Astăzi locomotiva LDH-497 a încercat să facă o manevră cam imposibilă , după ce au venit 2 garnituri cu marfă din Ucraina pentru firma EGGER , în total am numărat eu 45 de vagoane , dintre care vreo 6 erau cu metanol , iar restul cu lemne. A luat prima garnitură şi a încercat să o cupleze la cealaltă garnitură. Cu prima garnitură s-a descurcat binişor , bineînţeles a scos la fum...la greu . După ce a facut manevra , a încercat să cupleze şi a doua garnitură , a cuplat , dar surpriză...LDH-ul nu mai putea să meargă nici înainte , nici înapoi din cauza greutăţii prea mari. Fum aşa de gros nu am mai văzut niciodată , parcă era o aburoasă(nu puteam face poze sau filma din cauză că erau nişte "şacali" pe lângă mine). Au încercat mecanicii să tragă de ea , dar degeaba.
Norocul(sau ajutorul) a venit din partea GFR-ului , ei având la Dorneşti o locomotivă pe ecartament larg şi anume 60-1520-0, care după vreo 20 de minute s-a cuplat la trenul buclucaş şi a rezolvat problema. Dacă nu era această locomotivă de la GFR , mai erau şi cele 2 locomotive 2M62.
În poza de mai sus se poate observa LDH-ul cuplat la garnitura imensă şi una din locomotivele 2M62 , iar LDE1520 se află la capătul celălalt al trenului.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11654 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Dorneşti (500) Mier Aug 27, 2014 4:05 pm
Stația Dornești văzută de pe un pod rutier. August 2014.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11654 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Dorneşti (500) Mier Noi 19, 2014 5:42 pm
Trenuri în Dornești și prin împrejurimi:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Dorneşti (500) Dum Dec 04, 2022 5:02 pm
Am avut ocazia sa intru in biroul de miscare al statiei Dornesti si din ce am observat statia (desi nod feroviar si statie destul de importanta) nu are sistem CELS (nu am vazut vreo luminoschema CELS in biroul de miscare)! Exista numai aparatul de comanda SBW!
Inainte de 1989 mai logic ar fi fost sa echipeze cu instalatie CED statia Dornesti, decat statia Radauti!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Dorneşti (500) Dum Mar 24, 2024 9:50 pm
Dupa anul 2014 (data cand a fost facuta si postata fotografia de mai sus), in capul X al statiei Dornesti a mai fost construita o linie (industriala) de ecartament larg, care, conform imaginilor Google Maps- Street View, deserveste o rampa de descarcare a materialelor de constructie (aduse din Ucraina in vagoane de ecartament larg si descarcate la Dornesti).
Constructia, dupa 2014, a acestei linii industriale de ecartament larg, in capul X al statiei Dornesti, a dus la o mica modificare a configuratiei macazurilor acolo, astazi acestea fiind dispuse conform schitei de mai jos (schita facuta cu ajutorul imaginilor Google Maps- Street View, imagini de pe drumul national de pe pasajul rutier, situat in capul X al statiei Dornesti):
Daca magistrala 500 ar fi dublata intre Suceava Nord- Darmanesti- Dornesti- Vicsani- (Vadu Siretului UZ), ar trebui facute cateva modificari in privinta pozitionarii macazurilor si liniilor in capul X al statiei Dornesti, astfel incat, in statia Dornesti:
-Linia 1 sa fie directa spre Siret si pentru accesul (pe cale normala) in remiza Dornesti; -Liniile II si III sa fie directe pentru M500 -Linia 4 sa fie directa pentru HM Putna
Conform acestei schite:
Astfel, in statia Dornesti, liniile 1, II, III, 4 si 5 ar fi pentru trenurile de calatori, iar restul liniilor (incepand de la 6) ar fi pentru trenurile de marfa.
Daca linia Darmanesti- Dornesti- Vicsani- (Vadu Siretului UZ) ar fi si electrificata, atunci trenurile Suceava- HM Putna ar putea fi tractate cu locomotiva electrica pana la/de la Dornesti, schimbarea locomotivei (electrica/diesel) in statia Dornesti s-ar face astfel:
-Locomotiva diesel ar astepta trenul Suceava- HM Putna garata la linia 5; -Trenul ar fi primit in statia Dornesti la linia 4; -Dupa gararea trenului locomotiva electrica care ar aduce trenul de la Suceava s-ar decupla, iar, in capatul celalalt al trenului, ar intra locomotiva diesel.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9072 Reputatie : 14498 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Dorneşti (500) Dum Mar 24, 2024 10:57 pm
Adică pentru un tren pe o distanță atât de scurtă (sub 80 km) depoul Suceava să plătească 2 mecanici + să imobilizeze o locomotivă electrică pentru trenurile alea ? Nu mai bine folosim un automotor (sau două automotoare) de capacitate mare (gen desiro de 120 locuri) ? Exclus malaxor, sau AM privat de capacitate mică. Tu gândești înainte să tastezi elucubrațiile astea ?
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Dorneşti (500) Dum Mar 24, 2024 11:26 pm
Pai s-ar face economie de motorina daca s-ar putea utiliza locomotivă electrica la trenurile de Putna, pe distanța Suceava - Dornești!
Revenind la statia Dornești, atunci când se va pune problema echipării cu instalație CE, sper că se va aveea in vedere și reconfigurarea poziționării liniilor și macazurilor (așa cum am arătat în schiță), pentru o eventuală viitoare dublare a liniei Suceava Nord- Dărmănești - Dornești - Vicsani - (Vadu Siretului UZ)!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Dorneşti (500) Lun Noi 11, 2024 9:26 pm
O schita a statiei Dornesti, pe care am marcat si linia larga industriala din capul X, construita dupa 2014. In capul X exista o rampa de marfa (atat cu linie de ecartament normal cat si cu linie de ecartament larg) unde sunt descarcate materiale de constructii, ingrasaminte, etc.
In capul Y exista o linie incalecata care deserveste un depozit de produse petroliere.
Tot in capul Y (la iesirea spre Vicsani) sunt doua linii (una normala si una larga) care apartin de GFR si sunt folosite pentru gararea locomotivelor GFR.
Cu negru am marcat liniile de ecartament normal si cu rosu cele de ecartament larg.