Ieri am trecut pe langa aceasta linie venind dinspre Gheorgheni si am surprins un tren de marfa intre Bicazu Ardelean si Tasca Trenul era tras de DA 1653
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6380 Data de inscriere : 20/08/2009
Numarul mesajelor : 84 Reputatie : 5423 Data de inscriere : 21/04/2010
Subiect: 1653 Mier 04 Aug 2010, 08:41
esti sigur ca e unifertrans ?...eu stiu ca 1653 e masina fabricii de ciment de la tasca care face drumuri intre cariera de piatra si fabrica
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Mier 13 Oct 2010, 09:27
cateva poze cu linia 509, putine momentan: -vedere spre neamt -vedere spre bicaz(pod la km 74+6;
vedere tot spre neamt,tot acelasi pod;
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6380 Data de inscriere : 20/08/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Mier 27 Oct 2010, 20:59
Consultand un mers de tren din '96-'97 observ ca un personal la acea vreme facea de la Bacau la Piatra Neamt 1 ora si 20-25 de minute. Acum acelasi personal face 1 ora si 40 de minute. In 13 ani am regresat rau de tot. Sunt aceleasi statii in care opreste, dar restrictii noi, buloanele joaca precum clapele de la pian cand trece trenul. Bacau - Bicaz se facea in 2 ore si 15 minute, iar acum in 2 ore si 30 de minute.
alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5497 Data de inscriere : 23/10/2010
Subiect: sal Mier 27 Oct 2010, 23:37
nu e unifertrans ci unicom ei au luat contractul de transport piatra de la cariera la fabrica asta o spun din surse sigure ca am avut un coleg in scoala de mecanici care era trimis de unicom ca sa faca scoala de mecanici de la iasi.
bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6206 Data de inscriere : 16/11/2009
Fratele unui prieten de al meu lucreaza pe locomotiva pe linia respectiva,am sa l intreb de cine apartine...
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 14 Noi 2010, 19:34
Care stiati ca gara Piatra Neamt are depou pentru locomotive? Eu unul, de abia azi am observat, si trec periodic cu trenul pe acolo,ma rog, de-ar fi si plin cu locomotive de nici sa nu aiba loc unde sa respire saracele masini....
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 14 Noi 2010, 19:37
alinx3330 a scris:
nu e unifertrans ci unicom ei au luat contractul de transport piatra de la cariera la fabrica asta o spun din surse sigure ca am avut un coleg in scoala de mecanici care era trimis de unicom ca sa faca scoala de mecanici de la iasi.
Unifer' si Unicom nu e tot acelasi operator?
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6380 Data de inscriere : 20/08/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 14 Noi 2010, 19:37
Da nu e depou, e remiza, eu asa stiu de cand sunt mic ca e doar remiza. Unicom si Unifertrans fac parte din acelasi grup
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 14 Noi 2010, 20:08
lovekomotive a scris:
Da nu e depou, e remiza, eu asa stiu de cand sunt mic ca e doar remiza. Unicom si Unifertrans fac parte din acelasi grup
Buna si asa cum e dar macar de ar face ceva cu ea ca cam bate vantul pe acolo, totusi am zarit o pereche de usi inchise la garaj din toate 4 perechile cate am numarat, poate poate s-o ascunde vreun monstru adormit dincolo de acele usi....cu cine ar trebui sa vorbesc si eu pe la gara sa vizitez remiza asta?
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Mar 16 Noi 2010, 19:51
Cam ceva de genul asta va arata pe 509, in Piatra Neamt, noul mers al trenurilor:
Chiar ma bucur ca au reintrodus 2 trenuri pe care le anulasera anul trecut, sincer ma ateptam sa mai taie vreo cateva.....bravo lor....poate se repun pe picioare incet incet...
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Am citit toate posturile scrise de voi aici, mi-a plăcut cum vă informaţi despre linie şi fotografiile propuse în forum. Vă aştept şi pe viitor să mai faceţi plimbări pe 509 şi să uploadaţi fotografii sau videoclipuri de acolo.
În 2008 am făcut o plimbare pe această linie cu Trenul Personal Bacău - Piatra Neamţ, iar fotografiile şi videoclipul dedicate acestei excursii le găsiţi în link-urile de aici. Vă provoc la o plimbare virtuală pe o linie care face legătură dintre principala calea ferată a Moldovei - magistrala 500 şi locurile pitoreşti ale Munţilor Bistriţei, cu localităţile Piatra Neamţ, Buhuşi şi Bicaz.
###
19 august 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Bacău – Bicaz
Vă spuneam în reportajul anterior despre călătoria FeRoviaRă între Fălticeni şi Bacău şi tot atunci vă promiteam continuarea peripeţiei până la Bicaz. Dar veţi vedea că în acea zi n-am ajuns la Bicaz, ultima staţie a Trenului Personal de pe linia secundară 509, Bacău-Bicaz, din cauza defectării locomotivei într-una dintre staţiile traseului.
DA-1291, dată defectă cu Trenul Personal Bacău-Bicaz
Această cale ferată sau, mai bine zis, acest traseu feroviar a fost conceput încă din 1883 de către ing. Elie Radu. Construcţia tronsonului a fost realizată în trei etape, dintre care în prima etapă (1883-1885) a fost finalizat tronsonul Bacău – Piatra (gara veche, situată în apropierea gării Piatra Neamţ) cu ecartament de 1.000 mm, în cea de-a doua etapă (1890-1892) ecartamentul căii ferate s-a normalizat la 1435 de mm sub îndrumarea ing. Anghel Saligny, iar în cea de-a treia, mult mai târziu (1949-1952), când s-a realizat legătura de 25,5 km dintre Piatra Neamţ şi Bicaz.
Linia porneşte din Bacău (184 m altitudine), din lunca Siretului până în apropiere de Buhuşi, iar mai departe către Piatra Neamţ linia urcă până la Bicaz (432 metri), la poalele Munţilor Ceahlău, pe Valea Bistriţei şi prin Munţii Bistriţei.
În continuare vă invit să urmăriţi călătoria pe linia secundară 509 până la Piatra Neamţ, linie care trece peste mai multe canale cu apă cu rol în producerea hidroenergiei, linie cu trafic comandat atât cu semnale luminoase, cât şi cu semafoare mecanice, linie cu o bogată reţea de căi ferate industriale către: Carpat Cement, Peco, Remat, Comat, Fabrica de Stofe, Fibrex Săvineşti. De asemenea, multe alte vagoane de marfă interesante erau părăsite prin staţii, care aminteau de activitatea înfloritoare din trecut, iar peisajele specifice zonei de deal şi de munte aminteau că suntem în România.