|
| BDŽ-Bulgaria | |
|
+56Michael ets2oltromânia LanceR teoiasi riciu qew00 marius664 Razvan Tudor florin.lifticariu Vitosa mielutu zburator ldh80 rich1974 truscamihai alex.alexus.tm 92Dragos spiderpc Katalyn Amiralul kristi kkk dan tm rizelgeorgel2004 IonutCFR2009 TVlad alliens baiazid Warrior12 @ndrey DUAL user dezactivat... Luna roseanu AlexD Adirmvl razvan - trenuri trenulet Saruman AndiCFR Dr2005 Adrian78 lovekomotive Nesebar halmarius pannonia express luciangeo77 George2210 vrabieionut stegaru jionutz Codrut1985 didi marius_catalin84 Lde 2100 Ionutz 43.309 COSTACHE MIHAIL 60 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6896 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12297 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 08:37 | |
| Pentru ca s-a ridicat problema unor legaturi feroviare mai bune cu Bulgaria, cate precizari
1. Exista un tren direct Bucuresti- Sofia, cu o grupa de Istambul (se poate analiza oportunitatea prelungirii grupei de Istambul pana la Ankara prin noul tunel feroviar inaugurat de turci pe sub stramtoarea Bosfor).
In privinta acestui tren doua aspecte
-Ar trebui prelungit de la Sofia pe ruta Thesaloniki- Atena (asta bineinteles daca si grecii ar vrea tren direct spre Bucuresti)
-Evident ca speram ca o data sa fie refacut si podul de la Gradistea, iar acest tren sa nu mai ocoleasca si prin Videle!
-In trecut, au existat trenuri in trafic local de frontiera Giurgiu- Giurgiu Nord- Ruse- Ruse Rasp. Insa astazi (din cauza acceluiasi pod si implicit a suspendarii circulatiei trenurilor R intre Bucuresti Progresul- Giurgiu), aceste trenuri in trafic local de frontiera Giurgiu- Ruse Rasp nu cred ca si-ar mai aveea rostul (iar sa le pui numai pentru locuitorii din municipiul Giurgiu nu stiu daca se merita)
2. Exista un tren direct Budapesta- Craiova- Vidin- Sofia.
-Din pacate insa starea liniei Craiova- Golenti este destul de precara, si ar trebui refacuta pentru a se putea circula pe ea cu cel putin 100 km/h (chiar cu pastrarea ca si linie simpla neelectrificata si cu instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din statii)
-Nu stiu de ce acest international opreste in aproape toate statiile si chiar haltele dintre Craiova si Golenti! Ma mir ca nu le-au pus sa opreasca si in halta la Horticola! E anormal asa ceva- acest tren international ar trebui sa circule fara oprire de la Craiova la Golenti.
3. Un tren direct Bucuresti- Medgidia- Negru Voda- Varna (eventual Burgas).
S-a mai incercat si in trecut introducerea unui astfel de tren, pe aceea ruta, insa din cate am inteles nu a fost solicitat de calatori.
In trecut au existat trenuri in trafic local de frontiera Negru Voda- Kardam. Insa astazi, deoarece nu mai circula trenuri R intre Medgidia si Negru Voda, nu cred ca ar aveea sens reintroducerea unor trenuri in trafic local de frontiera intre Negru Voda si Kardam. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 09:25 | |
| Suntem in anul 2016 nu 1998 ar trebui să ști ca dacă vrei litoral bulgar nu-ți trebuie tren. A fost anulat din lipsă de călători. Și vezi ca ai scris greșit ruta corectă este Giurgiu - Giurgiu Nord - Ruse Rasp - Ruse nu invers cum ai pus tu prima dată Ruse si apoi Ruse Rasp, of of geografia asta de clasa 4-a da bătăi de cap unora. La vremurile noastre in momentul de fata doar niște automotoare de mărimea unei malace 900 ar fi bune sau maxim malaxa 700. Dacă s-ar fi circulat pe 902 direct prin Grădiștea era loc de Desiro Buc.Nord-Giurgiu.Nord-Ruse cu sau fără trecere prin Giurgiu Oraș.
Atena e mult si complicat e suficient sa se restabileasca legătură până la Salonic. La autocare si avion daca te duce capul e posibil sa scoți un preț mult mai mic decât la tren.
Dl Florin O mai studiază geografia Romaniei mai ales acum că există tehnologie avansată. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6896 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12297 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 09:56 | |
| Imi cer scuze -intradevar (din graba) am inversat Ruse cu Ruse Rasp! Insa asta nu inseamna ca ca nu stiu geografie - aici va inselati grav!
