A zis CFR S.A. într-o adresă oficială de acum câteva luni... înseamnă că ăia nu ştiu ce au în curte. Oare de câţi ani n-o mai fi circulat DA pe Întorsura Buzăului?
_________________ :TTT:
Tomi13leu
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 36 Localizare : Oradea/Petrosani Reputatie : 5521 Data de inscriere : 07/04/2010
Subiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti Vin Mar 20, 2015 12:09 am
Dr2005 a scris:
A zis CFR S.A. într-o adresă oficială de acum câteva luni... înseamnă că ăia nu ştiu ce au în curte. Oare de câţi ani n-o mai fi circulat DA pe Întorsura Buzăului?
Parca am vazut la un marfar cu cazane acum 2-3 ani cand am fost pe acolo,aveau inscriptia bitum cald!
decward V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2594 Varsta : 27 Localizare : Bükreş Reputatie : 8001 Data de inscriere : 15/08/2010
Subiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti Sam Mar 21, 2015 2:43 am
După ani și ani, compania de stat se fâțâie iar p-acolo... Poza e din Zărnești.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6990 Data de inscriere : 07/09/2014
Trafic de marfă destul de intens pe secție, în Cristian sunt garate pe 2 linii diferite vagoane de marfă ale DB, iar prin Râșnov au trecut cel puțin 3 marfare în perioada 12-15 august, două pe 12 august în jurul orelor 23-24, și unul pe 15 la ora 04:00.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti Mar Oct 27, 2015 9:59 pm
Date generale despre statiile de pe aceasta sectie:
-Statia Cristian: are 4 linii, si deserveste/deservea Depozitele Total Lubricants si fosta fabrica de caramizi refractare.
-Statia Rasnov: are 3 linii si deservea o unitate industriala si fosta Chimica Rasnov. Intreprinderea de scule Rasnov nu a avut nicioadata cale ferata industriala.
-Fosta statie Tohanu Vechi (acum hc). Nu stiu cate linii a avut si ce deservea.
-Fosta statie 6 Martie (acum hc General Traian Mosoiu). Nu stiu cate linii a avut si ce deservea.
-Statia Zarnesti. Are 5 linii si deserveste Uzina "6 Martie", Romoil si Ecopaper.
Toate statiile sunt prevazute cu instalatii SBW cu semnalizare mecanica (una dintre putinele linii ferate preluate de un gestionar privat de infrastructura feroviara unde semnalizarea mecanica a fost mentinuta in functiune), si este posibil sa fie dotate si cu sistem CELS (control electric a liniilor din statie)..
VS era in 1990 de 80 km/h, si probabil si astazi este la fel.
In 1990 circulau 7 perechi trenuri C/zi, compunerea lor fiind atunci locomotiva 040-DHC si una sau doua rame TE si posibil si vagon de posta-bagaje.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
Deci in primul rand topicul ar trebui sa fie Brasov-Bartolomeu-Rasnov-Zarnesti sau Brasov-Zarnesti nicidecum Bartolomeu-Zarnesti asta ar insemna ca toate celelalte topice gen Ploiesti.Sud-Targoviste sau Ploiesti.Sud-Slanic sa se cheme Ploiesti.Vest-Targoviste respectiv Buda-Slanic.
In al doilea rand noul mers de tren al companiei Regiotrans Brasov de pe aceasta sectie este unul cu 9 perechi de tren pe zi, caci am vazut ca sunt unii nemultumiti desi nu merg cu trenul pe aceasta sectie. Pai ma taticu cand vi si spui ca vin din Bucuresti la Zarnesti sa te duci sa faci traseu in Piatra Craiului din start spui 2 zile pentru ca drumul de la Bucuresti la Brasov si apoi pana la Zarnesti e ceva de mers indiferent ca vi cu CDY, trenul sau cu masina. Ai nevoie de cort sau de cazare cel putin o noapte depinde ce traseu vrei sa faci, doi la mana nu poti urca in fiecare zi in munti mai sunt destule zile ploioase, friguroase sau cu zapada mare.
Legaturi la Brasov pentru cei care vin din Bucuresti si vor in Piatra Craiului :
IR 1745 sosire 08:42 legatura spre Zarnesti la 09:24 timp de asteptare 42 de minute in care trebuie sa treci si pe la casa de bilete Regiotrans. IR 1732 sosire 11:17 legatura spre Zarnesti la 12:10 timp de asteptare 53 minute. R 3003 sosire 11:43 legatura spre Zarnesti la 12:10 timp de asteptare 27 minute.
