta CFR din 1938 sectorul Siret- Ramificatie- Sinauti nu mai apare.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008