Si de ce ar fi asa de mult si complicat (ma refer dpdv tehnic) sa existe un tren direct Bucuresti- Sofia- Tesalonik- Atena ?! Din cate stiu, grecii au facut lucrari importante de imbunatatire si modernizare a caii ferate Tesalonik- Atena! |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 12:02 | |
| Nu e prima data cand gresesti la capitolul geografia Romaniei nu mai zic de geografie in general ai grija mai ales ca ai timp sa stai pe net toata ziua. Nici macar Salonic nu-l scri corect dar asa e aici pe forumul asta e plin numai de destepti, urmasi ai lui Einstein, academicieni si alte categorii de oameni "bine" pregatiti. E ca si cum ai lui permisul maine iar peste 2 zile incepi si strigi in gura mare ca esti sofer asa si cu tine zici ca stai bine la geografie dar daca caut in urma la romanele postate de tine pe tot forumul iti gasesc si alte gresele legate de geografie. Thesaloniki nu Thesalonik sau poti sa scri simplu Salonic Zi mersi daca vom avea tren direct ( adica vagon sau vagoane directe ) pana la Salonic si apoi mai vorbim de Atena. Grecii au facut lucrarile pentru trenurile lor de calatori si marfa nu sa vina romanii cu CFR-ul de 3 ori pe zi pana la Atena cum viseaza unii care nu au altceva de facut decat sa suprasolicite zi de zi google-ul si wikipedia @ldh80 daca tot restabilim legatura pana la Salonic nu mai bine punem grupa si pentru Kavala sa aiba romanii tren spre cea mai apropiata insula greceasca, Thasos ? Si daca tot ajungem la Salonic si mai departe la Atena nu mai bine punem tren pana la Kiato ? Ce mai conteaza cateva zeci de kilometri in plus dupa 18 ore de mers. Spunea cineva ca daca s-ar reintroduce trenul spre Salonic si nu baga vagon de clasa 2-a degeaba il mai baga la dormitor e cam scump aproape dublu cat este la autocar. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6896 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12297 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 12:37 | |
| 1. Daca-mi arati unde am mai facut greseli de geografie, si imi demonstrati unde am gresit sub acest aspect, eu voi recunoaste acest lucru!
2. Nimeni nu cred ca a zis de 3 perechi de trenuri/zi directe Bucuresti-Atena! E suficienta o singura pereche, pusa la ore potrivite.
3. E adevarat ca pretul la un tren direct cu vagoane de dormit Bucuresti-Atena poate fi mai scump decat la autocar (dar aici si CFR calatori si OSE pot stabili acceleasi preturi sau chiar mai mici decat la autocar), insa confortul este net superior la vagonul de dormit decat la autocar!
Una este un drum Bucuresti-Atena mergând si odihnindu-te ca lumea intr-un vagon de dormit (poti sa si dormi ca lumea, si ajungi odihnit la Atena, poti lua mai multe bagaje, etc), si cu totul alta este sa stai de intepenesti pe scaun intr-un autocar de la Bucuresti la Atena!
Stiu ce zic, deoarece in 2009 am fost intr-o excursie de 10 zile in Grecia cu autocarul, si, chiar daca atmosfera in autocar a fost destul de frumoasa si am mai facut pauze, totusi oboseala de stat pe scaun atatea ore s-a simtit. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 12:49 | |
| Am mers in octombrie 2014 cu autocarul Ploiesti-Bucuresti-Giurgiu-Ruse-Sofia-Kulata-Salonic-Katerini-Paralia de la 06:30 pana la 22:00 cu urmatoarele pauze : Bucuresti 30 minute, Vama Giurgiu 2 minute, Vama Ruse 2 minute, inca o pauza pe traseu prin Bulgaria de 45 minute si la Kulata la o benzinarie vreo 20 minute plus traficul aglomerat din Salonic. Am mers aproape 14 ore cu autocarul si nu am avut nimic, depinde de autocar ce confort are cat de odhinit sau obosit esti etc...
Vezi ca si avionul bate trenul pe ruta asta spre greci e adevarat ca e mai bun dormitorul pe 4 osii decat autocarul dar ne uitam si la pret ca daca mergi 4 insi la Salonic iesi de 2 ori mai ieftin cu masina si te bucuri si de viteza adevarata nu de mers cu "bicileta pe 4 osii" |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 13:43 | |
| - ldh80 a scris:
- 1. Exista un tren direct Bucuresti- Sofia, cu o grupa de Istambul (se poate analiza oportunitatea prelungirii grupei de Istambul pana la Ankara prin noul tunel feroviar inaugurat de turci pe sub stramtoarea Bosfor).