Piatra Craiului nu sunt ca Bucegi gata ma urc la primul tren 1745 sau 3001 cobor la Busteni urc pana unde urc si seara sunt inapoi sa prind 3012 sau 1646 de la Busteni pana la Brasov mai faci o ora apoi inca o ora si ceva cu legatura, trenul sau duba deja ai 2h30 min din start . Piatra Craiului e mai mult pentru anotimpul calduros.
Pentru intoarcere sunt legaturi :
Sosire in Brasov 15:59 legatura spre Bucuresti R 3010 la 16:35 sau IR 1636 la 17:25. Sosire in Brasov 17:35 legatura spre Bucuresti R 3012 la 18:20 sau IR 1622 la 18:00. Sosire in Brasov 19:14 legatura spre Ploiesti R 3024 la 19:35 sau spre Bucuresti la IR 1538 la 20:42.
Cum spuneam nu te vaiti ca mersul nu-ti convine tie care nici macar nu te duci in Piatra Craiului sau daca o faci maxim odata pe an.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
Deci in primul rand topicul ar trebui sa fie Brasov-Bartolomeu-Rasnov-Zarnesti sau Brasov-Zarnesti nicidecum Bartolomeu-Zarnesti asta ar insemna ca toate celelalte topice gen Ploiesti.Sud-Targoviste sau Ploiesti.Sud-Slanic sa se cheme Ploiesti.Vest-Targoviste respectiv Buda-Slanic.
Modificat!
_________________
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
Din pacate pe aceasta sectie au mai ramas putini muncitori navetisti, deoarece fostele mari intreprinderi industriale din Zarnesti sau Rasnov (Uzina 6 Martie Zarnesti, Intreprinderea Celohart/Ecopaper Zarnesti, Romoil Zarnesti, uzina chimica Rasnov, Intreprinderea de scule Rasnov, fabrica de caramida refractara Cristian) fie nu mai exista, fie si-au redus mult activitatea.
In vremurile bune, trenurile erau formate din locomotiva 040-DHC si unul sau doua cupluri etajate/rame TE, adunandu-se sute sau chiar o mie de calatori , in special la trenurile care aduceau sau preluau schimburile la/de la uzine.
In privinta a ceea ce a facut cu aceasta linie gestionarul privat de infrastructura feroviara SC RC CF Trans Srl Brasov, este de apreciat
-Intretinerea relativ buna a liniei , VS fiind cred ca acceiasi cu cea existenta in 1990 (80 km/h), fara a aparea limitari sau restrictii noi, semnificative, de viteza, fata de cele care erau in 1990.
-Faptul ca nu s-a desfiintat nici o linie abatuta din statii. Singurele linii desfiintate de pe aceasta sectie ar fi fostele cai ferate industriale ce deserveau fosta fabrica de caramizi refractare Cristian (se desprindea din statia Cristian) si fosta uzina chimica Rasnov (se desprindea din statia Rasnov).
-Mentinerea in functiune a instalatiilor SBW si a semnalizarii mecanice din Cristian, Rasnov si Zarnesti.
-Mentinerea si intretinerea acceptabila a cladirilor tehnice si de exploadare si administrative de pe aceasta sectie.
-La Zarnesti a existat remiza de locomotive ?
Este cred cea mai bine intretinuta sectie secundara, administrata de un gestionar privat de infrastructura feroviara din Romania.
In privinta operatorului de transport feroviar de calatori de pe aceasta sectie, automotoarele sunt adaptate si potrivite fluxului actual de calatori de pe aceasta sectie (mult mai mic din pacate fata de cel din 1990), insa intradevar ar fi necesare automotoare noi , ori care sa fie produse in Romania- ( cei de la Remarul Pascani aveau un proiect de producere a unui model nou de automotor, sau s-ar putea produce automotoare noi in Romania sub licenta, fie de Marub, fie de Softronic, fie de Remarul Cluj-Napoca)- ori care sa fie importate.
alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4854 Data de inscriere : 28/05/2012
Trebuiesc mentionate si barierele care au fost inlocuite cu unele noi,reducandu-se mult timpul de asteptare. Am facut ceva naveta prin 2003-2005, chiar ultimile luni ale CFr ului si primele ale regiotransului si diferenta e enorma. Cfr ajunsese spre 1 ora de mers, chiar si peste o ora parca(acum avem vreo 38-42 min).Ultimul tren din zarnesti spre bv era la 17:30, era extrem de enervant, se dadea 1leu la nas de 80 % din calatori, si ramele TE miroseau a birt. Si a venit Regiotransul cu scaunul rabatabil la cl 1(pret de a doua of course, dar lumea tematoare nu se inghesuia).Si treptat au redus mult timpii ,au bagat curse, au facut din ruta asta cartea lor de vizita.