Nu mai există de mult grupa de Istanbul, ea fiind desfiinţată chiar la soclitarea turcilor. Iar noul tunel ,,feroviar" e, de fapt, destinat traficului urban şi suburban (un fel de metrou pe infrastructura CF), circulaţia trenurilor ,,normale" fiind permisă doar între orele 1 şi 5 noaptea, când mai scapă câteva marfare şi trenuri de lucru. Nu vor circula trenuri internaţionale pe acolo prea curând. - ldh80 a scris:
2. Exista un tren direct Budapesta- Craiova- Vidin- Sofia.
-Din pacate insa starea liniei Craiova- Golenti este destul de precara, si ar trebui refacuta pentru a se putea circula pe ea cu cel putin 100 km/h (chiar cu pastrarea ca si linie simpla neelectrificata si cu instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din statii)
-Nu stiu de ce acest international opreste in aproape toate statiile si chiar haltele dintre Craiova si Golenti! Ma mir ca nu le-au pus sa opreasca si in halta la Horticola! E anormal asa ceva- acest tren international ar trebui sa circule fara oprire de la Craiova la Golenti. Există un tren direct, care cară aer... nu ştiu a cui ambiţie este acest tren (dacă e a ungurilor sau a bulgarilor), dar cară aer, mai ales că materialul rulant e antic pe lângă cel folosit în România. Pe Craiova - Golenţi merge ataşat la un tren R, deci e normal să oprească în toate staţiile. Iar la bulgari, deşi e ,,rapid internaţional", opreşte aproape în toate staţiile. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 15:27 | |
| Ei da asta mai lipsea un tren Bucuresti -Ankara. Desi cred caar fi bun, corelat cu cel de la Moscova de pe alt topic. e plin forumul de combatanti.
Trenul de la Golenti nu e ambitia nimanui, e resemnarea tuturor in fata UE care a dat banul deci trebuie sa existe un tren. Dovada ca fiecare administratie nu da nimic pe trenul asta e faptul ca nu e tren ci doar grupe atasate la trenurile existente.Doar Golenti-Vidin e trenul 480 si acolo e efortul BDZ, in rest daca mai circulau mixtele atasau grupa si la un mixt. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 15:56 | |
| Bine ca nu a zis Bucuresti - Istanbul - Teheran, bine ca nu a zis Satu Mare - Varna sau Chisinau - Bucuresti - Atena care sa faca concurenta avioanelor.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6896 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12297 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 20:25 | |
| Trenul Budapesta- Golenti- Sofia poate fi atractiv, dar cu cateva conditii:
1. Cred ca MAV si/sau BDZ ar gasi daca ar vrea cca 6 vagoane noi, moderne (din cate am inteles trenul este compus din 3 vagoane, fiind necesare doua garnituri).
2. Pana la Craiova este bine ca este atasat la alt tren international- pentru 3 vagoane nu are rost sa pui o locomotiva electrica separata.
3. Problema incepe de la Craiova spre Golenti-Sofia.
-Starea liniei Craiova- Golenti este precara. Daca s-ar repara linia , sa se poata circula cu 100 km/h (chiar cu pastrarea ca linie simpla neelectrificata intre Craiova si Golenti, si cu pastrarea instalatiilor SBW din statii), un tren fara oprire de la Craiova la Golenti ar putea parcurge traseul fara oprire in maxim doua ore.
-Intre Craiova si Golenti este anormal ca un tren international sa opreasca in aproape statiile si chiar haltele! Ar trebui sa circule de sine-statator (fara sa fie legat la vreun tren regio), fara oprire , iar in privinta tractiuni, pentru numai 3 vagoane, intre Craiova si Golenti, ar putea fi utilizata o locomotiva clasa 82.
4. De la Golenti spre Bulgaria linia este electrificata, dar din pacate nu este racordata pe pod cu restul retelei feroviare electrificate bulgare! Aceasta problema ar trebui remediata, astfel incat de la Golenti pana la Sofia trenul sa poata fi tractat de o locomotiva electrica bulgara.
5. In Bulgaria trenul ar trebui sa opreasca doar la: Vidin, Vraca si Mezdra. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 20:51 | |
| Bun repeti pe aceeasi pagina aceleasi ideei, de exemplu aia cu linia Golenti de 100 km chiar si neelectrificata.