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6990 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti Mier Dec 09, 2015 12:21 am
Am mers de 4 ori pe secția asta, la Rockstadt Extreme Fest, și niciodată n-am avut a mă plânge de ceva. Personalul RT este foarte, foarte amabil și prietenos cu pasionații (dacă n-ar fi venit trenul, se oferise un angajat să mă ia să-mi arate instalațiile de semnalizare, să îmi arate vechile sisteme...) iar viteza de mers e bună, automotoarele curate și îngrijite. Bine-a zis cineva mai devreme, ruta asta e cartea de vizită a RT, și mi se pare că e cea mai bine întreținută și deservită linie secundară din țară. 9 perechi/zi, curat, rapid, ieftin, ce să ceri mai mult?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
În urma unei excursii spontane azi la Brașov, am decis sa dau și o fugă pe L203 până la Zărnești pentru a bifa aceasta secție înfundată din sud-estul Transilvaniei. Din motive de comoditate am ales să nu editez pozele; acestea vor fi postate strict în scop informativ. Tot din comoditate nici reportajul nu începe din Brașov ci din Bartolomeu Hm.
Am circulat cu R 16339 (ple. Brașov 14.20 - sos. Zărnești 15.00) și R 16340 (ple. Zărnești 15.05 - sos. Brașov 15.45). Această pereche de trenuri a fost compusă din AMX-urile 528 (varianta modernizată cu scaune individuale) și 544 (varianta clasică, cu banchete din mușama).
Așadar, să începem. 1. Bartolomeu Hm.
2. Intrarea pe L203.
3. Trecerea pe sub DN1.
4. Lustic h. și câteva linii industriale ce deservesc un depozit de produse petroliere al francezilor de la Total.
5. Cristian Hm și o garnitură lungă de vagoane cisternă.
6. Râșnov Hm.
7. Râșnov h.
8. Tohanu Vechi h.
9. General Traian Moșoiu h.
10. Zărnești. În dreapta era garată o garnitură de cisterne având la capătul ce dă înspre Brașov două DA-uri ale RailForce. Cel mai probabil urmau să plece după 16340.
Concluzii / impresii: a. Viteza de circulație este una surprinzător de bună, existând zone intre Zărmești și Râșnov sau Cristian și Bartolomeu unde trenul atinge viteze de 70 - 80 km/h și una / două restricții de viteză în zona podurilor sau a trecerilor la nivel. În schimb in Hm.-urile de pe traseu se circulă cu viteză redusă (15-30 km/h) peste schimbătoarele de cale. b. Aproape toate TN-urile (cu vreo două - trei excepții) au instalații de tip SAT / BAT. c. Îmi place faptul că au reușit să țină un mers cadențat pe această linie, fiind 9 perechi / zi la ore convenabile pentru mulți care au legături din Brașov spre alte destinații, gen București. d. Nu cunosc situația dubelor și a lumii care se înghesuie la ele pe zona asta, dar presupun că RegioCălători le suflă in ceafă la tarife, având în vedere că cel mai scump bilet întreg este doar 4.4 RON. e. Cât despre gradul de ocupare, azi a fost destul de plin, primul AMX fiind aproape full, iar celălalt era cam o treime / pe jumătate ocupat. Navetiști, elevi, pensionari, iar de studenți nu știu, că din toată "sărăcia" mea am avut 9 RON de bilet dus - întors!
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6990 Data de inscriere : 07/09/2014
Mers cadențat nu se poate numi ce e acum, e pur și simplu un mers relativ optimizat. Când aveau mers cadențat (trenuri din oră în oră, de la 5 la 22 parcă) chiar suflau în ceafă autocarelor și dubelor, pur și simplu era mult mai eficient să mergi cu trenul decât cu autocarul; mai rapid, mai ieftin, mai fiabil, mai comod... În fine, dacă nu mă lasă memoria, îmi amintesc că, parcă, era o pauză de 3 ore în jurul amiezii în tot mersul ăla cadențat, dar se poate să mă înșel. În altă ordine de idei, am descoperit accidental că exista o linie care se ramifica din 203 imediat după locul unde e, acum, semnalul de intrare în Râșnov Hm.. Întrebarea mea este: ce era cu această linie de tren? Ce deservea, când a fost desființată?