Iar in ce priveste electrificarea chiar eu ti-am aratat zilele trecute detalii. Acuma vi si spui ca nu e racordata la reteaua bulgara. Pai n-are cum sa fie reacordata la reteua bulgara, ea trebuie sa fie racordata la reteaua romaneasca.
Propui 6 vagoane asa fara sa cunosti ca cele care sint circula uneori goale, uneori mai au 1-3 calatori prin vagonul MAv si 1-2 la WLAB bulgar, clasa nu are calatori decit din Timisoara, sint unii care prefera clasa BDZ pentru compartimente si se deschid usile , geamurile. Seful de tren sta de obicei la vagonul BDZ si saluta la plecare in stilul vechi CFR. Acuma tu propui 6 vagoane. La vara trenul o sa aiba ocazional si citiva pasionati de tren de prin Germania. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6896 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12297 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 21:35 | |
| Am zis 6 vagoane, deoarece e nevoie de doua garnituri, ori din cate am inteles de pe forum trenul Budapesta-Vidin-Sofia are 3 vagoane!
Iar cu electrificarea: stiu ca mi-ati aratat detalii- si va multumesc- dar poate nu m-am exprimat bine (se pare ca aici ne intelegem mai greu)!
Deci: linia este electrificata si alimentata cu energie electrica de la Vidin din Bulgaria, pana in statia Golenti! Ca efectiv la intrarea pe pod dinspre Romania exista un separator sau o zona neutra a liniei de contact este adevarat. Ori aici ar fi probabil buba care deocamdata nu permite unei locomotive electrice bulgare sa ajunga pana la Golenti - si asta ar trebui remediata (desi nici acest impediment nu ar aveea sens- si pe reteaua electrificata a CFR de pe teritoriul Romaniei exista zone neutre si separatoare, care sunt trecute fara probleme de locomotivele electrice romanesti).
Alimentarea liniei de contact de la Vidin pana la Golenti se realizeaza -in mod logic- dintr-o substatie de tractiune electrica amplasata pe teritoriul bulgar.
Deci partea romana nu are -in situatia actuala- nici un fel de contributie la alimentarea cu energiei electrica a liniei electrificate dintre Vidin si Golenti.
Asadar- mai bine de atata nu stiu cum sa explic- pur si simplu nu este necesar (pentru ca o locomotiva electrica bulgareasca sa ajunga pana la Golenti) ca si linia Golenti- Craiova sa fie electrificata! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 22:00 | |
| Linia electrica nu e alimentata, pe pod se coboara pantograful. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6667 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 22:11 | |
| Aviz ce zicea Katalyn: Avionul bate caile terestre asta e sigur pentru ajungi repede dar nu pentru ca ar fi confortabil. Vagonul de dormit/cuseta e de departe mai confortabil decat orice autocar si orice avion normal. Alegerea se rezuma la combinatia dintre timp, confort si bani. M-am dus la 'Stambul... si am vrut sa fiu fresh si n-am avut bani de avion, am luat trenul la vagon de dormit. Voiam sa ajung repede si fresh, luam avionul dar ma costa. Voiam sa scutesc bani dar ajungeam super obosit, luam autocarul. Simplu. In 2009 vagonul de dormit de Istanbul era plin si cuseta turcilor de asemenea era plina. Acum stiu ca nu mai circula deloc. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria Joi 21 Apr 2016, 22:28 | |
| Depinde fiecare cat de rezistent e și ce buget are disponibil. Un prieten vecin cu mine in cartier cu liceu și facultate a lucrat ca bancher apoi incepuse să meargă la Istanbul la marele Bazar venea cu 2 sacose mari de rafie cu încălțăminte, tricouri și șosete băga 2 drumuri pe lună și îi ieșea 800 lei, s-a dus numai cu autocarul pe vremea aia când era ofertă la Murat cu 320 lei dus-intors Ploiești-Istanbul. Ca fapt divers apoi a muncit in Italia făcea pizza iar acum muncește pe lirele Reginei și când te gândești că in Romania era bancher. Din ce îmi povestea dădeau toți cate 10 Euro la vamă sa nu-i controleze la sânge și ca scotea drumul numai cu sacosa de rafie plină de șosete restul era profitul.
Noi am vrea trenuri internationale către aproape orice destinație dar la vremurile actuale ar circula goale. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: BDŽ-Bulgaria | |
| |
| | | | BDŽ-Bulgaria | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |